ciahciah Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 przepływkę kupuje się w aso, masz wtedy 2 lata gwarancji o ile podbije ci mechanik wymianę, liczy się tylko pieczątka a nie kto zrobił tą trudną operacje zamienniki z allegro sobie daruj, możesz spytać w sklepie bosch'a no bo pewnie masz tej firmy co do dymienia po odpaleniu to może być dlatego że auto stoi na trawie, przez noc auto bardzo nasiąka wilgocią, filtr powietrza robi się wilgotny, potem jak odpalisz silnik z rury leci dym zamiast górskiej bryzy, nie zdrowo jest stawiać auto na trawie ze względu na ta wilgoć, drugi powód to mogą być walnięte wtryski właśnie z powodu tej dużej dawki i wysokiej temp paliwa, bo ona z niczego się sama tak nie zrobiła no ale to tylko gdybanie, jak auto zapala ok, nie dymi na rozgrzanym podczas pałowania, i pali max 6,5L wtryski ok katalizator usunięty, co w miejsce katalizatora wstawione? czy zamontowałeś ten wyczyszczony kolektor ssący? dokładnie go wyczyściłeś? ustaw kąt wtrysku, i dopiero zrób nowe logi z czystym kolektorem, zrób statyczne, basic setinng oraz dynamiczne każdy osobno od 1500 do 4200obr, dopiero wtedy jak zobaczę nowe logi powiem ci czy należy kupić nową przepływkę sprawdź jeszcze układ podciśnienia, czyli odepnij całkiem N18 i pozatykaj wężyki od niego i zrób dynamicznego osobno 010 oraz 011, następnie w miejsce N75 wstaw N18 i zrób znowu logi 010 oraz 011, w ten sposób sprawdzimy czy oba zaworki działają poprawnie, sprawdź też wężyki podciśnieniowe
dante0018 Opublikowano 24 Września 2011 Autor Opublikowano 24 Września 2011 Puszka od kata została i w środku jest rurka... Zabierałem się za wymianę kolektora ale się okazało że ktoś już tam grzebał kiedyś i jedna śruba jest zniszczona i nie mam pomysłu jak to odkręcić... Odpala ok bo robiona była mapa startowa... Pali mniej niż 6,5 nawet. Na rozgrzanym nie dymi. Kąt mógł się przestawic bo wymieniona była pompa wtryskowa( tylko dlatego że stara ciekła a miałem pod ręką sprawdzoną i dobrą) Jutro bede pewnie robił ten kąt wtrysku i postaram się logi zrobi odrazu. [br]Dopisany: 23 Wrzesień 2011, 17:23_________________________________________________Dynamiczne 001 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58312.html 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58314.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58315.html 008 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58316.html 010 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58317.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58318.html Statyczne 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58319.html 001 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58320.html 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58321.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58322.html 007 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58323.html 013 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58324.html 023 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58325.html BS 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58326.html 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58327.html 004 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58328.html 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_58329.html
ciahciah Opublikowano 24 Września 2011 Opublikowano 24 Września 2011 skromna ta poprawa statycznego kąta wtrysku no ale tyle już jest ok, przy okazji kiedyś skoryguj na 49-54 musisz wymienić kolektor ssący, obecny według mnie jest zawalony osadem i przepływ powietrza jest utrudniony, według mnie to przez niego przepływka tnie dawki, do urwanej śruby przyspawaj kawałek metalu i wtedy spróbuj odkręcić, albo porządny klucz hydrauliczny, zrób to na ciepłym silniku ale nie gorącym, na śrubę psiknij wurth ze zrażaniem, polecam ten penetrator, mam nadzieje że ten drugi kolektor dobrze wyczyściłeś bo samym moczeniem tego osadu w środku nie zwalczysz, najlepiej wypalić ropą lub palnikiem, można się też bawić tytanem do kominków no ale bardzo mozolnie tym idzie, samo moczenie w nafcie nic nie daje.. kup w aso nowe śruby te które są podejrzane no i nową uszczelkę kolektor-głowica, w logach jest już cacy i został tylko do ogarnięcia kolektor i potem się zobaczy po logu 008d o raz 003bs czy zakup przepływki jest konieczny
dante0018 Opublikowano 25 Września 2011 Autor Opublikowano 25 Września 2011 Jak skończyłem grzebać to mi silnik ostygł i po skończeniu logów dynamicznych wynik kąta się troche zmienił, ale poprawiłem go później i skacze do 49. Ale ciagle jest 190 w 9 kolumnie... Kolektor wypalony, wymoczony i wyszorowany gdzie się dało... gdzie niegdzie zostały czarne plamki tylko. Śruby mam zapasowe i uszczelka też jest, byłem przygotowany ale ta śruba mnie troche zniechęciła...
Lishoo Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Ja bym sprawdził jeszcze szczelność zaworu EGR, wstaw między zawór a kolektor blaszkę (zaślepkę) i sprawdź czy nie ma poprawy w grupie 003, u mnie zawór był wyżarty i cały czas waliło spalinami mimio że EGR był zamknięty.
dante0018 Opublikowano 4 Października 2011 Autor Opublikowano 4 Października 2011 Panowie jeszcze taka sprawa. Czasami najczęściej ale nie zawsze po dynamicznej jeździe coś stuka, jak popychacz ale ciszej, domyślam się że to wtryskiwacz. Ale nie mogłem dosłuchac się który to. Czy ma to związek z tym że w logach BS 000 w poz 9 jest 190. trochę dużo.... A te BS robiłem zaraz po dynamicznych i też stukało. Silnik przestygnie, np zgaszony i przestaje, lub samo z siebie przestaje.
glapsson Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Odpala ok bo robiona była mapa startowa... a wczesniej pisałeś o czarnym bąku przy odpalaniu..... - kto i jak robił te mapy bo mi to smierdzi rezystorkiem z przekaźnikiem - opisz to dokładnie a tak na marginesie to robienie samej mapy startowej to tak jakby być w Rzymie i Papieża nie widzieć - toż to jeden krok do tuningu - sprawdź w adaptacji 001 jaka masz wartość o ile dobrze pamietam 32768 nominalna i dawka powinna być jak juz koledzy pisali ok 4,2 - przy okazji sprawdż w adaptacji grupe 005 jaka wartość - czy ktos już kiedyś gmerał przy nastawniku? pytam bo dawka na pograniczu 2,6 w 001 moze objawiać sie "stukaniem" Doprowadź najpierw auto do stanu fabrycznego a potem mozna sie dopiero zastanawiać co nie gra Jezeli grupy 001 i 005 nie sa zmodyfikowane to nalezy ustawić prawidłowo nastawnik tuning to sie robi poprzez modyfikacje map a nie gmeranie nastawnikiem kąt wtrysku z takim małym przesunieciem nie daje złych wyników - jest praktycznie nie odczuwalny no chyba ze zima przyjdzie to może gorzej palić
dante0018 Opublikowano 4 Października 2011 Autor Opublikowano 4 Października 2011 No jest przekaźnik jakiś... Za mojej kadencji nikt nie grzebał ni przy pompie. To dawka do zmniejszenia?
glapsson Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Wejdź w silnik zaloguj sie ( prawa strona 12233 ) nastepnie adaptacja 001 i odczytaj wartość później adaptacja 005 i odczytaj wartość powinny być ( fabryczne ) 32768 zwiekszanie wartości w adaptacji powoduje zmniejszanie wartości odczytu w 001 zmniejszanie odwrotnie jeżeli masz wartości fabryczne to bankowo było gmerane nastawnikiem i może nawet w środku .... błedne wskazanie temperatury paliwa moze pochodzic od tego właśnie lub od kombinacji z odpalaniem procedura ustawienia nastawinka za pomoca vaga opisana jest na forum w temacie o czyszczeniu nastawnika czy łapiesz jakieś błędy na silniku np N146? Co do bąka i przekaźnika najprawdopodobnie przekażnik odcina odczyt z czujnika temperatury silnika i podje wartość z rezystora ( wartość dla temperatury ok -30 C ) stąd po odpaleniu bączek , a w momencie jak alternator zacznie ładować system wraca do odczytu z czujnika silnika. Mówie , że prawdopodobnie bo słyszałem o różnych metodach drutowania aut..... ciekawe co będzie jak układ zawiedzie i cały czas poleci przez rezystor ... spalanie kosmiczne i batory za samochodem. Co do przepływki poszukaj cos o metodzie na diodę -- testowałem da sie tak sprawdzić mozna zrobić logi i wykluczyć np. wine turbo i potwierdzić niedomaganie przepływki. Tylko nie wolno tak jeździć !!! bo przepływka ( dioda ) cały czas wali na maxa a w rzeczywistości powietrza jest mniej. Ma to sens tylko dla logów dynamicznych i pedału rzyspieszenia wcisnietego na 100%
dante0018 Opublikowano 30 Listopada 2011 Autor Opublikowano 30 Listopada 2011 Log 000 statyczny http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_64502.html log dyn 008 http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_64504.html log dyn 010 http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_64505.html log dyn 011 http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_64506.html Panowie co wy na to? kolektor czysty, sprężarka wyczyszczona w piątek. zauważyłem że temp paliwa spadła w 000
lukjar7 Opublikowano 30 Listopada 2011 Opublikowano 30 Listopada 2011 do perfekto brakuje troche, kreciles sztanga ? aktuator szczelny ? jakie jest podcis?
ciahciah Opublikowano 1 Grudnia 2011 Opublikowano 1 Grudnia 2011 jeszcze nie kupuj przeplywki, jeszcze nie wszystko sprawdzone zatkaj EGR zaślepką(np. blaszką z puszki po piwie) i zrób loga 008, 011 następnie prócz zatkanego EGR wyjmij całkiem zawór N18, wężyki od niego pozatykaj śrubkami i zrób logi 008, 011 następnie prócz zatkanego EGR, wywalonego N18 i zatkanych węzyków wywali N75, a w jego miejsce wstaw zaworek N18 i wykonaj logi 008, 011(zawsze robione osobno od 1000-1500obr do 4000obr na trzecim biegu z pedałem mocno do dechy), tym sposobem sprawdzimy szczelność EGR oraz zaworki N75 i N18, przejrzyj wszystkie wężyki podciśnienia bo możliwe że któryś jest nie szczelny do wymiany, najpierw wymień podejrzane i dopiero zacznij robić to co opisałem wyżej
dante0018 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2011 Przy turbo mam podpięty N18 a do egr mam N75 ale uszkodzony z pękniętą gumką. Egr nie jest połązony z tym zaworkiem bo nie działał dobrze przez uszkodzony zaworek. Czy coś to robi że mam N18 do sterowania turbo?
spanky Opublikowano 1 Grudnia 2011 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Czy coś to robi że mam N18 do sterowania turbo? tak , N18 ma troszke inna charakterystyke pracy od N75
dante0018 Opublikowano 1 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2011 Przygląfałem się im ostatnio to nr są te same tylko w czarnej główce jest węższy przelot niż w białęj.
dante0018 Opublikowano 18 Marca 2012 Autor Opublikowano 18 Marca 2012 Chłopaki, dałem nowa przeplywke i zrobiłem logi dwa na szybko. http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_76744.html http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_76745.html
vauxhall95 Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 na tych logach wyglada jakby przeplywka przejechala xxxxxxxxxxxx kilometrow.Mierzy na maxa zle
dante0018 Opublikowano 18 Marca 2012 Autor Opublikowano 18 Marca 2012 No wlasnie, a jest nowa. Zamontowana tydzien temu...
dante0018 Opublikowano 15 Maja 2012 Autor Opublikowano 15 Maja 2012 ze sklepu. Jest nowa napewno. ---------- Post dopisany 15-05-2012 at 20:52 ---------- Poprzedni post napisany 19-03-2012 at 07:21 ---------- Po małej przeróbce przepływki wygląda to teraz tak : http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_84698.html http://vaglog.rtnet.pl/mateusz0135_84699.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się