martinno Opublikowano 24 Lipca 2011 Opublikowano 24 Lipca 2011 Witam Mam taki problem,dzisiaj chciałem sobie wymienić świece i po zdemontowaniu cewki na 3 cylindrze świeca była zalana wodą, prawdopodobnie z układu chłodzenia,kolor czerwonawy i zapach ten sam.Osuszyłem to trochę ale nie wymieniłem świec z obawy że jakieś resztki mogły by dostać się do cylindra. I tu moje pytanie,czy to wina uszczelki pod głowicą?Zauważyłem jeszcze że autem trochę szarpie na wolniejszych obrotach a na Vagu pojawił się błąd 16518
radi Opublikowano 24 Lipca 2011 Opublikowano 24 Lipca 2011 Witam Umnie w Audi A6 1.8T byla woda na 1 i na 2 garze,a na wolnych tez go szarpalo,weze byly twarde i woda mi znikala ze zbiorniczka,winna byla uszczelka pod glowica!
martinno Opublikowano 24 Lipca 2011 Autor Opublikowano 24 Lipca 2011 A jaki jest koszt wymiany takiej uszczelki wraz z planowaniem i ewentualną wymianą uszczelniaczy zaworów i robocizna,bo sam to raczej tego nie będę robił?
mas0n Opublikowano 24 Lipca 2011 Opublikowano 24 Lipca 2011 A jaki jest koszt wymiany takiej uszczelki wraz z planowaniem i ewentualną wymianą uszczelniaczy zaworów i robocizna,bo sam to raczej tego nie będę robił? Wezmą pewnie z 500 zł za samą uszczelkę + robocizna z planowaniem. Może jeszcze rozrząd jak już nalatałeś na tym co masz? Tylko wtedy dojdzie i pompa wody ;p Czemu chcesz uszczelniacze wymieniać? wciąga Ci dużo oleju?
martinno Opublikowano 25 Lipca 2011 Autor Opublikowano 25 Lipca 2011 A jaki jest koszt wymiany takiej uszczelki wraz z planowaniem i ewentualną wymianą uszczelniaczy zaworów i robocizna,bo sam to raczej tego nie będę robił? Wezmą pewnie z 500 zł za samą uszczelkę + robocizna z planowaniem. Może jeszcze rozrząd jak już nalatałeś na tym co masz? Tylko wtedy dojdzie i pompa wody ;p Czemu chcesz uszczelniacze wymieniać? wciąga Ci dużo oleju? Rozrząd robiłem sam rok temu wraz z pompą wody ok 30 tyś nalatane,a oleju to tak ok.0.5 litra dolewam od wymiany do wymiany i myślałem że jak już głowicę będę zwalał to ją zrobię na tip top.Silnik ma już 260tyś nalatane i podejrzewam że nic tam nie było robione jeszcze oprócz napinacza i łańcucha rozrządu.[br]Dopisany: 24 Lipiec 2011, 20:11_________________________________________________ Witam Umnie w Audi A6 1.8T byla woda na 1 i na 2 garze,a na wolnych tez go szarpalo,weze byly twarde i woda mi znikala ze zbiorniczka,winna byla uszczelka pod glowica! A możesz opisać w jaki sposób tam się dostawała woda z pod uszczelki? Byłem dzisiaj u mechanika i wykluczył taką możliwość,powiedział że to będzie problem z głowicą(pęknięta głowica )a a nie z uszczelką. To szarpanie silnikiem które występuje pojawia się czasami i przypuszczam że to wina sondy. A co wy o tym myślicie?
Mario Opublikowano 25 Lipca 2011 Opublikowano 25 Lipca 2011 Zmierz ciśnienie sprężania na zimnym i na gorącym silniku
Kierownik Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 uszczelka pod głowicą , przerabiałem to ostatnio
martinno Opublikowano 26 Lipca 2011 Autor Opublikowano 26 Lipca 2011 uszczelka pod głowicą , przerabiałem to ostatnio No ale w jaki sposób płyn dostaje się na zewnątrz silnika,do komory gdzie jest świeca i nasadka od świecy? Ja myślałem że jeśli uszczelka padnie to płyn by dostawał się do komory spalania i w wydech albo do układu smarowania. Spadku mocy nie zauważyłem,nie ma innych objawów że padła uszczelka,temp trzyma na 90 st.,płyn czysty,olej czysty. Uszczelka głowicy jest poniżej położenia świecy,to nie rozumiem jak ten płyn się dostaje do komory świecy,nie mylić z komorą spalania.Czy to na pewno uszczelka? Acha zmieniłem świece,po wyssaniu płynu z komory świecy,szarpanie silnikiem ustało,powodem było przebicie na świecy w związku z płynem w komorze świecy.
radi Opublikowano 26 Lipca 2011 Opublikowano 26 Lipca 2011 W głowicy sa kanaly wodne,polaczone z blokiem i jak padie uszczelka to woda sie dostaje albo do oleju albo idzie na gary,zalezy w ktorym miejscy padnie uszczelka,a to szarpanie jest spowodowane tym ze woda dostaje sie na gary i zalewa swiece woda i nema dobrego spalania,umnie w irlandii planowanie z uszcelka 130e,dodatkowo reszta uszczelek i wyszlo 250e z tym ze sam robilem pod domem i robota mnie nic nie kosztowala,a w zakladzie wolaja 500-600e
martinno Opublikowano 27 Lipca 2011 Autor Opublikowano 27 Lipca 2011 W głowicy sa kanaly wodne,polaczone z blokiem i jak padie uszczelka to woda sie dostaje albo do oleju albo idzie na gary,zalezy w ktorym miejscy padnie uszczelka,a to szarpanie jest spowodowane tym ze woda dostaje sie na gary i zalewa swiece woda i nema dobrego spalania,umnie w irlandii planowanie z uszcelka 130e,dodatkowo reszta uszczelek i wyszlo 250e z tym ze sam robilem pod domem i robota mnie nic nie kosztowala,a w zakladzie wolaja 500-600e No tak wszystko się zgadza,tylko że u mnie są całkiem inne objawy,woda nie dostaje się do komory spalania a do gniazda świecy,komory świecy nie wiem jak to nazwać poprawnie. Świeca wraz z nasadką jest zatopiona płynem. A szarpanie ustało po wymianie tej zatopionej świecy w płynie gdyż tam było prawdopodobnie przebicie
radi Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 aaa to trzeba bylo tak odrazu pisac ze swieca jest zatopiona w plynie chlodniczym,to prawdopodobnie glowica pekla,wez oblukaj moze znajdziesz jakies pekniecie,moze klejem zakleic,albo zaspawac?moze sie udac bez sciagania glowicy.pozdr
mas0n Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 aaa to trzeba bylo tak odrazu pisac ze swieca jest zatopiona w plynie chlodniczym,to prawdopodobnie glowica pekla,wez oblukaj moze znajdziesz jakies pekniecie,moze klejem zakleic,albo zaspawac?moze sie udac bez sciagania glowicy.pozdr Czytaj z uwagą ;P No, może uda się butaprenem ;] No ale w jaki sposób płyn dostaje się na zewnątrz silnika,do komory gdzie jest świeca i nasadka od świecy? Ja myślałem że jeśli uszczelka padnie to płyn by dostawał się do komory spalania i w wydech albo do układu smarowania. Spadku mocy nie zauważyłem,nie ma innych objawów że padła uszczelka,temp trzyma na 90 st.,płyn czysty,olej czysty. Uszczelka głowicy jest poniżej położenia świecy,to nie rozumiem jak ten płyn się dostaje do komory świecy,nie mylić z komorą spalania.Czy to na pewno uszczelka? Acha zmieniłem świece,po wyssaniu płynu z komory świecy,szarpanie silnikiem ustało,powodem było przebicie na świecy w związku z płynem w komorze świecy. Czy tak czy inaczej, głowa musi spaść. IMO płyn nie może tam się wlewać z uszczelki, więc groźnie to wygląda. Zaspawanie może pomóc. Ale na jak długo, to nie wiem. Polecam po forum poszukać tematów o pękniętych głowicach
radi Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Jak bym juz sciagnal glowice,to wolalbym juz kupic jakas uzywke i miec pewnosc,ze nie pusci spaw lub klej, sa kleje do aluminium i na temperature,ja na klejonej glowicy na kanale wodnym w OPLU jezdzilem bardzo dlugo.
Musashi Opublikowano 29 Lipca 2011 Opublikowano 29 Lipca 2011 wyglada na peknieta glowice, mozna probowac spawac. ale tylko pod warunkiem ze uzyskasz gwarancje. w przeciwnym wypadku szkoda kasy.
martinno Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Opublikowano 6 Listopada 2011 Witam,panowie zakupiłem przez znajomego głowicę z Polski,gdyż tu w Norwegii koszt razy 4. Ale chyba popełniłem błąd z kupnem w Polsce,uważam że głowica nie jest warta ceny jaką zapłaciłem tj.650zł Dołączam zdjęcie,proszę fachowców o luknięcie okiem na głowicę. [br]Dopisany: 18 Wrzesień 2011, 23:03_________________________________________________ Wczoraj zabrałem się za głowicę, rozebrałem wałki,wyjąłem popychacze i umyłem głowicę benzyną,zmieniał będę jeszcze uszczelniacze trzonków zaworów,oraz dotrę zawory. Mam pytanie odnośnie popychaczy hydraulicznych na zaworach ssących,otóż po zdemontowaniu nie da się wcisnąć ok. pięciu popychaczy celem wyciśnięcia oleju,jaka może być przyczyna? Jak prawidlowo wyciska sie olej?Na zaworach wylotowych wszystkie szklanki są miękkie tzn.da się wcisnąć palcami ok 5,6 milimetrów. Tak w ogóle to olej może wycisnąłem z 3 popychaczy na 20 ,nie było w nich oleju.Czym mogło być to spowodowane? Proszę o odpowiedz Pozdrawiam[br]Dopisany: 25 Wrzesień 2011, 09:54_________________________________________________Popychacze już rozłożone w mak :> i wymyte w benzynie,niezły syf tam się uzbierał Tak że pytanie o szklankach nieaktualne[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2011, 16:12_________________________________________________ Witam,czy ktoś wie gdzie w Małopolsce a najlepiej w Krakowie kupić głowice po regeneracji,gotową do montażu? Ta głowica ma niekompletne osłony łożysk,a po przełożeniu osłon z mojej starej głowicy,to wałki się nie chcą kręcić tak jak powinny,a jeszcze okazało się że wałki mają luzy promieniowe przez wytarte łożyska.[br]Dopisany: 15 Październik 2011, 18:30_________________________________________________ Witam ,glowica juz zmieniona , chodzi jak poprawnie . A tak musialem rozebrac audi zeby sie do glowicy dobrac :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się