Lishoo Opublikowano 23 Września 2011 Opublikowano 23 Września 2011 Witam, potrzebna jest rada co to może być. Więc tak, autko to Golf III 1Z silnik po chipie, wszystko było cacy, żadnych drgan, silnik pracował równo, nigdy nie szarpał, nie kopcił poza ciężkim butem, żadnych błędów nie było i w ogóle cacy. Pewnego dnia po prostu pojawiły się drgania w aucie które są wyczuwalne pod nogami, no i słyszalne bo wszystko drży, szczególnie tapicerka - które znikają gdy obroty są ponad 1500obr/min. Pierwszy poszedł VAG w ruch i oczywiście żadnych błędów, wskazania są takie jak były przed tymi drganiami, więc zaczęło się: wymienione zostały wszystkie poduchy pod silnikiem, plecionka na wydechu, koło pasowe z tłumikiem drgan, regulator napięcia ze szczotkami w alternatorze, napinacz paska wielorowkowego, wtryski poszły do pompiarza - wszystko ok, podmieniony został komputer na oryginalny, wszystko bez rezultatu, jak jest tak było. Posprawdzane zostały wszystkie czujniki i kable na rezystencje - wszystko w normie. Auto odpalane było z odpiętym G80 - czujnikiem wzniosu iglicy, auto chodziło tak samo jak z podłączonym, po odpięciu czujnika G28 auto nie odpala, gdy wtyczkę wyciągnie się na pracującym silniku, gaśnie motor. Zmostkowany był zawór stop na pompie i odpięty n108, żadnej różnicy w pracy silnika nie ma. Jedyna rzecz która mnie zastanawia najbardziej to dlaczego w grupie 013 po odpięciu G80 silnik dalej pokazuje korekcje, no i czy nie powinno być jakiejś różnicy w działaniu silnika po odpięciu G80, n108 i G28. Silnik pracuje cichutko, równo i wszystko niby ok - tylko te drgania ;/ Dodam że gdy rozpędzone auto hamowane jest silnikiem (dawki na wtryskach są chyba zerowe wtedy) to nie ma tych drgan, to samo gdy odepnie się pompę i kręci silnikiem nie odpalając go, drgan nie ma. W takim razie co to może być? jaka przyczyna? i czego teraz szukać?
tdjagger Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 znajdź kogoś z tym samym silnikiem, przełóż pompki od niego i wtedy zobacz czy trzęsie. bo pompki u pompiarza to mało znaczą moje byly 2 razy, za drugim razem wyrok, ze 4 do wywalenia czyli 4 000 PLN, oddalem do drugiego mechanika i je wyczyścił jakimiś ultradzwiękami za 400 PLN i chodzi jak bajka mi trzęsło przy przyspieszaniu, do 2000 k obrotów, potem juz nie, na jałowym też nie.
SotoM Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 taa tylko ze ty masz pompowtrysk a kolega ma starą sieczkarnie całkiem inny silnik... golfik III odepnij prędkościomierz przy skrzyni biegów -przejedź sie... napisz co sie dzieje(nie bedzie działał prędkościomierz) - szarpie dalej czy przestało po odpieciu...
Lishoo Opublikowano 27 Września 2011 Autor Opublikowano 27 Września 2011 Hehe dzięki koledzy, tak jak SotoM pisze, w 1Z jest pompa VP37 i zwykłe wtryski 2 sprężynowe, generalnie nie są one jakieś wrażliwe, był podmieniany wtrysk sterujący żeby sprawdzić czy to nie jego wina, ale wszystko było tak samo. Druga sprawa że wtryski są zmienione na 0,216mm ze 0,184mm i raczej nie będą jeszcze wyjechane... Sprawdzimy tą wtyczkę od skrzyni jeszcze, mieliśmy to dawno już sprawdzić, ale cały czas wylatuje nam z głowy PS. Sprawdziliśmy zaworek n108 i wyglądał jak nówka, zero jakiegokolwiek parcha czy opiłka, ale zamontowany będzie i tak nówka n108.
athek55 Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Witam podpinam się do tematu w moim motorku (AHU) mam idento problem. zaczął się praktycznie nagle. dopiero zorientowałem się że po kombinacji wydechu tak się zaczęło tj wywalenie kata i środkowego tłumika..
SotoM Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Lishoo i co... od piąłeś to złącze od prędkościomierza przy skrzyni?? athek55 no to skoro stało sie to po modyfikacji wydechu wiec problem lezy tam - rozerwane w srodku złacze elastyczne przenosi drgania - objaw na goracym silniku tylko??
Zeppelin Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 wiem, ze to zgadywanie z tymi drganiami ale możliwe że pompa paliwa juz lekko nie wydala ? nie wiem nie jestem jakimś znawcą ale jeśli masz wieksze wtryski i wirusa to może pompa nie domaga
Lishoo Opublikowano 5 Października 2011 Autor Opublikowano 5 Października 2011 Lishoo i co... od piąłeś to złącze od prędkościomierza przy skrzyni?? athek55 no to skoro stało sie to po modyfikacji wydechu wiec problem lezy tam - rozerwane w srodku złacze elastyczne przenosi drgania - objaw na goracym silniku tylko?? Hej sorrki że tak długo ale nie miałem czasu jakoś ostatnio. W każdym razie po odpięciu prędkościomierza zero zmian, wszystko tak jak było, jeszcze sprawdziłem dokładnie i wystarczy 1100-1200 obrotów utrzymać i drgan już nie ma :/ Zrobiłem też komplet logów statycznych i dynamicznych tak że wrzucę niedługo, a w sobotę wyczyścimy nastawnik, bo teraz podejrzewam że to w nim się coś popieprzyło :/ wiem, ze to zgadywanie z tymi drganiami ale możliwe że pompa paliwa juz lekko nie wydala ? nie wiem nie jestem jakimś znawcą ale jeśli masz wieksze wtryski i wirusa to może pompa nie domaga Jest już na półce "nowa" pompa i czeka tylko na montaż, ale stara raczej jeszcze daje radę moc jest ogromna, poza tym podczas jazdy cały czas jest moc i wszystko jest ok, tylko na wolnych obrotach telepie całą budą że masakra, a jak chwyci się kierownice do rąk to jest jeszcze gorzej ;/
grabson765 Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 przyczyna drgan moga byc takze pogięte korbowody... mialem kiedys a3 w tdi i tam trzeslo buda na jalowym ze masakra i jak pojechalem do kumatych mechanikow co tuningują tdi mowili ze to moga byc wlasnie pogiete korbowody bo mieli wlasnie taki przypadek ze samochod nie pamietam jaki ale tdi tez trzeslo tak samo mocno buda silnik moc mial jechal jak wsciekly nawet po chipie tylko trzeslo buda po szukaniu przyczyny i rozebraniu okazalo sie ze 2 korbowody sa pogiete.[br]Dopisany: 05 Październik 2011, 23:45_________________________________________________choc osobiscie mam kumpla ktory ma golfa 3 kombi z silnikiem aaz i tam odkąd pamietam trzesie buda ze piz*ziec ale on juz tak jezdzi i nic tym nie robi juz z 5 lat
ciahciah Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 nagraj filmi Lishoo na jałowym jak drży i jak utrzymujesz te 1100-120obr bo u mnie na jałowym jest delikatne mrowienie, a jak mam 1100obr już nic nie mrowi, wszystkie poduszki wymieniałem, plecionka stara i myślę że to jej wina no ale faktycznie to może być coś innego
SotoM Opublikowano 9 Października 2011 Opublikowano 9 Października 2011 a jak wystepuja te drgania to niech ktos delikatnie noga z tyłu na wydech napiera zoabcz czy dragnia zanikna...
Lishoo Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 a jak wystepuja te drgania to niech ktos delikatnie noga z tyłu na wydech napiera zoabcz czy dragnia zanikna... Próbowałem tego - nie ma różnicy, w ogóle na wydechu nie widać i nie czuć tych drgan. nagraj filmi Lishoo na jałowym jak drży i jak utrzymujesz te 1100-120obr bo u mnie na jałowym jest delikatne mrowienie, a jak mam 1100obr już nic nie mrowi, wszystkie poduszki wymieniałem, plecionka stara i myślę że to jej wina no ale faktycznie to może być coś innego Myślałem o tym dzisiaj właśnie, ale pamięć w aparacie mam pełną i muszę zrzucić zdjęcia, nagram filmik w następną sobotę bo dopiero wtedy będę się widział ze szwagrem, ale w środku to jest po prostu masakra jak w traktorze, albo jakby jechać bo jakichś kamieniach, cała tapicerka się trzęsie, kierownica goni, na nogach czuć mrowienie i drgania, gdy doda się trochę gazu to po prostu nic nie czuć, jaby auto było zgaszone - po prostu tak jak było wcześniej i tak jak powinno być. Obroty ustawione są na 945obr/min i vagiem nie da się wyżej ich już podnieść, dragnia ustępują od około 1100obr/min, jednak gdy zmniejszyłem obroty na 840obr/min to drgania ją jeszcze większe normalnie jakby silnik miał może z 600obr ale co dziwne drgania ustępują już wtedy przy 1000obr/min czyli 100obr wcześniej i tak za każdym razem, jedynie gdy auto jest rozgrzane do 90*C to drgania są trochę mniejsze/delikatniejsze, ale dalej nie do wytrzymania ;/ przyczyna drgan moga byc takze pogięte korbowody... Mam nadzieje że nie masz racji, ale czy można to jakoś łatwo zdiagnozować? w ogóle wydaje mi się że to nie jest nic mechanicznego ale sam już nie wiem. W każdym razie wyczyściliśmy nastawnik i oczywiście żadnych zmian nie ma nie był jakoś bardzo zasyfiony, ale też nie było z nim nigdy problemów typu szarpanie czy drgania podczas jazdy. Wrzucam logi może ktoś coś wypatrzy, gdzie szukać przyczyny i co sprawdzać. Dynamiczne Log (0 - 000) Log (0 - 001) Log (0 - 004) Log (0 - 008) Log (0 - 003,010,011) Statyczne Log (8 - 000) Log (4 - 001) Log (0 - 003) Log (6 - 004) Log (2 - 007) Log (7 - 008) Log (3 - 010) Log (5 - 011) Log (1 - 013) Basic Settings Log (0 - 000) Log (1 - 004) Jako ciekawostka i uzupełnienie obrazek z grupy 001 podczas jazdy, zielone oznacza brak drgan, czerwone pokazuje drgania. Widać że drgan nie ma dopóki silnik nie dostaje dawki paliwa podtrzymującej wolne obroty. Ustawiałem też dawkę przesuwając nastawnik i vagiem od 1mg/skok do 12mg/skok i też niestety bez różnicy... Pójdzie teraz g28 do wymiany, zobaczymy czy będzie jakaś różnica, już niestety nie mamy pojęcia co to może być ;/ Może macie jakieś przypuszczenia lub sugestie?
Musashi Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 przyjrzyj sie cylindrowi nr 4,troche odstaje, chociaz wciaz jest w normie. zmierz kompresje, zimny cieply, proba olejowa sprobuj przelozyc wtryski z innego auta. jezeli nie pomoze, trop z korbowodami bylby sluszny, gdyby auto bylo juz w takim stanie kupione. wtedy moznaby podejrzewac ze strzelil pasek, zawory poprostowali i auto sprzedali. skoro pracowal dobrze i drgania pojawily sie nagle. szukalbym problemu zgodnie z sugestia powyzej. G80 nie ma wplywu na odczyty grupy 013 ktora jest podawana na podstawie wartosci dawek sterujacych, a nie wartosci G80.
Lishoo Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 przyjrzyj sie cylindrowi nr 4,troche odstaje, chociaz wciaz jest w normie. zmierz kompresje, zimny cieply, proba olejowa sprobuj przelozyc wtryski z innego auta. jezeli nie pomoze, trop z korbowodami bylby sluszny, gdyby auto bylo juz w takim stanie kupione. wtedy moznaby podejrzewac ze strzelil pasek, zawory poprostowali i auto sprzedali. skoro pracowal dobrze i drgania pojawily sie nagle. szukalbym problemu zgodnie z sugestia powyzej. G80 nie ma wplywu na odczyty grupy 013 ktora jest podawana na podstawie wartosci dawek sterujacych, a nie wartosci G80. Właśnie wraz z drganiami pojawiła się taka duża korekcja na 4 wtrysku, wcześniej były wszystkie w okolicach 0,5, drgania pojawiły się właściwie z nikąd, auto normalniej jeździło, później tydzien stało w garażu i pojawiły się te drgania, tak samo ta korekcja na 4 wtrysku. Tak wyglądały wcześniej korekcje Log (0 - 013) Poprawka -> chociaż nie, po wymianie wtrysków na 216 ta korekcja na 4 wtrysku tak wyglądała jak teraz, ale wszystko było ok mimo to ;/ Log (0 - 013) Szwagier auto ma już ponad 3 lata i nie było z nim żadnych problemów, tym bardziej nie był na pewno pasek rozrządu zerwany. Kompresja nie była jeszcze mierzona, ale unikaliśmy tego ponieważ wszystko było ok, auto nie było przegrzane ani nic z tych rzeczy, pojawiło się to po prostu nagle i tak jak mówię od 1100obr/min wszystko jest ok, czy przy złej kompresji też były taki objaw? Próba olejowa też nie była robiona, za to wtryski były podmieniane i drgania nic się nie zmieniły ;/ W tym tygodniu wymieniony zostanie czujnik g28 - obrotów wału korbowego i czujnik temperatury płynu chłodzącego, zobaczymy czy będzie jakaś różnica, aha i wymieniony był też ostatnio regulator napięcia i pojawia się co jakiś czas błąd 1 Fault Found: 01117 - Generator Terminal DF Load Signal 27-00 - Implausible Signal Wcześniej nigdy go nie było, być może problem jest we wtyczce lub w kablach do niego, ale zastanawiam się czy to nie jest wina np. zbyt niskich obrotów silnika ?
Musashi Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Kompresja nie była jeszcze mierzona, ale unikaliśmy tego ponieważ wszystko było ok, auto nie było przegrzane ani nic z tych rzeczy, pojawiło się to po prostu nagle i tak jak mówię od 1100obr/min wszystko jest ok, czy przy złej kompresji też były taki objaw? Próba olejowa też nie była robiona, za to wtryski były podmieniane i drgania nic się nie zmieniły ;/ Wcześniej nigdy go nie było, być może problem jest we wtyczce lub w kablach do niego, ale zastanawiam się czy to nie jest wina np. zbyt niskich obrotów silnika ?glowica, zacznij od pomiarow kompresji. to mniejsze koszta niz wymiany na slepo. -moze puscila uszczelka pod - moze zawor ktorys sie nie domyka
Lishoo Opublikowano 14 Października 2011 Autor Opublikowano 14 Października 2011 zacznij od pomiarow kompresji. to mniejsze koszta niz wymiany na slepo. -moze puscila uszczelka pod - moze zawor ktorys sie nie domyka Ehh po wymianie czujnika temperatury i czujnika położenia wału korbowego g28 oczywiście żadnej poprawy Chyba jednak następnie zmierzymy kompresję, zobaczymy co pokażą pomiary, ale jeżeli wszystko będzie dobrze to czy dalej można będzie podejrzewać zawory, czy raczej na pewno odpadają? dodam tylko że ani oleju ani płynu nie ubywa i nie przybywa, auto nie kopci i odpala na dotych na wszystkie gary nawet bez grzania świec żarowych. Aha jeszcze gdzieś na innym forum wyczytałem że ktoś opisywał problem z drganiami na wolnych obrotach i problem okazał się w pompie paliwa, podobno słabe ciśnienie dawała na wolnych obrotach na dwóch cylindrach, na wyższych było wszystko ok i tu moje pytanie czy przy takim problemie auto nadal odpalało by równo na wszystkie gary?
ciahciah Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 podczas rozruchu dawka paliwa jest duża wiec rozruch to co innego a praca na biegu jałowym też co innego jak na zimnym silniku nie drży a na ciepłym drży no to faktycznie może pompa słaba, no bo jak pompa się rozgrzeje to ciśnienie w sekcji tłoczącej robi się słabsze
Musashi Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 zupelnie zapomnialem, dopisac przyczyna moze byc zuzyty walek rozrzadu, trzeba obejrzec powierzchnie krzywek i pomierzyc wysokosc wzniosow.
vauxhall95 Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 ja od siebie dodam ze tloczek w pompie moze byc przytarty tzn.nie porusza sie plynnie i stad moga byc drgania,ja bym sprobowal zmienic dawke na nastawniku na min ile sie da,i wtedy sprawdzic PS.Po co kto podwyzszyl obroty? i te dziwnie male napiecie na nastawniku 1,1v
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się