Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B8 TrOOOOp


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 34.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • wrclaguna

    2274

  • Hohe

    1818

  • Gibons

    1520

  • mumen

    995

Top użytkownicy w tym temacie

Grzesiu miał od razu BiXy z ledami, ale podejrzewam że dla samego siebie po prostu chciał się dowiedzieć.. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile ci Grześ wyszło po kosztach z gratami używkami?

Będę to komuś robił :wink:

Przy tym SWAPIE najdroższe to są lampy uzywki od 2000-2600 PLN plus Wtyki , piny , okablowanie , jakieś 160-250 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu miał od razu BiXy z ledami, ale podejrzewam że dla samego siebie po prostu chciał się dowiedzieć.. :decayed:

wiem :wink: przeczytałem jego wątek kilka razy i znam prawie na pamięć co miał, ma i co ma zrobić :banan:

---------- Post added at 15:53 ---------- Previous post was at 15:51 ----------

ile ci Grześ wyszło po kosztach z gratami używkami?

Będę to komuś robił :wink:

Przy tym SWAPIE najdroższe to są lampy uzywki od 2000-2600 PLN plus Wtyki , piny , okablowanie , jakieś 160-250 PLN

a co z czujnikami na kołach i spryskami :whistling: zakładasz cały komplet czy tylko knoty i kabelki do CE z kufatecu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim A4 B6 2002 robiłem to już wszystko czyli : bixy , spryski, samopoziom .

Wszystko mogę zrobić :kox: tylko to są dodatkowe koszta .

Kosztorys spryskiwaczy lamp :

- zderzak uzywka albo standard lub S LINE , S4 :decayed:( z zaślepkami ) to roznie ceny są od 150-600 PLN plus malowanie 300 PLN

- spryskiwacze uzywki 2 szt. plus weze ,opaski i inne pierdoły 350-400 PLN

- pompka w zbiorniczku wraz z instalacją i duperelami 100-150 PLN

Za całośc trzeba liczyć 900-1300 PLN .

Kosztorys układu samopoziomu :

- czujnikI 2 szt. uzywki 400-600 PLN

- wtyczki ,piny instalacja 100-150 PLN

- sterownik swiateł 200-300 PLN

Za całośc trzeba liczyć 700-1000 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sie pokusił o same lampy do swojej ubogiej b8 :naughty:

a co z ochroną komponentu do sterownika świateł?

i jeszcze coś takiego http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?182589-Lista-na-samopoziom-chce-kto%B6-jeszcze-mog%EA-zrobic-II-tur%EA

aby przeglądy przechodziły :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sie pokusił o same lampy do swojej ubogiej b8 :naughty:

a co z ochroną komponentu do sterownika świateł?

i jeszcze coś takiego http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?182589-Lista-na-samopoziom-chce-kto%B6-jeszcze-mog%EA-zrobic-II-tur%EA

aby przeglądy przechodziły :facepalm:

Sterownik świateł xenon nie jest objęty ochroną :wink:

Do SWAPA nie będzie ci potrzebny , tylko kodownie w MCE 09 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu - a ja w sumie bardziej do Ciebie, bo jak widać tematy B8 ogarniasz doskonale:wink: Interesują mnie koszty następujących operacji:

1. Całkowity koszt zmiany zwykłych lamp na bix - to jak rozumiem okolice 4000-4500pln + robocizna i ewentualne lakierowanie.

2. Czy coś Ci wiadomo na temat kosztów założenia navi w aucie, które jej nie posiada?

3. Koszt zmiany monochromatycznych wyświetlaczy - 2szt. na kolor, jeśli navi siedzi w aucie?

4. Ewentualnie zmiana klimy BASIC na KOMFORT, bo jak rozumiem ta z jednym pokrętłem jest jednostrefowa(??)

Rozglądam się teraz właśnie za czymś z B8 i trafiają się ładne egzemplarze w przystępnej cenie, ale zawsze coś w którymś brakuje - fakt, rozwiązaniem jest wyższa cena zakupu, ale czasem może się opłacić przeróbka.

I jeszcze jedno pytanie - czy silniki 2.0tdi 143KM z roczników 2008 to są już poprawione konstrukcje, czy należy się spodziewać podobnych przebojów, co w B7?

I na szarym końcu - czy warto pchać się w B8 (miło by było 3.0tdi), czy lepiej zainteresować się A6C6 z roczników >2007 z motorownią np. 3.0tdi, lub w polifta z 2009r.? z tego co śledzę Wasz utaj temat, to w przypadku B8 mało rzeczy można samodzielnie dłubnąć bez wsparcia ASO - wszystkie kodowania, Component Protection'y itp.??

Czy ktoś ma tutaj porównanie kosztów utrzymania, części, itp A4B8 / A6C6??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy silniki 2.0tdi 143KM z roczników 2008 to są już poprawione konstrukcje, czy należy się spodziewać podobnych przebojów, co w B7?

napęd pompy oleju to samo co w b7 :kwasny: no ale to jest ogarnięte na forum więc wielkiej tragedii nie ma :wink: dopiero w 2009 roku zmienili napęd pompy w b8...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam porównanie kosztów utrzymania A5 i A6 C6. ceny części są podobne, A5 2.0 TDI pali mniej niż A6 3.0 TDI (oba auta na 19 calach przy oponie 255/35/19) za to dynamika nieporównywalna - wiadomo. co do wymiany lamp to ostatnio Grzesiu rozpisał wszystko w swoim temacie (koszty). jeśli chodzi o klimę basic to jest ona 1 strefowa :facepalm: na klimę komfort na pewno da się przerobić, ale potrzeba wtedy zmienić te wszystkie moduły. można też zrobić tak jak WRC, że po prostu dodał kratki na tył. odnośnie NAVI to nie wiem, Cuber chyba się kiedyś interesował tym tematem. odnośnie silników to ludzie coś tam piszą, że podobno pompa jest ta sama co w silnikach na PD, choć u mnie w CAHA (2.0 TDI 170PS) nic się działo z silnikiem i do tej pory się nie dzieje. ja też się długo zastanawiałem co wybrać, miałem do wyboru A6 3.0 TDI z 2007 vs B8/A5. u mnie wygrało B8/A5 ze względu na świeższy i jak dla mnie ładniejszy wygląd. poza tym ja nie potrzebowałem tak dużego auta jakim jest A6. jeśli potrzebujesz duże, auto to bierz A6 - jeśli aż tak wielkich gabarytów nie potrzebujesz to moim zdaniem bierz A4. no i moim zdaniem szukaj auta w DE, często można znaleźć fajne sztuki z dobrym wyposażeniem. chociaż takie schodzą bardzo, bardzo szybko. i uczulam, że ciężko znaleźć kompletnie bezwypadkowe B8, ja przez 3 miesiące szukania z tych co chciałem znalazłem 3-4 i wszystkie mi się sprzedały :wallbash: dlatego też mam A5, a nie A4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak dobre słuchy mnie doszły z tą pompą - 2.0tfsi siorpie oliwę, 2.0tdi dalej niedorobiony :decayed: 3.0tdi trzeba chyba szukać i mieć w nosie (chyba) problemy:naughty:

jedrekx - dzięki za podpowiedzi, zawsze to troszkę rozjaśnia temat. Rozumiem, że po założeniu kratek na tył trzeba jeszcze kilka rzeczy doprowadzić do pełnej funkcjonalności:wink:?? Co do klimy to "trochę" wstyd taki szajs montować, ale cóż - przewaga dzięki oszczędności musi być:naughty:

Wyświetlacze chybaCuber zmieniał w swoim aucie jeśli dobrze pamiętam??

Jeśli chodzi o wielkość auta, to przyznam szczerze, że w 85% poruszam się sam - resztę załogi pakuję "sezonowo", więc B8 w zupełności by starczyło, nawet w sedanie.

A6C6 przekonuje mnie dostępnością na rynku wtórnym zarówno samych pojazdów, jak i części zamiennych - do B8 widzę, że nie jest tak już kolorowo - poza tym, mimo rozrostu A4 w obecnej budzie, to A6C6 nadal zostaje o wiele bardziej wygodnym autem..

Ubezpieczenia jak sprawdzałem, też wypadają podobnie (oba modele z motorami 3.0 tdi), więc i koszty utrzymania pewnie również (nie liczę 2.0tdi w tym momencie).

A czy ktoś ma bezpośrednie porównanie np B6/B7 do B8 ? Jest rzeczywiście duża różnica w jakości, prowadzeniu, itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak dobre słuchy mnie doszły - 2.0tfsi siorpie oliwę, 2.0tdi dalej niedorobiony :decayed: 3.0tdi trzeba chyba szukać i mieć w nosie (chyba) problemy:naughty:

w 3.0TDI narazie wyszły tylko problemy z kolektorami - w każdym coś jest - twój wybór :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 TDI oczywiście ze poprawili :wink: same gniazdo utwardzili oraz wydłuzyli imbusik . Co do tych silników CR to są przebiegi rzedu 200-250 tys. i nic sie nie dzieje w silnikach .

Ja nic nie słyszałem o jakiś kłopotach w silniku i ich podzespłow i nie ma co porownywać kulturę pracy z silnikami na PD.

Oczywiście że można przerobić Przednie lampy zwykłe na LED :wink:

Róznice polegają na wtyczkach i ilosciach PINÓW w lampach . W zwykłej lampie jest to wtyka 10 PIN a zaś w Bixie 14 PIN , dlatego albo robimy nową instalację albo kupujemy gotową przejściówkę .

Na tej słynnej stronce KUFATECA :arrow2:http://www.kufatec.de/shop/product_i...udi-A4-8K.html jest już gotowa wiązka do przeróbki .

Na koniec oczywiście bardzo ważna sprawa to kodowanie w MCE 09 sterownik musi wiedzieć co zmieniliśmy w aucie :decayed: .

Jezeli chodzi o układ spryskiwaczy to niestety musimy zmienić zderzak . Do tego dochodzą spryski ,węże oraz dołozenie dodatkowej pompki w zbiorniczku spryskiwaczy no i oczywiście kodowanie :wink:

Kosztorys samych lamp BIXENON:

- lampy BIXY kompletne z czterema przetwornicami i dwoma zarnikami ( nie skrętne ) koszt uzywek to róznie od 2000-2600 PLN

- przejściówka ADAPTER miedzy lampami plus instalacja 250-300 PLN

Za całośc trzeba liczyć 2500-3000 PLN

Kosztorys spryskiwaczy lamp :

- zderzak uzywka albo standard lub S LINE , S4 :decayed:( z zaślepkami ) to roznie ceny są od 150-600 PLN plus malowanie 300 PLN

- spryskiwacze uzywki 2 szt. plus weze ,opaski i inne pierdoły 350-400 PLN

- pompka w zbiorniczku wraz z instalacją 100-150 PLN

Za całośc trzeba liczyć 900-1300 PLN .

Kosztorys układu samopoziomu :

- czujnikI 2 szt. uzywki 400-600 PLN

- wtyczki ,piny instalacja 100-150 PLN

- sterownik swiateł 200-300 PLN

Za całośc trzeba liczyć 700-1000 PLN

Na koniec ważną rzecz jest nasz rocznik auta oraz czy nasz MCE 09 obsługuje LongCoding bixa :wink:

Ceny podane są bez robocizny .

Jezeli chodzi o zmiane na NAVI typu 2G czy 3G to sa juz spore koszta :kwasny: ....same graty 2G 3000-3800 PLN 3G 5500-6800 PLN plus kodowania , ASO i inne duperele .

A zas wymiana klimy z BASIC na KOMFORT to kupa roboty i koszta .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą klimą to nie odrzucaj auta jak ma BASIC bo ja wziąłem KOMFORT a i tak mam strefy zsynchronizowane bo nie chce mi się przestawiać wciąż dwóch pokręteł - ale wziąłem ją żeby na tył był nadmuch dla dzieci - ale można zrobić tak jak ma WRC... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest screen z ETKI :wink: wyszczególnione sa wszystkie kanały , zwróccie uwagę na te najbardziej z lewej strony czyzby w (.....chyba :naughty: ) RS4 idzie jeszcze po bokach słupków :eusathink:

KOMFORT_vs_BASIC.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za podpowiedzi również - z tego wynika, że lepszą opcją (od niechcenia, lub z musu) jest znalezienie autka z navi, ale bez xenonów jak już - nieco widzę mniejsze koszty przeróbki:wink: Miło, że z basic da radę zrobić "pseudo" komfort, bo właśnie o córcię z tłu najbardziej mi się rozchodzi:thumbup1:

A Wam Pany - wrc oraz dziadek nie brakuje/będzie brakowało quattro? W opcjach z FWD jest w czym przebierać na rynku, natomiast z tego, co widzę, po dołożeniu quattro cena ostro winduje się w górę, a i wybór, że tak powiem byle jaki w przystępnych cenach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem o QUATTRO ale niestety ciezko było znależć w dobrych pieniadzach . Trzeba wyłozyć niestety kasę :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...