Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8T i 2,7BiT] Filtr powietrza pipercross


gregory

Rekomendowane odpowiedzi

Noi załozylem u siebie sztywny inlet, cos takiego (prosze sie nie smiac ze brzydkie ale jeszcze nie wyczyszczone :) )

1-9.jpg

ale wózek nie chodzi tak jak powinien. Wolne obroty strasznie skacza, czasem strzela w wydech i wogole kicha. Ma ktos pomysl co mu moze dolegac? Jutro jade na vaga ale moze jakies sugestie? Przy okazji czyscilem jeszcze przeplywke ale chyba to nie powinno miec zadnego znaczenia?

Dodam jeszcze ze za przeplywka prosty odcinek ma z 3-4cm, czy ma to jakies znaczenie? Przed przeplywka do stozka jest spoko nawet z 11cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tip spoko nie marudz ;)

A co do strzelania itp... jak uszkodziłes przepływke to mozliwie ze o to tak jest...

Za przepływka nie ma znaczenia ... Chodzi o to zeby na nią trafiała równomierna (nie zawirowana) masa powietrza i po to jak juz zdazył nas uswiadomic wczesniej poziek ma byc ten kawałek prostej rury miedzy nia a filtrem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale czym moglbym ją uszkodzic jak nie dotykałem jej niczym tylko psikałem tymi róznymi dziadostwami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale czym moglbym ją uszkodzic jak nie dotykałem jej niczym tylko psikałem tymi róznymi dziadostwami :)

Czy silnik pracował 30 minut na wolnych obrotach po założeniu tego dolotu ? Komputer się samoadaptuje to nowego przepływu... :cool1:

Moim zdaniem to jest zbyt kanciaste :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzisiaj audiką na badaniach i zauwazylismy kilka dziwnych rzeczy ktore z sobą nie pasują. NIewiem czy zmiana dolotu mogla to spowodowac czy moze czyszczenie przeplywki. Wyglada tak jakby posypał sie program (standartowy chip, uprzedze pytania, ze niewazne skad pochodzi :gwizdanie: ale do tej pory autko jezdzilo malina :th:)

Otoz doładowanie spadło do poziomu seryjnego (~0,55bar), sonda lambda ostro swiruje i daje napiecie 0.8 - 1.4V. Vag nie pokazuje bledów tylko czasem pojawi sie jakis błąd z zablokowaniem albo uszkodzeniem pamieci rom. Auto pali tyle benzyny ze masakra i smierdzi cały czas z wydechu tak jakby ewidentnie przelewało go paliwem.

Jutro wrzucam seryjny program, wgrywam nastawy początkowe i bede wiedzial czy mu pomoze czy nie.

A pytanie za 100pktów to czy to ma cos wspolnego z wymianą dolotu :kox:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzisiaj audiką na badaniach i zauwazylismy kilka dziwnych rzeczy ktore z sobą nie pasują. NIewiem czy zmiana dolotu mogla to spowodowac czy moze czyszczenie przeplywki. Wyglada tak jakby posypał sie program (standartowy chip, uprzedze pytania, ze niewazne skad pochodzi :gwizdanie: ale do tej pory autko jezdzilo malina :th:)

Otoz doładowanie spadło do poziomu seryjnego (~0,55bar), sonda lambda ostro swiruje i daje napiecie 0.8 - 1.4V. Vag nie pokazuje bledów tylko czasem pojawi sie jakis błąd z zablokowaniem albo uszkodzeniem pamieci rom. Auto pali tyle benzyny ze masakra i smierdzi cały czas z wydechu tak jakby ewidentnie przelewało go paliwem.

Jutro wrzucam seryjny program, wgrywam nastawy początkowe i bede wiedzial czy mu pomoze czy nie.

A pytanie za 100pktów to czy to ma cos wspolnego z wymianą dolotu :kox:?

bardziej problemem z przepływką :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i myslisz ze to by miało taki wpływ na doładowanie? według wszystkich programów ktore posiadał kumpel elektryk to przeplywka jest ok. Ale nie spieram sie ze tak moze byc. Zobacze co bedzie jak wrzuce zwykly program bo mam w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pytanie za 100pktów to czy to ma cos wspolnego z wymianą dolotu :kox:?

Jeśli przepływka zmierzy, że zasysana jest większa ilość powietrza niż w rzeczywistości to ECU poda zbyt dużą dawkę paliwa w odniesieniu do zassanego powietrza. Niedobór powietrza spowoduje, że paliwo się nie przepali i fura będzie poprostu przelewana i stąd ten efekt(smród paliwem). Ja bym nie brał tego na 100%, że to z powodu dolotu. Choć to mocne zwężenie nie jest rewelacją. Ale powiedz jak tam z szczelnością tego Tip-a z turbiną?

Jeśli nie masz przegrody od turbiny to też stożek zasysa gorące powietrze. Sprawdz temp. w dolocie.

No i moim skromnym zdaniem potrzebna jest naprawde porządna diagnoza Vag-iem. Nie ma co się czepiać bezwzględnie od razu dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelnosc miedzy tipem a turbiną napewno jest bo poskrecałem na szerokich opaskach i łacznikiem silikonowym. To zwezenie nie jest takie duze jak wyglada na foto, bo tylko z 70 na 50mm wiec niema tragedi i w rzeczywistosci tez nie jest takie kanciate (fotki jakos tak dziwnie wychodzily)

Po długim postoju z uruchomionym silnikiem temp w dolocie (w przeplywce) jest 39-40stopni. Przegroda jest zrobiona wiec stozek gorącego powietrza nie łapie, dodatkowo zostawilem ori dolot do puszki tak wiec napewno ma zawsze swieze powietrze.

Zobacze jak zmienie dzisiaj progam na serie i porównam parametry pracy przeplywki z wzorcowymi i bede wiedzial czy ona jest uwalona czy nie. Ale mam nadzieje ze nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po długim postoju z uruchomionym silnikiem temp w dolocie (w przeplywce) jest 39-40stopni.

Nie mów, że mierzyłeś to termometrem :>

Mnie chodziło o temp. w kolektorze dolotowym za intercoolerem. Temp. podgląda się w Vag-u. Ale nie ważne skoro masz przegrode to nie zaciąga gorącego powietrza. Moim zdaniem tak jak pisałem te dolegliwości nie koniecznie muszą mieć związek akurat z zmianą ukształtowania dolotu. Mogło się akurat coś zgrać w czasie. Mogłeś też uszkodzić przepływke czyszcząc ją.

Może to być też sonda lambda. Vag ci wszystko powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy co bedzie dzisiaj. Wrzucam zwykly program i jazda. Jak bedzie ok tzn ze sie program uwalił. A jak dalej bedzie kicha to znowu vag i bedziemy szukac.[br]Dopisany: 05 Czerwiec 2008, 17:27 _________________________________________________Zarzuciłem zwykly program wczoraj i auto jezdzi prawie tak jak na chipie (zapomnialem jeszcze sprezyne w DV wymienic na serie) i dlalej jeszcze jak przegazuje, albo jak schodzi z obrotów to sie zachwieje i strzela z wydechu. Trzeba bedzie teraz vagiem wsio przeswietlic tak jak ma byc i odczyty porównac z wzorcowymi.Moze faktycznie czyszcząc przeplywke zamiast ja naprawic to jej dałem rady :kox:[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2008, 08:20 _________________________________________________Posprawdzalem wczoraj wszystko dokladnie, szczelnosci, wastegate, n75 i takie tam i wsio wydaje sie byc ok wiec pozostaje mi tylko chyba podmienic przeplywke na sprawna.

Pytanie brzmi: czy przeplywka moze miec az taki wplyw na to wszystko ze obniza doładowanie? Maks ile mi nadmucha to 0.35.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie brzmi: czy przeplywka moze miec az taki wplyw na to wszystko ze obniza doładowanie? Maks ile mi nadmucha to 0.35.

Jeśli przepływka jest zwalona to wszystko jest do kitu, wszystko się chrzani. A doładowanie też jest z tym związane bo to przepływka mierzy ile powietrza zasysa turbina. Ilość powietrza musi się zgadzać. Bóg wie co ECU robi za operacje dostając zafałszowane/przekłamane wartości o ilości powietrza w układzie. Może korygować/zmieniać dawki paliwa, jest też całkiem możliwe, że doładowanie będzie niestabilne bądz spadnie.

Sprawdz przepływke na 2 kanale w Vag-u. Na biegu jałowym masa powietrza zasysanego powinna być w przedziale 2-4,5g/s ,czas wtrysku powinien być 2-4ms ,obroty 750Rpm-850Rpm, obciążenie silnika 15-25%. Zrób logi podczas jazdy od 1400Rpm-6200Rpm z 2 kanału. Masa powietrza podczas logów na WOT powinna stale rosnąc od 10g/s przy 1400Rpm do ~150g/s przy ponad 6000Rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa powietrza podczas logów na WOT powinna stale rosnąc od 10g/s przy 1400Rpm do ~150g/s przy ponad 6000Rpm.

noi wszystko rosnie tak jak piszesz (tak mi sie wydaje). I co teraz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie do wszystkich,mianowicie czego,tzn jakiego materialu uzyliscie do odgrodzenia stozka od silnika,ja mam ori kawalek blach,ktory byl na puszce ori filtra,wiedzialem,ze to moze byc malo i sie przekonalem wczoraj,zaraz po nawet krotkiej przejazdzce otworzylem maske i dotknalem stozka,metalowe elementy byly gorace,stad tez moje pytanie -czym to odgrodzic,zeby bylo bezpieczne i niepalne :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa powietrza podczas logów na WOT powinna stale rosnąc od 10g/s przy 1400Rpm do ~150g/s przy ponad 6000Rpm.

noi wszystko rosnie tak jak piszesz (tak mi sie wydaje). I co teraz?

zrobiłeś te logi czy wydaje ci się? Bo przy 0,35 nie bedziesz miał 150g/s :tongue4:

Niskie wskazania przepływki bęa jedynie skutkiem a nie przyczyną słabego doładowania.

Musisz zrobić inaczej: połączyc wyjście wężyka od turbo z gruszką westegeta. I zobacz ile wtedy dmucha.

Jak dmucha jakieś 0,6 bara to znaczy, że N75 jest zwalone. Jak ducha mniej to albo klapka westegeta jest za luźna lub jej nie ma (a takie coś już widziałem u ziomka z A4 Klubu) albo turbo siadło :wink4:[br]Dopisany: 09 Czerwiec 2008, 22:45 _________________________________________________

a ja mam pytanie do wszystkich,mianowicie czego,tzn jakiego materialu uzyliscie do odgrodzenia stozka od silnika,ja mam ori kawalek blach,ktory byl na puszce ori filtra,wiedzialem,ze to moze byc malo i sie przekonalem wczoraj,zaraz po nawet krotkiej przejazdzce otworzylem maske i dotknalem stozka,metalowe elementy byly gorace,stad tez moje pytanie -czym to odgrodzic,zeby bylo bezpieczne i niepalne :mysli:

Blacha plus na nią jakieś okładziny wytrzymujące duże temperatury.

http://www.allegro.pl/item347432456_mata_welna_kominkowa_dowolna_ilosc_paroc_700.html

tu możesz wyjąć watę i użyć samą warstwę ekranową :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłeś te logi czy wydaje ci się? Bo przy 0,35 nie bedziesz miał 150g/s

zrobilem logi i patrząc na wartosci (narazie przegladam jako plik tekstowy ale to chyba niema znaczenia) to po przekroczeniu 6krpm wartosc masy powietrza przekracza 150g. Chyba bede musial dorobic ten krociec na odme w dolocie bo n75 sprawdzalem i odpuszcza powietrze przy 0,65-0,70bara, a klapka od wastegate chodzi plynnie.

Pzypomne tylko jeszcze raz ze przed zalozeniem dolotu auto chodzilo miodzio. Tak wiec mam nadzieje ze niemusze sie doszukiwac jakichs problemów z turbina, czy klapka wastegate bo chyba by sie nic nie stało przez to ze auto stało 2tyg :)

Chyba bede musial dorobic króciec od odmy i wtedy sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misior radze ci z lupą :naughty: wszystko przejrzeć. Dokładnie! Bo coś mi to smierdzi nieszczelnością. Pewnie napiszesz ,że sprawdzałeś. Mnie kiedyś 2 mechaników sprawdzało szczelność dolotu i każdy mówił że szczelny. A z autkiem działy się czary mary. Załamując ręce sam postanowiłem to sprawdzić i się przyłożyć do tego, znalazłem dzióre w IC i to nie malenkich rozmiarów. Więc nie wiem jak oni to sprawdzali... .

Aaaa... właśnie gdzie podłączyłeś odme, chyba tam gdzie była co nie??

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie odmy niema. Ale na sr ludziska pisali ze niby niepotrzebna. Podejrzewam ze jednak tu bedzie problem i trzeba bedzie dorobic wlot do odmy w dolocie.[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2008, 20:48 _________________________________________________zrobilem wlasnie taka prowizorke i wpuscilem odme do dolotu i musz przyznac ze wolne obroty miodzio, jak ręką odjął. Tylko zastanawia mnie doładowanie które dalej jest na poziomie 0.35bara :confused4:

Tak wiec rada dla tych ktorzy robia dolot to odma musi byc podłączona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wczesniej gdziej odme podlaczales? Czy wogole gdzies wisiala pod maska bez zakonczenia?

Ja sie przymierzam do w/w filtra ale troszke sie boje modyfikacji dolotu. Nie wiem dokladnie jakie czesci mam kupic na allegro zeby mi nie zabraklo w czasie rzezania bo nie chce zeby samochod stal potem. MOglby ktos doswiadczony powiedziec jaka dokladnie czesc dolotu trzeba wyciac? ( np Poziek ;) )

Jak to wszystko ogladalem to wydawalo mi sie ze wystarczy na wysokosci odmy w gore usunac i zostawic reszte ori ( czesc z zaworami i dalej do turba zostawiamy )

Dobrze mysle czy jednak nie? Pozniej trzeba modyfikowac mapy czy jak dobrze wszsytko zrobie to bedzie normalnie jezdzil?

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...