Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż tempomatu w A4 B8 2007-2011


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

A rzeczywiście sprawdziłem jeszcze raz bo oglądałem aukcje i widziałem samą manetkę tempomatu ale to do b7.

W B7 inna bajka, w B8 w zasadzie też można, z tym, że musisz mieć dawcę, czyli inne przełaczniki z których przekładasz do swoich, ale to bez sensu (chyba, że jakieś uszkodzone kupisz ze sprawną manetką od tempomatu) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy manetki o numerze 8R0953502K będą pasowały do A4 B8 Avant? Literka R w numerze niby oznacza że to model do Q5. Wydaje mie się ze mają drobner różnice w rozstawieniu przyłączy. Co sądzicie?

Poniżej link do strony:

http://allegro.pl/audi-a4-b8-8k-manetki-pajak-przelaczni-8r0953502k-i4537596180.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie posiadam taśmę obsługującą Multifunkcje, symbolu nie znam nie rozbierałem jeszcze auta. Audi A4 B8 rocznik 2008.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zamontowalem u siebie tempomat 8k0 953502 BK wcześniej był 8k0953502 BJ tylko za cholerę niemoge zakodować zeby to działało moze ktos mi napisać jakie liczby trzeba wpisać i gdzie przy kodowaniu i co po kolei kodowac FIS a potem silnik czy jak??? HELP dodam ze szukałem we wcześniejszych postach ale nigdzie niepisze co pokolei i jak kodowac...z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinamy naszego VCDS wchodzimy w 16 pozniej Coding 07 Long Coding i zazanczamy Bite 2 wciskamy EXIT i pozniej Do It !

Po zakodowaniu musimy skalibrowac czujnik kata skretu :)

Ustawienie podstawowe
Czujnik kąta skrętu kierownicy G85 Kalibracja

[Wybierz]
[16 - Kierownica]

Włącz kierownicy co najmniej 30 ° w lewo lub w prawo iz powrotem prosto (tolerancja: ± 5,0 °).

[Access Security - 16]
Wpisz 40168
[Do It!]

[ustawienia podstawowe - 04]
Grupa 001
[idź!]
Uaktywnij ustawienia podstawowego.
[ON / OFF / Dalej]
Po udanym ustawienie podstawowych, pole 3 należy powiedzieć "OK".
[Gotowe, powrót]

[Pom. Blocks - 08]
Grupa 032 Pole 1 (kąt skrętu kierownicy Sensor-G85-)
Specyfikacja: 0.0 °
Tolerancja (po prostej): ± 1,5 °
[Gotowe, powrót]

Jeszcze wchodzimy w ENGINE 01 CODING 07 Long Coding -> Byte 6 i zaznaczamy bit 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz zrobione,jutro jade do znajomego ktory am vcds bo ja korzystam z autocom I tu moze byc problem...napisze jutro co wygrzebalem

Ok dzieki wszystko dziala problem byl z moim autocomem podlaczylem vcds i w 15 minut wszystko bylo gotowe :)

Dzieki wrclaguna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie tempomatu dzis zmieniłem taśmę na M oraz manetkę od tempomatu na manetkę acc z tempomatem, myślałem że tempomat będzie działać normalnie nie dziła :facepalm: kodowanie wpisałem ze starej taśmy,ustawiłem kąt skrętu wszystko ładnie podpiołem i jest błąd

Address 16: Steering wheel Labels: 8K0-953-568.clb

Control Module Part Number: 8K0 953 568 M HW: 8K0 953 568 M

Component and/or Version: Lenks.Modul H03 0005

Software Coding: 000016

Work Shop Code: WSC 06337 123 12345

VCID: 448D52C9C780FE9

Fault Codes have been Erased

2 Faults Found:

00895 - Cruise Control Switch (E45)

008 - Implausible Signal

Freeze Frame:

Fault Status: 01101000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 145

01044 - Control Module Incorrectly Coded

000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 145


Dodam jeszce że acc mam nie założone


Dodam jeszcze ze w Grupa 032 Pole 1 (kąt skrętu kierownicy Sensor-G85-)
Specyfikacja: 0.0 °
Tolerancja (po prostej): ± 1,5 ° niemam takiej opcji oto zdjecia z próby

http://www.directupload.net/file/d/3742/58f7j38p_jpg.htm

http://www.directupload.net/file/d/3742/j4ckf5py_jpg.htm

Edytowane przez frog125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha wszystko wiadomo, a ten bład 01044 nie da się usunąć po niby dobrym ustawieniu kąta skrętu. Łudziłem się że jak zmienię manetkę dalej będę miał tempomat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy mówi wam coś takowy zapis: Coding rejected error: 22 Conditions not correct or request sequence error?

Wymieniłem manetki bez tempomatu w a4 b8 2008 rok na manetki z tempomatem, taśmy nie zmieniałem.

Przy kodowaniu 16 steering wheel żadnych problemów, przy kodowaniu 01 Engine takowy komunikat o błędzie.

czyżby zasłaby kabel? interfejs 12.12


dodam że nie kalibrowałem kąta skretu kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo wyskoczył takowy błąd:

Address 01: Engine (J623-CAGA) Labels: 03L-906-022-CAG.clb

Part No SW: 03L 906 022 JM HW: 03L 906 022 B

Component: R4 2,0L EDC H01 3173

Revision: 11H01---

Coding: 0104002C18072118

Shop #: WSC 06335 123 12345

ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022JM A01005

ROD: EV_ECM20TDI03L906022B.rod

VCID: 79F90B6FF82C89D6D3D-802C

1 Fault Found:

4332 - Check Coding of ECUs on Powertrain Data Bus

P1647 00 [167] - -

MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 210082 km

Date: 2014.09.25

Time: 14:13:19

Readiness: 0 0 0 0 1


nie jestem pewien skąd odczytać nr sterownika, czy to coś pomoże?

Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 8K0-953-568.clb

Part No SW: 8K0 953 568 F HW: 8K0 953 568 F

Component: Lenks.Modul H13 0013

Revision: -------- Serial number: 90304HIA0006B

Coding: 000017

Shop #: WSC 06335 123 12345

VCID: 3D71DF7FA48475F6BF5-8068

Component: E221 - MFL H02 0003


Dodam jeszcze, ze gdy w 16 steering wheel powróciłem do pierwotnych ustawień tj. brak tempomatu 01 Engine bez problemu zakodowałem, później ponowne kodowanie 16 steering wheel rónież bez problemu.

Nie mniej jednak błędy są nadal, błędu silnika nie mogę wykasować na zegarach mruga ikonka "żołta sprężynka"


A w 16 Steering wheel pojawił się takowy błąd:

Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 8K0-953-568.clb

Part No SW: 8K0 953 568 F HW: 8K0 953 568 F

Component: Lenks.Modul H13 0013

Revision: -------- Serial number: 90304HIA0006B

Coding: 000017

Shop #: WSC 06335 123 12345

VCID: 3D71DF7FA48475F6BF5-8068

Component: E221 - MFL H02 0003

1 Fault Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 220

Mileage: 210082 km

Time Indication: 0

Date: 2014.09.25

Time: 14:12:09


ten błąd po skasowani nie powrócił, a kodowanie w 16 było poprawne zaznaczyć bit 3" crusie control system instaled"

Czyżby sterownik był nieodpowiedni?

Taśmy nr nie pamiętam ale mam multifunkcyjną kierownicę więc z tego co wyczytałem każda taka taśma obsługuje tempomat.


Kontynując wątek, problem został rozwiązany :-) po około 1h od dokonania zmian i powyżej opisanych błędów auto zostało uruchomione i na moje szczescie już zadnych błędów nie było a tempomat działa. Swoją drogą ciekawe dlaczego wyskakiwały błędy.

Myślę, ze sprawę załatwiła kolejność kodowania tj. 01 Engine next 16 Steering whell, w odwrotnej kolejnosci nie mogłem zakodować silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...