Dev Opublikowano 1 Maja 2008 Opublikowano 1 Maja 2008 Witam! Ponieważ lubie się bawić przy aucie ostatnio nasunął mi się pomysł pomalowania zacisków w moim B5. Postanowiłem to przy okazji obfotografować i zrobić z tego dokument dla "potomnych" . Postanowiłem to też zrobić Profesionalnie, czyli demontując zaciski. Malowanie na aucie uważam za "papranine" i coś zrobionego na tzw. "odpieprz". Ta sama myśl nasunęła mi się i potwierdziła podczas malowania bo doszedłem do wniosku, że nie jest łatwo pomalować zacisk tak aby był absolutnie cały pokryty farbą mimo kompletnego zdemontowania i rozebrania. Nie wiem wobec tego, nie wyobrażam sobie jak wygląda malowanie na aucie :thumbdown i co po tym zabiegu hamuje lapiej?
gregory Opublikowano 2 Maja 2008 Autor Opublikowano 2 Maja 2008 i co po tym zabiegu hamuje lapiej? Oczywiście, że lepiej. Tarcze ATE-Power Disk + Ferodo Premier są o niebo lepsze od serii :>
Dev Opublikowano 2 Maja 2008 Opublikowano 2 Maja 2008 lepiej było załozyć gładkie tarcze + DS Performance
marcing Opublikowano 2 Czerwca 2008 Opublikowano 2 Czerwca 2008 witam moze poradzil bys mi gdzie kupic taki zestaw naprawczy do zaciskow hamulcowych tylniego kola, bo cieknie mi plyn jak zaciagam reczny.....dzieki
Klima Opublikowano 2 Czerwca 2008 Opublikowano 2 Czerwca 2008 w byle jakim sklepie motoryzacyjnym powinni to mieć. komplet na tył 40zł
Gość seaman Opublikowano 3 Czerwca 2008 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Kupilem wczoraj taki zestaw naprawczy po 16 zl na kolo. Czy moglby ktos wrzucic fotki ze zmiany tylnych tarczy.... Z przednimi poszlo bez problemow, z tylnymi mam zagwozdke, bo nie moge odkrecic srub mocujacych(w srodku sruba zardzewiala i juz nie ma zabkow). Jutro zaopatrze sie w nowe sruby i rusze z ciezszym sprzetem, mimo to moze ktos ma jakies fotki co potem. W ksiazce Sam Naprawiam nie moglem znalezc wystarczajacych informacji Dzieki Pozdro
jocker01 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Opublikowano 3 Czerwca 2008 czesc, seaman o jakiej srubie Ty piszesz?? aby usunac kopyto potrzebny jest imbus. Pozdrawiam Jocker01
Gość seaman Opublikowano 3 Czerwca 2008 Opublikowano 3 Czerwca 2008 Cze Jocker01... Dokladnie to chodzi o dwie sruby...probowalem metrycznymi imbusami i torxami , nijak nie moglem nic dopasowac... golym okiem widac ze lby srub nie wygladaja za dobrze a chodzi mi o to ze w srodku lba sruby juz nie ma o co klucza zaczepic...wspomneze pasujac klucze nie uzywalem zadnych mlotkow itp i nie odkrecalem...to tak zeby uprzedzic komentarze Pozdrawiam
Klima Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 To teraz trzeba będzie użyć młotka i przecinaka albo rozwiercić ale tam chyba nie ma miejsca na wiertarkę
Gość seaman Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Wlasnie wrocilem od mechanika...bylo ciezko odkrecic, jednak przecinak to uniwersalne narzedzie. Problem mam teraz taki....wyjechalem od mechanika i zapalila mi sie kontrolka ABS po czym zgasla. Trwalo to moze z 5 minut. Czuje teraz jakby ABS wlaczal sie za wczesnie tj. przy slabym hamowaniu czuje na pedale odbicia i taki dziwny dzwiek gdzies z przodu. Dodam ze tarcze wygladaja ok. Co wy na to? Jakas podpowiedz
Kowicz Opublikowano 4 Czerwca 2008 Opublikowano 4 Czerwca 2008 Wlasnie wrocilem od mechanika...bylo ciezko odkrecic, jednak przecinak to uniwersalne narzedzie. Problem mam teraz taki....wyjechalem od mechanika i zapalila mi sie kontrolka ABS po czym zgasla. Trwalo to moze z 5 minut. Czuje teraz jakby ABS wlaczal sie za wczesnie tj. przy slabym hamowaniu czuje na pedale odbicia i taki dziwny dzwiek gdzies z przodu. Dodam ze tarcze wygladaja ok. Co wy na to? Jakas podpowiedz Wyreguluj czujnik ABS. Osobiście tego nie robiłem ale mój mechanior powiedział ostatnio przy wymianie łożyska że sporo się namęczył z tym czujnikiem żeby dobrze go ustawić
gregory Opublikowano 5 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2008 Problem mam teraz taki....wyjechalem od mechanika i zapalila mi sie kontrolka ABS po czym zgasla. Trwalo to moze z 5 minut. Czuje teraz jakby ABS wlaczal sie za wczesnie tj. przy slabym hamowaniu czuje na pedale odbicia i taki dziwny dzwiek gdzies z przodu. Dodam ze tarcze wygladaja ok. Co wy na to? Jakas podpowiedz To powinieneś przejrzeć czujniki ABS, czy kabel nie jest gdzieś uszkodzony( lub sam czujnik ABS jest niesprawny), czy któryś nie jest zbyt słabo wsadzony do gniazda, no i czy nie są brudne. Czujniki ABS są źródłem pola magnetycznego i przyciągają wszelkie opiłki metalu. Jeśli na takim czujniku zgromadzi się wystarczająca ilość opiłków aby zafałszować odczyty to będzie się właśnie tak dział co opisałeś. Włączanie się ABS-u podczas normalnego hamowania jest zazwyczaj z przyczyn które podałem. Może mechanik coś skopał [br]Dopisany: 05 Czerwiec 2008, 10:37 _________________________________________________ lepiej było załozyć gładkie tarcze + DS Performance Kolego klocki DS performance są dostępne tylko z czujnikami zużycia. W moim B5 nie ma tego systemu więc bezsensem jest wydawanie 100zł więcej za kolcki tylko po to aby pózniej obciąć kabelek i pochwalić się na forum, że jeżdże na DS-ach . Poza tym musisz się kolego chyba douczyć zanim następnym razem zakozaczysz z tekstami o użyciu najdroższego rodzaju użytego klocka. Nie najdroższy inajbardziej sportowy znaczy najlepszy w twoim aucie. Klocki DS performance to klocki mocno sportowe, są twarde. Użyte z nieodpowiednią tarczą mogą ją poprostu pokrzywić. Poza tym klocek typu Ferodo DS-Performance, aby zaczął hamować z taką skutecznością jak to producent przewidział musi zostać odpowiednio mocno nagrzany(bo to wyczynowy klocek, najlepszy na tor). Jeżdżąc normalnie, czyli tak jak na codzień nawet go nie nagrzejesz do temp. aby był skuteczny. Co za tym idzie nie wykorzystasz jego zalet tak jak na torze. Do dzis dzień jestem mega zadowolony z tarcz i klocków. Ferodo premier prawie wogóle się nie szlifują, mimo nacięć na tarczach, a skuteczność hamowania jest naprawde bardzo dobra w porównaniu do serii. Wcześniejsze klocki zostawiały mnóstwo syfu na felgach(brudziły), a Ferodo premier prawie żadnego.
Gość seaman Opublikowano 5 Czerwca 2008 Opublikowano 5 Czerwca 2008 Czolem Juz sprawdzilem...czujniki trzeba bylo docisnac. Teraz jest ok.
gregory Opublikowano 4 Lipca 2008 Autor Opublikowano 4 Lipca 2008 Witam! Ktoś tam prosił o instrukcje wymiany tyłu, dodaje więc do tematu wymiane tylnych tarcz i klocków. Aby wymienić klocki z tyłu wystarczy zakupić nowe klocki i do dzieła. Jeśli chcemy wymienić również rarcze musimy zaopatrzeć się w nowy komplet łożysk, do łożysk w komplecie są nowe pierścienie. Bezsensem jest wybijanie starych pierścieni tocznych z starych tarcz i nabijanie ich na nowe tarcze. Należy najpierw odkręcić zacisk, pózniej aby zdjąć tarcze jarzmo zacisku Następnie wyjąć zabezpieczenie odkręcić nakrętke zabezpieczającą i zdjąć tarcze wraz z łożyskami: Następnie wybić metalową obręcz czunjnika ABS, która znajduje się od wewnątrz tarczy: Kolejno nabić nowe pierścienie toczne na nowe tarcze. Najlepiej zrobić to używając starych pierścieni wybijając je wcześniej z starych tarcz, w ten sposób że młotkiem uderzamy po starym pierścieniu: Powierzchnia toczna ośki może nosić rdzawe ślady, warto ją przeczyścić szmatką ścierną, aby powierzchnia toczna była gładka: Nakładamy smar na ośke: Następnie na pierścień nakładamy również smar nie żałując go, wkładamy łożysko i na łożysko również smar: Delikatnie nabijamy Zimering i na góre dokładamy smaru: Zakładamy tarcze na ośke i łożysko smarując wszystko kolejnie tak jak wyżej: Po łożysku podkładka, nakrętka, nasadka, zabezpiecznie i dekielek. Nakrętke dokręcamy do oporu i poluzowujemy ją 1/4 obrotu, czynność powtarzamy 3 krotnie. Wtedy mamy pewność, że koło będzie się toczyć bez większych oporów, a zarazem nie będzie "luźne". Powierzchnie nie cierne tarczy pomalowałem srebrną farbą, aby tydzień po założeniu nowych tarcz nie wyglądały jak te stare, czyli aby ich korozja nie wzięła. W ten sposób tarcza wygląda cały czas estetycznie. Po pracy oczywiście przychodzi pora na zimnego browarka :beer1: satysfakcjonując się własną dobrze wykonaną robotą oraz ciesząc się nowymi skutecznymi hamulcami.
Nosfer Opublikowano 10 Lipca 2008 Opublikowano 10 Lipca 2008 Nie no dla mnie malina Chyba poświęcę kilka dni urlopu na rozgrzebanie układu hamulc. Dzięki za zmobilizowanie..
christophe1977 Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Opublikowano 2 Sierpnia 2008 Witam kolegów Ja też ostatnio zabrałem się za odnowienie swoich hamulców. Cała operacja demontażu, czyszczenia i malowania trwała calutki dzień! W drugi dzień pozostało mi tylko zmontowanie poszczególnych elementów...efekt jest widoczny . Jak już kolega wcześniej wspomniał, bez wiertarki i metalowej szczotki się nie obejdzie aby całośc miała ręce i nogi. Ja jeszcze wszystkie elementy przed nałożeniem czerwonej farby pomalowałem szarym podkładem. Aby troszkę zaszalec zewnętrzną częśc klocków pomalowałem na niebieski metalic(taki kolorek miałem akurat pod nosem), myślę jednak że czarny wygląda lepiej....A oto kilka zdjęc z moich prac.
surowik Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 też mnie to czeka tarcze z tyłu mam do wymiany i chyba będzie trzeba sie brać do malowania zacisków, zdjęcia super
Dev Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Opublikowano 3 Sierpnia 2008 Problem mam teraz taki....wyjechalem od mechanika i zapalila mi sie kontrolka ABS po czym zgasla. Trwalo to moze z 5 minut. Czuje teraz jakby ABS wlaczal sie za wczesnie tj. przy slabym hamowaniu czuje na pedale odbicia i taki dziwny dzwiek gdzies z przodu. Dodam ze tarcze wygladaja ok. Co wy na to? Jakas podpowiedz To powinieneś przejrzeć czujniki ABS, czy kabel nie jest gdzieś uszkodzony( lub sam czujnik ABS jest niesprawny), czy któryś nie jest zbyt słabo wsadzony do gniazda, no i czy nie są brudne. Czujniki ABS są źródłem pola magnetycznego i przyciągają wszelkie opiłki metalu. Jeśli na takim czujniku zgromadzi się wystarczająca ilość opiłków aby zafałszować odczyty to będzie się właśnie tak dział co opisałeś. Włączanie się ABS-u podczas normalnego hamowania jest zazwyczaj z przyczyn które podałem. Może mechanik coś skopał [br]Dopisany: 05 Czerwiec 2008, 10:37 _________________________________________________ lepiej było załozyć gładkie tarcze + DS Performance Kolego klocki DS performance są dostępne tylko z czujnikami zużycia. W moim B5 nie ma tego systemu więc bezsensem jest wydawanie 100zł więcej za kolcki tylko po to aby pózniej obciąć kabelek i pochwalić się na forum, że jeżdże na DS-ach . Poza tym musisz się kolego chyba douczyć zanim następnym razem zakozaczysz z tekstami o użyciu najdroższego rodzaju użytego klocka. Nie najdroższy inajbardziej sportowy znaczy najlepszy w twoim aucie. Klocki DS performance to klocki mocno sportowe, są twarde. Użyte z nieodpowiednią tarczą mogą ją poprostu pokrzywić. Poza tym klocek typu Ferodo DS-Performance, aby zaczął hamować z taką skutecznością jak to producent przewidział musi zostać odpowiednio mocno nagrzany(bo to wyczynowy klocek, najlepszy na tor). Jeżdżąc normalnie, czyli tak jak na codzień nawet go nie nagrzejesz do temp. aby był skuteczny. Co za tym idzie nie wykorzystasz jego zalet tak jak na torze. Do dzis dzień jestem mega zadowolony z tarcz i klocków. Ferodo premier prawie wogóle się nie szlifują, mimo nacięć na tarczach, a skuteczność hamowania jest naprawde bardzo dobra w porównaniu do serii. Wcześniejsze klocki zostawiały mnóstwo syfu na felgach(brudziły), a Ferodo premier prawie żadnego. widze ze odezwał sie kolejny znawca tematu który nigdy nie jezdził na DS-ach bo gdybyś jezdził Kolego to nie musiałbym teraz czytać takich głupot na forum
gregory Opublikowano 14 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2008 widze ze odezwał sie kolejny znawca tematu który nigdy nie jezdził na DS-ach bo gdybyś jezdził Kolego to nie musiałbym teraz czytać takich głupot na forum Jeździłeś na Ds-ach to pochwal się doznaniami, a nie pisz "trzeba było włożyć DS-y" Od tego jest forum aby dyskutować, a wypowiedzi kilku słowne...., to żadne wypowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się