Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.5 V6 TDI] Gdzie tankujecie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie zbliża mi się przegląd z wymianą filtra paliwa (20 tys. "przebiegu")

Czemu tak wczesnie?

Szczerze? Nie ma merytorycznego uzasadnienia :) Tak sobie pomyślałem, że zmienię :)[br]Dopisany: 09 Kwiecień 2009, 09:51_________________________________________________

Paliwa - różne, a takie same: http://www.flota.com.pl/cms/?id=3716&_libsetp=9&_libsetid=3108

Tyle, że artykuł z lipca 2006. Diabli wiedzą jak jest teraz :mysli:

Opublikowano

od 15000 tankuję BP Ultimate wydaje mi się że jest "zwinniejszy czy może zrywniejszy" niż na zwykłym paliwie ale co ja tam mogę wiedzieć kobita przecież jestem:-) Pozdrawiam

Opublikowano

Zastanawiam się czy faktycznie Shell kupuje od innych koncernów paliwo. Jedni piszą, że od Orlenu inni o Lotosie. Na dwoje babka wróżyła? :mysli:

W googlownicy wpisałem shell power diesel gtl i znalazłem coś co by się nie zgadzało z dostawcami paliw:

"Shell, jako pierwszy w Polsce, wprowadza do sprzedaży na stacjach olej napędowy z dodatkiem syntetycznego komponentu GTL - Shell V-Power Diesel. Jak zapewnia producent paliwo zostało tak opracowane, aby umożliwić uzyskanie jak największej mocy silnika. [...] Osiągnięta dzięki tej technologii jakość, w tym wysoka liczba cetanowa, sprawia, że paliwo GTL spala się bardziej wydajnie w porównaniu z konwencjonalnym dieslem."

http://nafta.wnp.pl/shell-jako-pierwszy-wprowadza-paliwo-z-gtl,77461_1_0_0.html

"Shell wytwarza produkty GTL w swej fabryce w Bintulu w Malezji,[...]"

http://www.shell.com/home/content/pl-pl/shell_for_motorists/fuels/v_power_diesel/fuels_vpd_na_antenie_24092004.html

no to sie własnie nazywa CHŁYT marketingowy :D:D:D :polew:

niby GTL, ale jak sie wczytasz to zobaczsz ze to jest Z DODATKIEM gtl :kox:, tez sie doczytałem po pierwszym tankowaniu tego, myslac ze to jakies naprawde czyste paliwo bedzie. jak sie moco wczystasz to sie dowiesz ze tej domieszki jest kolo 10% i tylko ta domieszka powstaje gdzies tam w malezji.

wiec schemat powstawnia tych wszystkich VARV, V-powerow, itp itd , polega na tym ze paliwo przyjezdza z Lotosa i pan heniu wlewa wiadro GTL do cysterny..

:gwizdanie: :gwizdanie:

nowe Paliwo GTL - kontra - nowe paliwo Z gtl ... sybtelna róznica prawda?? a jednak to zupelnie zmienia postać rzeczy..

Opublikowano

lepsze Shellowskie z dodatkiem GTL niż szajs z BP nawet ten highend'owy :naughty:

Opublikowano

lepsze Shellowskie z dodatkiem GTL niż szajs z BP nawet ten highend'owy :naughty:

a to jest efekt "chłytu " haha...

ja sie nie kłóce ze jedno paliwo lepsze a drugie gorsze tylko mowie ze robia ludziom wode z mozgu wmawiajac ze leja paliwo z malezji..

a teraz przemysl czy faktycznie taka roznica miedzy shell a Bp :

2008-12-08 -Grupa LOTOS S.A. zawarła z Shell Polska Sp. z o.o. umowę dotyczącą sprzedaży paliw płynnych
2009-01-04 - Grupa LOTOS S.A. zawarła z BP Polska S.A. umowę dotyczącą sprzedaży paliw płynnych

źródła:

http://przemyslowy.budoportal.pl/artykul/paliwa-dla-bp,4190.html

http://centrumpr.pl/artykul/lotos-dostarczy-paliwa-dla-shella,3863.html

także , faktycznie , w tym wiaderku z GTL musi byc duzo wiecej marketingu niz w wiaderku z Ultimate ;] ;]

ale życze dalszego zadowolenia z lepszego paliwa na S ;] :kox: :gwizdanie: :kox:

żeby nie było ze sie czepiam tylko tych stacji :

W latach 2009 – 2011 (z możliwością przedłużenia terminu do 2013 r.) Lotos dostarczać będzie też paliwa dla sieci Statoil Poland. Szacunkowa wartość transakcji wynosi 7 mld zł

http://www.motofakty.pl/artykul/paliwo_lotos_na_shell_i_statoil.html

Opublikowano

Ja tankuje na ORLENIE tylko ON Verva lepiej silniczek pracuje. Jak stac was na takie auta to nie oszczedzajcie na zwyklym paliwie. W zime dodaje do baku dodatek do paliwa ktory polepsza smarowanie co przeklada sie na lepsze osiagi jazdy w zimie zwlaszcza silniczek przy niskich temperaturach odpala sie rewelacyjnie! Pozdrawiam wszystkich uzytkownikow :)

Opublikowano

A ja wrócę do tematu i przytakne tylko tym co tankują na shell...nie wiem czy są jakies różnice między orlenem a shellem ,ale raz zatankowałem na esso w belgi zwykly on (jeszcze mialem afn)...jak mi sie skonczylo to zalałem na shell po drodze.....i róznica była bardzo duża z + na shella...naprawdę!!ALe to europa zachodnia nie wiem jak w Polsce:):)

:good:

Opublikowano

Ja osobiście tankuję na Orlenie i auto jeżdzi bez żadnych problemów :hi:

Opublikowano

w Polsce sa dwie rafinerie ktore produkuja paliwo (Gdansk i Płock), reszta to naftobazy, na ktore paliwko przejezdza pociagami z rafinerii.

Wszystkie stacje koncernowe (czy to BP,Shell,JET,STATOIL,Bliska,Neste,Carrefury) zaopatruja sie w paliwo z nafatobaz. Na żadna stacje nie przyjezdza paliwo z zagranicy.

Np: stajce Orlenu i Bliskiej kupuja paliwo od PKNu (czyli produkowane w Plocku), nastepnie transportowane w odpowiednie regiony na naftobazy pociagami, a dopiero pozniej cysternami do stacji. Bio100 jest produkowane w Trzebinii i od niedawna w Płocku.

Na naftobazach dolewane sa rowniez dodatki, estry, uszlachetniacze. (czyli z zwyklego ON produkuje sie Verwe albo Ultimate, albo EKO). Nikt na stacji paliw nie dolewa z butelki, wiaderka, zadnych uszlachetniaczy!!!! tak samo zaden kierowca cysterny nic nie dolewa na stacjach do zwyklego ON zeby zrobic z niego Verve.

Przeczytalem tu wpis jakiegos nieswiadomego osobnika, ktory nie ma pojecia o czym pisze : ze jedna cysterna wiezie ten sam ON na jedna stacje i sprzedaja go jako zwykly ON, a na drugiej ten sam ON jest sprzedawnay jako Verva!! Nigdy w zyciu!!! Cysterna jest podzielona na komory!!!! moze wiesc tyle roznych produktow ile ma komór!! Cysterna zgodnie z dyspozycja zalewa sie na naftobazie tyloma produktami i jedzie na tyle stacji, na ile otrzyma zlecenie.

Mam znajomka, ktory pracuje na takiej naftobazie, musze sie z nim wybrac na browarka i zglebic temat. Ciekawi mnie, czy z tego samego zbiornika o pojemnosci 8tys m^3, ktory widzie z okna, tankuja sie beczki na BP, Shella, Orleny, Statoile, czy kazdy z sprzedawcow hurtowych ma osobne zbiorniki, i otrzymajue wlasne paliwo prosto z rafinerii - ale szczerze w to watpie.

Natomiast wiem napewno jedno: na stacje Carrefur w Katowicach jednego dnia przyjezdza ON z Trzebini z przydzialu PKN, drugiego dnia na ta sama stacje przyjezdza ON z naftobazy Czechowice z przydzialu Lotosu, trzeciego dnia na ta sama stacje przyjezdza paliwo z Terminalu IVG Radzionkow z przydzialu BP lub Anwim. Czyli na tej samej stacji mozesz kupic kazdego dnia ON, ktory pochodzi albo z Gdanska, albo z Płocka, a sprzedawca hurtowym jest PKN, Lotos, BP, lub Anwim itp, a paliwo przywozone jest z Trzebini, Radzionkowa, lub Czechowic, zaleznie skad dostanie sie przydzial.

Opublikowano

ja tankuję na Orlenie Vervę i jestem mega zadowolona, zdecydowanie lepiej mi sie jezdzi i dłużej niż np. na BP ultimate :good: :good: :good:

Opublikowano

może jestem troche przewrażliwiona, ale czuje różnice, szczególnie jak zatankuje vpower diesel na shellu, to w porównaniu z verva czuje jakby mi odjeło koni hehe :naughty: :naughty: :naughty:

Opublikowano

Ja tankuje na Bliskiej i jeszcze się nie zawiodłem ewentualnie na orlenie. Kiedyś zatankowałem na prywatnej małej stacyjce i miałem kłopoty z silnikiem. :>

Opublikowano

Ja ostatnio tylko na Shell'u to niby nowe paliwo i jedyna zauważalna różnica to spadek spalania do 8,8 l :shocked:

Opublikowano

Ja ostatnio tylko na Shell'u to niby nowe paliwo i jedyna zauważalna różnica to spadek spalania do 8,8 l :shocked:

ale na mieście?? woooooooooooow :mysli:

zatankuje jutro caly bak przed trasa, zobaczymy jak sie na tym jedzie... :decayed:

Opublikowano

juz wczesniej pisalem ze jezdzielm na Shellu V-power badz normalnym bedac za granica, teraz po powrocie w PL tankujac VP u mnie w miescie nie czuje róznicy w stosunku do normalnego, wczoraj lalem Verve z Orlenu i tez zadnych zmian, dodam ze tankowalem na prawie pusty zbiornik, a z drugiej strony kilka tygodni temu mialem mozliwosc zatankowania paliwka bezposrednio z rafinerii Gdanskiej, bez posrednikow tj. nie chrzczone no i w zwiazku ze to byl normalny ON to autko chodzilo jak szalone a i spalanie spadlo, jak wlalem potem v-power to jakbym mial spadochron za soba, taka byla roznica, jak dla mnie Shell jest przereklamowany,.

pozdrawiam

Opublikowano

Ja ostatnio tylko na Shell'u to niby nowe paliwo i jedyna zauważalna różnica to spadek spalania do 8,8 l :shocked:

ale na mieście?? woooooooooooow :mysli:

zatankuje jutro caly bak przed trasa, zobaczymy jak sie na tym jedzie... :decayed:

Tak, spalanie na mieście..., sam jestem zdziwiony bo zawsze było w granicach 10 l :mysli:

Opublikowano

Nie wiem czy to z winy paliwa, ale 2 tygodnie temu zatankowalem na Orlenie i na drugi dzien padla mi pompa wtryskowa. Nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy po prostu beznadziejne paliwo. Wczesniej tankowalem na BP i Lukoil zwykly ON.

P.S.

Jutro zapada wyrok cenowy regeneracji pompy i robocizny :confused4:

Pozdrawiam

Opublikowano

myślę że to zbieg okoliczności, ta pompa nie pada od złego paliwa tylko od przebiegu, ma swoją żywotność, przychodzi na nią czas i tyle. jak zrobisz to potem masz ok 200 tys jazdy

Opublikowano

Tez tak mysle ze to zbieg okolicznosci. Dzieki za slowa otuchy co do tych 200 tys. km spokojnie przejechanych na regenerowanej pompie :)

Niestety Panowie w serwisie Boscha (pompa) sie nie wyrobili i autko odbieram dopiero po weekendzie.

Opublikowano

A jakie koszta regeneracji z robocizną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...