Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana przełącznika wycieraczek i odblokowanie pełnego FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

po pierwsze, zobaczcie bo w wiekszosci pomimo iz nie ma czujnikow to zaslepka z uszczelka jest :)

po drugie uszczelka kosztuje ok. 8pln w ASO.

po trzecie po odblokowaniu FISa warto zrobic jedna rzecz; mianowicie FIS jest polaczony ze wskazowka do paliwa. Z racji tego ze FIS Ci liczy srednie spalanie w danym momencie to tez zasieg na paliwie moze sie zmieniac i przy tej samej ilosci mozesz przejezdzac 400 albo 600km. Wiec teraz najlepiej rozblokowac FISa ze wskazowka i wskazowka bedzie pokazywala faktyczna ilosc paliwa.

Opublikowano

... Wiec teraz najlepiej rozblokowac FISa ze wskazowka i wskazowka bedzie pokazywala faktyczna ilosc paliwa.

czyli :mysli: :?:

Opublikowano

... Wiec teraz najlepiej rozblokowac FISa ze wskazowka i wskazowka bedzie pokazywala faktyczna ilosc paliwa.

czyli :mysli: :?:

czyli klania sie VAG...ale nie pamietam, a nie mam VAG w domu zeby sprawdzic...:(

Sprawdze w tygodniu...

Opublikowano

po trzecie po odblokowaniu FISa warto zrobic jedna rzecz; mianowicie FIS jest polaczony ze wskazowka do paliwa. Z racji tego ze FIS Ci liczy srednie spalanie w danym momencie to tez zasieg na paliwie moze sie zmieniac i przy tej samej ilosci mozesz przejezdzac 400 albo 600km. Wiec teraz najlepiej rozblokowac FISa ze wskazowka i wskazowka bedzie pokazywala faktyczna ilosc paliwa.

uuuu... widze ze jeszcze malo wiem.

... Wiec teraz najlepiej rozblokowac FISa ze wskazowka i wskazowka bedzie pokazywala faktyczna ilosc paliwa.

czyli :mysli: :?:

czyli klania sie VAG...ale nie pamietam, a nie mam VAG w domu zeby sprawdzic...:(

Sprawdze w tygodniu...

Czekam ze zniecierpliwieniem

Opublikowano

to moze bardziej na chlopski rozum.

Wskazowka jest na fulla i w baku (dla uproszczenia) 60litrow paliwa. Jak depniesz bez fisa to wskazowka wskazuje Ci faktyczna ilosc paliwa w baku, natomiast jak masz fisa (komputer ktory liczy srednie spalanie m. in.) i depniesz i przez ostatnich np. 10km deptales ostro i srednie spalanie wyszlo Ci 20/100 to fis Ci pokazuje ze zostalo Ci do przejechania na tych 60l tylko 300km. i w normalnym przypadku wskazowka pokazywala by Ci tyle ile masz paliwa czyli lekko poniezej pelnego baku albo i jeszcze pelny, a przy odblokowanym FISIE wskazowka pokazuje tyle ile FIS, czyli pokaze pol zbiornika paliwa.

Dlatego warto rozlaczyc wskazowke z FISem, zeby wskazowka pokazywala rzeczywista ilosc paliwa :)

Dlatego tez samego powodu w Audi z kompem pokladowym nie wystepuje problem przechylonego auta na postoju i blednych wskazan paliwa.

Mam nadzieje ze poprzez to przekolorowanie choc troche przekazalem jak to wyglada, bo nauczyciel ze mnie nienajlepszy :)

Opublikowano

Teraz załapałem.Dzięki Kerczi,ale wiesz jak to się konfiguruje..../?>

Opublikowano

panowie ja zapytam jeszcze o jedną rzecz -w liczniku w miejscu gdzie powinien wchodzić kabelek od czujnika miałem zamontowany jakiś brązowy kabelek, wyciągnąłem go, zaizolowałem i wmontowałem na to samo miejsce swój bezpośrednio pociągnięty do czujnika tylko teraz nurtuje mnie pytanie od czego był tamten kabelek bo w okolicy zbiorniczka nie było żadnej kostki ani wolnego kabelka który mógłbym podłączyć do czujnika.

Opublikowano

u mnie tez jest taki kabelek i narazie nie ruszam go...spryski ciagle swieca.... czekam az wyjasni sie do czego jest ten kabelek kolor brązowy z jakims chyba paskiem ale na to nie zwrociłem uwagi :confused4:

Opublikowano

u mnie tez jest taki kabelek i narazie nie ruszam go...spryski ciagle swieca.... czekam az wyjasni sie do czego jest ten kabelek kolor brązowy z jakims chyba paskiem ale na to nie zwrociłem uwagi :confused4:

jest chyba z białym paskiem,
Opublikowano

Postanowiłem dolutować do tego kabelka ktory juz tam jest i wszystko chula. W opisach niektórzy koledzy informują że nie mają kontroli spalonych żarówek w FIS-ie u mnie to akurat jest, jest też zaślepka pod czujnik w zbiorniku płynu sprysków. Jeszcze nie dodałem czujnika wiec nie wiem czy gdzies pod nadkolem jest ten kabelek koloru brązowego z paskiem białym. :hi:

Opublikowano

No jak masz zaslepke to już połowa sukcesu. Tylko włozyć czujnik i ma działać.

Opublikowano

Postanowiłem dolutować do tego kabelka ktory juz tam jest i wszystko chula. W opisach niektórzy koledzy informują że nie mają kontroli spalonych żarówek w FIS-ie u mnie to akurat jest, jest też zaślepka pod czujnik w zbiorniku płynu sprysków. Jeszcze nie dodałem czujnika wiec nie wiem czy gdzies pod nadkolem jest ten kabelek koloru brązowego z paskiem białym. :hi:

kabelka pod nadkolem raczej nie bedzie, przy liczniku niektorzy maja wyprowadzony kabelek (tak jak bylo u Ciebie), niektorzy nie (tak bylo u mnie:) ). Kup czujnik w ASO, pociagnij przewod i bedzie jak z fabryki :wink4: powodzonka

Opublikowano

czy jest różnica który kabelek z dwóch idących od czujnika podpinamy do masy a który do licznika?

Opublikowano

Jest ale najlepiej metodą próby bo nie pamiętam który (1 czy 2) szedl na masy a który do licznika.

Ja podpiąłem za pierwszym razem oczywiście źle i trzeba było wszystko rozbierać od nowa więc lepiej jest sprawdzić jak się ma zbiornik na wierzchu.

Opublikowano

ale nic się nie stanie jak odwrotnie podłączę? Nic się nie spali

Opublikowano

Nie nie spali się tylko nie będzie działało.

Opublikowano

Witam serdecznie.

Mam problem, moje Audi to A4 B7 2007 2.0 140KM.

Dziwna wersja, bo z tempomatem, ksenonami, parktronikiem itp. ale bez komputera pokładowego.

W servisie stwierdzili, że w B7 tak jak B6 da sie odblokować FIS i ze robili to juz pare razy.

No i kupiłem manetkę, zostawiłem fachowcom i kiszka, bo niby wszystko wg. VAGa działa, a wyswietlania danych komputera brak.

Podobno sprawdzali na innej desce (z kolorowym wyświetlaczem) i wszystko działało a tutaj jest uszkodzone coś.

W czym może tkwić problem i ewentualnie gdzie w pobliżu Kielc można coś z tym zrobić, bo alternatywa to dokupienie nowej tablicy wskażników, ale to koszt ok.3000 PLN, chyba nie warto?!?!?! Pozdrówka, może ktoś miał coś takiego juz ??

Opublikowano

Witam serdecznie.

Mam problem, moje Audi to A4 B7 2007 2.0 140KM.

Dziwna wersja, bo z tempomatem, ksenonami, parktronikiem itp. ale bez komputera pokładowego.

W servisie stwierdzili, że w B7 tak jak B6 da sie odblokować FIS i ze robili to juz pare razy.

No i kupiłem manetkę, zostawiłem fachowcom i kiszka, bo niby wszystko wg. VAGa działa, a wyswietlania danych komputera brak.

Podobno sprawdzali na innej desce (z kolorowym wyświetlaczem) i wszystko działało a tutaj jest uszkodzone coś.

W czym może tkwić problem i ewentualnie gdzie w pobliżu Kielc można coś z tym zrobić, bo alternatywa to dokupienie nowej tablicy wskażników, ale to koszt ok.3000 PLN, chyba nie warto?!?!?! Pozdrówka, może ktoś miał coś takiego juz ??

co to za fachowcy ci robili ?

moim zdaniem złe kodowanie ! ja u siebie ze 3 razy kodowanjie zmieniałem zanim dopasowałem właściwe.

licznik mam monochromatyczny czyli wyświetlanie FIS tylko na czerwono

Opublikowano

No fachowcy z ASO.

Czy możesz jakoś podesłac punkty w kodowaniu gdzie miałeś problem.

Opublikowano

No fachowcy z ASO.

Czy możesz jakoś podesłac punkty w kodowaniu gdzie miałeś problem.

jakie masz zegary?? Chodzi mi o oznakowanie z wlepki z kodami wyposażenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...