Mariusz96 Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Witam. Mam taki problem który ost zauważyłem po wymianie oleju.. Po sprowadzeniu zalałem silnik olejem TEXAKO 10W40...zrobiłem na nim okoł12tyś kilometrów silnik chodził nawet cicho,teraz przyszła wymiana i wymieniłem go na Castrol 10w40 wychwalany na tym forum bo tak wyczytałem że jest dobry ..Samochód ma na liczniku 155tyś w co nie wieże..ale kolega sprawdza mi historię auta i zobaczymy. Wracajac do tematu teraz po tej wymianie silnik zrobił sie nie pokojąco głośny...A dokładnie zawory i tylny łancuszek ten w głowicy.Co ja mam teraz zrobić czy zmienić na mineralny poprostu boje sie troszke o to tzw rozczelnienie silnika i wogule bo na autko trochę oszczedzałem a nie chce aby sie popsuło bo słyszałem że potrafią sie ukrecac łancuszki od złego oleju w tych modelach...pozd i czekam na wasze sugestie...
Raftik Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Cześć Moja propozycja jest taka abyś w żadnym wypadku nie zmieniał oleju na mineralny, masz hydraulikę która nie lubi oleju mineralnego. Ja osobiście śmigam na 10w/40 Mobila i sobie chwale. Jeżeli hałasuje ci tak mocno hydraulika czyli popychacze zaworowe i napinacz łańcucha wałków rozrządu to moja sugestia jest taka abyś sprawdził na początek ciśnienie oleju (koniecznie). Mogło się to zbiec z wymianą oleju i albo masz zatkany smok w misce olejowej albo pompa oleju już niedomaga. Jeżeli ciśnienie oleju będzie OK to zmień olej na inny - wymieniłem najtańsze opcje na początek. Jak będzie trzeba zaleci się bardziej radykalne środki czego tobie i twojemu portfelowi nie życzę. Pozdr.
martinno Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Witam. Mam taki problem który ost zauważyłem po wymianie oleju.. Po sprowadzeniu zalałem silnik olejem TEXAKO 10W40...zrobiłem na nim okoł12tyś kilometrów silnik chodził nawet cicho,teraz przyszła wymiana i wymieniłem go na Castrol 10w40 wychwalany na tym forum bo tak wyczytałem że jest dobry ..Samochód ma na liczniku 155tyś w co nie wieże..ale kolega sprawdza mi historię auta i zobaczymy. Wracajac do tematu teraz po tej wymianie silnik zrobił sie nie pokojąco głośny...A dokładnie zawory i tylny łancuszek ten w głowicy.Co ja mam teraz zrobić czy zmienić na mineralny poprostu boje sie troszke o to tzw rozczelnienie silnika i wogule bo na autko trochę oszczedzałem a nie chce aby sie popsuło bo słyszałem że potrafią sie ukrecac łancuszki od złego oleju w tych modelach...pozd i czekam na wasze sugestie... Witam,na początek to bym sprawdził ten łańcuch,oraz napinacz,serwisówka mówi że wymienia się go co 200tyś. Olej też bym zmienił na Mobil S ,a mineralny to do kosiarki bym nawet nie zalał...
Mariusz96 Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 Dzieki koledzy za zainteresowanie tematem.A powiedzcie mi gdzie jest czujnik oleju i jakie powinno być cisnienie prawidłowe?Jutro pojade do mechanika i sprawdzę i napisze co i jak..
Raftik Opublikowano 10 Października 2011 Opublikowano 10 Października 2011 Czujnik oleju jest pod kolektorem ssącym, dokładnie jak odchylisz zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego to pod nim wkręcony poziomo w blok, blisko chłodniczki oleju. A i podstawowa sprawa, że jakby przyszło jednak u ciebie do wymiany napinacza i łańcucha wałków rozrządu to szczęściarzu masz ten tańszy napinacz bez czujnika ciśnienia oleju (bez wtyczki) ok. 500 - 600 zł w ASO z racji rocznika twojej furki. Opcja do mojego z 98r to 1570 zł z wtyczką , łańcuch w ASO to koszt 200 zł. I nie baw się w zamienniki bo jak już miałem nauczkę i 1400 zł poszło się
Mariusz96 Opublikowano 10 Października 2011 Autor Opublikowano 10 Października 2011 Dzieki wielkie jutro pojade do kolegi sprawdzić to ciśnienie i dam znać co i jak...i zobaczymy co dalej zrobić z tym problemem pozd..
archie39 Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 jak juz zmieniać ten łańcuszek to chyba od razu można chyba wymienić też uszczelniacze zaworów. Ktoś się orientuje jaki jest koszt?
kicker Opublikowano 11 Października 2011 Opublikowano 11 Października 2011 Ja nigdy w życiu żadnego Castrola nie zaleje! dla mnie to jest shit! Texaco, valvoline tyle z tych tańszych, doświadczenie nabranie podczas użytkowania SAABa 9-5 2.3 LPT gdzie dobry olej to podstawowa podstawa, jak ktoś nie wierzy niech pogada z jakimś "Fanem SAABow'.
Luka3s Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Ja miałem tak po wymianie Oleju na mobil, zastanawiam sie czy nie był jakiś chrzczony ;/
Mariusz96 Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 Ja kupiłem w sklepie u mnie to nie powinien ten castrol byc trefny..tak mi sie wydaje czekam na zmierzenie cisnienia w silniku bo mechanik ma załatwic zegar..i zobaczymy
Luka3s Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 drażni mnie już ten ADR :> wiecznie jakiś mam z nim problem, będę musiał chyba swapnąć coś
Mariusz96 Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 Ja trochę żałuje że zmieniłem ten olej bo po wymianie zaczeły sie cyrki dziac z nim..jakis głośny sie zrobił a przed wymiana był cichy i wogule nic sie z tym samochodem nie działo chyba trzeba portwel szykowac..oby nie!!! Wszystko na czas robie bo naprawde jest fajny samochód który mi sie zawsze podobał takie moje marzenie małe było.. Ost mam same problemy z nim...Rozumiem żebym jeżdził i katował ale go szanuje i jeżdzę normalnie.. Nie wiem co o nim myślec mam już...
Luka3s Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 wszystko też zależy od poprzedniego właściela bo niby 1.8 adr ma bardzo długą żywotność...pod względem że dobrze serwisujesz... u mnie jest na blacie 180tys, ale mysle szczerze ze jest koło 300 przynajmniej wnioskuje to po silniku, bo wnętrze jest niby ok, obawiam sie ze auto bylo robione typowo pod sprzedaz, bo jakis miesiac od kupna zaczelo sie dziac cos z silnikiem wlasnie, tzn szklanki lancuszek itd.
Mariusz96 Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 Witam.Wiesz nie chce Cię straszyć ale mój kolega kupił z polski takie audi z silnikiem adr i ost to mało go nie potłuk w garażu z nerw . Ludzie w Polsce nie szanują samochodów dlatego ja z zagranicy kupilem swoją.
Luka3s Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Moja stała tydzień w Polsce, przyjechała z Niemiec..no i ?... Tak samo ludzie nie dbają w innych krajach tak samo i w Polsce, może u nas trochę bardziej, ale tak czy siak nie można wrzucać wszystkich do jednego worka, więc nie strasz kolegi
Mariusz96 Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 Nie strasze tylko Poprostu napisalem co stwierdzilem po tym jak mój kolega kupił samochod w Polsce. Jeśli źle to odebral ktoś to przepraszam .
Luka3s Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Ja tylko walcze oto, aby nie wrzucać wszystkich do jednego wora
Mariusz96 Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 Ja tego nie robie.Każdy może mieć swoje zdanie na ten temat jeden trafi tak drugi tak taka Jest prawda.Ludzie z zagranicy nie zarabiają tyle kasy co w Polsce i dlatego w Polsce robią przeglądy czy naprawy ludzie po kosztach taka Jest polska rzeczywistość I dlatego sciagamy tez auta z zagranicy. takie Jest moje zdanie.Oczywiście nie każdy żeby nie było. Nie mam zamiaru się tu przekamazac klucic i wogule. . . nie po to ten watek zalozylem. pozd
cacek89 Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 moze przed sprzedaza poprzedni wlasciciel zalal motodoktora jakiegos zeby silnik ratowac i jakos sprzedac auto, potem kupiles Ty, zmieniles olej motodoktor jeszcze pozostal gdzies w zakamarkacch, zrobiles te kilkanascie tys km, zmieniles po raz kolejny olej wyplukujac przy tym do konca to swinstwo i teraz kupa... koleszka tak mial jak passata kupil jakis rok temu w niemcowni tyle ze od turasa.... no i silnik musial wymieniac
Mariusz96 Opublikowano 13 Października 2011 Autor Opublikowano 13 Października 2011 Sprawdzając cisnienie oleju wyjdzie to że ktoś tak mógł zrobić? myślę że chyba tak bo przez nowy olej ten motodoktor by został wyplukany.Co o tym sadzicie?po drugie wszczesniej przed ta wymiana na castrola byl zalanym texako 10w40 i nie byl tak glosny.Po wymianie teraz na castrola sie taki zrobil.Chyba dochodze do wniosku ze lepszy drozszy nie znaczy dobry.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się