NelsonPL Posted May 12 Posted May 12 Wyskoczyl żółty check engine .. Po podpięciu pod komputer wywala dwa błędy które po skasowaniu po kilkudziesięciu kilometrach wracają. 1. Mieszanka Rząd 1 Mieszanka za bogata. kod usterki: PO17200 2. Sprawnosc Katalizatora Ŕząd 1 Sprawność katalizator poniżej minimum Kod usterki: PO42000 Macie jakiś pomysł? Jaka przyczyna itd ?
george Posted May 12 Posted May 12 Pierwszy prawdopodobnie wynika z drugiego błędu. Wkład katalizatora się stopił, stąd błąd numer 2. Komputer widzi błędny odczyt z sondy numer 2, stąd podlewa. Po wymianie katalizatora (w przypadku zamiennika może wystąpić błąd drugiej sondy, jeżeli będzie miał mniej komórek) skasuj błędy i obserwuj. W pierwszej kolejności sprawdź szczelność dolotu i odczyt z przepływomierza (może zaniżać).
NelsonPL Posted May 12 Author Posted May 12 Rozumiem , że cały katalizator do wymiany? A przyczyna zbyt bogatej mieszanki? Co z tym?
george Posted May 12 Posted May 12 (edited) 11 minut temu, NelsonPL napisał(a): Rozumiem , że cały katalizator do wymiany? A przyczyna zbyt bogatej mieszanki? Co z tym? Najlepiej zdemontować i ocenić wzorokowo. Co do błędu mieszanki może być spowodowany błędem od katalizatora. Korekty lecą w górę i pojawia się błąd. Jeżeli wkład nie będzie stopiony czy też luźny, to problem może leżeć w drugiej sondzie. Edited May 12 by george
NelsonPL Posted May 12 Author Posted May 12 Czy jazda z takimi błędami jest możliwa? Jestem w trasie....
Muskel1 Posted May 12 Posted May 12 47 minut temu, NelsonPL napisał(a): A przyczyna zbyt bogatej mieszanki? Albo wtryskiwacze leją.
pelonek1 Posted May 12 Posted May 12 (edited) 34 minuty temu, NelsonPL napisał(a): Czy jazda z takimi błędami jest możliwa? Jestem w trasie.... Laweta ? Edited May 12 by pelonek1
NelsonPL Posted May 12 Author Posted May 12 Gdyby to były wtryskiwacze bylby spadek mocy a tego nie ma...Jest malutkie grzechotanie na biegu jałowym jak doda się minimalnie gazu gdy wcisnie się dalej troszku gaz i obroty lekko wzrosną grzechotanie znika...Podczas jazdy auto pracuje idealnie..Przyspiesza i pracuje wzorowo.
Muskel1 Posted May 12 Posted May 12 Teraz, NelsonPL napisał(a): Gdyby to były wtryskiwacze bylby spadek mocy a tego nie ma. ?
janusz75 Posted May 12 Posted May 12 sprawdź czy po odkręceniu korka oleju nie jest wyczuwalna woń paliwa (benzyny) oraz czy sam korek jest mokry od oleju?.. jeśli "czuć paliwo" to na 90% rozszczelniła się pompa wysokiego ciśnienia, lub też tak jak pisał Muskel1 wina leży po stronie wtryskiwaczy... sprawdż najpierw czy wyczuwasz zapach paliwa w oleju... oraz jak wygląda korek oleju od wewnętrznej strony...
Muskel1 Posted May 12 Posted May 12 Dodatkowo trzeba wykręcić świece i sprawdzić jak wyglądają. Po nich ocenisz orientacyjnie jak wygląda spalanie (czy są mokre).
NelsonPL Posted May 12 Author Posted May 12 Korek od wewnętrznej strony jest mokry z oleju..Zapach paliwa nie jest wcale wyczuwalny..Zaznaczam, że świece nowe (były wymieniane podczas remontu silnika )
Rob@k Posted May 12 Posted May 12 (edited) Każą ci sprawdzic świece jak wyglądają teraz a nie czy były nowe. Twoje auto też kiedyś było nowe a teraz jest zepsute. Pytasz, pytasz a i tak oddasz na warsztat , nie robiąc przy nim samemu nic. Edited May 12 by Rob@k
janusz75 Posted May 12 Posted May 12 jeśli jest tak jak piszesz, to na ten moment pompę bym wykluczył... chociaż po kodzie PO172 dużo na nią wskazuje... niestety przyczyn takiego stanu rzeczy oprócz wspomnianej pompy może być kilka; sonda lambda, zawór PCV, nieszczelność w układzie dolotowym, przepływomierz, wtryski, świece... obawiam się, że tak na odległość to trudno będzie Ci pomóc... zostaje jedynie diagnostyka i zlokalizowanie winowajcy... chyba, że Ktoś chce się bawić na chybił-trafił... ale to już nie naprawa tylko zgadywanie...
NelsonPL Posted May 12 Author Posted May 12 Żółty check engine nie zabrania podobno jazdy...Tak pisze w instrukcji...
Hugo Posted May 12 Posted May 12 6 minut temu, NelsonPL napisał(a): Żółty check engine nie zabrania podobno jazdy...Tak pisze w instrukcji... To śmigaj śmiało skoro tak jest napisane
Rob@k Posted May 12 Posted May 12 43 minuty temu, NelsonPL napisał(a): Żółty check engine nie zabrania podobno jazdy...Tak pisze w instrukcji... Dokładnie twój przypadek opisano w instrukcji? Raz check oznacza pierdołę, a innym razem remont silnika.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now