Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż aktywnego układu kierowniczego Servotronic


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

A co powiecie nt. przekaźników servo z C5? Mam dwa z półlifta i polifta. Numery takie same, ale numery części inne już. Różnicy nie powiem, bo moja pompa wspomagania odmawia posłuszeństwa przy nagrzaniu. Na zimnym IMO jest idealnie. Do 20-25km/h kręci się 1 palcem, powyżej nie jest uciążliwe, ale tak przy 50-60 troszkę za lekko chodzi. Ma ktoś dokładne opisy przekaźników servo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem przekładnie z servotronic ale bez tego zaworu i teraz mam okazje kupić z a6 c6, czy będzie on pasował ? z zewnątrz wygląda identycznie tylko wtyczka jest w innym miejscu ale to nie powinno raczej przeszkadzać.

Czy trzeba zmienić pompę na większą przy swapie na servotronic ? obecnie mam 110 bar bo to jest b7 1.8t.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że będzie pasował, ale jesli wtyczka jest w innym miejscu to prawdopodobne jest to zawór z anglika, a ten już nie podpasuje. Miałem ten sam problem. Jest tam mało miejsca 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co aktualnie patrzyłem to będzie przeszkadzał przewód ten ze spirala ale w tym tygodniu będę montował to się okaże. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2020 o 21:55, 1.8 T napisał:

Z tego co aktualnie patrzyłem to będzie przeszkadzał przewód ten ze spirala ale w tym tygodniu będę montował to się okaże. 

Może komuś się przyda. Zawór z a6 c6 pasuje i chodzi wszystko jak należy na nim. Trzeba tylko trochę powyginać przewód zasilający magiel. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zmierzyłem napięcie między pinem  6 i 8 i wychodzi mi 11,75v, czy jest w normie? Wydaje mi się być za niskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że temat przekaźników jak rzeka .... mam przekładnię z B7 3.0TDi którą założyłem do B6 3.0 V6 .... muszę kupić przekaźnik. Chciałem kupić z końcówką 307D ktoś zna jego charakterystykę ?? 

Panowie jeszcze tak z ciekawości ... czy wspomaganie będzie działać jeśli przekładnia ma niepodłączony servotronik ? Może pytanie głupie ale zastanawiam się na ile niepodłączony zawór blokuje przepływ. 

Edytowane przez DarekS4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie działać, tylko będzie chodzić nieco ciężej niż przekładnia standarowa bez servotronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie macie poratować pinoutem gołego przekaźnika ?? Nie mam wtyczki dopiero zamówiona a chce wpiąć na krótko żeby zobaczyc czy odblokuje wspomaganie bo na razie jest brak kable juz wszystkie wyciągnięte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 - linia K od roku 2002 nie podłączasz.

2 - zawór sterujący pin 2

4 - sygnał prędkości ABS (z licznika zielona kostka pin 21

5 - zawór sterujący pin 1

6 - zasilanie po stacyjce

8 - masa

IMG_20210707_175941.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po fakcie bo ogarnięte po swojemu ale dzięki. Bedzie dla potomnych. u mnie zielona kostka to pin 17. kolor kabla się zgadza :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy po podłączeniu linii K dało by się wejść w ten sterownik vcdsem, jak ktoś montuje niech podłączy na próbę :)

Edytowane przez biggman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok wrzucam linie K na dodatkowy pin ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z servotronikiem nie reaguje na prędkość. Ciągle lekko się kręci co przy dużych prędkościach przeszkadza.
Przekaźnik 640, magiel regenerowany, pompa nowa od kwietnia płyn również.
Na starej pompie problem było to wyczuć bo mocno nie domagała kierowanie było jak na zwykłym maglu.
Wina przekaźnika?  Ktoś coś? 

Nowe okoliczności...
Po wyjęciu przekaźnika jazda jak Jelczem po ponownym podpięciu na max lekko tylko bez utwardzania czy przy takich objawach zaworek jest zacięty??
Sprawdzona instalacja, podmienione przekaźniki, wszystko wskazuje na zaworek - da się go wyjąć bez demontażu całej maglownicy??

Edytowane przez TooMeeK87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli bez przekaźnika było ciężko a z przekaźnikiem jest cały czas lekko to oznacza że sam zawór jest najprawdopodobniej dobry bo gdy dostaje napięcie to działa. Wszystko wskazuje na złe działanie przekaźnika (nie reguluje zaworem) lub błędnie podpięty sygnał prędkości. Czy servotronic był dokładany? Skąd jest wzięty sygnał prędkości? Może czujnik prędkości w skrzyni uszkodzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Servotronic dokładany z B7 od kolegi z forum. Sygnał prędkości z licznika prosto. Czujnik prędkości sprawdzę ale wątpię bo licznik działa bez problemu. Kable sprawdzone i są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź oporność zaworu (możesz wyjąć przekaźnik i tam sprawdzić. W manuału jest opisane wszystko co i jakie wartości muszą być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej wina przekaźnika skoro nie ogranicza siły przy wyższych prędkościach albo sprawdź czy sygnał prędkości dochodzi. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2021 o 15:40, TooMeeK87 napisał:

wszystko wskazuje na zaworek - da się go wyjąć bez demontażu całej maglownicy??

No więc da radę bez zrzucania magla dostać się do zaworka w celu wyjęcia i wymiany sitka i uszczelnień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.04.2022 o 13:13, afroo. napisał:

No więc da radę bez zrzucania magla dostać się do zaworka w celu wyjęcia i wymiany sitka i uszczelnień?

No więc da się zawór servo wymienić na samochodzie bez demontażu magla. Problem może stwarzać jedynie górna śruba zaworu, jest blisko ściany grodziowej i nie ma podejścia, ledwo sama gwiazdka wchodzi, a z grzechotką, czy innym kluczem nie ma szans. Trzeba sobie dorobić bardzo krótki bit i najlepiej nabić go na płaski krótki klucz oczkowy wtedy elegancko śruba ogarnięta. Plus oczywiście w miarę drobne łapy do manewrowania w tym ciasnym miejscu, jak ktoś ma łapska jak Papaj to niestety nie ogarnie. ;]

Jeśli po zamontowaniu przekładni z servotronikiem i sprawnym przekaźnikiem nadal macie problem z utwardzaniem się układu lub z nieco cięższym wspomaganiem na postoju, czy niższych prędkościach to na 90% uwalony jest właśnie zawór servo. Warto przy jego wymianie założyć nowe sitko i oringi, kosztują grosze, a będzie spokój na amen.

P.S. Jeśli na zaworze nie pokrywają Wam się otwory na śruby z mocowaniem w maglu to jest to nieistotne ponieważ całą tę flanszę na zaworze można obracać i dopasować sobie wg uznania.

Edytowane przez afroo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...