Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Problem po wymianie akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam taki mianowicie problem...

W mojej A4 AVF był akumulator 50 Ah a dziś go wymieniłem na Boscha 72 Ah. Po wymianie oczywiście od razu zgasła kontrolka aku i ładnie odpalił tak ze 3 razy. Potem pojeździłem chwilkę, odstawiłem autko i potem znów chciałem zapalić, a tu jeden obrót i dopiero pali. Znów pojeździłem i dwa razy przekręcił i dopiero odpalił i tak coraz gorzej. Pali na tym aku ale naprawdę jest coraz ciężej i trzeba dłużej kręcić. Nie rozumie tego za bardzo bo kurde na 50 Ah się tak nie działo (oczywiście jak się dłużej pobawiłem bez odpalania to padał dość szybko) bo odpalał, myślałem że po wymianie się polepszy, no ale taki checa wychodzą...

NIe sprawdzałem jeszcze napięcia na aku ale może komuś coś takiego się przydarzyło? Jak ktoś by wiedział co może się dziać to proszę o pomoc.

dzięki i pozdrawiam

Opublikowano

Być może że kupiłeś pojemnościowo za duży akumulator, jeżeli dużo nie jeździsz to po prostu alternator nie da rady go doładować może trzeba było wybrać 55,56 Ah.

Opublikowano

nie masz racji kolego Bogus do dieselka min. 70ah żeby nie mieć w zimę problemów z odpalaniem, jeżeli już chcemy super dopasować aku to w tym dziale na samej górze podpięty jest temat o dobieraniu na podstawie kodu z wlepki.

A z tym problemem polecam udać się do elektryka żeby posprawdzał dobrze instalacje, możliwe też że aku jest walnięty, ale bez dokładnego sprawdzenia trudno coś powiedzieć.

Opublikowano

Aku kupiłeś dobry, mogłeś nawet ciut większy kupić, z resztą tu masz link http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=117161.0 , sprawdź sobie po kodach jaki był fabryczny. Co do problemu to może alternator lub regulator napięcia siada albo jakieś zwarcie jest i aku rozładowuje.

Opublikowano

Miałem przypadek w innym samochodzie, że kończyły się szczotki w rozruszniku i działo się podobnie coraz ciężej palił, któregoś dnia wogóle się nie odezwał.

Opublikowano

Aku wydaje mi się dobry...kupiłem go w zaprzyjaźnionym sklepie mogłem kupić większy bo docelowo szukałem 77 Ah, ale porozmawiałem ze znajomym w tym sklepie że ten 72 Ah mi wystarczy i jest Bosch Silver który jak najbardziej ma dobre recenzje.

Byłem serwisie po jedną część i przy okazji pytam jaki mam mieć aku do mojego autka podaje VIN a gość szuka i mówi ze 82 Ah. NIe pytałem o inne parametry ale już samo 82 Ah wydawał mi się ogromny.

No będę musiał sprawdzić te napięcia no i rozrusznik i alternator.

Opublikowano

Być może że kupiłeś pojemnościowo za duży akumulator, jeżeli dużo nie jeździsz to po prostu alternator nie da rady go doładować może trzeba było wybrać 55,56 Ah.

Altek w AFV-ie ma bodajże wydajność 120A i jest w stanie spokojnie naładować każdy 12-to voltowy aku, nawet 220Ah.

Co najwyżej będzie to trwało trzy razy dłużej :gwizdanie: .

Jest tylko warunek, altek , instalacja i aku musżą być sprawne :)

Opublikowano

Chyba że np. w alternatorku padły diody i słabiej ładuje.

Opublikowano

Pany to chyba nie będzie przez aku, bo kurde wsadziłem dziś aku od Golfa mojego Ojca 75 Ah a swój wsadziłem do Golfa. U mnie nadal 3 razy zakręci i dopiero odpali a u Ojca od strzała.

Kurde co to może być? :mysli:

Opublikowano

Kiedyś słyszałem, że walnięty czujnik cieczy ( ten który podaje dane do kompa ) powoduje kłopoty z odpaleniem ale nie mam 100% pewności - sprawdzić nie zaszkodzi :wink4: podpiąłeś VAG-a?

Opublikowano

Nie bo kurde ja nie mam takiego sprzętu;/ ale w tygodniu jadę do machera to może coś zaradzi...

Opublikowano

Po wizycie u machera daj znać co było nie tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...