Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wymiana paska rozrządu - w jaki sposób?


yahoovip

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

W najbliższym czasie czeka mnie wymiana paska rozrządu i wielorowkowego. Chciałbym zrobić to sam, dlatego postanowiłem zadać Wam pytanie, jak krok po kroku się do tego zabrać. Nie chciałbym robić tego na znaki namalowane własnoręcznie :tongue4:

Chodzi mi głownie o to, jak ustawić "koła pasowe". Czy będą tam jakieś znaki, czy trzeba to jakoś blokować?

Pytanie może wygląda dość śmiesznie :kox: ale chciałbym uniknąć nieprzyjemności w trakcie pierwszego uruchomienia silnika po wymianie pasków ;(

Zacznijmy od momentu, że przód jest zrzucony i zdjęty jest pasek rozrządu. Założony nowy napinacz. Co dalej?

Z góry dzięki za pomoc :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed zrzuceniem paska ustawiasz rozrzad na znakach(wałek rozrzadu.pompa i na wale)zakladasz blokady i wtedy zrzucasz pasek,przed montarzem nowego paska nalezy zbic koło z walka rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG potrzebny do tego..... :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Później jedynie można sprawdzić kąt wtrysku i ewentualnie poprawić

ewentualnie ???? prosze Cie....

za kazdym razem trzeba sprawdzac KW jak zmienia sie rozrząd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

długa nasadkowa 15 stka posłuży do zablokowania pompy idealnie pasuje robiłem parę dni temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego sam chcesz zmienić rozrząd?? :kwasny: nie stać Ciebie żeby zapłacić 200zl czy 300zl i żeby Ci to fachowcy zrobili... :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego, to czy mnie stać, czy nie, to mało ważne. 200 zł nie majątek, ale fachowcy w mojej okolicy to tacy cudowni magicy, że zedrą z Ciebie kupę kasy a zrobią CI tak, że pożal się Boże. Ostatnim razem miałem przypadek, że kąt wtrysku sam musiałem ustawić po takim dziadzie. Ponadto nie mam pewności jaki wstawi np. napinacz. Ściągnął kasę za jakiś markowy, który po jakimś czasie zaczął świergolić. OK, zgodzę się, że mogę przyjechać do mechanika ze swoimi częściami, ale nie stojąc nad nim i nie patrząc mu na ręce też nie mam pewności, czy akurat w moim :a4fan: znajdą się te części, które kupiłem, czy włoży jakiś badziew. W sytuacji, gdy mam stać nad mechanikiem, marnować dzień w pracy i jeszcze zapłacić mu 300 zł za robotę, to ja dziękuję za taki interes :kox: Marnując dzień w pracy mogę zrobić we własnym zakresie robotę, którą wykonałby mi mechanik. Ponadto mam pewność, że zrobię sobie wszystko porządnie i będę mógł spać spokojnie. O satysfakcji już nawet nie wspominam :tongue4:

Tak jak pisałem wcześniej.. filozofii żadnej w tym nie ma. Wystarczy dokładnie czytać książkę.

Podsumowując.... Przeciwstawiając zmarnowany dzień na sterczenie nad mechanikiem i stracenie 300zł zmarnowanemu czasowi i wymienieniu paska własnoręcznie, wydaje mi się, że bardziej kalkuluje się druga, samodzielna opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmujesz przód, paski i reszte masz jak na dłoni

ustawiasz znaki, blokujesz wałek i pompę, odpuszczasz rolke napinającą, zdejmujesz pasek

potem demontujesz pompe wody i składasz resztę

pomocny bedzie telefon z aparatem, porobisz foty, będzie łatwiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamietaj ,ze na kole zamachowym ustawia sie na znak : 0 ,a nie na znak: 1, bo są dwa znaki na kole.

zdejmujesz pokrywe walka, blokujesz go np duzą suwmiarka,lub linialem. pompe blokujesz kolkiem, patrzysz czy w okienku jest zero , zrzucasz pasek, zakladasz, jak sie wszystko zgadza,to zakręć ze dwa razy kluczem caly rozrzad, jak znaki sie pokryja wszystkie, to jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też sobie sam grzebie w mojej niuni bo faktycznie nigdy nie wiesz co ci założą i nie ważne czy to przydrożny mechanik czy serwis bo tam tez się takie przypadki zdarzają i później klient płaci bo ci naściemniają że to doszło i tamto :cool1: Książka ma znakomity tytuł "SAM NAPRAWIAM" :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich panowie mam pytanko nedługo wymieniam rozrząd w autku zakupiłem wszystko tylko nie mam śrub mocujących rolki tzw. szpilek nie było ich z rolkami niewiem czy powinny byc w komplecie czy dokupuje sie osobno jeżeli tak to podajcie namiarki bo szukam i nie mogr znaleść.

Dzięki z góry pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich panowie mam pytanko nedługo wymieniam rozrząd w autku zakupiłem wszystko tylko nie mam śrub mocujących rolki tzw. szpilek nie było ich z rolkami niewiem czy powinny byc w komplecie czy dokupuje sie osobno jeżeli tak to podajcie namiarki bo szukam i nie mogr znaleść.

Dzięki z góry pozdrawiam

powinny byc w komplecie chyba ze kupiles jakies no name to wtedy mogli pozalowac ale i tam zazwyczaj sa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...