Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 APU] Odpowietrzenie hamulca


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie :hi: Mam takie pytanie, ponieważ podgrzałem hamulec kilka razy(ze względu iż poprzedni właściciel założył jakiś kiepski osprzęt). Teraz szykuje się do zmiany tarcz + klocków, a wiec i przy okazji chciałbym wymienić płyn hamulcowy. Problem polega na tym iż zawsze miałem styczność z hamulcem bez ABS'u i żadnych systemów ASR/ESP etc etc. Czy jest to jakaś różnica w robocie z wymianą płynu hamulcowego? Czy muszę dodatkowo jakieś zaworki odkręcać żeby odpowietrzyć pompę ABS'u czy normalnie jak każdy hamulec bez żadnych dodatkowych bajerów? :mysli:

Pozdrawiam,

Opublikowano

odkrecasz wszystkie sroby odpowietrzajace, spuszczasz plyn, lejesz swiezy, odpowietrzasz :) uklady typu abs, esp itp nie maja wplywu a wymiane :> ot cala filozofia.

Opublikowano

wyciagasz strzykawka caly plyn ze zbiorniczka

zalewasz swiezy i odkrecasz kazdy odpowietrznik po kolei

i robisz to przy pomocy hamulca noznego

grwaitacyjnie to mozna w toalecie

pamietaj zeby zbiorniczek byl zawsze pelny

polecam plyn Ate Typ200 lub Ate SL6

1litr wystarczy, przepompuj tez sprzeglo

Opublikowano

odkrecasz wszystkie sroby odpowietrzajace, spuszczasz plyn, lejesz swiezy, odpowietrzasz :) uklady typu abs, esp itp nie maja wplywu a wymiane :> ot cala filozofia.

Dzieki, właśnie tego chciałem się dowiedzieć, w weekend się biorę :kox: :kox:

A jakies dot-4 czy cos?:D

Pozdrawiam,

Opublikowano

juz Ci napisalem jaki plyn masz kupic

Opublikowano

Dobrze, dobrze. Pytam tylko :hi:

Opublikowano

wyciagasz strzykawka caly plyn ze zbiorniczka

zalewasz swiezy i odkrecasz kazdy odpowietrznik po kolei

i robisz to przy pomocy hamulca noznego

grwaitacyjnie to mozna w toalecie

pamietaj zeby zbiorniczek byl zawsze pelny

polecam plyn Ate Typ200 lub Ate SL6

1litr wystarczy, przepompuj tez sprzeglo

dev napisz mi jeszcze jak to dokładnie zrobić, bo albo cofam się w rozwoju albo pompa do wymiany

tzn. chodzi mi czy ma być włączony zapłon, czy zapalony silnik, czy normalnie wszystko pogaszone i czy tradycyjnie prawy tył, lewy tył, prawy przód i lewy przód, czy jakaś inna kolejność no i czy sprzęgło posiada odpowietrznik ??

bo już nie ogarniam tych hamulców, mam cały czas taki "miękki" pedał i idzie w podłogę po chwili

Opublikowano

pusc mi sygnał

nr masz poniżej

nie mam kiedy pisac maili

Opublikowano

w grecji jestem teraz

Opublikowano

to co ?

Opublikowano

rozmowa jest droga

napisz mi zrozumię

Opublikowano

wyciagasz strzykawka caly plyn ze zbiorniczka

zalewasz swiezy i odkrecasz kazdy odpowietrznik po kolei

i robisz to przy pomocy hamulca noznego

grwaitacyjnie to mozna w toalecie

pamietaj zeby zbiorniczek byl zawsze pelny

polecam plyn Ate Typ200 lub Ate SL6

1litr wystarczy, przepompuj tez sprzeglo

dev napisz mi jeszcze jak to dokładnie zrobić, bo albo cofam się w rozwoju albo pompa do wymiany

tzn. chodzi mi czy ma być włączony zapłon, czy zapalony silnik, czy normalnie wszystko pogaszone i czy tradycyjnie prawy tył, lewy tył, prawy przód i lewy przód, czy jakaś inna kolejność no i czy sprzęgło posiada odpowietrznik ??

bo już nie ogarniam tych hamulców, mam cały czas taki "miękki" pedał i idzie w podłogę po chwili

coś mi sie wydaje ze uszedł Ci płyn z układu a teraz próbujesz go odpowietrzyc :mysli: :mysli: :mysli:

Opublikowano

nigdy w życiu, wymieniłem płyn na sl6 z pomocą urządzenia wurth, było ok. po sześciu miesiącach wymieniałem klocki z przodu i od tego momentu nie mogę poprawnie odpowietrzyć układu, wymieniając odkręcałem odpowietrzniki, aby cofnąć tłoczek to fakt, ale robiłem to starannie aby nie zassał powietrza, zresztą później i tak odpowietrzałem i co, hamuje ale nie jestem usatysfakcjonowany tym, że pedał po pewnym czasie schodzi do podłogi.

rozmawiałem tutaj z jednym mechanikiem i mówił mi, że pompa może czasami nie domagać, ale to tylko wróżenie

Opublikowano

ale masz mechanika :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

podczas jazdy tez Ci wpada ????

chyba nie

dawno klocki zmieniałes ?

Opublikowano

ja wiem, ja wiem :polew:

jeżeli dłużej przetrzymam to zejdzie do końca, np. na krzyżówce

a i jak pod pompuje to rośnie, ale siła hamowania znacznie spada :kwasny:

przód 6 miesięcy temu

tył 2 miesiące temu

Opublikowano

zdejmij tylne zaciski

wypompuj tłoczek w tylnych zaciskach jakies 2 cm

zablokuj go, odkrec odpowietrznik i potrząsająć zaciskiem niech druga osoba pompuje

na pewno bedzie powietrze, musisz tak zrobic kilka razy

Opublikowano

ok :good: tak właśnie uczynię, tylko mi jeszcze napisz jak odpowietrzać, na zapłonie, zgaszony czy zapalony, czy nie ma to znaczenia :mysli:

Opublikowano

na zapalonym silniku, bedzie łatwiej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...