Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRE] Czy lepiej wcześniej wymienić rozrząd czy zgodnie z instrukcją ?


Narvik

Rekomendowane odpowiedzi

w Niemczech bym wymienił co 120 u nas tak jak CI powiedzieli 90-100 tys. km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwnie piszecie ,jesli w niemcach niema dziur bo sa autostrady to wymiana co 120tys a w polsce sa dziury wiec co 90tys bo sie niszczy szybciej ??? bzdura totalna !!!!!! wiec rozrzad wymienia sie w kazdym aucie kiedy producent zaleca do danego silnika a pasek jesli ma na 90tys gwarancje to wytrzyma to zapewniam na 99% bo cuda sie dzieja mnm w alfach romeo ,gdzie koledze pekl 2tys po gwarancji ale ogolnie norma paska jest nigdy nie naciagana i rozrzadu wiec spoko tylko czy nikt nie krecil przy przebiegach itp to juz inny problem co do wytrzymalosci na pekanie pozdro!!! :hi: :hi:

Sam piszesz bzdury totalne bo nie rozumiesz sensu wypowiedzi :gwizdanie: Nie chodzi o to że w Niemczech autostrady bez dziur a w polsce drogi z dziurami ale o to, że jeżdżąc głównie po autostradach pasek rozrządu jest mniej intensywnie eksploatowany niż podczas jazdy w Polsce na zwykłych drogach i ciągłe przyspieszanie, zwalnianie, zatrzymywanie, itp. - dziury nie maja tu nic do rzeczy :hi:

bardziej obrazowo mozna powiedziec ze jadac 1000km autostrada na 6 biegu pasek i rolki wykonaja iles powiedzmy dwa razy mniej obrotow niz jadac ta sama trase zmieniajac biegi od 1 do 6 i jezdzac na pelnym zakresie obrotow. to chyba logiczne... i chyba logiczne ze pasek ma zywotnosc okreslona raczej w motogodzinach , a tak naprawde mozna okreslic tylko ilosc cykli pelnego obrotu jakie powinien pasek wytrzymac...

myslisz ze paskowi robi roznice czy przez te wszystkie obroty zrobisz 90 czy 150 tys km?? okreslanie wytrzymalosci paska w mm jest bez sensu ale jest jedynym sensowym wyjsciem dla producenta...

jak ktos nie widzi roznicy miedzy uzywaniem auta non stop w miescie i w korkach a w dlugich trasach i wplywu na szybkosc zuzycia paska to musi chyba wrocic do podstawowki na lekcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem auto dwa tygodnie temu, po historii wynika że ma ok 210tys. i rozrząd był wymieniany raz. Jeździło tydzień u nas do marca tego roku serwis w niemczech ale jutro zdejme osłone i obejrze pasek bo trzeba to teraz wymienić, oprócz tego troche nie tak z temperaturą, może to za sprawą pompy wody, ogólnie auto w idealnym stanie..[br]Dopisany: 18 Sierpień 2009, 01:35_________________________________________________wolałbym żeby nie strzelił;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej obrazowo mozna powiedziec ze jadac 1000km autostrada na 6 biegu pasek i rolki wykonaja iles powiedzmy dwa razy mniej obrotow niz jadac ta sama trase zmieniajac biegi od 1 do 6 i jezdzac na pelnym zakresie obrotow. to chyba logiczne... i chyba logiczne ze pasek ma zywotnosc okreslona raczej w motogodzinach , a tak naprawde mozna okreslic tylko ilosc cykli pelnego obrotu jakie powinien pasek wytrzymac...

myslisz ze paskowi robi roznice czy przez te wszystkie obroty zrobisz 90 czy 150 tys km?? okreslanie wytrzymalosci paska w mm jest bez sensu ale jest jedynym sensowym wyjsciem dla producenta...

jak ktos nie widzi roznicy miedzy uzywaniem auta non stop w miescie i w korkach a w dlugich trasach i wplywu na szybkosc zuzycia paska to musi chyba wrocic do podstawowki na lekcje.

Ooo dokładnie , takie zobrazowanie to już chyba wszyscy rozumieją, to samo zresztą tyczy rezygnacji u nas z trybu longlife przy przeglądach, częstszej zmiany oleju i filtrów itp. Własnie o to chodzi, że dla silnika 1000 km zrobione w DE to diametralnie co innego niż ten tysiąc po naszych ścieżkach zdrowia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co był zniszczony? Mam taki problem, że mam 90 000 na liczniku, i wyjazd do Chorwacji przed sobą, z jednej strony boję się jechać bez wymiany paska, a z drugiej taki wydatek przed wyjazdem też trochę boli, ale jak pęknie za granica to zabulę dużo, dużo więcej. Jak inni użytkownicy BRE, kiedy zmienialiście i w jakim był pasek stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem 2 miesiące temu auto z niemcowni, pierwsza wymiana była przy 115.000 w momencie zakupu mial 216.000, jestem świeżo po wymianie rozrządu przy 220.000 komplet z pompą, paskiem alternatora rolkami i napinaczami. Myślę że spokojnie możesz poczekać jeszcze te 20.000 i wymienić rozrząd przy 110-115 tkm. poprzednie auto passat b4 1z rozrząd niby co 60 wymiana ale ostatnią przeciągnąłem przed sprzedażą do 70 tkm i spokojnie 90 tkm wytrzyma. Tak więc jedź w trasę i nie daj się za prędko w koszty wprowadzić. Z tego co mi wiadomo wartościami granicznymi są albo przebieg auta albo "wiek" paska wielorowkowego, co nastąpi prędzej i wtedy wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę że nie ma co panikować że odrazu strzeli, dla pewności zdejmij osłonę i obejrzyj go czy nie jest sparciały czy spękany za bardzo i jedz spokojnie na wczasy a rozrząd wymień sobie na spokojnie przed zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś jeździ bardzo dużo po samym mieście a mniej trasy to wymieniał bym rozrząd wcześniej niż zaleca aso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślę że nie ma co panikować że odrazu strzeli, dla pewności zdejmij osłonę i obejrzyj go czy nie jest sparciały czy spękany za bardzo i jedz spokojnie na wczasy a rozrząd wymień sobie na spokojnie przed zimą.

Popieram przedmówce… spokojnie bez paniki… ja jestem miesiąc po wymianie rozrządu a wymieniałem przy przebiegu 131 tyś zaraz po zakupie auta, bo okazało się ze poprzedni właściciel nie wymienił rozrządu, bo nie chciał wpędzać się w koszty przed samą sprzedażą auta…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wymieniam rozrzad tak jak ksiazka pisze.. co 90 i koniec... W koncu to jest gwarantowane ze tyle wytrzyma i wytrzyma duzo duzo wiecej.Jedynie co czesciej sie zmienia w Polsace to OLEJ przez stan paliw u nas i zawierzenie przez dziury w drodze :D:DD:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj może ja się wypowiem :) bo troszkę pracowałem w ASO :chytry: większość Tdi ma przewidziany przebieg w okolicach 120tys to ze sie robi przy 90tys to jest jeszcze pozostalośc po starych TDI 1Z i podobnych gdzie pasek był cieniutki . Dlaczego niektórzy zalecają 90tys :) proste :evil: poprostu KASA jeżeli ktoś z was wczytał by sieęw dokumentacje serwisową to by odkrył że niektóre 130KM maja przewidziane rolki na 250tys :D

powiem tak najważniejsza przy wymianie rozrządu jest pompa wody najlepiej żeby była fabryczna albo jakiejś liczacej sie firmy na rynku wynalazki potrafia paść po 30tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja powiem tak odpowiadając na temat posta

jak ktoś zechce niech wymienia sobie wczesniej rozrząd, ale skoro producent podaje pewne normy to napewno bierze poprawke i pewną rezerwe na to więc po co wczęsniej wymieniać :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...