Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana przełącznika wycieraczek i odblokowanie pełnego FIS


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I co nikt nie wie co z tym zielonym i czarnym kabelkiem robić.

Opublikowano

no i stałem sie kolejnym (prawie) szczęśliwym posiadaczem kompa, instalacja wg opisu wręcz banalna, czas 40min, klucze łącznie 25zł w Brico Poznań. Nie miałem klucza m12 wiec użyłem T55 i działa to pięknie, jedyna rozbieżność jeśli chodzi o mnie to T27 zamiast T30 do demontowania poduchy. Kabelek do masy może kiedyś pobawię sie w czujnik ....

a jesli chodzi o to prawie ....

spalanie chwilowe 44l/100 nie zachęca do zabawy :) czas zweryfikuje jak precyzyjne są wskazania na chwilę obecną chyba zaniża po tankowaniu sie przekoduje :)

i jedno pytanie . bo nie wiem czy "ten typ tak ma" czy coś nie tak, a mianowicie spalanie chwilowe tylko rośnie przy postoju w korku (nie ważne czy chwilowe pokazuje 0 czy 20) w związku z tym średnie z miasta w korkach wychodzi mi 20l/100 ...

teraz czas na tempomat bo to ostatnie czego mi brakuje :)

Opublikowano

no i stałem sie kolejnym (prawie) szczęśliwym posiadaczem kompa, instalacja wg opisu wręcz banalna, czas 40min, klucze łącznie 25zł w Brico Poznań. Nie miałem klucza m12 wiec użyłem T55 i działa to pięknie, jedyna rozbieżność jeśli chodzi o mnie to T27 zamiast T30 do demontowania poduchy. Kabelek do masy może kiedyś pobawię sie w czujnik ....

a jesli chodzi o to prawie ....

spalanie chwilowe 44l/100 nie zachęca do zabawy :) czas zweryfikuje jak precyzyjne są wskazania na chwilę obecną chyba zaniża po tankowaniu sie przekoduje :)

i jedno pytanie . bo nie wiem czy "ten typ tak ma" czy coś nie tak, a mianowicie spalanie chwilowe tylko rośnie przy postoju w korku (nie ważne czy chwilowe pokazuje 0 czy 20) w związku z tym średnie z miasta w korkach wychodzi mi 20l/100 ...

teraz czas na tempomat bo to ostatnie czego mi brakuje :)

Masz racje ja już miałem wiele poduszek w rękach i często były tym wkręty na torxa ale 30. Jeżeli chodzi o klucz do odkręcania kierownicy to jeżeli macie zamiar dość często zdejmować kierownicę to polecam spline 12 bo ten torx 55 łapie co drugi ząbek i widziałem już śruby gdzie była dobra rzeźba :/

Pamiętaj że fisa można korygować i nie musi on pokazywać rzeczywistych wskazań. Zatankuj do pełna sprawdź vagiem ile masz paliwa przejedź się z 400 km i wtedy kalkulatorek i liczysz i robisz porównania co fis pokazuje - to jest jedyna metoda żeby zobaczyć czy fis nie kłamie. Jeżeli kłamie robisz korekcje na + lub -.

Tak ten typ tak ma bo on Ci liczy ilość spalonego paliwa do ilości przejechanych kilometrów. Więc jak jedziesz 2km przez 2h ruszasz cały czas to wychodzi taka średnia. Paliwa Ci dużo nie ubywa przecież :D ale jak byś miał tak cały czas jeździć to wskazanie było by dobre. [br]Dopisany: 14 Luty 2011, 15:56_________________________________________________

I co nikt nie wie co z tym zielonym i czarnym kabelkiem robić.

Najlepiej sam wyjmij jeszcze raz tą wtyczkę to sobie zobaczysz ze schematem od czego są te kable i gdzie idą. Bo co z tego że ktoś Ci powie do czego są to kable jak nie wiesz gdzie one idą.

Opublikowano

one idą do wiązki więc jak sprawdzę gdzie dochodzą. Wiązki nie będę pruł.

Opublikowano

jak fis pokazuje mi 7L,a spalanie 6L

to mam dodać wartość+5,lub+10

czy odjąć -5lub -10

i w którym kanale.

Kiedyś czytałem a teraz znaleźć nie mogę

Opublikowano

poprawiłem klucze w treści. U mnie było T27 chyba więc wymieniłem obydwa żeby rezacze mogli się przygotować na każdą sposobność. Kiedyś

zweryfikuje jaki jest jak będę miał chwilę.

Opublikowano

P2140030.jpg

Wyciągnąłem jeszcze raz wtyczkę i tak mam u siebie:

1 - płyn do spryskiwaczy niski-----------------------------------------------------biały(własna produkcja)

2 - niski poziom płynu chłodzącego---------------------------------------------niebieski z paskiem żółtym

3 - nadawcy Wskaźnik paliwa-----------------------------------------------------fioletowy z paskiem czarnym

4 - temperatura płynu chłodzącego---------------------------------------------niebieski z paskiem brązowym

5 - grupa kontrolna 2 System nawigacji-----------------------------------------BRAK

6 - grupa kontrolna 3 System nawigacji-----------------------------------------BRAK

7 - grupa kontrolna x telematyczne----------------------------------------------BRAK

8 - przełącznik Menu-----------------------------------------------------------------BRAK

9 - Vacant---WOLNY

10 - przełącznik Bonnet-------------------------------------------------------------brązowy z paskiem fioletowym

11 - nadawcy Wskaźnik paliwa 2--------------------------------------------------BRAK

12 - przełącznik Menu (Out) -------------------------------------------------------------BRAK

13 – Vacant---WOLNY

14 - Vacant---WOLNY

15 - Vacant---WOLNY

16 - FDR / TCS (= ESP) ---------------------------------------------------------------------BRAK

17 - Wysokie Convenience--------------------------------------------------pomarańczowy z paskiem zielonym

18 - Wygoda CAN Low--------------------------------------------------------pomarańczowy z paskiem brązowym

19 - CAN Low Infotainment-------------------------------------------------------------BRAK

20 - Infotainment CAN High-------------------------------------------------------------BRAK

21 - temp. otoczenia. (wejście)---------------------------------------------żółty z paskiem szarym

22 - kontakt S--------------------------------------------------------------------czerwony

23 - Poziom oleju / temperatura oleju-----------------------------------czerwony z paskiem fioletowym

24 - zawieszenie samopoziomujące-------------------------------------------------BRAK

25 - przełącznik Menu (enter) ---------------------------------------------------------BRAK

26 - Vacant---WOLNY

27 - Vacant---WOLNY

28 - Menu switch (Out B) ----------------------------------------------------------------BRAK

29 - Vacant---WOLNY

30 - Transponder 2---------------------------------------------------------------------żółty

31 - Transponder 1---------------------------------------------------------------------żółty

32 - Terminal 31 (czujnik) -------------------------------------------------------brązowy z paskiem żółtym

Opublikowano

no i stałem sie kolejnym (prawie) szczęśliwym posiadaczem kompa, instalacja wg opisu wręcz banalna, czas 40min, klucze łącznie 25zł w Brico Poznań. Nie miałem klucza m12 wiec użyłem T55 i działa to pięknie, jedyna rozbieżność jeśli chodzi o mnie to T27 zamiast T30 do demontowania poduchy. Kabelek do masy może kiedyś pobawię sie w czujnik ....

a jesli chodzi o to prawie ....

spalanie chwilowe 44l/100 nie zachęca do zabawy :) czas zweryfikuje jak precyzyjne są wskazania na chwilę obecną chyba zaniża po tankowaniu sie przekoduje :)

i jedno pytanie . bo nie wiem czy "ten typ tak ma" czy coś nie tak, a mianowicie spalanie chwilowe tylko rośnie przy postoju w korku (nie ważne czy chwilowe pokazuje 0 czy 20) w związku z tym średnie z miasta w korkach wychodzi mi 20l/100 ...

teraz czas na tempomat bo to ostatnie czego mi brakuje :)

uzupełnienie tekstu (i chyba warto dopisać do głównego tekstu)

nie chciało mi się bawić z czujnikiem poziomu płynu wiec poszedłem w rozwiązanie masowanie pinu 1 ... potwierdzę wcześniejsze nieśmiałe informacje ...

IDEALNIE PASUJE PRZEWÓD OD CD'ROMU NAWET DŁUGOŚĆ JEST ODPOWIEDNIA, rozcięty przewód główny, pin w kostkę i działa, oczywiście bez wyciągania zegarów, przy małych dłoniach bez problemu da się to zrobić przez bezpieczniki, a zdjęcie dolnej obudowy daje więcej swobody przy kablu bo nie jest zbyt długi ....

Opublikowano

32-pin multi-pin connector, blue

1 - Washer fluid low

2 - Coolant level low

3 - Fuel gauge sender

4 - Coolant temperature

5 - Control group 2 Navigation system

6 - Control group 3 Navigation system

7 - Control group x Telematics

8 - Menu switch

9 - Vacant

10 - Bonnet switch

11 - Fuel gauge sender 2

12 - Menu switch (Out A)

13 - Vacant

14 - Vacant

15 - Vacant

16 - FDR/TCS (= ESP)

17 - Convenience CAN High

18 - Convenience CAN Low

19 - Infotainment CAN Low

20 - Infotainment CAN High

21 - Ambient temp. (input)

22 - S contact

23 - Oil level / oil temperature

24 - Self-levelling suspension

25 - Menu switch (enter)

26 - Vacant

27 - Vacant

28 - Menu switch (Out B)

29 - Vacant

30 - Transponder 2

31 - Transponder 1

32 - Terminal 31 (sensor)

Jakby jeszcze były podane kolory kabli byłoby lux :)

A może ma ktoś schemat podłączenia licznika?
Opublikowano

aerjot uzupełniłem :good:

Opublikowano

Panowie nie zabijajcie ale to chyba mój brak IQ jeśli chodzi o motoryzację jakbym chciał uruchomic FIS w mojej B6 to jaką manetke musze kupić - obojętnie???

Teraz mam sterowanie częstotliwością czasowych wycieraczek chyba od frontu manetki lub od tyłu czy musze mieć taką sama tyle że z obsługą fis czy może być częstotliwość na górze manetki jaki np tutaj

http://allegro.pl/audi-a4-a8-manetka-wycieraczek-fis-sedan-4d0953503-i1458619208.html

Opublikowano

Pokazałeś manetkę z [b5] , musisz mieć z [b6] lub [b7] dla sedana ew. avanta np. od kolegi czaki22 z forum >>> http://moto.allegro.pl/audi-a4-b6-b7-a6-c6-manetka-pelny-fis-sedan-i1454266247.html

dzięki kolego, już czaję...muszę tylko jeszcze uporać się z CHECK świecącym i biorę się za FIS i kierę, drążek i ręczy bym wtedy obszył w Tarnowskich G., akurat mi tyle kasiorki zostałoby z gdyby nie trzeba było nic poza czyszczeniem EGR robić...

Opublikowano

dzisiaj odblokowałem u siebie FIS-a i powiem Wam ze super sprawa z tym opisem który umieścił miro_x chwilkę schodzi z vag-iem ale bez większych problemów można to zrobić samemu:-)

duże piwko dla Ciebie miro_x :drinks:

Opublikowano

dzisiaj odblokowałem u siebie FIS-a i powiem Wam ze super sprawa z tym opisem który umieścił miro_x chwilkę schodzi z vag-iem ale bez większych problemów można to zrobić samemu:-)

duże piwko dla Ciebie miro_x :drinks:

a co z komunikatem o spryskach?

Opublikowano

dzisiaj odblokowałem u siebie FIS-a i powiem Wam ze super sprawa z tym opisem który umieścił miro_x chwilkę schodzi z vag-iem ale bez większych problemów można to zrobić samemu:-)

duże piwko dla Ciebie miro_x :drinks:

a co z komunikatem o spryskach?

poczytaj wyżej :)
Opublikowano

sam tego nie wymyśliłem. Ja tylko zebrałem informacje z forum.... :hi:

Opublikowano

dzisiaj odblokowałem u siebie FIS-a i powiem Wam ze super sprawa z tym opisem który umieścił miro_x chwilkę schodzi z vag-iem ale bez większych problemów można to zrobić samemu:-)

duże piwko dla Ciebie miro_x :drinks:

Pozostaje zmasowac pin 1 w zegarach w kostce od strony obrotomierza lub dokupic czyjnik do zbiorniczka spryskow i podpiac pin 1 z plusem czujnika.

Drugi kabelek z czujnika na mase. :hi:

a co z komunikatem o spryskach?

Opublikowano

Jestem od wczoraj kolejnym szczęśliwym :> posiadaczem posiadaczem pełnego FIS'a.

Jeżeli zastanawiasz się czy bawić się z rozbieraniem kierownicy - nie zastanawiaj się :) Na początku miałem małego stresa, ale naprawdę nie ma się czego bać. Z wymianą manetki nie było żadnego problemu.

Oczywiście czujnika od spryskiwacza nie było, a jako że póki co nie widzę potrzeby posiadania takowego, to podłączyłem pin do masy. Jeżeli chodzi o dostęp to ściągnąłem sobie obudowę od dołu, bo chirurgiem nie jestem, a zegarów wyciągać nie chciałem. Jedyny problem był z kabelkiem -000 979 018 E nie pasował, ale google i ASO mi pomogły :) Wtyczka miała numery 1J0 972 977 H, a do niej pasuje kabelek 000 979 009 E (10PLN w ASO).

Po poskładaniu wszystkiego i zaadaptowaniu kompa pokazał się FIS - dzięki wszystkim za opis jak to zrobić :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...