Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wymiana wahaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli chodzi o wymianę częściową rozwiązaniem pośredni jest jeszcze wymiana góra - dół.

Czyli jeżeli coś masz uszkodzone z górnych wahaczy wymieniasz całą górę, a jeśli z dolnych to cały dół (oczywiście jeśli i góra i dół to wymieniasz wszystko) - w ten sposób wymieniasz też te wahacze, które współpracowały z tym padniętym i mogły wpłynąć na ich trwałość.

Opublikowano

Jeśli chodzi o wymianę częściową rozwiązaniem pośredni jest jeszcze wymiana góra - dół.

Czyli jeżeli coś masz uszkodzone z górnych wahaczy wymieniasz całą górę, a jeśli z dolnych to cały dół (oczywiście jeśli i góra i dół to wymieniasz wszystko) - w ten sposób wymieniasz też te wahacze, które współpracowały z tym padniętym i mogły wpłynąć na ich trwałość.

A to nie to samo co wymiana parami? Przecież i u dołu i u góry jest po 2 wahacze :wink4::decayed:

Opublikowano

:doh1:

polecam zmieniać parami :gwizdanie:

Opublikowano

Jeśli chodzi o wymianę częściową rozwiązaniem pośredni jest jeszcze wymiana góra - dół.

wyjaśnij proszę co miałeś na myśli bo nie rozumiem tego :no: :gwizdanie:

Czyli jeżeli coś masz uszkodzone z górnych wahaczy wymieniasz całą górę, a jeśli z dolnych to cały dół (oczywiście jeśli i góra i dół to wymieniasz wszystko) - w ten sposób wymieniasz też te wahacze, które współpracowały z tym padniętym i mogły wpłynąć na ich trwałość.

z tym się w 100% zgodzę :good:

Opublikowano

Jeśli chodzi o wymianę częściową rozwiązaniem pośredni jest jeszcze wymiana góra - dół.

wyjaśnij proszę co miałeś na myśli bo nie rozumiem tego :no: :gwizdanie:

Dokładnie to co opisałem dalej w kolejnym zdaniu :wink4:

Opublikowano

dalej nie rozumiem sorki :gwizdanie:

....." rozwiązaniem pośredni jest jeszcze wymiana góra - dół...." :mysli:

Opublikowano

z allegro to bym nie kupił zawiasu :gwizdanie: ,tyle ostatnio było na forum o podróbkach :confused4: ,pisz do TOM77 albo do Dzik'a oni handlują tego typu akcesoriami :good:

nawet jak u nich nie kupisz to będziesz miał porównanie cenowe i będziesz wiedział ,czy te ceny z allegro mogą być realne ,a jeśli tak to jeśli były by porównywalne to dalej nie masz pewności ,czy są to ori graty ,czy chińszczyzna :gwizdanie:

Opublikowano

z allegro to bym nie kupił zawiasu :gwizdanie: ,tyle ostatnio było na forum o podróbkach :confused4: ,pisz do TOM77 albo do Dzik'a oni handlują tego typu akcesoriami :good:

nawet jak u nich nie kupisz to będziesz miał porównanie cenowe i będziesz wiedział ,czy te ceny z allegro mogą być realne ,a jeśli tak to jeśli były by porównywalne to dalej nie masz pewności ,czy są to ori graty ,czy chińszczyzna :gwizdanie:

w sumie racja, lepiej nie brać chińszczyzny z alledrogo :naughty:

Opublikowano

dalej nie rozumiem sorki :gwizdanie:

....." rozwiązaniem pośredni jest jeszcze wymiana góra - dół...." :mysli:

W całej wypowiedzi chodziło o to żeby wymieniać parami - drugiego dna nie ma. :)

Też kupowałem komplet lema od TOM77 - szybko przyjemnie i niedrogo

Opublikowano

Podepnę się pod ten nieskończony temat z taką drobnostką.

Mechanik z jednego warsztatu tłumaczył mi że nie ma potrzeby opuszczać auta, trzeba jednak ustawić wahacze idealnie jak w pozycji roboczej. Pokazywał nawet jaki najczęściej popełnia się błąd, ustawiając i dokręcając wahacz pod sporym kątem co później skutkuje nadwyrężeniem tulei.

Z kolei jak robiłem drugą stronę, inny gość z tego warsztatu wyciągnął całkiem kolumnę, obejrzał czy tuleje nie są naderwane i zaczął wymieniać. Najpierw odkręcił jeden wahacz (ja trzymałem drugi którego ułożenie było punktem odniesienia) po czym przykręcił go tak że znajdował się w tym samym miejscu co stary. Potem analogicznie z drugim.

Jak to wygląda od strony technicznej waszym zdaniem ?

Opublikowano

Auto się skręca(dociąga śruby wahaczy) jak stoi na kołach ! W powietrzu to można sobie przykręcać koło i też później trzeba postawić na ziemi by dociągnąć śruby .

Opublikowano

Apropos wymiany wahaczy parami to byłem ostatnio w autoryzowanym serwisie vw audi i okazało się że mam do wymiany m.in. Lewy tylny górny wahacz i chcieli wymieniać tylko ten jeden. Że względu na cenę nie zdecydowałem się oczywiście. Ale sam fakt że w autoryzowanym serwisie nie chcieli wymieniać parami. Szkoda że nie zapytałem co i jak dokładniej chociaż z tym dokrecaniem

Opublikowano

Nie jestem fachowcem ale wydaje mi sie ze wymiana calego kapletu wahaczy ,kiedy jeden jest tylko do wymiany jest bezsensu i nie potrzebnym wydatkiem. 2 lata temu wymienilem tylko dolny-tylni wahacz i do dnia dzisiejszego jezdzie i pozostale wahacze sa nadal w dobrej kondycji . Tydzien temu bylem na przegladzie i wykazalo ze jest wszystko ok . Pewnie wlasciciele sklepow z czesciami sieja propagande na forach zeby wszyscy kupowali cale komplety .

Opublikowano

Nie jestem fachowcem ale wydaje mi sie ze wymiana calego kapletu wahaczy ,kiedy jeden jest tylko do wymiany jest bezsensu i nie potrzebnym wydatkiem. 2 lata temu wymienilem tylko dolny-tylni wahacz i do dnia dzisiejszego jezdzie i pozostale wahacze sa nadal w dobrej kondycji . Tydzien temu bylem na przegladzie i wykazalo ze jest wszystko ok . Pewnie wlasciciele sklepow z czesciami sieja propagande na forach zeby wszyscy kupowali cale komplety .

czytałeś wszystkie 3 strony ?

nie piszemy ,że z powodu 1 wahacza trzeba wymienić komplet :gwizdanie: :cool1:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...