wielki1980 Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 I co nikt nie wie co z tym zielonym i czarnym kabelkiem robić.
aerjot Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 no i stałem sie kolejnym (prawie) szczęśliwym posiadaczem kompa, instalacja wg opisu wręcz banalna, czas 40min, klucze łącznie 25zł w Brico Poznań. Nie miałem klucza m12 wiec użyłem T55 i działa to pięknie, jedyna rozbieżność jeśli chodzi o mnie to T27 zamiast T30 do demontowania poduchy. Kabelek do masy może kiedyś pobawię sie w czujnik .... a jesli chodzi o to prawie .... spalanie chwilowe 44l/100 nie zachęca do zabawy czas zweryfikuje jak precyzyjne są wskazania na chwilę obecną chyba zaniża po tankowaniu sie przekoduje i jedno pytanie . bo nie wiem czy "ten typ tak ma" czy coś nie tak, a mianowicie spalanie chwilowe tylko rośnie przy postoju w korku (nie ważne czy chwilowe pokazuje 0 czy 20) w związku z tym średnie z miasta w korkach wychodzi mi 20l/100 ... teraz czas na tempomat bo to ostatnie czego mi brakuje
A4_Dominik_WAW Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 no i stałem sie kolejnym (prawie) szczęśliwym posiadaczem kompa, instalacja wg opisu wręcz banalna, czas 40min, klucze łącznie 25zł w Brico Poznań. Nie miałem klucza m12 wiec użyłem T55 i działa to pięknie, jedyna rozbieżność jeśli chodzi o mnie to T27 zamiast T30 do demontowania poduchy. Kabelek do masy może kiedyś pobawię sie w czujnik .... a jesli chodzi o to prawie .... spalanie chwilowe 44l/100 nie zachęca do zabawy czas zweryfikuje jak precyzyjne są wskazania na chwilę obecną chyba zaniża po tankowaniu sie przekoduje i jedno pytanie . bo nie wiem czy "ten typ tak ma" czy coś nie tak, a mianowicie spalanie chwilowe tylko rośnie przy postoju w korku (nie ważne czy chwilowe pokazuje 0 czy 20) w związku z tym średnie z miasta w korkach wychodzi mi 20l/100 ... teraz czas na tempomat bo to ostatnie czego mi brakuje Masz racje ja już miałem wiele poduszek w rękach i często były tym wkręty na torxa ale 30. Jeżeli chodzi o klucz do odkręcania kierownicy to jeżeli macie zamiar dość często zdejmować kierownicę to polecam spline 12 bo ten torx 55 łapie co drugi ząbek i widziałem już śruby gdzie była dobra rzeźba :/ Pamiętaj że fisa można korygować i nie musi on pokazywać rzeczywistych wskazań. Zatankuj do pełna sprawdź vagiem ile masz paliwa przejedź się z 400 km i wtedy kalkulatorek i liczysz i robisz porównania co fis pokazuje - to jest jedyna metoda żeby zobaczyć czy fis nie kłamie. Jeżeli kłamie robisz korekcje na + lub -. Tak ten typ tak ma bo on Ci liczy ilość spalonego paliwa do ilości przejechanych kilometrów. Więc jak jedziesz 2km przez 2h ruszasz cały czas to wychodzi taka średnia. Paliwa Ci dużo nie ubywa przecież ale jak byś miał tak cały czas jeździć to wskazanie było by dobre. [br]Dopisany: 14 Luty 2011, 15:56_________________________________________________ I co nikt nie wie co z tym zielonym i czarnym kabelkiem robić. Najlepiej sam wyjmij jeszcze raz tą wtyczkę to sobie zobaczysz ze schematem od czego są te kable i gdzie idą. Bo co z tego że ktoś Ci powie do czego są to kable jak nie wiesz gdzie one idą.
wielki1980 Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 one idą do wiązki więc jak sprawdzę gdzie dochodzą. Wiązki nie będę pruł.
fayera Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 jak fis pokazuje mi 7L,a spalanie 6L to mam dodać wartość+5,lub+10 czy odjąć -5lub -10 i w którym kanale. Kiedyś czytałem a teraz znaleźć nie mogę
miro_x Opublikowano 14 Lutego 2011 Autor Opublikowano 14 Lutego 2011 poprawiłem klucze w treści. U mnie było T27 chyba więc wymieniłem obydwa żeby rezacze mogli się przygotować na każdą sposobność. Kiedyś zweryfikuje jaki jest jak będę miał chwilę.
wielki1980 Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 Wyciągnąłem jeszcze raz wtyczkę i tak mam u siebie: 1 - płyn do spryskiwaczy niski-----------------------------------------------------biały(własna produkcja) 2 - niski poziom płynu chłodzącego---------------------------------------------niebieski z paskiem żółtym 3 - nadawcy Wskaźnik paliwa-----------------------------------------------------fioletowy z paskiem czarnym 4 - temperatura płynu chłodzącego---------------------------------------------niebieski z paskiem brązowym 5 - grupa kontrolna 2 System nawigacji-----------------------------------------BRAK 6 - grupa kontrolna 3 System nawigacji-----------------------------------------BRAK 7 - grupa kontrolna x telematyczne----------------------------------------------BRAK 8 - przełącznik Menu-----------------------------------------------------------------BRAK 9 - Vacant---WOLNY 10 - przełącznik Bonnet-------------------------------------------------------------brązowy z paskiem fioletowym 11 - nadawcy Wskaźnik paliwa 2--------------------------------------------------BRAK 12 - przełącznik Menu (Out) -------------------------------------------------------------BRAK 13 – Vacant---WOLNY 14 - Vacant---WOLNY 15 - Vacant---WOLNY 16 - FDR / TCS (= ESP) ---------------------------------------------------------------------BRAK 17 - Wysokie Convenience--------------------------------------------------pomarańczowy z paskiem zielonym 18 - Wygoda CAN Low--------------------------------------------------------pomarańczowy z paskiem brązowym 19 - CAN Low Infotainment-------------------------------------------------------------BRAK 20 - Infotainment CAN High-------------------------------------------------------------BRAK 21 - temp. otoczenia. (wejście)---------------------------------------------żółty z paskiem szarym 22 - kontakt S--------------------------------------------------------------------czerwony 23 - Poziom oleju / temperatura oleju-----------------------------------czerwony z paskiem fioletowym 24 - zawieszenie samopoziomujące-------------------------------------------------BRAK 25 - przełącznik Menu (enter) ---------------------------------------------------------BRAK 26 - Vacant---WOLNY 27 - Vacant---WOLNY 28 - Menu switch (Out ----------------------------------------------------------------BRAK 29 - Vacant---WOLNY 30 - Transponder 2---------------------------------------------------------------------żółty 31 - Transponder 1---------------------------------------------------------------------żółty 32 - Terminal 31 (czujnik) -------------------------------------------------------brązowy z paskiem żółtym
aerjot Opublikowano 14 Lutego 2011 Opublikowano 14 Lutego 2011 no i stałem sie kolejnym (prawie) szczęśliwym posiadaczem kompa, instalacja wg opisu wręcz banalna, czas 40min, klucze łącznie 25zł w Brico Poznań. Nie miałem klucza m12 wiec użyłem T55 i działa to pięknie, jedyna rozbieżność jeśli chodzi o mnie to T27 zamiast T30 do demontowania poduchy. Kabelek do masy może kiedyś pobawię sie w czujnik .... a jesli chodzi o to prawie .... spalanie chwilowe 44l/100 nie zachęca do zabawy czas zweryfikuje jak precyzyjne są wskazania na chwilę obecną chyba zaniża po tankowaniu sie przekoduje i jedno pytanie . bo nie wiem czy "ten typ tak ma" czy coś nie tak, a mianowicie spalanie chwilowe tylko rośnie przy postoju w korku (nie ważne czy chwilowe pokazuje 0 czy 20) w związku z tym średnie z miasta w korkach wychodzi mi 20l/100 ... teraz czas na tempomat bo to ostatnie czego mi brakuje uzupełnienie tekstu (i chyba warto dopisać do głównego tekstu) nie chciało mi się bawić z czujnikiem poziomu płynu wiec poszedłem w rozwiązanie masowanie pinu 1 ... potwierdzę wcześniejsze nieśmiałe informacje ... IDEALNIE PASUJE PRZEWÓD OD CD'ROMU NAWET DŁUGOŚĆ JEST ODPOWIEDNIA, rozcięty przewód główny, pin w kostkę i działa, oczywiście bez wyciągania zegarów, przy małych dłoniach bez problemu da się to zrobić przez bezpieczniki, a zdjęcie dolnej obudowy daje więcej swobody przy kablu bo nie jest zbyt długi ....
wielki1980 Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 32-pin multi-pin connector, blue 1 - Washer fluid low 2 - Coolant level low 3 - Fuel gauge sender 4 - Coolant temperature 5 - Control group 2 Navigation system 6 - Control group 3 Navigation system 7 - Control group x Telematics 8 - Menu switch 9 - Vacant 10 - Bonnet switch 11 - Fuel gauge sender 2 12 - Menu switch (Out A) 13 - Vacant 14 - Vacant 15 - Vacant 16 - FDR/TCS (= ESP) 17 - Convenience CAN High 18 - Convenience CAN Low 19 - Infotainment CAN Low 20 - Infotainment CAN High 21 - Ambient temp. (input) 22 - S contact 23 - Oil level / oil temperature 24 - Self-levelling suspension 25 - Menu switch (enter) 26 - Vacant 27 - Vacant 28 - Menu switch (Out 29 - Vacant 30 - Transponder 2 31 - Transponder 1 32 - Terminal 31 (sensor) Jakby jeszcze były podane kolory kabli byłoby lux A może ma ktoś schemat podłączenia licznika?
Gość elvis80 Opublikowano 17 Lutego 2011 Opublikowano 17 Lutego 2011 Panowie nie zabijajcie ale to chyba mój brak IQ jeśli chodzi o motoryzację jakbym chciał uruchomic FIS w mojej B6 to jaką manetke musze kupić - obojętnie??? Teraz mam sterowanie częstotliwością czasowych wycieraczek chyba od frontu manetki lub od tyłu czy musze mieć taką sama tyle że z obsługą fis czy może być częstotliwość na górze manetki jaki np tutaj http://allegro.pl/audi-a4-a8-manetka-wycieraczek-fis-sedan-4d0953503-i1458619208.html
ROBERT Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 Pokazałeś manetkę z [b5] , musisz mieć z [b6] lub [b7] dla sedana ew. avanta np. od kolegi czaki22 z forum >>> http://moto.allegro.pl/audi-a4-b6-b7-a6-c6-manetka-pelny-fis-sedan-i1454266247.html
Gość elvis80 Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 Pokazałeś manetkę z [b5] , musisz mieć z [b6] lub [b7] dla sedana ew. avanta np. od kolegi czaki22 z forum >>> http://moto.allegro.pl/audi-a4-b6-b7-a6-c6-manetka-pelny-fis-sedan-i1454266247.html dzięki kolego, już czaję...muszę tylko jeszcze uporać się z CHECK świecącym i biorę się za FIS i kierę, drążek i ręczy bym wtedy obszył w Tarnowskich G., akurat mi tyle kasiorki zostałoby z gdyby nie trzeba było nic poza czyszczeniem EGR robić...
kantek1 Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 dzisiaj odblokowałem u siebie FIS-a i powiem Wam ze super sprawa z tym opisem który umieścił miro_x chwilkę schodzi z vag-iem ale bez większych problemów można to zrobić samemu:-) duże piwko dla Ciebie miro_x
antonio Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 dzisiaj odblokowałem u siebie FIS-a i powiem Wam ze super sprawa z tym opisem który umieścił miro_x chwilkę schodzi z vag-iem ale bez większych problemów można to zrobić samemu:-) duże piwko dla Ciebie miro_x a co z komunikatem o spryskach?
wielki1980 Opublikowano 22 Lutego 2011 Opublikowano 22 Lutego 2011 dzisiaj odblokowałem u siebie FIS-a i powiem Wam ze super sprawa z tym opisem który umieścił miro_x chwilkę schodzi z vag-iem ale bez większych problemów można to zrobić samemu:-) duże piwko dla Ciebie miro_x a co z komunikatem o spryskach? poczytaj wyżej
miro_x Opublikowano 22 Lutego 2011 Autor Opublikowano 22 Lutego 2011 sam tego nie wymyśliłem. Ja tylko zebrałem informacje z forum....
uhu2 Opublikowano 23 Lutego 2011 Opublikowano 23 Lutego 2011 dzisiaj odblokowałem u siebie FIS-a i powiem Wam ze super sprawa z tym opisem który umieścił miro_x chwilkę schodzi z vag-iem ale bez większych problemów można to zrobić samemu:-) duże piwko dla Ciebie miro_x Pozostaje zmasowac pin 1 w zegarach w kostce od strony obrotomierza lub dokupic czyjnik do zbiorniczka spryskow i podpiac pin 1 z plusem czujnika.Drugi kabelek z czujnika na mase. a co z komunikatem o spryskach?
LHeczko Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 Jestem od wczoraj kolejnym szczęśliwym :> posiadaczem posiadaczem pełnego FIS'a. Jeżeli zastanawiasz się czy bawić się z rozbieraniem kierownicy - nie zastanawiaj się Na początku miałem małego stresa, ale naprawdę nie ma się czego bać. Z wymianą manetki nie było żadnego problemu. Oczywiście czujnika od spryskiwacza nie było, a jako że póki co nie widzę potrzeby posiadania takowego, to podłączyłem pin do masy. Jeżeli chodzi o dostęp to ściągnąłem sobie obudowę od dołu, bo chirurgiem nie jestem, a zegarów wyciągać nie chciałem. Jedyny problem był z kabelkiem -000 979 018 E nie pasował, ale google i ASO mi pomogły Wtyczka miała numery 1J0 972 977 H, a do niej pasuje kabelek 000 979 009 E (10PLN w ASO). Po poskładaniu wszystkiego i zaadaptowaniu kompa pokazał się FIS - dzięki wszystkim za opis jak to zrobić
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się