Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż aktywnego układu kierowniczego Servotronic


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

Czy 8e1 422 105C to servotronic?

http://allegro.pl/wtyk-wiazka-audi-skoda-vw-42121100-1j0973722-2x2-8-i5042521919.htmlto ta wiązka? Czy inna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile wiązki? U kogo kupowałeś żuć jakim linkiem albo nazwą użytkownika o ile pamiętasz. Sam zakładałeś czy gdzieś w warsztacie?

Ja troche mechanikuje co prawda nie przy osobówkach ale sam sie przymierzam zakładać.

Z drganiami sobie poradziłeś? Dzwonił do mnie Mietek, wykluczył przeguby, chłop sie zawziął. Mnie pyta co następne a ja pojęcia niemam co dalej może to robić, zjeździł wszystkich mechaników u siebie w okolicy a tamci chcą mu drugi raz dwumas wymieniać! ma mały przebieg w aucie raczej pewny po tym co mówił.

Wiązke kupiłem z przekaźnikiem, nie pamiętam dokładnie ile płaciłem ale była kompletna nie cięta. Zakładałem w warsztacie który trudni się regeneracją maglownic więc goście mieli pojęcie co robią - za montaż zapłaciłem 150zł. Układ zalany ori świeżym olejem. Podłączenie wszystkiego zleciłem elektrykowi - 30zł za usługę.

Drgania nadal mam , nie poradziłem sobie ...Będe zmieniał silnik niebawem to zobaczymy czy się uspokoją :)

Czy 8e1 422 105C to servotronic?

Ten magiel jest bez servotronic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały temat i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, prócz małej wzmianki w tutorialu..

Mianowicie, czy posiadając B6 z zawieszeniem 1BV, założę bez problemu magiel servotronic z B7 o numerze 8E1 422 053 Q ?

Edytowane przez kodekplus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nie powinno być problemów. Różnice pomiędzy zawiechami to przede wszystkim inne sprężyny i amory. No i drobna różnica w tulejach gumowo-metalowych w górnych wahaczach. Przynajmniej pomiędzy 1BE a 1BA.

Inna jest też grubość stabilizatora(-ów), ale to też nie ma praktycznego znaczenia.

Szukaj też przekładni o numerze 8E1 422 054B - zastępuje wg. ETKI magiel z końcówką 053Q

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a może by powrzucać tu backupy eepromu z przekaźników różnych wersji? Kto ma programator by sobie mógł wtedy wybrać jaki sofcik wrzucić do przekaźnika.

Jak i czym zgrać zawartość tego eeproma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a może by powrzucać tu backupy eepromu z przekaźników różnych wersji? Kto ma programator by sobie mógł wtedy wybrać jaki sofcik wrzucić do przekaźnika.

Jak i czym zgrać zawartość tego eeproma?

Zwykłym programatorem ,najczęściej używane jak ktoś się zajmuje naprawą sprzętów rtv, a pamięć eeprom jest w górnej części płyty, na pierwszysch stronach jest gdzies zdjęcie jak wygląda przekaźnik w środku, jak coś to dysponuje wsadami ze sterowników z końcówką A i D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszych modelach B6 do przekaźnika był doprowadzony CAN oraz linia K do diagnostyki. W przekaźniku z literką D jest już tylko nóżka na pinie linii K. Czy ktoś z Was próbował podłączać i diagnozować ten przekaźnik?

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dociągnąłem do niego linię K oraz CAN napędu, jednak sterownik który posiadam ma tylko wyjście na linię K. Mimo to nie mogę zalogować się do sterownika. Ktoś wie pod jaki adres pukać VCDS-em?

Mam "przekaźnik" z A6 C5, ale nie pamiętam jego oznaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień na dedykowany od a4 początek 8e0. Magiel z a4 na tych sterownikach od a6 o wiele za ciężko Chodzi

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam magiel od B7 i chcę go zamontować do B6. Czy muszę kupić końcówki drążków od B7 czy od B6? Czy przy tej okazji wymienialiście też drążki kierownicze?

Edytowane przez bobikos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam magiel od B7 i chcę go zamontować do B6. Czy muszę kupić końcówki drążków od B7 czy od B6? Czy przy tej okazji wymienialiście też drążki kierownicze?

Koncówki drążków z b7 kup. Ja miałem magiel po minimalnym przelocie z Exeo a koncówki zapodałem i tak nowe Lema.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień na dedykowany od a4 początek 8e0. Magiel z a4 na tych sterownikach od a6 o wiele za ciężko Chodzi

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Na moje jest dobrze :)

Acz chodzi mi po głowie opcja przełączania się przyciskiem pomiędzy dwoma sterownikami - jeden byłby typowo kanapowy, drugi z S4 lub RS4 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe

Bo u mnie na maglu z s4 sterownik z a6 jest cięższy niż z s4 :-)

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zostawiłbym tego co mam a przełączałbym się na kanapowca :)

BTW. Myślałem, że to co mam jest normalnym, komfortowym utwardzeniem... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz kanapowca to sobie zrób poprostu odcięcie sygnalu predkosci do przekaznika... prosty przelacznik... i bedziesz mial maksymalne wspomaganie caly czas.

 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyszla pora na zmiane maglownicy i mam zamiar wymienic na ta z serwo - bede szukal tej z Exeo - ile trzeba dac orientacyjnie aby nie przeplacac bo widze ze na alledrogo ok 700 kosztuja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie nie chciałbym wyłączać utwardzania, byłoby zbyt miękko.

Ja mam magiel wyprodukowany w połowie 2013r. a więc w chwili montażu miał niecałe 1,5 roku... duże szanse, że nie jest zajechany :D


jade 60-70km/h szybko zwolnie do 30-35km/h zeby skrecic w prawo o 90stopni naprzykald i dla mnie wtedy jest mega za ciezko...

co innego jak sie rozpedzam powoli do 30km/h i wtedy tez skrecam to jest lzej ...

U mnie jest podobnie, wydaje mi się, że ta histereza (różnica) w utwardzaniu jest specjalna - mniejsza dla przypadku gdy samochód się rozpędza i większa gdy zwalnia.

Jak chcesz sprawdzić wydajność (szczelność) swojego magla to sam odłącz sygnał prędkości i zobacz czy zmienia się siła wspomagania dla przypadku gdy przyspieszasz (pompa chodzi na wyższych obrotach) i gdy zwalniasz (pompa chodzi na obrotach jałowych) :wink:



ile trzeba dac orientacyjnie aby nie przeplacac bo widze ze na alledrogo ok 700 kosztuja

Cena jeszcze normalna, ja za swoją dałem 650zł

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz taniej... ale lepiej wziąć droższą z Exeo niż tańszą z B6/B7 - statystycznie masz większe szanse na trafienie niezajechanego egzemplarza :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyszla pora na zmiane maglownicy i mam zamiar wymienic na ta z serwo - bede szukal tej z Exeo - ile trzeba dac orientacyjnie aby nie przeplacac bo widze ze na alledrogo ok 700 kosztuja

Ja za swój dałem 500zł - uzywka z 2012r po prawie zadnym przelocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bede szukal - mam tydzien - czasu w chochocho....

Przekazniki mam, kostki mam jeszcze tylko maglownica :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te magle z exeo mają takie same numery jak do audi czy jakieś inne ? jak inne może ktoś poda jakie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...