Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No wątpie, że tył mocniej hamuje. Byłoby to niebezpieczne, auto mogłoby zachowywać się bardzo niestabilnie.

 

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Odpowiedzi 34.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1836

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Klocki równo sie zużyly z każdej strony. Zakladalem klocki przod tył textar

Opublikowano

Podczas hamowania środek ciężkości przenosi się do przodu i dlatego przy sprawnym układzie hamulcowym przód musi mocniej hamować, prawidłowe działanie zapewnia korektor siły hamowania

Opublikowano
3 minuty temu, Góral65 napisał:

korektor siły hamowania

Tak z ciekawości w b8 gdzie on sie znajduje? 

Opublikowano

Jak dobrze się orientuję to korektor jako oddzielne urządzenie występował w autach bez układu ABS, w autach z ABS funkcję tą przejmuje pompa ABS

Opublikowano (edytowane)

Tak czytam po necie i a4 b8 ma system EBV, korektor siły hamowania. System rozkłada siłe hamowania na poszczególne koła tak aby zapobiegać tzw. nurkowaniu przodu przy hamowaniu, czyli dojeżdżając do skrzyżowania auto hamuje w pozycji poziomej, nie nurkuje przód, pewnie dlatego bardziej tył hamuje. Sporo po mieście jeżdżę w korkach i może to jest przyczyna szybszego zużycia tylnych klocków. Może się mylę z moją tezą.

EBV (Electronic Breake V) korektor siły hamowania, elektronicznie dopasowuje moc hamowania na poszczególne koła. Współpracuje on z układem zapobiegającym blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS).

System EBV zapewnia optymalny podział siły hamowania pomiędzy dwie osie, przednią i tylnią. Dzięki temu stabilizuje pojazd podczas hamowania.

System zapobiega nadmiernemu zużyciu się przednich tarczy hamulcowych i ich przegrzewaniu, eliminuje zjawisko „fadingu” czyli wydłużenia drogi hamowania.

Edytowane przez inhosik
Opublikowano

Ja wymienialem klocki 3 razy tyl a przod wcale przebieg okolo 65tys km

Wysłane z mojego thor przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

inhosik

S4 na tarczy 345mm przód w mieście podczas hamowania "na wprost" i lekkiej korekcji kierownicą potrafi rzucić lekko tyłem. Więc ten EBV działa ale nie jest to do końca przemyślana konstrukcja.

przy hamowaniu w łukach o dziwo układ hamuje tak jak powinien.

 

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Opublikowano

Panowie, ratunku!

Zepsuł mi się zamek w tylnych drzwiach, chyba coś się złamało bo klamka lekko chodzi. Problem w tym, że mam "wyłączoną" klamkę wewnętrzną, ze względu na gówniaki. Powiedzcie proszę, że jest jakiś sposób, poza zniszczeniem boczka, na otwarcie tych drzwi. 

Opublikowano
Godzinę temu, Hohe napisał:

Panowie, ratunku!

Zepsuł mi się zamek w tylnych drzwiach, chyba coś się złamało bo klamka lekko chodzi. Problem w tym, że mam "wyłączoną" klamkę wewnętrzną, ze względu na gówniaki. Powiedzcie proszę, że jest jakiś sposób, poza zniszczeniem boczka, na otwarcie tych drzwi. 

Jak masz instrukcje obsługi A4 B8 to na 39 stronie jest opisane jak otworzyć awaryjnie drzwi w przypadku włączonej blokady rodzicielskiej oraz jednocześnie włączonej awaryjnej blokadzie drzwi.

Jeżeli przyczyną tego ze nie można ich z zewnątrz otworzyć jest awaryjne zablokowanie drzwi (może ktoś je przypadkiem przekręcił - to powinno Ci to pomóc)

Należy najpierw pociągnąć od siebie klamkę a potem można otworzyć drzwi z zewnątrz. 

Opublikowano
Godzinę temu, arturek986 napisał:

Jak masz instrukcje obsługi A4 B8 to na 39 stronie jest opisane jak otworzyć awaryjnie drzwi w przypadku włączonej blokady rodzicielskiej oraz jednocześnie włączonej awaryjnej blokadzie drzwi.

Jeżeli przyczyną tego ze nie można ich z zewnątrz otworzyć jest awaryjne zablokowanie drzwi (może ktoś je przypadkiem przekręcił - to powinno Ci to pomóc)

Należy najpierw pociągnąć od siebie klamkę a potem można otworzyć drzwi z zewnątrz. 

Dzięki, ale obawiam się, że ta metoda nie dotyczy zerwanego cięgna z zewnętrznej klamki.

Tak czy inaczej, udało mi się zdjąć boczek, oczywiście oprócz dołu. Teraz muszę tylko jakimś cudem wsadzić tam łapę i wymacać jakieś cięgno.

Opublikowano

Sukces. Otworzyłem drzwi bez strat. Wyglada na to, że muszę wymienić linkę od zewnętrznej klamki. Podejrzewam, że występuje ona jako osobna część, mógłbym prosić o numer?

Opublikowano
Teraz, Hohe napisał:

Sukces. Otworzyłem drzwi bez strat. Wyglada na to, że muszę wymienić linkę od zewnętrznej klamki. Podejrzewam, że występuje ona jako osobna część, mógłbym prosić o numer?

To chyba będzie to

klamka.JPG

Opublikowano

Panowie silnik 143KM 2.0 tdi jest wstanie osiągnąć 200KM po programie i zmianie turbo od CAHA bez większych szkód dla silnika ? :decayed: Różnią się jakoś specjalnie te silniki budową czy tylko różnica w turbo i skrzyni biegów  ? 

Opublikowano
27 minut temu, Norbas napisał:

Panowie silnik 143KM 2.0 tdi jest wstanie osiągnąć 200KM po programie i zmianie turbo od CAHA bez większych szkód dla silnika ? :decayed: Różnią się jakoś specjalnie te silniki budową czy tylko różnica w turbo i skrzyni biegów  ? 

róznią się turbo, załadujesz IC z 3.0 tdi i możesz atakować okolice 220Hp, silnik da radę, martw się sprzęgłem :) 

Opublikowano
18 minut temu, l.e.s.t.e.r napisał:

róznią się turbo, załadujesz IC z 3.0 tdi i możesz atakować okolice 220Hp, silnik da radę, martw się sprzęgłem :) 

:hi: 

Jeszcze jedno zastanawiając się nad zakupem B8 brać bez problemu wersje przed liftową (auta pewne i nie wyeksploatowane ) od 2010r czy lepiej dozbierać siana na polifta ? 

Opublikowano
3 godziny temu, czarek76 napisał:

To chyba będzie to

klamka.JPG

Dzięki! :hi:

Opublikowano
9 godzin temu, Norbas napisał:

:hi: 

Jeszcze jedno zastanawiając się nad zakupem B8 brać bez problemu wersje przed liftową (auta pewne i nie wyeksploatowane ) od 2010r czy lepiej dozbierać siana na polifta ? 

Jezeli celujesz w 2010+ to za dużo roznic nie bedzie tak na prawdę w polifcię. Więc jak masz sprawdzonego przed lifta bierz.

Opublikowano

bedzie mniejszy szacun na dzielni.. :-)

Opublikowano
róznią się turbo, załadujesz IC z 3.0 tdi i możesz atakować okolice 220Hp, silnik da radę, martw się sprzęgłem [emoji4] 

Właśnie ja się zastanawiam nad programem tylko boje się o sprzęgło żebym zaraz po zabiegu nie musiał wymieniać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...