Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Remont hamulców, malowanie zacisków


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Ponieważ lubie się bawić przy aucie :) ostatnio nasunął mi się pomysł pomalowania zacisków w moim B5. Postanowiłem to przy okazji obfotografować i zrobić z tego dokument dla "potomnych" . Postanowiłem to też zrobić Profesionalnie, czyli demontując zaciski. Malowanie na aucie uważam za "papranine" i coś zrobionego na tzw. "odpieprz". Ta sama myśl nasunęła mi się i potwierdziła podczas malowania bo doszedłem do wniosku, że nie jest łatwo pomalować zacisk tak aby był absolutnie cały pokryty farbą mimo kompletnego zdemontowania i rozebrania. Nie wiem wobec tego, nie wyobrażam sobie jak wygląda malowanie na aucie :thumbdown

i co po tym zabiegu hamuje lapiej? :tongue4:

Opublikowano

i co po tym zabiegu hamuje lapiej? :tongue4:

Oczywiście, że lepiej.

Tarcze ATE-Power Disk + Ferodo Premier są o niebo lepsze od serii :>

Opublikowano

lepiej było załozyć gładkie tarcze + DS Performance

Opublikowano

witam moze poradzil bys mi gdzie kupic taki zestaw naprawczy do zaciskow hamulcowych tylniego kola, bo cieknie mi plyn jak zaciagam reczny.....dzieki

Opublikowano

Kupilem wczoraj taki zestaw naprawczy po 16 zl na kolo.

Czy moglby ktos wrzucic fotki ze zmiany tylnych tarczy....

Z przednimi poszlo bez problemow, z tylnymi mam zagwozdke, bo nie moge odkrecic srub mocujacych(w srodku sruba zardzewiala i juz nie ma zabkow). Jutro zaopatrze sie w nowe sruby i rusze z ciezszym sprzetem, mimo to moze ktos ma jakies fotki co potem. W ksiazce Sam Naprawiam nie moglem znalezc wystarczajacych informacji

Dzieki

Pozdro

Opublikowano

czesc, seaman o jakiej srubie Ty piszesz?? aby usunac kopyto potrzebny jest imbus. Pozdrawiam Jocker01

Opublikowano

Cze Jocker01...

Dokladnie to chodzi o dwie sruby...probowalem metrycznymi imbusami i torxami , nijak nie moglem nic dopasowac... golym okiem widac ze lby srub nie wygladaja za dobrze a chodzi mi o to ze w srodku lba sruby juz nie ma o co klucza zaczepic...wspomneze pasujac klucze nie uzywalem zadnych mlotkow itp i nie odkrecalem...to tak zeby uprzedzic komentarze :hi:

Pozdrawiam

Opublikowano

Wlasnie wrocilem od mechanika...bylo ciezko odkrecic, jednak przecinak to uniwersalne narzedzie.

Problem mam teraz taki....wyjechalem od mechanika i zapalila mi sie kontrolka ABS po czym zgasla. Trwalo to moze z 5 minut.

Czuje teraz jakby ABS wlaczal sie za wczesnie tj. przy slabym hamowaniu czuje na pedale odbicia i taki dziwny dzwiek gdzies z przodu. Dodam ze tarcze wygladaja ok.

Co wy na to? Jakas podpowiedz

Opublikowano

pompa abs moze nie domaga

Opublikowano

Wlasnie wrocilem od mechanika...bylo ciezko odkrecic, jednak przecinak to uniwersalne narzedzie.

Problem mam teraz taki....wyjechalem od mechanika i zapalila mi sie kontrolka ABS po czym zgasla. Trwalo to moze z 5 minut.

Czuje teraz jakby ABS wlaczal sie za wczesnie tj. przy slabym hamowaniu czuje na pedale odbicia i taki dziwny dzwiek gdzies z przodu. Dodam ze tarcze wygladaja ok.

Co wy na to? Jakas podpowiedz

Wyreguluj czujnik ABS.

Osobiście tego nie robiłem ale mój mechanior powiedział ostatnio przy wymianie łożyska że sporo się namęczył z tym czujnikiem żeby dobrze go ustawić :confused4:

Opublikowano

Problem mam teraz taki....wyjechalem od mechanika i zapalila mi sie kontrolka ABS po czym zgasla. Trwalo to moze z 5 minut.

Czuje teraz jakby ABS wlaczal sie za wczesnie tj. przy slabym hamowaniu czuje na pedale odbicia i taki dziwny dzwiek gdzies z przodu. Dodam ze tarcze wygladaja ok.

Co wy na to? Jakas podpowiedz

To powinieneś przejrzeć czujniki ABS, czy kabel nie jest gdzieś uszkodzony( lub sam czujnik ABS jest niesprawny), czy któryś nie jest zbyt słabo wsadzony do gniazda, no i czy nie są brudne. Czujniki ABS są źródłem pola magnetycznego i przyciągają wszelkie opiłki metalu. Jeśli na takim czujniku zgromadzi się wystarczająca ilość opiłków aby zafałszować odczyty to będzie się właśnie tak dział co opisałeś. Włączanie się ABS-u podczas normalnego hamowania jest zazwyczaj z przyczyn które podałem. Może mechanik coś skopał :przebiegly:[br]Dopisany: 05 Czerwiec 2008, 10:37 _________________________________________________

lepiej było załozyć gładkie tarcze + DS Performance

Kolego klocki DS performance są dostępne tylko z czujnikami zużycia. W moim B5 nie ma tego systemu więc bezsensem jest wydawanie 100zł więcej za kolcki tylko po to aby pózniej obciąć kabelek i pochwalić się na forum, że jeżdże na DS-ach :tongue4:.

Poza tym musisz się kolego chyba douczyć zanim następnym razem zakozaczysz z tekstami o użyciu najdroższego rodzaju użytego klocka. Nie najdroższy inajbardziej sportowy znaczy najlepszy w twoim aucie.

Klocki DS performance to klocki mocno sportowe, są twarde. Użyte z nieodpowiednią tarczą mogą ją poprostu pokrzywić.

Poza tym klocek typu Ferodo DS-Performance, aby zaczął hamować z taką skutecznością jak to producent przewidział musi zostać odpowiednio mocno nagrzany(bo to wyczynowy klocek, najlepszy na tor). Jeżdżąc normalnie, czyli tak jak na codzień nawet go nie nagrzejesz do temp. aby był skuteczny. Co za tym idzie nie wykorzystasz jego zalet tak jak na torze.

Do dzis dzień jestem mega zadowolony z tarcz i klocków. Ferodo premier prawie wogóle się nie szlifują, mimo nacięć na tarczach, a skuteczność hamowania jest naprawde bardzo dobra w porównaniu do serii. Wcześniejsze klocki zostawiały mnóstwo syfu na felgach(brudziły), a Ferodo premier prawie żadnego.

Opublikowano

Czolem

Juz sprawdzilem...czujniki trzeba bylo docisnac. Teraz jest ok.

:cool1:

Opublikowano

Witam!

Ktoś tam prosił o instrukcje wymiany tyłu, dodaje więc do tematu wymiane tylnych tarcz i klocków. Aby wymienić klocki z tyłu wystarczy zakupić nowe klocki i do dzieła. Jeśli chcemy wymienić również rarcze musimy zaopatrzeć się w nowy komplet łożysk, do łożysk w komplecie są nowe pierścienie. Bezsensem jest wybijanie starych pierścieni tocznych z starych tarcz i nabijanie ich na nowe tarcze.

m1pd1.jpg

Należy najpierw odkręcić zacisk, pózniej aby zdjąć tarcze jarzmo zacisku

m2lw2.jpg

Następnie wyjąć zabezpieczenie odkręcić nakrętke zabezpieczającą i zdjąć tarcze wraz z łożyskami:

m3ht8.jpg

Następnie wybić metalową obręcz czunjnika ABS, która znajduje się od wewnątrz tarczy:

m4nh3.jpg

Kolejno nabić nowe pierścienie toczne na nowe tarcze. Najlepiej zrobić to używając starych pierścieni wybijając je wcześniej z starych tarcz, w ten sposób że młotkiem uderzamy po starym pierścieniu:

m5co9.jpg

Powierzchnia toczna ośki może nosić rdzawe ślady, warto ją przeczyścić szmatką ścierną, aby powierzchnia toczna była gładka:

m6ak8.jpg

m7gs7.jpg

m8sc4.jpg

Nakładamy smar na ośke:

m9ky7.jpg

Następnie na pierścień nakładamy również smar nie żałując go, wkładamy łożysko i na łożysko również smar:

m10et8.jpg

Delikatnie nabijamy Zimering i na góre dokładamy smaru:

m11bj5.jpg

Zakładamy tarcze na ośke i łożysko smarując wszystko kolejnie tak jak wyżej:

m12kc8.jpg

m13mw6.jpg

Po łożysku podkładka, nakrętka, nasadka, zabezpiecznie i dekielek.

Nakrętke dokręcamy do oporu i poluzowujemy ją 1/4 obrotu, czynność powtarzamy 3 krotnie. Wtedy mamy pewność, że koło będzie się toczyć bez większych oporów, a zarazem nie będzie "luźne".

m14kg1.jpg

m15al4.jpg

Powierzchnie nie cierne tarczy pomalowałem srebrną farbą, aby tydzień po założeniu nowych tarcz nie wyglądały jak te stare, czyli aby ich korozja nie wzięła. W ten sposób tarcza wygląda cały czas estetycznie.

m16ev9.jpg

Po pracy oczywiście przychodzi pora na zimnego browarka :beer1: satysfakcjonując się własną dobrze wykonaną robotą oraz ciesząc się nowymi skutecznymi hamulcami.

Opublikowano

Nie no dla mnie malina :notworthy: Chyba poświęcę kilka dni urlopu na rozgrzebanie układu hamulc. :)

Dzięki za zmobilizowanie.. :good:

Opublikowano

Witam kolegów

Ja też ostatnio zabrałem się za odnowienie swoich hamulców. Cała operacja demontażu, czyszczenia i malowania trwała calutki dzień! W drugi dzień pozostało mi tylko zmontowanie poszczególnych elementów...efekt jest widoczny :good:. Jak już kolega wcześniej wspomniał, bez wiertarki i metalowej szczotki się nie obejdzie aby całośc miała ręce i nogi. Ja jeszcze wszystkie elementy przed nałożeniem czerwonej farby pomalowałem szarym podkładem. Aby troszkę zaszalec zewnętrzną częśc klocków pomalowałem na niebieski metalic(taki kolorek miałem akurat pod nosem), myślę jednak że czarny wygląda lepiej....A oto kilka zdjęc z moich prac.

P1020206i.jpg

P1020197.jpg

P1020196i.jpg

Opublikowano

Problem mam teraz taki....wyjechalem od mechanika i zapalila mi sie kontrolka ABS po czym zgasla. Trwalo to moze z 5 minut.

Czuje teraz jakby ABS wlaczal sie za wczesnie tj. przy slabym hamowaniu czuje na pedale odbicia i taki dziwny dzwiek gdzies z przodu. Dodam ze tarcze wygladaja ok.

Co wy na to? Jakas podpowiedz

To powinieneś przejrzeć czujniki ABS, czy kabel nie jest gdzieś uszkodzony( lub sam czujnik ABS jest niesprawny), czy któryś nie jest zbyt słabo wsadzony do gniazda, no i czy nie są brudne. Czujniki ABS są źródłem pola magnetycznego i przyciągają wszelkie opiłki metalu. Jeśli na takim czujniku zgromadzi się wystarczająca ilość opiłków aby zafałszować odczyty to będzie się właśnie tak dział co opisałeś. Włączanie się ABS-u podczas normalnego hamowania jest zazwyczaj z przyczyn które podałem. Może mechanik coś skopał :przebiegly:[br]Dopisany: 05 Czerwiec 2008, 10:37 _________________________________________________

lepiej było załozyć gładkie tarcze + DS Performance

Kolego klocki DS performance są dostępne tylko z czujnikami zużycia. W moim B5 nie ma tego systemu więc bezsensem jest wydawanie 100zł więcej za kolcki tylko po to aby pózniej obciąć kabelek i pochwalić się na forum, że jeżdże na DS-ach :tongue4:.

Poza tym musisz się kolego chyba douczyć zanim następnym razem zakozaczysz z tekstami o użyciu najdroższego rodzaju użytego klocka. Nie najdroższy inajbardziej sportowy znaczy najlepszy w twoim aucie.

Klocki DS performance to klocki mocno sportowe, są twarde. Użyte z nieodpowiednią tarczą mogą ją poprostu pokrzywić.

Poza tym klocek typu Ferodo DS-Performance, aby zaczął hamować z taką skutecznością jak to producent przewidział musi zostać odpowiednio mocno nagrzany(bo to wyczynowy klocek, najlepszy na tor). Jeżdżąc normalnie, czyli tak jak na codzień nawet go nie nagrzejesz do temp. aby był skuteczny. Co za tym idzie nie wykorzystasz jego zalet tak jak na torze.

Do dzis dzień jestem mega zadowolony z tarcz i klocków. Ferodo premier prawie wogóle się nie szlifują, mimo nacięć na tarczach, a skuteczność hamowania jest naprawde bardzo dobra w porównaniu do serii. Wcześniejsze klocki zostawiały mnóstwo syfu na felgach(brudziły), a Ferodo premier prawie żadnego.

widze ze odezwał sie kolejny znawca tematu który nigdy nie jezdził na DS-ach

bo gdybyś jezdził Kolego to nie musiałbym teraz czytać takich głupot na forum

Opublikowano

widze ze odezwał sie kolejny znawca tematu który nigdy nie jezdził na DS-ach

bo gdybyś jezdził Kolego to nie musiałbym teraz czytać takich głupot na forum

Jeździłeś na Ds-ach to pochwal się doznaniami, a nie pisz "trzeba było włożyć DS-y"

Od tego jest forum aby dyskutować, a wypowiedzi kilku słowne...., to żadne wypowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...