Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Nagrzewnica - płukanie lub wymiana


pjanik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Potrzebuję informacji dot. wymiany nagrzewnicy, jakieś rysunki bądź instrukcje jak się do niej dobrać. Kolega Majki opisał mi to ogólnikowo, może ktoś ma jakieś bardziej szczegółowe informacje na ten temat, szczególmie w odniesieniu do rozebrania konsoli środkowej.

I jeszcze jedno, jeżeli jakiś użytkownik forum ma jakiś pewny patent na przepłukanie grzejnika nagrzewnicy bez jego demontowania, miłoby było jakby się nim podzielił.

Dziękuję i pozdrawiam!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepłykiwanie ciśnieniowe tak ... ale niestety po demontażu. Ale skąd myśl że coś tam zalega - jesli był lany właściwy płyn to nie ma prawa tam być większego syfu. Ale podejrzeam że zabawy z demontażem będzie co nie miara ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Nie wiem co tam byl za plyn zalewany, auto sprowadzilem we wrzesniu. Wydaje mi sie jednak, ze samochod byl serwisowany, jest w b.dobrym stanie.

W najblizsza sobote pobawie sie w przeplukanie nagrzewnicy bez jej demontazu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO to napisz jak ci poszło?

I jak sie zabrać do takiego przepłukiwania?

Gdzie sie spuszcza płyn i wszytko po kolei bo tez mam zamiar to zrobić w sobotę a nie wiem jak sie do tego zabrać?

Pytałem już na forum ale nie każdemu widać sie chce to opisać szczegółowo.

Może jakieś fotki jak masz z tego zabiegu?

Z góry dzeki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE wiem ja bym podchodził do tego tak ... spuścić płyn odkręcająć dolny wąż przy chłodnicy ... zdjąć oba węże przechodzące przez grodzie silnika i podszybie do środka, zamontować węże ogrodnicze z zaciskami, podłączyć wode ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było to już kilka razy opisywane, poszukajcie. Nie trzeba spuszczać całego płynu chłodniczego, wystarczy odpiąć węże od nagrzewnicy, założyć ogrodnicze (chyba 3/4 cala) odkamieniacz i jazda. Ja poszedłem hardcorowo, bo odkamieniaczem nie zadziałało do końca (zaczęło grzać ale tak letnim powietrzem nawet na maxa), więc użyłem Kreta w żelu zmieszanego pół na pół z gorącą wodą, zalane do nagrzewnicy na ok godzinę, potem oczywiście kilkakrotne płukanko w obydwie strony bieżącą wodą z węża. Ale to na własne ryzyko bo jak kamienia i osadów nie jest za dużo to pewnie zacznie wchodzić w reakcję z aluminium i może być zonk :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem to wczoraj, nie spuszczałem całego płynu z układu tylko odpiąłem te dwa węże od nagrzewnicy i przeczyściłem ją wodą pod lekkim ciśnieniem, ale nagrzewnica nie była zatkana.

U mnie problem polega na tym że jest ciepło w samochodzie ale po dłuższym czasie dopiero i zauważyłem wczoraj że obieg płynu jest słaby na niskich obrotach.

Dopiero powyżej 3 000 zaczyna normalnie lecieć z rury a tak to z nagrzewnicy płyn leci ciurkiem i dochodzi tak samo.Ale jak przy gazowałem żeby odpowietrzyć to płyn leciał pod bardzo dużym ciśnieniem.

Nie wiem może mi się wydaje że słabo grzeje ale na co dzień mam porównanie z golfem z tym samym silnikiem i z klimą manualną i grzeje dużo szybciej i bardziej.

Jak narazie to uzupelniłem niedobór płynu ;) odpowietrzyłem układ i jest można powiedzieć ok.[br]Dopisany: 14 Październik 2007, 14:23 _________________________________________________E jednak od nowa jest lipa

Nie wiem co sie dzieje z tym ogrzewaniem??

Jak płukałem nagrzewnice to nie jest zatkana ani nic moze normalnie w nią dmuchać i wszystko lekko idze.

A ogrzewanie kiepskie a błędów na klimatroniku nie ma.

Tyle ze niepokoji mnie to słabe ciśnienie w obiegu.

Ma ktos jakis pomysł co to moze być? :bicz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ja mam pytanie co do nagrzewnicy miałem już otwierać nowy temat. Nie wie ktoś może ile kosztuje nagrzewnica? ja odkryłem ze mam dziurawą i samochód stoi u mechanika i jutro będzie rozbierał;/ potrzebuje się zorientować jaka cena jest nowej ?:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem też że jak włączę ogrzewanie i otworze zbiornik z płynem to zaczyna sie nagle cały wypelniać.

Chyba to znaczy ze sie zapowietrza.

Od czego to moze byc????[br]Dopisany: 18 Październik 2007, 16:07 _________________________________________________Szkoda ze nikt nie odpowiada na tym forum;(

Ale jeszcze takie pytanko może sie ktoś zlituuuuuuje wreszcie i odpowie.

Jak stoję przed samochodem i mam otwartą maske to widzę dwa przewody do nagrzewnicy u mnie jest tak ze tym z prawej dochodzi płyn a tym z lewej wychodzi z nagrzewnicy.Czy nie powinno być na odwrót???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stoję przed samochodem i mam otwartą maske to widzę dwa przewody do nagrzewnicy u mnie jest tak ze tym z prawej dochodzi płyn a tym z lewej wychodzi z nagrzewnicy.Czy nie powinno być na odwrót???

U mnie też tak jest i chyba u wszystkich. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

Na tym z lewej jest jeszcze dziurka do odpowietrzania.

U mnie też słabo grzeje. Moje podejrzenia padły na termostat.

Zbieram się do wymiany termostatu. Może w wekend się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem zbiorczo na kilka pytań , które się pojawiły, więc tak to że płynie woda i powietrze wcale nie oznacza , że będzie grzało!, u mnie nawet obydwa przewody były gorące a z nadmuchu zimno-dopiero radykalna kuracja pomogła, prawym wpływa a lewym z dziurką do odpowietrzania wypływa-stojąc twarzą do szyby, nagrzewnica kosztuje śmieszne pieniądze, kilkadziesiąt złotych, ale jej wymiana (robocizna) kilkaset, trzeba zdjąć kokpit odłączać klimę itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram rtocki-ego. nagrzewnica to grosze ale jak się ma klimatronik to o samodzielnej wymianie mozna zapomniec, bo chłodnica od klimy jest w tej samej plastikowej obudowie co nagrzewnica(sam stwierdziłem na mojej a4. 10 godzin roboty z rozbieraniem i składaniem całego srodka w aucie a na koniec i tak zostaje tylko płukanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie po wymianie termostatu.

Szybko sie grzeje silniczek, natomiast ogrzewanie zależne jest od obrotów silnika.

Czyli na wolnych obrotach jest słabe, im szybciej jade tym cieplej się robi w aucie.

- Spróbuje przepłukać nagrzewnice

- Albo zmienić podłaczenie reduktora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh ja już mam zrobione... tylko jeszcze muszę jechać na małą poprawkę. Bo odłączyła mi się poducha i świeci się kontrolka... no i trzeba napełnić klime. Mój mechanik wziął za robote 200zl a części podobno 300 i jeszcze plus naładowanie klimy ok 100 150? ale przynajmiej mam ciepło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...