mat-85 Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Jeśli chodzi o wymianę częściową rozwiązaniem pośredni jest jeszcze wymiana góra - dół. Czyli jeżeli coś masz uszkodzone z górnych wahaczy wymieniasz całą górę, a jeśli z dolnych to cały dół (oczywiście jeśli i góra i dół to wymieniasz wszystko) - w ten sposób wymieniasz też te wahacze, które współpracowały z tym padniętym i mogły wpłynąć na ich trwałość.
pepik Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Jeśli chodzi o wymianę częściową rozwiązaniem pośredni jest jeszcze wymiana góra - dół. Czyli jeżeli coś masz uszkodzone z górnych wahaczy wymieniasz całą górę, a jeśli z dolnych to cały dół (oczywiście jeśli i góra i dół to wymieniasz wszystko) - w ten sposób wymieniasz też te wahacze, które współpracowały z tym padniętym i mogły wpłynąć na ich trwałość. A to nie to samo co wymiana parami? Przecież i u dołu i u góry jest po 2 wahacze
mat-85 Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 :doh1: polecam zmieniać parami :gwizdanie:
Arturoo Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 Jeśli chodzi o wymianę częściową rozwiązaniem pośredni jest jeszcze wymiana góra - dół. wyjaśnij proszę co miałeś na myśli bo nie rozumiem tego :gwizdanie: Czyli jeżeli coś masz uszkodzone z górnych wahaczy wymieniasz całą górę, a jeśli z dolnych to cały dół (oczywiście jeśli i góra i dół to wymieniasz wszystko) - w ten sposób wymieniasz też te wahacze, które współpracowały z tym padniętym i mogły wpłynąć na ich trwałość. z tym się w 100% zgodzę
mat-85 Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 Jeśli chodzi o wymianę częściową rozwiązaniem pośredni jest jeszcze wymiana góra - dół. wyjaśnij proszę co miałeś na myśli bo nie rozumiem tego :gwizdanie: Dokładnie to co opisałem dalej w kolejnym zdaniu
Arturoo Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 dalej nie rozumiem sorki :gwizdanie: ....." rozwiązaniem pośredni jest jeszcze wymiana góra - dół...."
johny_walker Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 koledzy, ja również przymierzam się do wymiany wahaczy, taki zestaw będzie git?? http://moto.allegro.pl/wahacze-komplet-febi-a4-a6-superb-vw-passat-b5-i1828620178.html
Arturoo Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 z allegro to bym nie kupił zawiasu :gwizdanie: ,tyle ostatnio było na forum o podróbkach ,pisz do TOM77 albo do Dzik'a oni handlują tego typu akcesoriami nawet jak u nich nie kupisz to będziesz miał porównanie cenowe i będziesz wiedział ,czy te ceny z allegro mogą być realne ,a jeśli tak to jeśli były by porównywalne to dalej nie masz pewności ,czy są to ori graty ,czy chińszczyzna :gwizdanie:
johny_walker Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 z allegro to bym nie kupił zawiasu :gwizdanie: ,tyle ostatnio było na forum o podróbkach ,pisz do TOM77 albo do Dzik'a oni handlują tego typu akcesoriami nawet jak u nich nie kupisz to będziesz miał porównanie cenowe i będziesz wiedział ,czy te ceny z allegro mogą być realne ,a jeśli tak to jeśli były by porównywalne to dalej nie masz pewności ,czy są to ori graty ,czy chińszczyzna :gwizdanie: w sumie racja, lepiej nie brać chińszczyzny z alledrogo
mat-85 Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 dalej nie rozumiem sorki :gwizdanie: ....." rozwiązaniem pośredni jest jeszcze wymiana góra - dół...." W całej wypowiedzi chodziło o to żeby wymieniać parami - drugiego dna nie ma. Też kupowałem komplet lema od TOM77 - szybko przyjemnie i niedrogo
Tommy Gun Opublikowano 14 Października 2011 Opublikowano 14 Października 2011 Podepnę się pod ten nieskończony temat z taką drobnostką. Mechanik z jednego warsztatu tłumaczył mi że nie ma potrzeby opuszczać auta, trzeba jednak ustawić wahacze idealnie jak w pozycji roboczej. Pokazywał nawet jaki najczęściej popełnia się błąd, ustawiając i dokręcając wahacz pod sporym kątem co później skutkuje nadwyrężeniem tulei. Z kolei jak robiłem drugą stronę, inny gość z tego warsztatu wyciągnął całkiem kolumnę, obejrzał czy tuleje nie są naderwane i zaczął wymieniać. Najpierw odkręcił jeden wahacz (ja trzymałem drugi którego ułożenie było punktem odniesienia) po czym przykręcił go tak że znajdował się w tym samym miejscu co stary. Potem analogicznie z drugim. Jak to wygląda od strony technicznej waszym zdaniem ?
Arturoo Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Auto się skręca(dociąga śruby wahaczy) jak stoi na kołach ! W powietrzu to można sobie przykręcać koło i też później trzeba postawić na ziemi by dociągnąć śruby .
nero84 Opublikowano 17 Października 2011 Opublikowano 17 Października 2011 Apropos wymiany wahaczy parami to byłem ostatnio w autoryzowanym serwisie vw audi i okazało się że mam do wymiany m.in. Lewy tylny górny wahacz i chcieli wymieniać tylko ten jeden. Że względu na cenę nie zdecydowałem się oczywiście. Ale sam fakt że w autoryzowanym serwisie nie chcieli wymieniać parami. Szkoda że nie zapytałem co i jak dokładniej chociaż z tym dokrecaniem
iglako Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Nie jestem fachowcem ale wydaje mi sie ze wymiana calego kapletu wahaczy ,kiedy jeden jest tylko do wymiany jest bezsensu i nie potrzebnym wydatkiem. 2 lata temu wymienilem tylko dolny-tylni wahacz i do dnia dzisiejszego jezdzie i pozostale wahacze sa nadal w dobrej kondycji . Tydzien temu bylem na przegladzie i wykazalo ze jest wszystko ok . Pewnie wlasciciele sklepow z czesciami sieja propagande na forach zeby wszyscy kupowali cale komplety .
Arturoo Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 Nie jestem fachowcem ale wydaje mi sie ze wymiana calego kapletu wahaczy ,kiedy jeden jest tylko do wymiany jest bezsensu i nie potrzebnym wydatkiem. 2 lata temu wymienilem tylko dolny-tylni wahacz i do dnia dzisiejszego jezdzie i pozostale wahacze sa nadal w dobrej kondycji . Tydzien temu bylem na przegladzie i wykazalo ze jest wszystko ok . Pewnie wlasciciele sklepow z czesciami sieja propagande na forach zeby wszyscy kupowali cale komplety . czytałeś wszystkie 3 strony ? nie piszemy ,że z powodu 1 wahacza trzeba wymienić komplet :gwizdanie:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się