tc666 Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 Witam Przymierzam sie do kupna felg 18" powiedzmy ze tych http://moto.allegro.pl/rh-18-8-5j-x-10j-dunlop-sport-audi-german-style-i1805743659.html Jest tylko jedno ale moje Audi ma napęd QUATTRO i dobrze by było żeby z przodu jak i z tyłu były takie same kapcie gdyż napędzane są wszystkie koła. Różnica w średnicy miedzy przednimi a tylnymi oponami według kalkulatora wynosi 0.2% Czy nie będzie przez to problemów z napędem? FELGI RH 8,5J x 10J NA OPONACH DUNLOP 225/40 i 255/35 1
pesik87 Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 witam.. nie wazne ze roznica wynosi 0,2%.. chodzi o to ze musi byc ta sama szerokosc jak i profil.. bo inaczej to samochod moze sie zachowywac dziwnie w zakretach.. gdzies na forum czytalem ze jak ktos mial z przodu wezsze a z tylu szersze opony to w zakretach tyl uciekal..
pioteros Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 problem polega na tym ze profil opony (a wiec i obwod kola) zalezy od szerokosci kapcia, bo tak sie go wylicza (gdzies jest wzór) i pomimo ze zalozysz z przodu kapcie o tym samym rozmiarze i profilu jak z tylu tylko o innej szerokosci to i obwod kola sie zmieni, podobno jak roznica w wielkości koła przód/tył jest mniejsza niz 0.4% to nic sie nie stanie, wiec ja bym sprobowal zalożyc i zobaczył dokładnie jak auto zachowuje sie na lukach przy wiekszych predkościach, szczególnie na śliskich nawierzchniach, jeśli EDS/ASR nie będzie wariował i nie będzie stukania z powodu hamowania kół przednich (bo one się będą szybciej kręciły) to bym tak jeździł dalej
I r o Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 255 do audi odpuść sobie nie wspomnę o modelu tej felgi co do różnic to amerykańce jakoś to robią i jeżdżą i nawet w różnicach szerokości w felgach, są strony obliczające te różnice, nigdy się w to nie zagłębiałem, ale jakiś dopuszczalny wychył na pewno jest esp chyba nie posiadasz
pawel1380 Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 Odradzam mimo wszystko takich numerów bankowo to nie bedzie zdrowe na dłuższą metę. Różnica niby niewielka ale producent mówi nawet o identycznym bieżniku na wszystkich kołach..
pioteros Opublikowano 15 Września 2011 Opublikowano 15 Września 2011 aż takiej dokładności być nie musi (mówię tu o bieżniku/modelu opony - ważny jest gabaryt/obwód koła), gdyby to było aż tak ważnie to rozkład masy każdego Q musiałby być 50:50 przód:tył, żeby przednia i tylna oś miała ten sam opór toczenia przy tych samych modelach oponek - a jak dobrze wiemy tak nie jest czasem są różne pomyłki w zasadach eksploatacji danych samochodów podawanych przez producentów, tak jak np wymiana filtru paliwa czy oleju w skrzyni o których AUDI i niektóre marki mówią że się nie wymienia przez cały okres eksploatacji
tc666 Opublikowano 16 Września 2011 Autor Opublikowano 16 Września 2011 Dzięki za radę W takim razie chyba jednak skusze sie na coś innego. W mojej OOOO nie ma ESP ani innych bajerów poza ABS więc nic mi w razie czego nie zamruga Pozdrawiam
pioteros Opublikowano 16 Września 2011 Opublikowano 16 Września 2011 ale na bank masz EDS - hamowane jest kolo ktore ma wieksza predkosc obrotowa niz sasiednie na tej samej osi, przez co moment nie jest tracony na kole ktore sie i tak slizga i przekazywany jest na kolo ktore ma wieksza przyczepnosc i bedzie ci mrugalo jak stracisz przyczepnosc
matti_1986 Opublikowano 29 Października 2011 Opublikowano 29 Października 2011 mam kilka pytan kupilem moje quattro na zimowkach jakies 2 miechy temu i zeby nie zjezdzic zimowek bo byly nowki to zalozylem letnie opony przechodzone o tym samym biezniku i profilu 195/65R15 komplet 4 sztuki tylko ze z przodu opona ma jakies 5 mm bieznika a z tylu juz na ograniczniku , kilka zary mnie zazucilo tzn "d*pa" stracila lekko przyczepnosc i teraz pytanie mogło sie cos stac ?? chodzi mi o ten caly torsen nawet nie wiem od czego on odpowiada i jak to wyglada a juz wogole nie wiem gdzie on sie znajduje a drugie pytanie to czy w moim samochodzie jest EDS/ASR w quattro jak tak to jak to sprzwdzic i czy jakas kontrolka mi sie zaswieci i gdzie ??
Arturoo Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 mam kilka pytan kupilem moje quattro na zimowkach jakies 2 miechy temu i zeby nie zjezdzic zimowek bo byly nowki to zalozylem letnie opony przechodzone o tym samym biezniku i profilu 195/65R15 komplet 4 sztuki tylko ze z przodu opona ma jakies 5 mm bieznika a z tylu juz na ograniczniku , kilka zary mnie zazucilo tzn "pupa" stracila lekko przyczepnosc i teraz pytanie mogło sie cos stac ?? chodzi mi o ten caly torsen nawet nie wiem od czego on odpowiada i jak to wyglada a juz wogole nie wiem gdzie on sie znajduje a drugie pytanie to czy w moim samochodzie jest EDS/ASR w quattro jak tak to jak to sprzwdzic i czy jakas kontrolka mi sie zaswieci i gdzie ?? to ,że zarzuciło autem to normalne (czasem się zdarza jak się przesadzi nawet w Q ) EDS sprawdzisz vag'iem w abs'ie torsen i Quattro http://grupab.vdclan.com/index.php?option=com_content&task=view&id=57&Itemid=2 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=9500.0
wujek_kamil Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Też mnie ten temat interesuje bo np. w Oplowskim słabym napędzie zalecane takie same opony i felgi przód i tył i co jakiś czas przód z tyłem przerzucić bo skrzynki rozdzielcze w Cali turbo padały jak muchy. Co prawda można było odłączany tył zrobić ale jaki sens było 200kg dodatkowe wozić pod autem i nie korzystać... Może poza tematem - nie znalazłem ale czy Torsen da się rozłączać (np powyżej pewnej prędości robiąc auto pod 1/4) ?
pioteros Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 torsen to naped staly, mechaniczny nierozlaczalny
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się