Skocz do zawartości
IGNOROWANY

System HomeLink - otwieranie bramy wjazdowej i garażowej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
widzę, że ETKA pokazuje 8K0 907 410 C to sterownik od 08-02-2010 w użyciu, wydawało mi się że A/B to starsze wersje i kupując części wziąłem C :wallbash: (data produkcji 14-06-2010) były również wersje A ale wszystkie ze starszymi datami produkcji.

Ale nie mam pojęcia jak te USA znalazłeś :eusathink:

I tak HomeLink odpalony „jakoś działa na wersji C” – ale coś nie tak, programowanie pilotów to masakra. Aby wprowadzić zwykły pilot (bez zmiennego kodu) do sterownia gniazdkiem 230V załącz/włącz (dwa kanały) zajęło mi to 30min. Proces uczenia trwa bardzo długo i często po 5 minutowych okresach gotowości do uczenia jedno mignięcia powiadamia o wyjścia ze stanu „uczenia”... chyba wina wersji C (USA) ?

Po wielu trudach udało wprowadzić się tylko jeden pilot dwu kanałowy:

- Gniazdka sterowane pilotem Maclean MCE07; częstotliwość sterowania: 433,05MHz - 434,97MHz gniazdo; 433,92MHz pilot = działa po długich męczarniach (zaprogramowane dwa oddzielne kanały)

- Pilot 2-kanałowy FAAC FIX2; z kodem dynamicznie zmiennym; Nadajnik o typowym zasięgu 30-150m pracujący w paśmie 433MHz = NIE DZIAŁA

- HORMANN Pilot HSM4-868; 4 kanały, 868 MHZ = NIE DZIAŁA

- SATEL T-1; jeden kanał 433MHz; dynamicznie zmienny kod KEELOQ = NIE DZIAŁA

Całe programowanie zgodnie z video i instrukcją na ww.homelink.com

Również: www.homelink.com/assets/downloads/homelink_ukenglish.pdf dokument pokazuje że przynajmniej pilot Hormann HSM4-868 powinien zostać pomyslnie wprowadzy i nastepnie synchronizowany z nadajnikim głównym.

Mam możliwości podmiany na 8K0 907 410 A więc zamienię i po-testuję... :naughty:

Tak czy inaczej „jakoś działa” ale wina widocznie musi leżeć po stronie sterownika „C” od strony sprzętu na VCDS’e żadnych błędów.

Czy ma ktoś sterownik HomeLink 8K0 907 410 w wersji „C” zainstalowany i może podzielić się spostrzeżeniami?

u mnie na sprzęcie:

A4/B8 Sedan 2011

HomeLink: sterownik 8K0907410 (C jakoś działa); przycisk: 8K0959719B

09: Cent. Elect.; 8K0 907 063 N

46: Central Conv.; 8K0 907 064 CC

I ponownie duże podziękowania dla FORUM :wink:

... aktualizacja...

Otworzyłem zapytanie techniczne z HomeLink i zgodnie z otrzymaną instrukcją próbowałem sprawdzić wersje oprogramowania modułu – niestety wersja 8K0907410C nie pozwala na sprawdzenie wersji oprogramowanie i stąd otrzymałem odpowiedz, że 8K0907410C to wersja na rynek US.

Braku możliwości przeprowadzenia testu oprogramowania wskazuje, że to wersja na rynek Amerykański, tylko wersja EU umożliwia sprawdzanie wersji oprogramowania.

Wymieniłem sterownik 8K0907410C na 8K0907410 (bez literki) z 11-2009 i bez problemu wykonałem procedurę sprawdzenia wersji oprogramowania (SW=7). W ciągu kolejnych 30sec sprawnie zaprogramowałem pilot HORMANN HSM4-868; 4 kanały ze stałym kodem, 868 MHZ (niebieskie klawisze). Również pomyślnie zaprogramowałem inne piloty wymienione jako kompatybilne na stronach Homelink’u.

Niestety nie powiodło się programowanie poniższych pilotów – ale producent oficjalnie nie potwierdza ich kompatybilności:

- Pilot 2-kanałowy FAAC FIX2; z kodem dynamicznie zmiennym

- SATEL T-1; jeden kanał 433MHz; dynamicznie zmienny kod KEELOQ

Miałem możliwość testowania wersji (B) 8K0907410B i również nie przechodził procedury weryfikacji wersji oprogramowania.

Podsumowując - sterownik HomeLink 8K0907410 instalujemy do Europejskich A4/B8. Wersje na których nie można przeprowadzić procedury sprawdzania oprogramowania czyli B, C to moduły do pracy za oceanem na innych częstotliwościach.

Nie testowałem wersji (A) 8K0907410A

Po zamianie sterownika HomeLink działa prawidłowo :banan:

Sprawdzenie wersji oprogramowania modułu HomeLink 8K0907410

- naciśnij i trzymaj przycisk "I". Dioda LED zacznie wolno mrugać, następnie wyłączy się i ponownie zacznie mrugać (mignie 1 lub 7 razy – wskazując wersje oprogramowania). Bądź gotowy na zliczenie ilości impulsów LED aż do momenty całkowitego zgaśnięcia.

Liczba zliczonych mignięć oznacza wersje oprogramowania. Cały proces może trwać do 2 minut.

Proponuję przenieść temat do działu B8/Warsztat/Zrób to Sam :grin:

Opublikowano

Watek dodałem do FAQ DZIALU :hi:

Opublikowano

Witam,

A jak mam takie pytanie. Mam A4 ściągnięte z USA, które ma panel na podsufitce z przyciskami Homelink, ale nie ma sterownika (pewnie po wypadku z przodu). W takim razie z jaką literką powinienem kupić sterownik do tego A4, chcąc otwierać bramy w Polsce? Czy jak kupię np. sterownik bez literki (rzekomo, jak piszecie, najlepszy do obsługi bram w Europie), to czy w moim aucie wersji USA będzie działał poprawnie?

Opublikowano

Bez literki. Może masz sama lampkę z przyciskami? Sprawdź czy masz wiązkę pod grillem

Opublikowano

Witam wszystkich. Nie wiem czy okaże się to pomocne ale Homelink działa tylko z drogą radiową 868 MHz. W polsce najczęściej stosuje się 433 MHz i właśnie 868 MHz (zazwyczaj z kodem zmiennym). Nie wiem czy Homelink obsługuje zmienny kod. Zastosowanie do popularnej częstotliwości 433 praktycznie dyskfalifikuje Homelink.

Opublikowano

Zazwyczaj wiekszosc sterownikow KOMFORT 46 ( a ten jest najwazniesjszy aby odpalic Homelinka) ma czestotliwosc 868 MHZ , sa jeszcze z 433MHZ oraz dla aut zza wielkiej wody 315MHZ

Opublikowano
Bez literki. Może masz sama lampkę z przyciskami? Sprawdź czy masz wiązkę pod grillem

Czy mam wiązkę, to będzie sprawdzane przez mechanika przy okazji innych rzeczy. Sugerujesz natomiast, że fabrycznie mógłbym mieć tylko podświetlany panel homelink z przyciskami na podsufitce? Wątpię. Gdyby z fabryki auto wyjechało bez homelinka, to raczej by miało podsufitkę bez tych przycisków (?)

Opublikowano

Można prosić o podrzucenie schematów do homelinka wraz z nr. części

Opublikowano
Bez literki. Może masz sama lampkę z przyciskami? Sprawdź czy masz wiązkę pod grillem

Czy mam wiązkę, to będzie sprawdzane przez mechanika przy okazji innych rzeczy. Sugerujesz natomiast, że fabrycznie mógłbym mieć tylko podświetlany panel homelink z przyciskami na podsufitce? Wątpię. Gdyby z fabryki auto wyjechało bez homelinka, to raczej by miało podsufitkę bez tych przycisków (?)

zerknij przez kołeczka AUDI do Grila lub odkręć osłonę (4 śruby) pod maską i sprawdź czy jest kabel i mocowanie dla modułu HomeLink (moduł Transmitera) jeżeli jest a instalacja nie jest uszkodzona to wstaw moduł 8K0907410 (bez literki) i zakoduj (a może już jest zakodowany) sprawdź schemat zamieszczony w post#9 i powinno smigać

2013_10_06_2786.jpg

2013_10_07_2806.jpg

Opublikowano

Witam ponownie. Udało mi się zamontować homelink wraz z kodowaniem w 06 i 46!!! mam tylko problem z kodowaniem bramy ( napęd hormann, częstotliwość 868 Mhz, moduł homelink 8K0907410). Postępuje według instrukcji ( na zapłonie przytrzymać dwa skrajne przyciski przez 20 sekund aż czerwona lampka zacznie migać. Wtedy przyciskamy przycisk który chcemy zakodować i podchodzimy z pilotem do modułu homelink który znajduje się za logiem. trzymamy przycisk aż do momentu jak kierunkowskazy błysną trzykrotnie). I tutaj stanąłem....

Opublikowano

Posiadam piloty HSE2-868-BS, według twojego pliku jest tam pilot HSE2-868. Sadze że to ten sam pilot tylko trochę nowszy.

Opublikowano

HSE2-868-BS (Blue switch / niebieski guziki dla wersji Eusopejskiej) ; http://www.homelink.com/assets/downl..._ukenglish.pdf

z tego co widze to tak ale z Softwarem versja 7

HSE2-868 868.3 Fixed Code Valid for transmitters with blue buttons, compatible since HomeLink, Software Version 7

jak sprawdzic wersje softwaru w module HomeLink jest opisane w watku - post #21:

......

Sprawdzenie wersji oprogramowania modułu HomeLink 8K0907410

- naciśnij i trzymaj przycisk "I". Dioda LED zacznie wolno mrugać, następnie wyłączy się i ponownie zacznie mrugać (mignie 1 lub 7 razy – wskazując wersje oprogramowania). Bądź gotowy na zliczenie ilości impulsów LED aż do momenty całkowitego zgaśnięcia.

Liczba zliczonych mignięć oznacza wersje oprogramowania. Cały proces może trwać do 2 minut.

......

Opublikowano

Okejka. Sprawdziłem programowanie u znajomego który ma starszy napęd hormana. Wszytko śmiga jak trzeba... Może jakieś sugestie z waszej strony co mogę zrobić ze swoim napędem, może wymiana sterownika homelink z nowszego modelu!?

---------- Post dopisany 03-06-2014 at 17:26 ---------- Poprzedni post napisany 29-05-2014 at 21:45 ----------

Okejka. Sprawdziłem programowanie u znajomego który ma starszy napęd hormana. Wszytko śmiga jak trzeba... Może jakieś sugestie z waszej strony co mogę zrobić ze swoim napędem, może wymiana sterownika homelink z nowszego modelu!?

Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem??

---------- Post dopisany 13-06-2014 at 16:52 ---------- Poprzedni post napisany 03-06-2014 at 17:26 ----------

Witam. Problem rozwiązany :)

Gdyby ktoś miał podobny problem z napędem hormann z kodowaniem BiSecur!!! trzeba zamówić moduł 868 mhz ( na allegro ok 120zł) bez zmiennego kodu, podpiąć równolegle zakodować pilot bez kodowania BiSecur i zakodować furke :)

Opublikowano
Gdyby ktoś miał podobny problem z napędem hormann z kodowaniem BiSecur!!! trzeba zamówić moduł 868 mhz ( na allegro ok 120zł) bez zmiennego kodu, podpiąć równolegle zakodować pilot bez kodowania BiSecur i zakodować furke :)

Tylko jedna ważna uwaga- trzeba mieć świadomość że bardzo łatwo jest złamać stały kod więc zakładanie takiego sterownika np. do bramy garażowej w domu to dość ryzykowne posunięcie. Potencjalny złodziej ma bardzo ułatwione zadanie.

Opublikowano
Gdyby ktoś miał podobny problem z napędem hormann z kodowaniem BiSecur!!! trzeba zamówić moduł 868 mhz ( na allegro ok 120zł) bez zmiennego kodu, podpiąć równolegle zakodować pilot bez kodowania BiSecur i zakodować furke :)

Tylko jedna ważna uwaga- trzeba mieć świadomość że bardzo łatwo jest złamać stały kod więc zakładanie takiego sterownika np. do bramy garażowej w domu to dość ryzykowne posunięcie. Potencjalny złodziej ma bardzo ułatwione zadanie.

Tak, zgadza się kolego, ale to się tyczy 95% bram poniżej 2011 roku, czyli w większości... Kodowanie BiSecur jest dopiero od 2011 ( Przynajmniej w hormanie)

Opublikowano

Koledzy odswiezam temat. Próbowalem zakodowac dzisiaj swoje audi b8 z bramą wjazdowa i garazowa wg instrukcji. W obu bramach mam naped hormann zakupiony w tym roku i piloty bisecur. Nie udalo mi sie zakodowac, podejrzewam ze ze wzgledu na zmienne kody. Czy jest na to jakis bezpieczny sposob? Zmiana kodu na staly to troche bez sensu. Chyba zostaje dokupienie trzeciego pilota i darowanie sobie homelinka...

Opublikowano

Koledzy odswiezam temat. Próbowalem zakodowac dzisiaj swoje audi b8 z bramą wjazdowa i garazowa wg instrukcji. W obu bramach mam naped hormann zakupiony w tym roku i piloty bisecur. Nie udalo mi sie zakodowac, podejrzewam ze ze wzgledu na zmienne kody. Czy jest na to jakis bezpieczny sposob? Zmiana kodu na staly to troche bez sensu. Chyba zostaje dokupienie trzeciego pilota i darowanie sobie homelinka...

Ja właśnie dlatego poszedłem w kierunku .... pół-homelinka :kox:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/266723-all-b8-moja-a4-b8-18-tfsi/?p=3976415

Opublikowano (edytowane)

Witam mam mały problem a mianowicie homelink nie reaguje na pilota wiecie w czym może problem /?

[/url]">http://20141029_161233.jpg

Przy okazji po sciagnieciu obudowy znalazłem

20141029_161050.jpg

20141029_161338.jpg

20141029_161402.jpg

czy to cos od homelinka ??

Edytowane przez Boras27
  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...