Cocco Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 No wątpie, że tył mocniej hamuje. Byłoby to niebezpieczne, auto mogłoby zachowywać się bardzo niestabilnie. Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
inhosik Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Klocki równo sie zużyly z każdej strony. Zakladalem klocki przod tył textar
Góral65 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Podczas hamowania środek ciężkości przenosi się do przodu i dlatego przy sprawnym układzie hamulcowym przód musi mocniej hamować, prawidłowe działanie zapewnia korektor siły hamowania
inhosik Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 3 minuty temu, Góral65 napisał: korektor siły hamowania Tak z ciekawości w b8 gdzie on sie znajduje?
Góral65 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Jak dobrze się orientuję to korektor jako oddzielne urządzenie występował w autach bez układu ABS, w autach z ABS funkcję tą przejmuje pompa ABS
inhosik Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 (edytowane) Tak czytam po necie i a4 b8 ma system EBV, korektor siły hamowania. System rozkłada siłe hamowania na poszczególne koła tak aby zapobiegać tzw. nurkowaniu przodu przy hamowaniu, czyli dojeżdżając do skrzyżowania auto hamuje w pozycji poziomej, nie nurkuje przód, pewnie dlatego bardziej tył hamuje. Sporo po mieście jeżdżę w korkach i może to jest przyczyna szybszego zużycia tylnych klocków. Może się mylę z moją tezą. EBV (Electronic Breake V) korektor siły hamowania, elektronicznie dopasowuje moc hamowania na poszczególne koła. Współpracuje on z układem zapobiegającym blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS). System EBV zapewnia optymalny podział siły hamowania pomiędzy dwie osie, przednią i tylnią. Dzięki temu stabilizuje pojazd podczas hamowania. System zapobiega nadmiernemu zużyciu się przednich tarczy hamulcowych i ich przegrzewaniu, eliminuje zjawisko „fadingu” czyli wydłużenia drogi hamowania. Edytowane 17 Stycznia 2018 przez inhosik
daniell-gda Opublikowano 17 Stycznia 2018 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Ja wymienialem klocki 3 razy tyl a przod wcale przebieg okolo 65tys kmWysłane z mojego thor przy użyciu Tapatalka
skrzypul Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 inhosikS4 na tarczy 345mm przód w mieście podczas hamowania "na wprost" i lekkiej korekcji kierownicą potrafi rzucić lekko tyłem. Więc ten EBV działa ale nie jest to do końca przemyślana konstrukcja.przy hamowaniu w łukach o dziwo układ hamuje tak jak powinien. Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
Hohe Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Panowie, ratunku! Zepsuł mi się zamek w tylnych drzwiach, chyba coś się złamało bo klamka lekko chodzi. Problem w tym, że mam "wyłączoną" klamkę wewnętrzną, ze względu na gówniaki. Powiedzcie proszę, że jest jakiś sposób, poza zniszczeniem boczka, na otwarcie tych drzwi.
arturek986 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Godzinę temu, Hohe napisał: Panowie, ratunku! Zepsuł mi się zamek w tylnych drzwiach, chyba coś się złamało bo klamka lekko chodzi. Problem w tym, że mam "wyłączoną" klamkę wewnętrzną, ze względu na gówniaki. Powiedzcie proszę, że jest jakiś sposób, poza zniszczeniem boczka, na otwarcie tych drzwi. Jak masz instrukcje obsługi A4 B8 to na 39 stronie jest opisane jak otworzyć awaryjnie drzwi w przypadku włączonej blokady rodzicielskiej oraz jednocześnie włączonej awaryjnej blokadzie drzwi. Jeżeli przyczyną tego ze nie można ich z zewnątrz otworzyć jest awaryjne zablokowanie drzwi (może ktoś je przypadkiem przekręcił - to powinno Ci to pomóc) Należy najpierw pociągnąć od siebie klamkę a potem można otworzyć drzwi z zewnątrz.
Hohe Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Godzinę temu, arturek986 napisał: Jak masz instrukcje obsługi A4 B8 to na 39 stronie jest opisane jak otworzyć awaryjnie drzwi w przypadku włączonej blokady rodzicielskiej oraz jednocześnie włączonej awaryjnej blokadzie drzwi. Jeżeli przyczyną tego ze nie można ich z zewnątrz otworzyć jest awaryjne zablokowanie drzwi (może ktoś je przypadkiem przekręcił - to powinno Ci to pomóc) Należy najpierw pociągnąć od siebie klamkę a potem można otworzyć drzwi z zewnątrz. Dzięki, ale obawiam się, że ta metoda nie dotyczy zerwanego cięgna z zewnętrznej klamki. Tak czy inaczej, udało mi się zdjąć boczek, oczywiście oprócz dołu. Teraz muszę tylko jakimś cudem wsadzić tam łapę i wymacać jakieś cięgno.
Hohe Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Sukces. Otworzyłem drzwi bez strat. Wyglada na to, że muszę wymienić linkę od zewnętrznej klamki. Podejrzewam, że występuje ona jako osobna część, mógłbym prosić o numer?
czarek76 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Teraz, Hohe napisał: Sukces. Otworzyłem drzwi bez strat. Wyglada na to, że muszę wymienić linkę od zewnętrznej klamki. Podejrzewam, że występuje ona jako osobna część, mógłbym prosić o numer? To chyba będzie to
Norbas Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 Panowie silnik 143KM 2.0 tdi jest wstanie osiągnąć 200KM po programie i zmianie turbo od CAHA bez większych szkód dla silnika ? Różnią się jakoś specjalnie te silniki budową czy tylko różnica w turbo i skrzyni biegów ?
l.e.s.t.e.r Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 27 minut temu, Norbas napisał: Panowie silnik 143KM 2.0 tdi jest wstanie osiągnąć 200KM po programie i zmianie turbo od CAHA bez większych szkód dla silnika ? Różnią się jakoś specjalnie te silniki budową czy tylko różnica w turbo i skrzyni biegów ? róznią się turbo, załadujesz IC z 3.0 tdi i możesz atakować okolice 220Hp, silnik da radę, martw się sprzęgłem
Norbas Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 18 minut temu, l.e.s.t.e.r napisał: róznią się turbo, załadujesz IC z 3.0 tdi i możesz atakować okolice 220Hp, silnik da radę, martw się sprzęgłem Jeszcze jedno zastanawiając się nad zakupem B8 brać bez problemu wersje przed liftową (auta pewne i nie wyeksploatowane ) od 2010r czy lepiej dozbierać siana na polifta ?
Hohe Opublikowano 18 Stycznia 2018 Opublikowano 18 Stycznia 2018 3 godziny temu, czarek76 napisał: To chyba będzie to Dzięki!
Gibons Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 9 godzin temu, Norbas napisał: Jeszcze jedno zastanawiając się nad zakupem B8 brać bez problemu wersje przed liftową (auta pewne i nie wyeksploatowane ) od 2010r czy lepiej dozbierać siana na polifta ? Jezeli celujesz w 2010+ to za dużo roznic nie bedzie tak na prawdę w polifcię. Więc jak masz sprawdzonego przed lifta bierz.
st4yKool Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 bedzie mniejszy szacun na dzielni.. :-)
Onkel Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 róznią się turbo, załadujesz IC z 3.0 tdi i możesz atakować okolice 220Hp, silnik da radę, martw się sprzęgłem [emoji4] Właśnie ja się zastanawiam nad programem tylko boje się o sprzęgło żebym zaraz po zabiegu nie musiał wymieniać...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się