aju Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 W aucie znajomego co jakiś zaś występuje błąd EGR, czy może mieć to wpływ na kopcenie przy ruszaniu? Auto czasem zakopci na szaro, tylko przy ruszaniu
spanky Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 W aucie znajomego co jakiś zaś występuje błąd EGR, czy może mieć to wpływ na kopcenie przy ruszaniu? Auto czasem zakopci na szaro, tylko przy ruszaniu moze ...
MAJKI Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 W moim jak padł EGR to do 3 tys puszczał takiego dyma że przez tylną szybe nic nie było widac, aż wstyd było jechać przez miasto
Sztomel Opublikowano 15 Lipca 2011 Opublikowano 15 Lipca 2011 wszystko zależy jaki błąd jest pokazywany i jakie są wskazania z EGR w logach statycznych i dynamicznych - w nich widać czy EGR jest stale otwarty czy stale zamknięty a w błędach widać czy w ogóle jest sterowany. Gdyby jednak EGR był stale otwarty to silnik nie miałby dynamiki. Zbyt mała masa zasysanego powietrza w grupie 003 dynamicznie (podczas ruszania z miejsca autem też pokaże czy silnik dostaje tyle powierza ile powinien). Jeszcze się w to nie bawiłem ale powinienem zacząć, przymykając na próbę klapę gaszącą by dla porównania stwierdzić jaki to ma wpływ na dynamikę silnika. Wiem natomiast, że im klapa bardziej przymknięta w silniku VP to ma to wpływ na jego dynamikę i kopcenie z wydechu. Nowszy silnik TDI np. 2.0 l. ma tę klapę sterowaną silniczkiem V157 i jak coś się zdupcy to i silnik pracuje gorzej i EGR nawala itp. W silniku np. 2.0 TDI BLB gdzie jest kolektor z klapami kierującymi powietrze do kolektora dolotowego jest problem kiedy te klapy nie działają OK. W BLB jeszcze nie jest tak źle bo tam klapy są sterowane podciśnieniowo ale np. w CBAB 2.0 litry CRTDI gdzie klapy działają sterowane silniczkiem elektrycznym to jest już problem gdyż zarówno potencjometr otwarcia tych klap już ryczy jeśli jest coś nie tak, dodatkowo nie działa czynne wypalanie filtra FAP jak i EGR też szwankuje a to już jest wkurzające. Im nowsze silniki tym więcej jest sterowania elektronicznego niż podciśnieniowego to tym gorzej dla silnika. Silniczki elektryczne szybciej padają bo najczęściej padają w nich trybiki albo kół zazębianych albo kół zazębiających się lub tzw. "reduktorów" czyli kół pośrednich a te usterki są częstsze niż elektrozaworów elekropneumatycznych.
malinek21 Opublikowano 16 Lipca 2011 Opublikowano 16 Lipca 2011 Sztomel na prezydenta! OT w dziale technicznym
Cristoforo Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 no właśnie w mojej a3 tez od jakiegos czasu zauwazyłem puszczanie siwego dymka zaraz po odpaleniu i mocno gryzący dym który po 10-20s ustępuje ale zafalują obroty na jałowym..dynamika itd. ok mam nadzieje ze to EGR dzisiaj robie logi zobaczymu co z tego wyjdzie..
Sztomel Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Ja już się gubię w tym co który kolega ma za silnik. Ty Cristoforo masz AGR'a bez klapy gaszącej ( o ile się nie mylę) U mnie chyba raczej jest to wina turbo bo też tak mam od pewnego czasu i olej mi zżera a wycieków nie ma. Mimo wypiętej odmy olej nadal jest w dolocie i muszę wygospodarować trochę czasu by dolot z resztek oleju wyczyścić i sprawdzić czy się pokaże w dolocie po jakichś 500 do 1000 kilometrów - jak się pokaże to turbo idzie na szrot (nigdy nie oddam do regeneracji bo szkoda mi kasy i potem silnika do remontu, lepiej wybrać coś dobrego z używek z Anglików - przynajmniej można od razu sprawdzić ruchy wałka, stan skrzydełek obydwu wirników po małym demontażu na miejscu i wtedy człowiek jest pewien co bierze) a w jego miejsce jakieś z BRD najlepiej bo nie ma wtedy kombinowania tylko P&P przekładka + kolektor wydechowy dzielony (wolę taki bo łatwiej turbo zdemontować niż to zintegrowane z kolektorem wydechowym czyli takie jak obecnie mam i jest np. w silniku ARL).
Cristoforo Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 w rodzinie teraz jest a3 1,9tdi 130KM mam nadzieje.. że to nie Turbo obstawiam EGR bo zafaluje na jałowym (skrzynia automatyczna) zobaczymy co wyjdzie z tego
Sztomel Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Jak ja nie lubie ASB do diagnostyki za wyjątkiem steptronica w BMW.
janjazda Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Ja już się gubię w tym co który kolega ma za silnik. Ty Cristoforo masz AGR'a bez klapy gaszącej ( o ile się nie mylę) U mnie chyba raczej jest to wina turbo bo też tak mam od pewnego czasu i olej mi zżera a wycieków nie ma. Mimo wypiętej odmy olej nadal jest w dolocie i muszę wygospodarować trochę czasu by dolot z resztek oleju wyczyścić i sprawdzić czy się pokaże w dolocie po jakichś 500 do 1000 kilometrów. A tak z ciekawości, masz luz na turbinie?? bo u mnie podobna sprawa, wciąga mi trochę oleju i byłem przekonany, że to właśnie turbo puszcza, ale zdjąłem wąż i luzu praktycznie żadnego nie ma, minimalny poprzeczny I nie wiem czy jest taka opcja żeby turbo nie miało luzu a puszczało olej. Dodam, że w dolocie jest trochę oleju, ale raczej bez tragedii.
Musashi Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Ja już się gubię w tym co który kolega ma za silnik. Ty Cristoforo masz AGR'a bez klapy gaszącej ( o ile się nie mylę) U mnie chyba raczej jest to wina turbo bo też tak mam od pewnego czasu i olej mi zżera a wycieków nie ma. Mimo wypiętej odmy olej nadal jest w dolocie i muszę wygospodarować trochę czasu by dolot z resztek oleju wyczyścić i sprawdzić czy się pokaże w dolocie po jakichś 500 do 1000 kilometrów. A tak z ciekawości, masz luz na turbinie?? bo u mnie podobna sprawa, wciąga mi trochę oleju i byłem przekonany, że to właśnie turbo puszcza, ale zdjąłem wąż i luzu praktycznie żadnego nie ma, minimalny poprzeczny I nie wiem czy jest taka opcja żeby turbo nie miało luzu a puszczało olej. Dodam, że w dolocie jest trochę oleju, ale raczej bez tragedii. olej mozesz gubic uszczelnieniami prowadnic zaworowych
janjazda Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 olej mozesz gubic uszczelnieniami prowadnic zaworowych hmm, a czy będzie się to objawiało jakimś dymieniem? (kolor, ilość) u mnie pojawia się lekki dymek przy max wciśnięciu pedał gazu, taki siwo-niebieski bym powiedział, ale dymu jest mało, nie widać go w lusterku.
leon72 Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 Witam podepnę się do tematu, ostatnio zauważyłem że egr jest cały mokry od czarnej mazi, na forum znalazłem że prawdopodobnie trzeba go wymienić przejechane jest 168000 km. silnik AWX 130 ps. I tu pytani znalazłem gościa z Brzegu co regeneruje egry daje gwarancje 1 rok . Może któryś z kolegów regenerował swój egr a jak tak to jak się spisuje. Pozdrawiam. :mysli
Musashi Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 znalazłem gościa z Brzegu co regeneruje egry daje gwarancje 1 rok . Może któryś z kolegów regenerował swój egr a jak tak to jak się spisuje. Pozdrawiam. :mysli pytanie jaka kwota i czy nie zniknie[br]Dopisany: 29 Lipiec 2011, 12:46_________________________________________________ olej mozesz gubic uszczelnieniami prowadnic zaworowych hmm, a czy będzie się to objawiało jakimś dymieniem? (kolor, ilość) u mnie pojawia się lekki dymek przy max wciśnięciu pedał gazu, taki siwo-niebieski bym powiedział, ale dymu jest mało, nie widać go w lusterku. niebieski, ale moze i byc szaroniebieski, generalnie kolor jest dosyc wzgledny, roznie rozni rejestruja barwy
leon72 Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 ok. 250 zł regenerację,ale facet jest długo na allegro jak miałem opla zafire to też miałem padnięty egr i gościu się ogłaszał
Musashi Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 ok. 250 zł regenerację,ale facet jest długo na allegro jak miałem opla zafire to też miałem padnięty egr i gościu się ogłaszał to wolalbym nowy.
leon72 Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 Jeszcze poczekam, może ktoś regenerował egr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się