Jump to content
IGNORED

Check engine i błędy P017200 oraz P042000 w Audi A4 B8 1.8 TFSI


Recommended Posts

Posted

Wyskoczyl żółty check engine .. Po podpięciu pod komputer wywala dwa błędy które po skasowaniu po kilkudziesięciu kilometrach wracają.

1. Mieszanka Rząd 1 Mieszanka  za bogata.

kod  usterki: PO17200

2. Sprawnosc  Katalizatora Ŕząd 1

Sprawność katalizator poniżej minimum

Kod usterki: PO42000

 

Macie jakiś pomysł? Jaka przyczyna itd ?

Posted

Pierwszy prawdopodobnie wynika z drugiego błędu. Wkład katalizatora się stopił, stąd błąd numer 2. Komputer widzi błędny odczyt z sondy numer 2, stąd podlewa. Po wymianie katalizatora (w przypadku zamiennika może wystąpić błąd drugiej sondy, jeżeli będzie miał mniej komórek) skasuj błędy i obserwuj. W pierwszej kolejności sprawdź szczelność dolotu i odczyt z przepływomierza (może zaniżać).

Posted

Rozumiem , że cały katalizator do wymiany? A przyczyna zbyt bogatej mieszanki? Co z tym?

Posted (edited)
11 minut temu, NelsonPL napisał(a):

Rozumiem , że cały katalizator do wymiany? A przyczyna zbyt bogatej mieszanki? Co z tym?

Najlepiej zdemontować i ocenić wzorokowo. Co do błędu mieszanki może być spowodowany błędem od katalizatora. Korekty lecą w górę i pojawia się błąd. Jeżeli wkład nie będzie stopiony czy też luźny, to problem może leżeć w drugiej sondzie. 

Edited by george
Posted

Czy jazda z takimi błędami jest możliwa?  Jestem w trasie....

Posted
47 minut temu, NelsonPL napisał(a):

A przyczyna zbyt bogatej mieszanki?

Albo wtryskiwacze leją.

Posted (edited)
34 minuty temu, NelsonPL napisał(a):

Czy jazda z takimi błędami jest możliwa?  Jestem w trasie....

Laweta ?

Edited by pelonek1
Posted

Gdyby to były wtryskiwacze bylby spadek mocy a tego nie ma...Jest malutkie grzechotanie na biegu jałowym jak doda się minimalnie gazu gdy wcisnie się dalej troszku gaz i obroty lekko wzrosną grzechotanie znika...Podczas jazdy auto pracuje idealnie..Przyspiesza i pracuje wzorowo.

Posted
Teraz, NelsonPL napisał(a):

Gdyby to były wtryskiwacze bylby spadek mocy a tego nie ma.

:facepalm:?

Posted

sprawdź czy po odkręceniu korka oleju nie jest wyczuwalna woń paliwa (benzyny) oraz czy sam korek jest mokry od oleju?.. jeśli "czuć paliwo" to na 90% rozszczelniła się pompa wysokiego ciśnienia, lub też tak jak pisał Muskel1 wina leży po stronie wtryskiwaczy... sprawdż najpierw czy wyczuwasz zapach paliwa w oleju... oraz jak wygląda korek oleju od wewnętrznej strony...

Posted

Dodatkowo trzeba wykręcić świece i sprawdzić jak wyglądają. Po nich ocenisz orientacyjnie jak wygląda spalanie (czy są mokre).

Posted

Korek od wewnętrznej strony jest mokry z oleju..Zapach paliwa nie jest wcale wyczuwalny..Zaznaczam, że świece nowe (były wymieniane podczas remontu silnika )

Posted (edited)

Każą ci sprawdzic świece jak wyglądają teraz a nie czy były nowe. Twoje auto też kiedyś było nowe a teraz jest zepsute. Pytasz, pytasz a i tak oddasz na warsztat , nie robiąc przy nim samemu nic.

Edited by Rob@k
Posted

jeśli jest tak jak piszesz, to na ten moment pompę bym wykluczył... chociaż po kodzie PO172 dużo na nią wskazuje...  niestety przyczyn takiego stanu rzeczy oprócz wspomnianej pompy może być kilka; sonda lambda, zawór PCV, nieszczelność w układzie dolotowym, przepływomierz, wtryski, świece... obawiam się, że tak na odległość to trudno będzie Ci pomóc... zostaje jedynie diagnostyka i zlokalizowanie winowajcy... chyba, że Ktoś chce się bawić na chybił-trafił... ale to już nie naprawa tylko zgadywanie...

Posted

Żółty check engine nie zabrania podobno jazdy...Tak pisze w instrukcji...

Posted
6 minut temu, NelsonPL napisał(a):

Żółty check engine nie zabrania podobno jazdy...Tak pisze w instrukcji...

To śmigaj śmiało skoro tak jest napisane

Posted
43 minuty temu, NelsonPL napisał(a):

Żółty check engine nie zabrania podobno jazdy...Tak pisze w instrukcji...

:facepalm: Dokładnie twój przypadek opisano w instrukcji? Raz check oznacza pierdołę, a innym razem remont silnika.

Posted

Tak...tylko ważny jest kolor check engine..

Posted

To szerokiej drogi

Posted

Pompa paliwa jest nowa...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...