szymus_k Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Witam, Jak wiadomo, wojna o to który samochód jest lepszy Audi czy BMW trwa nieustannie, każdy ma swoje wady i zalety, każdy właściciel chwali swoje cacko itp. Ja jednak postanowiłem założyć troszkę odmienny i oryginalny wątek- Co jest gorsze:) Jak powszechnie wiadomo Audi i BMW wypuściły na rynek bardzo felerne i awaryjne diesle- Audi - 2.5 TDI, BMW- 2.5 TDS. Co waszym zdaniem wyszło gorzej i jest bardziej kosztowne w utrzymaniu?Skupmy się na tych dwóch dieslach.
dante0018 Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Mój wujas ma TDS w e34 i od 2 lat zepsuł się tylko wtrysk sterujący. Powstało pęknięcie i ciekła ropa. Nic poza tym. Auto jeździło na różnym syfie (opale itp) i chodzi jak zegarek.
szczuraz Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 w TDS przy pałowaniu pękają głowice ( ten sam silnik ma omega ). Mam znajomego który żyje tylko i wyłącznie z tych silników.
szymus_k Opublikowano 6 Października 2011 Autor Opublikowano 6 Października 2011 Ze słyszenia wiem (nie z doświadczenia), że główne i najbardziej kosztowne bolączki TDS-ów to pompy wtryskowe i głowice-a poza tym bardzo udane jednostki...
lukaszlsw Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 i odwieczny problem z paleniem ciepłego TDSa ale zawsze podobał mi się dźwięk tego silnika
Kali S4 Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Użytkowałem TDS-a 3 lata i złego słowa nie powiem
DeeJayMF Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 kumpel mial e34 i non stop miał problemy z odpalaniem w zimie. poza tym bety strasznie z ceny spadają poza tym 2.5 tdi ten pierwszy z a6 c4 150km a ten z a6 allroad 180 km to zupełnie inna para kaloszy
Gość -makaveli- Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 moim zdaniem silnik 2.5TDS jest za słaby do e39 i e38,ale idealny do e34 często słyszę że pękają głowice głównie w e39/e38 właśnie :gwizdanie: ale są też tacy co chwalą te jednostki
nero84 Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 szwagier ma TDS w E39. Serwisuje na bieżąco wszystko, nie katuje i nie ma najmniejszych problemów z tym silnikiem. Jeździ do serwisu który zajmuje się tylko i wyłącznie BMW i tam powiedzieli mu, że ten silnik pomimo złej opinii właśnie nie jest jakiś wadliwy, ma po prostu już swoje lata i jeżeli go się nie katuje, to będzie służył i służył. Z 2.5 TDI nie miałem styczności, ale z tego co kojarzę to sąsiad miał w B6 chyba kiedyś ten silnik i wiem, że miał jakieś problemy ale nie wiem co tam się działo dokładnie.
Krycha Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 kumpel mial e34 i non stop miał problemy z odpalaniem w zimie. poza tym bety strasznie z ceny spadają poza tym 2.5 tdi ten pierwszy z a6 c4 150km a ten z a6 allroad 180 km to zupełnie inna para kaloszy jak już z C4 to 115 albo 140km
Janekx Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 2,5 TDI od literki B w oznaczeniu silnika to bardzo dobre silniki, bardzo mała awaryjność.
szymus_k Opublikowano 6 Października 2011 Autor Opublikowano 6 Października 2011 Wiadomo, że później oba koncerny poprawiły swoje jednostki-Audi zrobiło oznaczenie B... a BMW wprowadziło 2.5d oraz mocniejszy 3.0d:)
kubson Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 miałem 2.5TD w E36 złego słowa nie powiem, mam 2.5TDI w A4 złego słowa nie powiem
mlodyy Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 sąsiad ma e39 2.5 tds i w zimie zawsze odpala go na zaciąg a w lecie słyszę jak go jodła z 4 razy po 30sek ale kupił zajechanego szrota
GILI Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 tdi mniej pali,lepiej jedzie, jest cichszy i znacznie mniej awaryjny.
Wandej Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 miałem 2.5TD w E36 złego słowa nie powiem, mam 2.5TDI w A4 złego słowa nie powiem 2.5TD to nie 2.5TDS TDS nie jedzie w porownaniu z 2.5TDI
Nelson Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Taki słaby silnik w Omedze to porażka, rozbujać to do normalnej prędkości to katorga. Dziadek kupił taką na taksówkę jakieś 5 lat temu, od tego czasu 2xpompa i ciągłe problemy z elektryką co jest bolączką Opli. Osobiście nie polecam, być może po prostu źle trafił z zakupem.
swiezak84 Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 tdi mniej pali,lepiej jedzie, jest cichszy i znacznie mniej awaryjny. ile miales 2.5 tds'ow i tdi i jak dlugo nimi jezdziles ze wiesz?
krzysztofquattro Opublikowano 8 Października 2011 Opublikowano 8 Października 2011 Ja dojeżdżałem TDS-a przez ok 3 latka i powiem tyle TĘSKNO MI ZA TYM SILNIKIEM Choć spalanie oczywiście nie należało do najprzyjemniejszych. Wydaje mi się , że problemy TDSa różnią się nieco od problemów TDI. O ile bolączką TDSa jest jego osprzęt (pompa wtryskowa , pompa w baku) o tyle TDI mają problem właśnie z sercem choć tego akurat nie wiem z doświadczenia.
grzes1150 Opublikowano 8 Października 2011 Opublikowano 8 Października 2011 Jak 2,5TDI to bylko te z pierwszą literką B TDS ma o wiele ładniejszy dźwięk, jest bardziej wytrzymały i tańszy w utrzymaniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się