Muskel1 Opublikowano 7 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2023 Przedlift? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
UnOmnibus Opublikowano 7 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2023 (edytowane) W dniu 7.06.2023 o 20:38, Muskel1 napisał(a): Przedlift? Zgadza się. Edit_1 Zapomniałem dodać a może to istotne - mam hak. Edit_2 Znalazłem w inny wątku że zasilanie powinno być po zapłonie podłączone pod pin „1”. Zostało mi jeszcze zrozumieć gdzie mogę podpiąć CANy. Z tego co wiem to obok miejsca w którym powinien być PDC jest moduł J393 czy orientuje się ktoś czy mogę się wpiąć w którąś z jego wtyczek? Jeżeli tak to czy mogę prosić o informację pod którą i w jakie piny? Edytowane 9 Czerwca 2023 przez UnOmnibus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilowski40 Opublikowano 19 Września 2023 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2023 W dniu 16.07.2011 o 13:09, wrclaguna napisał(a): AUDI PARKING SYSTEM w MMI 2G HIGH 2007-2009 UPGRADE czujników przód i automatyczne załączanie UWAGA!!! Poniższy poradnik ma formę tylko poglądową. Nie jest oficjalnym manualem Audi. Absolutnie nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności za konsekwencje spowodowane nieumiejętnym montażem , kodowaniem . Robiąc samemu ta przerobkę bierzecie całą odpowiedzialnośc na siebie. Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/314081-upgrade-czujnikow-pdc-przod-2008-2012-schemat/#entry4436846 MOD ten dedykuje osobom nie posiadajacych z przodu czujnikow PDC ale posiadajacych MMI 2G HIGH Połaczenia sa te same do wszystkich SYSTEMÓW AUDI tak jak : CONCERT SYMPHONY MMI 2G 3G 2G HIGH Kodowania do 3G HIGH sa inne niz 2G TAK samo jak do RADIA CONCER SYMPHONY Co zyskujemy ? Zyskujemy pelna funkcjonalnosc systemu wraz wyswietleniem WIZUALIZACJI auta na monitorze KODOWANIE WIZUALIZACJI STEROWNIKA 4 KANAŁOWEGO DLA : CONCERT/SYMPHONY MMI 2G ,3G HIGH , LOW: 10 PARK ASSIST ---> SECURITY ACCESS 16 ( 71679) CODING 07 ---> BYTE 0 BIT 4 zmiana z 0 na 1 . Spis czesci do parctronica : - Zderzak przod pod PDC ( w zaleznosci kto jaki ma zwykly , S LINE , S4 - Sterownik 8 kanalowy 1szt. *** DIY oparty na sterowniku : 8K0 919 475 AA 8K1 959 673 G Przelacznik wielofunkcyjny pod ESP i PDC ( w moim przypadku wersja nad klimatronikiem ) Czujnik ultradzwiekowy przod 4 szt. *** 420 919 275 05/07-12/09 4H0919475A 05/07-04/12 1S0919475A 01/06/2012 -01/05/2015 1S0919475D 01/05/2015 ---> - 8K0 919 268 A prawy : Element ustalajacy 1szt. kolor pod atrape (grill) w zaleznosci kto jaka ma T94 (czern blyszczaca ) , 1QP (szary kamienny ), 3FZ (czarny ) - 8K0 919 267A lewy: Element ustalajacy 1szt. kolor pod atrape (grill) w zaleznosci kto jaka ma T94 (czern blyszczaca) , 1QP (szry kamienny ) , 3FZ (czarny ) - 8K0 971 095 A Wiazka PDC przod 1 szt. - 8E0 919 279 Glosnik ostrzegawczy - 7L6 868 307 Sruby do glosnika 2 szt. - 4B0 972 623 Wtyka glosnika 1 szt. - 1J0 973 713 Wtyka wiazki do wiazki PDC przod 1 szt. - 8E0 972 112 B Wtyka 12 PIN do sterownika PDC 1szt. - 000 979 009 E 7 kabelkow ( 2 sztuki w zestawie ) - Przewody 6x10 mb 0,35 mm, 4x8 mb 0,35 mm ( zawsze trzeba zrobic dluzsze , u mnie mniej wiecej tyle poszlo ) - VCDS - 10 sztuk trytytek - lutownica , cyna - wyjmaki - wkretaki - klucze torx 20 ,25 ,27 , 30 - grzechotka z przdluzka i nasadki 8 mm ,10 mm - obcegi , noz - silikon (kolor czarny ) - tasma izolacyjna tzw. szmacianka 2 szt. cena 14 PLN POMOCNE LINKI : http://pl.realoem.me/Audi/CA/A4/2011/636/R/9/919/919020 Konektory Volkswagen - e-connectors Parking module for rear camera and rear sensors only - A5_OC 1 Sterownik PDC 8 kanalowy 2 Przelacznik wielofunkcyjny z przyciskiem PDC 3 Wiazka PDC przod wraz z czujnikami 4 Element mocujacy w grillu czujniki PDC 5 Glosnik przod 6 wtyka 12 Pinowa do sterownika 7 Wtyka laczaca przednia wiazke PDC ze sterownikiem 8K0 919 475 A - 8 czujników, obsługa graficzna 8K0 919 475 B - 4 czujniki 8K0 919 475 C - 8 czujników obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej 8K0 919 475 D -4 czujniki 8K0 919 475 E - 8 czujników, obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej 8K0 919 475 F - 4 czujniki 8K0 919 475 G - 8 czujników obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej 8K0 919 475 H - 4 czujniki 8K0 919 475 J - 8 czujników obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej 8K0 919 475 P - 8 czujników obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej 8K0 919 475 Q - 4 czujniki 8K0 919 475 R - 8 czujników obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej 8K0 919 475 S - 4 czujniki 8K0 919 475 T - 4 czujniki 8K0 919 475 AA - 8 czujników obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej Pokaż ukrytą zawartość Zestawienie wszystkich elementow PDC w samochodzie Na poczatku naszego rezanka trzeba naprawde kupe czesci rozmontowac w naszym aucie ale dla prawdziwego rezacza to nic trudnego Zaczniemy nasza rozbiorke od tylnego bagaznika .Musimy rozmontowac niestety wszystkie elementy platikowe . 1 - Wykładzina wnęki na koło zapasowe 2 - Osłona tylnego pasa nadwozia 3 - Osłona szczelinowa lub szyna mocująca 4 - Osłona boczna bagażnika 5 - Osłona bagażnika 6 - Siatka przedziału ładunkowego 7 - Podłoga przestrzeni ładunkowej z przodu Warianty wyposażenia: - Z osłonami szczelinowymi - Z szynami mocującymi 8 - Podłoga przestrzeni ładunkowej z tyłu Warianty wyposażenia: - Z osłonami szczelinowymi - Z szynami mocującymi 1 - Tylny uchwyt 2 - Śruba 2 szt. 3 - Szyna mocująca z lewej strony 4 - Uchwyt mocujący 5 - Śruba 2 szt. 6 - Podłoga przestrzeni ładunkowej z tyłu 7 - Uchwyt mocujący 8 - Śruba 2 szt. 9 - Podłoga przestrzeni ładunkowej z przodu 10 - Śruba 2szt. 11 - Śruba 12 - Śruba 13 - Przedni uchwyt 14 - Ramiona 15 - Szyna mocująca z prawej strony 16 - Śruba Kluczem torx 20 odkrecamy srubu mocujace i odciagamy tylna listwe ozdobna Dalej przechodzimy na tyle siedzenie w aucie i odciagamy listwe oslaniajca . Po odciagnieciu rozbieramy srodkowy slupek . Przechodzimy do przodu auta i dalej rozbieramy oslony . Teraz rozbieramy schowek kierowcy 1 - Śruba 2 - Boczna osłona 3 - Klamra 4 - Złącze 16-stykowe 5 - Klamra 6 - Klamra sprężysta 7 - Śruba 8 - Osłona tablicy przyrządów po stronie kierowcy 9 - Śruba Musimy sciagnac ta oslone aby pozniej zamontowac glosniczek . Wspomniany glosniczek na przod Mocujemy go na nitach zakupionych w AS0 Po rozebraniu wszystkich plastikow w naszym aucie przystepujemy do robienia instalacji Na poczatku DIYa opisalem jakie dlugosci i przekroje kabli bedziemy potrzebowac . Zaczniemy od wymiany sterownika z 4 kanalowego na 8 kanalowy . W tym celu demontujemy go i odpinamy wszystkie wtyki . Po zrobionej wiazce ( wiazkach ) przystepujemy do jej przeciagniecia od tylu auta do przodu . Mamy zaznaczona na fotce wtyke do instalacji przednich czujnikow PDC . Nie montujemy jej na razie w wiazce , poniewaz nie przebijemy sie nia przez obudowe komputera !!! Montujemy glosniczek i podlaczamy przewody Otwory mocujace znajduja sie siedzac w aucie obok prawej nogina wysokosci kolana Teraz bierzemy wyjmaki i wymontowujemy zmieniarke . Warto zabezpieczyc jakims recznikiem ( szmata ) czymkolwiek Panel NAVI aby nic nie porysowac Po odpieciu wtyki i dolozeniu instalacji zmieniamy przelacznik z przyciskiem PDC Mozemy sciagnac tez panel climatronic aby miec lepszy dostep Zmieniarke wraz z zamontowanym przyciskiem wkladamy na swoje miejsce . Dalej przystepujemy do demontazu podszybia ( o ile mamy na wyposazeniu ) Odkrecamy dwa zabezpieczenia i sciagmy je . W tym momencie mamy dostep do plastikowej obudowy ECU ktora odkrecamy . Ukaze sie nam taki widok W dolnym mocowaniu przeciagamy nasza wiazke . W gumie ktoredy puszczamy wiazke znajduje sie masa uszczelniajaca , ktora troszke wyciagamy . Pozniej zabezpieczamu silikonem ja. W podszybiu mamy mocowanie gumowe gdzie puszczamy wiazke do przedniego zderzaka . Puszczamy ja pod filtrem powietrza do wczesnie j sciagnietego zderzaka . ****************************************************************************************************************************************** Tu sie na chwile zatrzymam !!! gdzies podzialem fotki z demontazu zderzaka ale w najblizszym czasie beda wstawione poniewaz zabieram sie za rezanko innych rzeczy 18 mm. Tylko i wyłącznie wiertło stożkowe. ****************************************************************************************************************************************** Schemaciki PDC KODOWANIE dla MMI 2G HIGH Wchodzimy w 07 Control Head 10 Adaptacje 01 channel i dodajemy cyfre +4 do istniejacej wartosci Pozniej wchodzimy w 10 PDC ----- Coding 07 LongCoding ---- i zmieniamy na odpowiednie bity U mnie przy manualnej skrzyni kodowanie jest 100003 GATEWAY 19----INSTALATION LIST----odznaczamy 10 PDC ----- save Mozemy tez zakodowac PDC bez uzywania VCDsa w panelu MMI . Musimy pierwsze odblokowac tzw. zielone menu [07 - Head Control] [Adaptacja - 10] -> Channel 8 -> Zmienic 0 na 1 Jak wchodzimy w zielone menu ? Otoz przytrzymujemy te dwa przyciski Na koncu zaznaczamy i wciskamy na samym dole ACCEPT Na wyswietlaczu MMI pojawi sie na obrazek auta i dodatkowe funkcje . KODOWANIE dla MMI 3G Adres 5F MMI 3G GATEWAY 19----INSTALATION LIST----odznaczamy 10 PDC ----- save STEROWNIK 10 PDC : kodowanie dla CONCERT GATEWAY 19----INSTALATION LIST----odznaczamy 10 PDC ----- save @wrclagunaczy jest możliwość dostać obrazki z tego tematu, bo są już niedostępne, z wyjątkiem grafiki wiertła stożkowego, a mocno by się przydały do montażu czujników?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dante1992 Opublikowano 11 Marca Udostępnij Opublikowano 11 Marca Siemka zagląda tu ktoś jeszcze? Sedan 2013r MMI 3G Plus Dokładny moduł PDC z przedlifta bo BCM nie obsługuje czujników. Moduł z przedlifta z końcówką Q. Moduł zaptaszkowany w Can Gateway. W module PDC po wpisaniu dostępu, zaznaczona wizualizacja, ustawione parametry pod samochódu, kodowanie przyjęte. W green menu zaznaczone tak jak na foto. W MMI pojawia się opcja od czujników i można wszystko ustawić. Ogólnie problem jest z tym, że po wbiciu wstecznego wizualizacja i włącza się na 3 sek i wyłącza. Bez wizualizacji czujniki pipczą prawidłowo. Brak błędów. Czy to znaczy, że moduł nie daje rady? Czy po prostu w polifcie tak jest i nie może być wizualizacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eskey90 Opublikowano 14 Marca Udostępnij Opublikowano 14 Marca Witam. Acc tlraz działa raz nie. Odpalę samochód załączę acc i działa, hamuje przyspiesza. Po jakimś czasie gasnie i nie da się załączyć, jest komunikat nie wykryto czujników. Dodam że mam do wymiany czujnik pdc bo szwankuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalspam94 Opublikowano 27 Czerwca Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca Cześć, nie mam PDC w moim A5 8T polift i nie chcę wymieniać modułu komfortu, dlatego myślę o założeniu PDC z przedlifta (na początek tył, przód dołożę w późniejszym czasie). Czy macie może schemat podłączenia? Kable czujników to nie jest większy problem - gotowe wiązki można kupić, o tyle podłączenie kostki z zasilaniem, buzzerem itp by mi się przydało, żeby zrealizować montaż. Poratujecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 27 Czerwca Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca PDC nie ma nic wspólnego z modułem komfortu. Steruje nimi (w polifcie) BCM1 i tam się musisz wpiąć. Pod warunkiem, że Twój moduł obsługuje PDC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalspam94 Opublikowano 27 Czerwca Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca (edytowane) Pacjent: A5 Sportback Lift z MMI 3G Low BCM nie obsługuje PDC Podłączenie tylnych czujników + kamery cofania bez dynamicznych linii Materiał: Moduł PDC 8K0919475T Głośniczek 8E0919279 Wiązka zderzaka tył 8K0971104 Czujniki (4szt) 420919275 Uchwyty z przedlifta: 8T0919258RH, 8T0919290RH, 8T0919289LH, 8T0919257LH - podeszły do polifta Uszczelki (4szt) 1T0919133C Kamera cofania (chińska zintegrowana z klamką bagażnika) Ja kupiłem całą wiązkę z czujnikami, koszyczkami i uszczelnieniami. Moduł i głośniczki kupiłem z kawałkami kabli, zatem wystarczyło dolutować dłuższy przewód i można działać. Opis działań: 1. Zrobiłem wiązkę kostki T16: CAN, zasilanie, masa, głośniczek 2. Przeciągnąłem kable z bagażnika do kostki z CAN-ami, podlutowałem. Można wybrać jedno z poniższych T46s jest przy bezpiecznikach po otwarciu drzwi pasażera - wystarczy dolutować do jednej z par z niebieskim paskiem. T17f ze schematu jest również z przodu auta jednak poniżej w osłonie 3. podłączyłem masę, zamontowałem głośniczek: A5 sportback nie ma miejsca tam gdzie A4 lub nie widzę. Zamontowany za prawym boczkiem bagażnika 4. Podłączyłem tymczasowo zasilanie z zapalniczki i uruchomiłem czujniki. Od razu zaczęły pikać po wbiciu wstecznego na zapłonie. 5. Zamontowana kamera cofania w klamkę (chińczyk) i podłączona bezpośrednio pod MMI 3G Basic. 6. Kodowanie komputerem: a) 19 Gateway -> Instalation List -> zaznaczamy "Park Assist" (może być też widoczne jako 10 Asystent parkowania lub podobnie) -> Save b) 10 Park Assist -> 16 Security Access (Pin: 71679) -> 07 Coding -> Pomocnik kodowania ustawiłem kodowanie skrzyni na manualną wysyłanie podglądu ze sterownika PDC (Byte 0 Bit 4 na 1) hak - kodowanie w najnowszym module 4 kanałowym (8K0919475T) nie jest przyjmowane. Mam oryginalny hak z centralką po CAN. Start-Stop - kodowanie w najnowszym module 4 kanałowym (8K0919475T) nie jest przyjmowane. podgląd z kamerki cofania - kodowanie jest przyjmowane, zmienia się wyświetlanie i pokazuje obraz. 7. Ustawione sterowanie i wizualizacja z radia - mam MMI 3GL Basic - wyklikanie w zielonym menu opcji: Car -> CarMenuOperation -> parkhilfe: 0 => 1 Car -> CarDeviceList -> APS: zaznaczamy 8. Zdjęty zderzak i zamontowane czujniki - wiercenie od środka delikatnie poszczerbiło lakier - na przyszłość wierciłbym małą dziurkę, okleił taśmą papierową i wiercił od zewnątrz. Pozostało: 8. Podłączyć zasilanie pod bezpiecznik 5 - dociągnąć zasilanie po zapłonie, zostawiam na później jak dowiem się nieco więcej o elektryce auta. Uwagi: - PDC pika u mnie już po wbiciu wstecznego bez odpalenia i z zaciągniętym ręcznym - zderzak w A5 sportback FL ma zaznaczone miejsca do wiercenia - niestety delikatnie, więc trzeba się przyjrzeć - nie mam u siebie zasilania po zapłonie w bezpiecznikach w bagażniku - podpiąłem do zasilania zapalniczki z bagażnika Do ustalenia / zweryfikowania: 1. Gdzie realnie można najbliżej podłączyć ten CAN? T17f ze schematu jest również z przodu auta T46s jest przy bezpiecznikach po otwarciu drzwi pasażera - wystarczy dolutować do jednej z par z niebieskim paskiem. 2. Zasilanie PDC powinno być z czarnej listwy bezpieczników: Bezpiecznik 5 lub 7 (zależy od rocznika) - do zweryfikowania skąd dociągnąć zasilanie Ciekawostki: 1. Podłączenie przycisku od PDC do wersji 4 kanałowej nic nie daje nawet w przypadku podłączonej kamery cofania (bez modułu dynamicznych linii) Podłączenie przednich czujników Materiał: Moduł PDC 8K0919475R (8K0919475AA był akturat sporo droższy i bez kostek) Zestaw 4x czujniki z koszyczkami, wiązkami i głośniczkiem do A4 B8 FL (chiński) do doposażenia Uszczelki siwe x2 (w zestawie były czarne) Przełącznik PDC+ESP pod MMI 3G Kable (wiązki z zestawu okazały się krótkie, starczyłyby tylko do BCM-a, a niestety mój nie współpracuje z PDC) Opis działań: 1. Podłączone na krótko bez przycisku. Błędów brak, kodowanie ustawione (przyjmuje start-stop). Po wbiciu wstecznego pokazuje podgląd z kamery i czujników przód, tył, ale nie pika. Ustawienia głośniczka przez MMI pokazują, że głośniczki są sprawne. Być może kwestia odpalenia auta jak ktoś pisał, a może brak przycisku. Zweryfikuję jak skończę podłączać. Kodowanie ustawiamy tak samo jak w przypadku tylnych czujników. 2. Zrobiłem wiązkę kostki T16+T12: na nowo CAN (żeby szedł razem z resztą kabli), kable do przycisku, głośnika i do okolic BCM-a, gdzie połączę z tymi z zestawu 3. Zdjęty zderzak i zamontowane czujniki - wiercenie od środka małego otworu i od zewnątrz uważając aby nie uszkodzić lakieru. Zewnętrzne miejsca montażu były zaznaczone, na grillu niestety nie, ale było miejsce na zamontowanie uchwytów - te z zestawu są nieco inne niż oryginalne i minimalnie wystają czujniki z grilla Koszyczki zewnętrzne okazały się niepotrzebne. Zderzak miał spryskiwacze i od razu od nich były w jednym elemencie uchwyty na PDC. Utrudniło to wiercenie, ale zostawiłem oryginalne uchwyty. Czujniki z zestawu po zamontowaniu są około 1-2mm cofnięte 4. Przeciągnięcie kabli z bagażnika do okolic BCM-a zrealizowałem prawą stroną 5. Montaż głośniczka 6. Wymiana przycisku (miałem ten z obrazkiem od ESP, kupiłem przedlift czyli napis ESP-OFF - można przełożyć sam przycisk z ikoną ESP - pasuje) Uwaga: Pikanie następuje podczas faktycznej jazdy i zależne jest chyba od wbitego biegu (manual). Na postoju nie udało mi się przetestować, ale podczas parkowania działa jak należy. Edytowane 2 Sierpnia przez michalspam94 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalspam94 Opublikowano 9 Lipca Udostępnij Opublikowano 9 Lipca W dniu 16.07.2011 o 13:09, wrclaguna napisał(a): AUDI PARKING SYSTEM w MMI 2G HIGH 2007-2009 UPGRADE czujników przód i automatyczne załączanie UWAGA!!! Poniższy poradnik ma formę tylko poglądową. Nie jest oficjalnym manualem Audi. Absolutnie nie biorę na siebie żadnej odpowiedzialności za konsekwencje spowodowane nieumiejętnym montażem , kodowaniem . Robiąc samemu ta przerobkę bierzecie całą odpowiedzialnośc na siebie. Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/314081-upgrade-czujnikow-pdc-przod-2008-2012-schemat/#entry4436846 MOD ten dedykuje osobom nie posiadajacych z przodu czujnikow PDC ale posiadajacych MMI 2G HIGH Połaczenia sa te same do wszystkich SYSTEMÓW AUDI tak jak : CONCERT SYMPHONY MMI 2G 3G 2G HIGH Kodowania do 3G HIGH sa inne niz 2G TAK samo jak do RADIA CONCER SYMPHONY Co zyskujemy ? Zyskujemy pelna funkcjonalnosc systemu wraz wyswietleniem WIZUALIZACJI auta na monitorze KODOWANIE WIZUALIZACJI STEROWNIKA 4 KANAŁOWEGO DLA : CONCERT/SYMPHONY MMI 2G ,3G HIGH , LOW: 10 PARK ASSIST ---> SECURITY ACCESS 16 ( 71679) CODING 07 ---> BYTE 0 BIT 4 zmiana z 0 na 1 . Spis czesci do parctronica : - Zderzak przod pod PDC ( w zaleznosci kto jaki ma zwykly , S LINE , S4 - Sterownik 8 kanalowy 1szt. *** DIY oparty na sterowniku : 8K0 919 475 AA 8K1 959 673 G Przelacznik wielofunkcyjny pod ESP i PDC ( w moim przypadku wersja nad klimatronikiem ) Czujnik ultradzwiekowy przod 4 szt. *** 420 919 275 05/07-12/09 4H0919475A 05/07-04/12 1S0919475A 01/06/2012 -01/05/2015 1S0919475D 01/05/2015 ---> - 8K0 919 268 A prawy : Element ustalajacy 1szt. kolor pod atrape (grill) w zaleznosci kto jaka ma T94 (czern blyszczaca ) , 1QP (szary kamienny ), 3FZ (czarny ) - 8K0 919 267A lewy: Element ustalajacy 1szt. kolor pod atrape (grill) w zaleznosci kto jaka ma T94 (czern blyszczaca) , 1QP (szry kamienny ) , 3FZ (czarny ) - 8K0 971 095 A Wiazka PDC przod 1 szt. - 8E0 919 279 Glosnik ostrzegawczy - 7L6 868 307 Sruby do glosnika 2 szt. - 4B0 972 623 Wtyka glosnika 1 szt. - 1J0 973 713 Wtyka wiazki do wiazki PDC przod 1 szt. - 8E0 972 112 B Wtyka 12 PIN do sterownika PDC 1szt. - 000 979 009 E 7 kabelkow ( 2 sztuki w zestawie ) - Przewody 6x10 mb 0,35 mm, 4x8 mb 0,35 mm ( zawsze trzeba zrobic dluzsze , u mnie mniej wiecej tyle poszlo ) - VCDS - 10 sztuk trytytek - lutownica , cyna - wyjmaki - wkretaki - klucze torx 20 ,25 ,27 , 30 - grzechotka z przdluzka i nasadki 8 mm ,10 mm - obcegi , noz - silikon (kolor czarny ) - tasma izolacyjna tzw. szmacianka 2 szt. cena 14 PLN POMOCNE LINKI : http://pl.realoem.me/Audi/CA/A4/2011/636/R/9/919/919020 Konektory Volkswagen - e-connectors Parking module for rear camera and rear sensors only - A5_OC 1 Sterownik PDC 8 kanalowy 2 Przelacznik wielofunkcyjny z przyciskiem PDC 3 Wiazka PDC przod wraz z czujnikami 4 Element mocujacy w grillu czujniki PDC 5 Glosnik przod 6 wtyka 12 Pinowa do sterownika 7 Wtyka laczaca przednia wiazke PDC ze sterownikiem 8K0 919 475 A - 8 czujników, obsługa graficzna 8K0 919 475 B - 4 czujniki 8K0 919 475 C - 8 czujników obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej 8K0 919 475 D -4 czujniki 8K0 919 475 E - 8 czujników, obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej 8K0 919 475 F - 4 czujniki 8K0 919 475 G - 8 czujników obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej 8K0 919 475 H - 4 czujniki 8K0 919 475 J - 8 czujników obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej 8K0 919 475 P - 8 czujników obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej 8K0 919 475 Q - 4 czujniki 8K0 919 475 R - 8 czujników obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej 8K0 919 475 S - 4 czujniki 8K0 919 475 T - 4 czujniki 8K0 919 475 AA - 8 czujników obsługa graficzna, wsparcie kamery tylnej Pokaż ukrytą zawartość Zestawienie wszystkich elementow PDC w samochodzie Na poczatku naszego rezanka trzeba naprawde kupe czesci rozmontowac w naszym aucie ale dla prawdziwego rezacza to nic trudnego Zaczniemy nasza rozbiorke od tylnego bagaznika .Musimy rozmontowac niestety wszystkie elementy platikowe . 1 - Wykładzina wnęki na koło zapasowe 2 - Osłona tylnego pasa nadwozia 3 - Osłona szczelinowa lub szyna mocująca 4 - Osłona boczna bagażnika 5 - Osłona bagażnika 6 - Siatka przedziału ładunkowego 7 - Podłoga przestrzeni ładunkowej z przodu Warianty wyposażenia: - Z osłonami szczelinowymi - Z szynami mocującymi 8 - Podłoga przestrzeni ładunkowej z tyłu Warianty wyposażenia: - Z osłonami szczelinowymi - Z szynami mocującymi 1 - Tylny uchwyt 2 - Śruba 2 szt. 3 - Szyna mocująca z lewej strony 4 - Uchwyt mocujący 5 - Śruba 2 szt. 6 - Podłoga przestrzeni ładunkowej z tyłu 7 - Uchwyt mocujący 8 - Śruba 2 szt. 9 - Podłoga przestrzeni ładunkowej z przodu 10 - Śruba 2szt. 11 - Śruba 12 - Śruba 13 - Przedni uchwyt 14 - Ramiona 15 - Szyna mocująca z prawej strony 16 - Śruba Kluczem torx 20 odkrecamy srubu mocujace i odciagamy tylna listwe ozdobna Dalej przechodzimy na tyle siedzenie w aucie i odciagamy listwe oslaniajca . Po odciagnieciu rozbieramy srodkowy slupek . Przechodzimy do przodu auta i dalej rozbieramy oslony . Teraz rozbieramy schowek kierowcy 1 - Śruba 2 - Boczna osłona 3 - Klamra 4 - Złącze 16-stykowe 5 - Klamra 6 - Klamra sprężysta 7 - Śruba 8 - Osłona tablicy przyrządów po stronie kierowcy 9 - Śruba Musimy sciagnac ta oslone aby pozniej zamontowac glosniczek . Wspomniany glosniczek na przod Mocujemy go na nitach zakupionych w AS0 Po rozebraniu wszystkich plastikow w naszym aucie przystepujemy do robienia instalacji Na poczatku DIYa opisalem jakie dlugosci i przekroje kabli bedziemy potrzebowac . Zaczniemy od wymiany sterownika z 4 kanalowego na 8 kanalowy . W tym celu demontujemy go i odpinamy wszystkie wtyki . Po zrobionej wiazce ( wiazkach ) przystepujemy do jej przeciagniecia od tylu auta do przodu . Mamy zaznaczona na fotce wtyke do instalacji przednich czujnikow PDC . Nie montujemy jej na razie w wiazce , poniewaz nie przebijemy sie nia przez obudowe komputera !!! Montujemy glosniczek i podlaczamy przewody Otwory mocujace znajduja sie siedzac w aucie obok prawej nogina wysokosci kolana Teraz bierzemy wyjmaki i wymontowujemy zmieniarke . Warto zabezpieczyc jakims recznikiem ( szmata ) czymkolwiek Panel NAVI aby nic nie porysowac Po odpieciu wtyki i dolozeniu instalacji zmieniamy przelacznik z przyciskiem PDC Mozemy sciagnac tez panel climatronic aby miec lepszy dostep Zmieniarke wraz z zamontowanym przyciskiem wkladamy na swoje miejsce . Dalej przystepujemy do demontazu podszybia ( o ile mamy na wyposazeniu ) Odkrecamy dwa zabezpieczenia i sciagmy je . W tym momencie mamy dostep do plastikowej obudowy ECU ktora odkrecamy . Ukaze sie nam taki widok W dolnym mocowaniu przeciagamy nasza wiazke . W gumie ktoredy puszczamy wiazke znajduje sie masa uszczelniajaca , ktora troszke wyciagamy . Pozniej zabezpieczamu silikonem ja. W podszybiu mamy mocowanie gumowe gdzie puszczamy wiazke do przedniego zderzaka . Puszczamy ja pod filtrem powietrza do wczesnie j sciagnietego zderzaka . ****************************************************************************************************************************************** Tu sie na chwile zatrzymam !!! gdzies podzialem fotki z demontazu zderzaka ale w najblizszym czasie beda wstawione poniewaz zabieram sie za rezanko innych rzeczy 18 mm. Tylko i wyłącznie wiertło stożkowe. ****************************************************************************************************************************************** Schemaciki PDC KODOWANIE dla MMI 2G HIGH Wchodzimy w 07 Control Head 10 Adaptacje 01 channel i dodajemy cyfre +4 do istniejacej wartosci Pozniej wchodzimy w 10 PDC ----- Coding 07 LongCoding ---- i zmieniamy na odpowiednie bity U mnie przy manualnej skrzyni kodowanie jest 100003 GATEWAY 19----INSTALATION LIST----odznaczamy 10 PDC ----- save Mozemy tez zakodowac PDC bez uzywania VCDsa w panelu MMI . Musimy pierwsze odblokowac tzw. zielone menu [07 - Head Control] [Adaptacja - 10] -> Channel 8 -> Zmienic 0 na 1 Jak wchodzimy w zielone menu ? Otoz przytrzymujemy te dwa przyciski Na koncu zaznaczamy i wciskamy na samym dole ACCEPT Na wyswietlaczu MMI pojawi sie na obrazek auta i dodatkowe funkcje . KODOWANIE dla MMI 3G Adres 5F MMI 3G GATEWAY 19----INSTALATION LIST----odznaczamy 10 PDC ----- save STEROWNIK 10 PDC : kodowanie dla CONCERT GATEWAY 19----INSTALATION LIST----odznaczamy 10 PDC ----- save Czy mógłbyś podpiąć moje uwagi do swojego tutoriala? Na pewno ułatwi to szukanie informacji w 54 stronach. Sam zanim zacząłem działać przeszukałem cały temat i nie znajdowałem niejednokrotnie jednoznacznych informacji. Link: https://a4-klub.pl/topic/153978-parktronic-pdc-mmi-2g-3g-wizualizacja-concert-2008-2012/?do=findComment&comment=5785635 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się