Majkel.a4 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Witam. Jaka może być przyczyna, że w wężu odmy przed tym filtrem na pokrywie zaworów jest dość dużo oleju. Nie mgiełka ale ewidentnie olej. W silniku mi wcale nie ubywało aż do ostatniego sprawdzenia poziomu oleju. Przyznam, że miałem dziurę na jednym z łączników dolotu ale łącznik został już zmieniony. Jakie mogą być przyczyny dość dużej ilości oleju w wężu odmy i czy nieszczelność w dolocie może być przyczyną zasysani oleju przez odmę. Ubywa mi oleju ale auto nie kopci ani nie gubi oleju w sposób widoczny czyli nigdzie się nie poci i nic nie widać pod autem. Pozdrawiam
126tomek Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Niestety ale TDI to brudny silnik i olej w wężach i przewodach jak i IC to norma. Pułki nie leje się strumieniem pod auto,nie ubywa z silnika,nie kopci to nic się nie dzieje. Mnie też to denerwuje ale cóż takie prawo TDi:) Ciekawi mnie jak jest w nowszych modelach np.b7 czy b8?
Majkel.a4 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2011 No właśnie mi po trochu z silnika ubywa ale ponoć zawsze w TDI trochę oleju ubywa? Hmm?
Jey_Di Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Jest to odpowietrzenie komory korbowo-tłokowej i olej tam będzie,i może ten olej dojść aż do turbiny ale, mi to nie przeszkadza. Jak sprawdzasz olej to staraj się sprawdzać po nocy jak spłynie do miski,bo możesz sobie zrobić dwa poziomy dolewając olej.
Majkel.a4 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Czyli jak nie dymi i nigdzie nie leci to wszystko ok. Dzięki za odpowiedzi.
damian81Z Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 1L na 10 000km to fabryczna dopuszczalna norma zuzycia oleju
cysiu100 Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 Chyba że weźmiemy instrukcję gdzie piszą 1L na 1000 km, ale to juz gruba przesada
damian81Z Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 1L na 1000 to by nie trzeba było wymieniac oleju,cały czas byłby swieży olej :>
kamilg.86.86 Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 1L/10kkm to mi ubyło jak miałem wyciek z pod chłodniczki oleju , ale też mam olej w przewodach od turbiny i odmy
LORD DIABLO Opublikowano 1 Września 2011 Opublikowano 1 Września 2011 Po chipie mi tez bierze 1l na 10000tys wiec to chyba norama?
ciahciah Opublikowano 2 Września 2011 Opublikowano 2 Września 2011 jak przed czipem tez brał 1L na 10tys to normalne
Frimuś Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Ja rownierz wymienialem w czoraj oliwe i odrazu posciagalem wszystkie rury i laczniki gumowe od egr po IC i na calej dlugosci jest tam oliwa. Z tego co czytalem jest to normalne dopuki ni eleci strumieniem. A jak bym chcial wyplukac IC to najlepiej jakimi srodkami.
vauxhall95 Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 ja nie do konca sie z wami zgodze ze w tdi to norma ze pobieraja olej,przykladowo ja mam motula 5w40 8100 i turbawke awx z 2005roku,i w dolocie praktycznie brak oleju,a dolewek nie mam zadnych,najlepsze to ze jeszcze poci sie na uszczelce z pod miski,ale na bagnecie nie ubywa. Wymiana oleju nie przekracza 10tyś
SotoM Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 kazdy silnik jest w innej kondycji... 1na osoba 1L oliwi na 10tys wleje inny wiecej/mniej lub co niektóry w ogole bo lache kłada... znam ludzi który do AFN'a wrzucają cała 4L oleju i nie przejmuja sie stanem ponad MAX poprostu jeżdżą... czyszczenie dolotu - syzyfowa praca chyba zeby załozyc odrazu OC...coś tam... co z tego ze wyczyscisz. pojeździsz 2 dni i masz to samo... także szkoda prądu na to....
Frimuś Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Ale ogolnie olej w znikomych ilosciach ma prawo sie znajdowac w ukladzie dolotowym ?! Ja jezdze swoim pudelkiem od 3lat i na blacie widnieje(nie sprawdzane) 270000tys. Wymieniam oliwe co 9tys. kazdorazowo takie moje widzimisie i nie zdarzylo mi sie jeszcze dolewac oleju-OPROCZ jednego razzu jak spuzniony cislem autostradom do wrocka...205 km/h wtedy faktycznie sprawdzilem stan na bagnecie po nocce i faktycznie byl znaczny ubytek ....no ale tlumacze sobie ze to nie noweczka z salonu swoje juz przejechal. Jedynie zauwarzylem ze pomiedzy silnikiem a skrzynia sie poci ale coz.... Mimo wszystko IC bedzie do przeplukania.
luzur Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 Nie ma się co stresować śladowymi ilościami oleju w dolocie. Żeby ich nie było trzeba odpiąć odmę.
Frimuś Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 IC w tym tygodniu do plukania :>
Frimuś Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Pany kiedy i czy wogole jest koniecznosc wymainy tej odmy ? Czy ona ma zastosowanie jako filtr?
Tobike Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 po 10 latach można ją wymienić, w środku jest zawór który puszcza opary jak się zrobi ciśnienie w silniku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się