Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 34.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1818

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

tak, taki zabezpieczacz, zeby sie przypadkiem nic nie zapalilo itd :)

Myślę jednak, że "zmniejszanie temperatury spalin po wyłączeniu silnika", to zbyt brawurowe stwierdzenie. W ogóle obniżanie temp spalin wentylatorem na chłodnicy jest śmiałą ideą. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze moze, to troszke nielogicznie brzmi
chodzi o to, ze podczas regeneracji DPF'a podnoszona jest temp spalin.
wiadomo, ze jak wylaczysz silnik to spalin juz nie ma, ale kolektor i sam filtr sa nagrzane i po to wlasnie wlaczany jest wentylator

Edytowane przez _Gabriel_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wprowadzajac cyrkulacje powietrza pod maska - auto stoi, wiec nie ma wtedy zadnego obiegu powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dokładnie tak funkcjonuje jak opisuje Gabriel :) Mam Smarta gdzie takie "wietrzenie" komory silnika jest realizowane przez wentylator od IC :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest wszystko oky ,a juz myslalem ze cos sie zesrało :grin: Tylko dziwi mnie to ze przed zgaszeniem nie podniesly sie obroty na jalowym ,a wentylator chlodzil silnik i przerwałem cykl wypalania :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie taka akcja z chodzącą "wichurą" potrafi trwać nawet do 10 min...teoria Gabriela jest jak najbardziej słuszna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji spytam. Jak wiadomo, kiedy zgasimy auto w czasie palenia DPFa, paliwo spływa do oleju. Myślicie, że jak po zgaszeniu natychmiast odpalimy na, powiedzmy, minutę to zapobiegnie to skutecznie temu spływaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak słyszę od dawna. Dawka jest większa plus coś tam jeszcze związanego właśnie z wypalanie i po zgaszeniu niespalone paliwo spływa do michy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie - dawka jest wieksza po to by podniesc temp,(podczas jazdy jeszcze przymykaja sie klapki w dolocie)
ale nie bardzo widze, ktoredy by mialo to paliwo splywac do miski :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak słyszę od dawna. Dawka jest większa plus coś tam jeszcze związanego właśnie z wypalanie i po zgaszeniu niespalone paliwo spływa do michy.

To co piszesz jest w modelach z początku stosowania DPF-a, dostając większą dawkę paliwa wzrastały obroty, w CR jest inaczej wypalanie jest możliwe nawet na wolnych obrotach i nie dostaje większej dawki paliwa tak przynajmniej gdzieś czytałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza sie - dawka jest wieksza po to by podniesc temp,(podczas jazdy jeszcze przymykaja sie klapki w dolocie)

ale nie bardzo widze, ktoredy by mialo to paliwo splywac do miski :)

Po ścianach cylindrów, ale ja sobie za całą tą teorię ręki uciąć nie dam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak słyszę od dawna. Dawka jest większa plus coś tam jeszcze związanego właśnie z wypalanie i po zgaszeniu niespalone paliwo spływa do michy.

To co piszesz jest w modelach z początku stosowania DPF-a, dostając większą dawkę paliwa wzrastały obroty, w CR jest inaczej wypalanie jest możliwe nawet na wolnych obrotach i nie dostaje większej dawki paliwa tak przynajmniej gdzieś czytałem :)

przelacz sobie na chwilowe spalanie podczas regeneracji, a zobaczysz.

u mnie w 3.0 TDI z normalnego na postoju 0,7l/h skacze czasem do 1,2-1,3l/h

zgadza sie - dawka jest wieksza po to by podniesc temp,(podczas jazdy jeszcze przymykaja sie klapki w dolocie)

ale nie bardzo widze, ktoredy by mialo to paliwo splywac do miski :)

Po ścianach cylindrów, ale ja sobie za całą tą teorię ręki uciąć nie dam.

nie potrafie Ci powiedziec czy tak jest.

sa przeciez podnoszone obroty,wiec wszystko sie powinno ladnie spalac.

poza tym przeciez po cos sa pierscienie na tlokach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...