Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana przełącznika wycieraczek i odblokowanie pełnego FIS


miro_x

Rekomendowane odpowiedzi

no ok. jeszcze mam jedno pytanie czy po zmianie manetki na obslugujaca fis to trzeba ja odrazu kodowac, czy mozna odpalic samochod i dojechac do osoby ktora by mi to zakodowała? nie bedzie zadnych błędów z tego powodu? I czy wogole bez kodowania beda chodziły wycieraczki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno wszystko działac tylko nie bedzie obslugi fisa. ale juz to chyba pisałem. :mysli:

strone wczesniej......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno wszystko działac tylko nie bedzie obslugi fisa. ale juz to chyba pisałem.

strone wczesniej......

Na 100% bedzie wszystko dzialac, ja tak jezdzilem kilka dni.. :>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem wczoraj cały zestawik tzn. komplet moduł taśma manetka od świateł i od wycieraczek z fis.Na spokojnie w domu rozłożyłem ten układ na składniki bazowe i okazuje sie ze manetka od wycieraczek trzyma się jedynie na dwóch śrubach t8 tych od strony wewnętrznej na zdjęciu wrzuconym przez miro_x maja one kolor żółty, te dwie kolejne trzymają jedynie korpus manetki w całości, żeby sie nie rozpadł.

Więc wychodzi że wymiana staje się łatwiejsza o dwie śrubki :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem wczoraj cały zestawik tzn. komplet moduł taśma manetka od świateł i od wycieraczek z fis.Na spokojnie w domu rozłożyłem ten układ na składniki bazowe i okazuje sie ze manetka od wycieraczek trzyma się jedynie na dwóch śrubach t8 tych od strony wewnętrznej na zdjęciu wrzuconym przez miro_x maja one kolor żółty, te dwie kolejne trzymają jedynie korpus manetki w całości, żeby sie nie rozpadł.

Więc wychodzi że wymiana staje się łatwiejsza o dwie śrubki :>

Byc moze tak jest pisałem z pamieci wiec pewnie masz racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie ratujcie jakie w tym miejscu powinno być kodowanie bo czytam i nic mi z tego czytania nie wynika. Bo rozumiem ze w tym miejscu uruchamia sie FIS.

xx?xx: Driver Information System (DIS)

0 - DIS 1

1 - Highline without DIS

2 - DIS 2

0 - DIS 1 :gwizdanie:

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie. mam nadzieje ze jutro mechanik dzięki wszystkim podpowiedzią zakoduje mi manetkę i odblokuje fis[br]Dopisany: 18 Styczeń 2010, 22:28_________________________________________________No i zamontowane. Mechanik trochę nie domagał ale zawiozłem mu kody i dzięki pomocy tego forum i oczywiście tego wątku wszystko śmiga pięknie. Pozostała mi tylko zworka na pin 1 i uporam się z problemem komunikatu o spryskiwaczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanka bo utknąłem na kierownicy... Wiem już, że niektórzy mają torx a niektórzy krzyżaki do odkręcenia obudowy kierownicy ale ja mam jakieś inne śruby do airbaga nawet - w opisie jest T30 a u mnie wchodzi T25. Kolejna sprawa to czy jesteście pewni tego spline M12 do odkręcenia koła kierownicy? coś mi się widzi za duży ten klucz. Próbowałem klamką od okna... :polew:bo to było jedyne co właziło w ten otwór i łapało za zęby w otworze ale ukręciłem klamke bo tak mocno gwin trzyma. I teraz nie wiem, boję się że M12 będzie za duże a kupować całego zestawu kluczy jakoś nie mam ochoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na 100% było Spline M12, myślę że u Ciebie powinien być taki sam :) Powodzonka :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanka bo utknąłem na kierownicy... Wiem już, że niektórzy mają torx a niektórzy krzyżaki do odkręcenia obudowy kierownicy ale ja mam jakieś inne śruby do airbaga nawet - w opisie jest T30 a u mnie wchodzi T25. Kolejna sprawa to czy jesteście pewni tego spline M12 do odkręcenia koła kierownicy? coś mi się widzi za duży ten klucz. Próbowałem klamką od okna... :polew:bo to było jedyne co właziło w ten otwór i łapało za zęby w otworze ale ukręciłem klamke bo tak mocno gwin trzyma. I teraz nie wiem, boję się że M12 będzie za duże a kupować całego zestawu kluczy jakoś nie mam ochoty

ja wymieniałem 4 dni temu, do poduchy miałem T30, do osłony śrubokręt + a do kiery spline M12

I teraz nie wiem, boję się że M12 będzie za duże a kupować całego zestawu kluczy jakoś nie mam ochoty

to kup ode mnie na sztuki :naughty:KLIK !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego spline M12 możesz kupić na sztuki u antonio lub w dobrym sklepie z narzędziami i wcale całego zestawu nie musisz kupować.

U wszystkich było M12 więc i u Ciebie powinno. A co do śrubekw obudowei to jeśli ktoś ją wcześniej rozkręcał to mógł co innego zakręcić i ot cała zagadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanka bo utknąłem na kierownicy... Wiem już, że niektórzy mają torx a niektórzy krzyżaki do odkręcenia obudowy kierownicy ale ja mam jakieś inne śruby do airbaga nawet - w opisie jest T30 a u mnie wchodzi T25. Kolejna sprawa to czy jesteście pewni tego spline M12 do odkręcenia koła kierownicy? coś mi się widzi za duży ten klucz. Próbowałem klamką od okna... :polew:bo to było jedyne co właziło w ten otwór i łapało za zęby w otworze ale ukręciłem klamke bo tak mocno gwin trzyma. I teraz nie wiem, boję się że M12 będzie za duże a kupować całego zestawu kluczy jakoś nie mam ochoty

ja wymieniałem 4 dni temu, do poduchy miałem T30, do osłony śrubokręt + a do kiery spline M12

I teraz nie wiem, boję się że M12 będzie za duże a kupować całego zestawu kluczy jakoś nie mam ochoty

to kup ode mnie na sztuki :naughty:KLIK !!

Sprawdze jeszcze czy szwagier nie ma jakichś kluczy a jak nie to zrobimy biznes :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj po uprzednim zakupie u kolegi czaki manetki tempomatu , modułu , manetki FIS'a wszystko zostało złożone do kupy i przekodowane zgodnie z waszymi zaleceniami..............udało się :> działa i jest super sterowanie FIS'a, tempomat zrobione za pierwszym razem , dotam że nie jestem zbyt biegły w pracy z vagiem , ale zrobiłem to(pewnie niedokładnie ale jest)......dla potomnych to nie takie trudne jak myslałem uprzednio....podziękowania dla autora postu i innych którzy do niego cos wnieśli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt biegły w pracy z vagiem , ale zrobiłem to(pewnie niedokładnie ale jest)......dla potomnych to nie takie trudne jak myslałem uprzednio....podziękowania dla autora postu i innych

Gratulacje, a tak przy okazji to FIS (ang. DIS Driver Information System) z niemieckiego Fahrer Information System więc napewno nie FIZ :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

opis genialny bo wymiana manetki zajęła mi 18 minut,

ale mam problem z wtyczką od licznika.. przez szparkę nad bezpiecznikami da się wypiąć ale tam nie ma pola manewru, boje się odpiąć licznik, bo jak było pisane może się coś krzaczyć.

więc jeżeli by ktoś posiadał zdjęcie rozłożonej wtyczki, abym mógł zapoznać się jak montuje się pin, wtedy postaram się zrobienie tego przez dziurkę.

a czy ktoś jest w posiadaniu zdjęcia samego pinu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest ciężko ale da się

odkręć sobie jeszcze dolną osłonę:

schowekkierowcapf5.png

i jak rozbierzesz kostkę to sprawdź czy nie ma tam PINU (u mnie był PIN - wystarczyło tylko wpiąć kabelek w PIN)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...