daciek1 Opublikowano 10 Września 2011 Opublikowano 10 Września 2011 Koledzy, czy częsta jazda tylko na krótkich odcinkach np 3 - 4 km ma wpływ na szybsze ubywanie oleju. Jeżdżę przeważnie po mieście na krótkich trasach i zauważyłem że musze dolewać ok. 250 ml na 1000 km. Natomiast ostatnio zrobiłem trasę 500 km i prawie nic nie ubyło.
cacek89 Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 jesli juz to mi wydaje sie ze jazda na dłuższych odcinkach (trasa) mamy wieksze obroty i wtedy jest wieksze prawdopodobienstwo ze wciagnie oleju troche, no chyba ze po miescie ciagniesz obroty do czerwonego pola
domjenick Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 jesli juz to mi wydaje sie ze jazda na dłuższych odcinkach (trasa) mamy wieksze obroty coś Ci się chyba pomyliło w trasie ,na piątce-przy 3-3,5 tys. ob/min masz prędkość 100-110 km/h wiec gdzie tu masz wysokie obroty
Maxcudo Opublikowano 12 Września 2011 Opublikowano 12 Września 2011 jesli juz to mi wydaje sie ze jazda na dłuższych odcinkach (trasa) mamy wieksze obroty coś Ci się chyba pomyliło w trasie ,na piątce-przy 3-3,5 tys. ob/min masz prędkość 100-110 km/h wiec gdzie tu masz wysokie obroty Ja mam przy 100km/h ok. 2700-2800rpm(nie pamiętam dokładnie) wiec jeszcze mniej
JUZIU Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 w trasie silnik ma lekką robote a na takich krótkich odcinkach jest niedogrzany i dlatego bierze wiecej oliwy ale wydaje mi sie ze 250ml na 1000km to i tak za dużo
Mariusz90r Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Również śmigam b. często na krótkich odcinkach 3-6km, może raz na miesiąc/dwa jakaś dłuższa trasa 200-400km i po przejechaniu 6000 km od wymiany dolałem mu niecałe pół litra, więc u Ciebie troszkę za dużo. Ale max 250ml to jeszcze nie tragedia pewnie nawet nie zadymi, więc litrowa bańka na dolewki w bagażniku i ogień
domjenick Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 a sprawdzałeś,czy nie ma gdzieś wycieku?
cacek89 Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 jesli juz to mi wydaje sie ze jazda na dłuższych odcinkach (trasa) mamy wieksze obroty i wtedy jest wieksze prawdopodobienstwo ze wciagnie oleju troche, no chyba ze po miescie ciagniesz obroty do czerwonego pola w tygodniku motor kiedys tak wyczytalem. bylo napisane ze jadac w trasie ze stala wyzsza predkoscia silnik wciagnie wiecej oleju niz podczas slimacnej jazdy w miescie od swiatel do swiatel, no chyba ze sie kreci silnik to wtedy logiczne...
domjenick Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 jeśli w godzinę pokonasz jakiś odcinek trasy-to normalne,że weźmie więcej oleju ,niż nawet 10 minut przez miasto,ale jeśli porównasz te same czasy pracy silnika-w trasie weźmie mniej oleju
honda Opublikowano 13 Września 2011 Opublikowano 13 Września 2011 Na krótkich odcinkach silnik nie zdąży się nagrzać tak jak uszczelniacze na trzonkach zaworowych, a wiadomo twarda guma jest nie wskazana
daciek1 Opublikowano 13 Września 2011 Autor Opublikowano 13 Września 2011 Również śmigam b. często na krótkich odcinkach 3-6km, może raz na miesiąc/dwa jakaś dłuższa trasa 200-400km i po przejechaniu 6000 km od wymiany dolałem mu niecałe pół litra, więc u Ciebie troszkę za dużo.Ale max 250ml to jeszcze nie tragedia pewnie nawet nie zadymi, więc litrowa bańka na dolewki w bagażniku i ogień no właśnie nie dymi wogóle, wycieków żadnych, ale znajomy mechanik powiedział, że przy przebiegu 300 tys. km na pewno trochę wypije turbo, pierścienie, uszczelniacze zaworów i się nazbiera, zwłaszcza jak silnik czesto jest zimny, poza tym mam olej 5w50. Chciałem nalać mu gęstszy 10W40 ale mechanik mi odradził. Oleju niebędzie ubywać ale turbo wykończę, więc na razie dolewam.
krzysiekml Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 u mnie 2600rpm=100km/h a 3000rpm=115km/h silnik 1.8 avj a kolega napisał ,,w trasie ,na piątce-przy 3-3,5 tys. ob/min masz prędkość 100-110 km/h wiec gdzie tu masz wysokie obroty,, a silniczki te same no prawie bo u mnie jeszcze seria
domjenick Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 u mnie 2600rpm=100km/h a 3000rpm=115km/h silnik 1.8 avj a kolega napisał ,,w trasie ,na piątce-przy 3-3,5 tys. ob/min masz prędkość 100-110 km/h wiec gdzie tu masz wysokie obroty,, a silniczki te same no prawie bo u mnie jeszcze seria chodziło same obroty,a nie szczegóły,ile obrotów vs prędkość wysokie obroty w benzynie-to tak około 5 tys :gwizdanie:
krzysiekml Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 nie no zgadza się tylko ja mam zagadkę z licznikiem i nie wiem czy mnie nie kantuje w prędkości,ale miał bym do Ciebie małe pytanie domjenick ale to na pw jak można.
domjenick Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 nie no zgadza się tylko ja mam zagadkę z licznikiem i nie wiem czy mnie nie kantuje w prędkości,ale miał bym do Ciebie małe pytanie domjenick ale to na pw jak można. dawaj
majkel_majki Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 mam olej 5w50. Chciałem nalać mu gęstszy 10W40 ale mechanik mi odradził. I dobrze zrobił, 10W40 i owszem jest bardziej gęsty, ale tylko na zimno, a turbosprężarka niekoniecznie coś takiego lubi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się