Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Kontrolka "Check Engine" i wypadanie zapłonów PROBLEM ROZWIĄZANY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam dość dziwny problem, ale od początku

1. na wysokim biegu i prędkości ok. 100-120, obroty 2200- 2500 po mocnym dodaniu gazu silnik sie dławił i miga kontrolka check engine ( przy delikatnym dodawaniu gazu wszystko OK)

2. podłączenie komp. wskazuje wypadanie zapłonu na 1-2-3, zamieniłem cewki miejscami i problem nadal występował

3. podłączenie komp. wskazuje wypadanie zapłonu na 4-5-6 na chłopski rozum cewki zamówiłem nowe firmy BARU

4. wymiana cewek na 4-5-6 i problem zniknął, po 30km kontrola zapaliła sie i cały czas sie pali( silnik pracuje równo, nie skacze nie buja nie faluje)

ad. 4 kontrolka check engine pali sie cały czas, jednak przy dużej prędkości i mocnym przyśpieszeniu zaczyna migać

5. jutro podłącze kompa i zobaczymy co wyskoczy tym razem

dzień drugi

1. po podłaczeniu kompa (VCDS) pokazał wypadanie na 1-2-3-4-5-6 :wallbash:

2. kasowanie błedów i kontrolka "check engine" zgasła ( zaraz po skasowaniu na fis wskoczyła kontrolka parklicht rechts, wcześniej było ok)

3. trasa ok 5km. i znów przy obrotach obroty 2200- 2500 po mocnym dodaniu gazu silnik sie dławił i miga kontrolka check engine ( przy delikatnym dodawaniu gazu wszystko OK)

4. szybkie podłączenie komp. wskazuje wypadanie zapłonu na 4-5-6 :mysli: gdzie wcześniej wstawiłem nowe cewki firmy Baru (czerwone)

5.trasa 25km ostrej jazdy i kontrolka check engine pali sie cały czas, jednak przy dużej prędkości i mocnym przyśpieszeniu zaczyna migać obroty ok 3300

czekam na wszekie uwagi, pomysły

dziś znalazłem info że listwa do podłączenia cewek powinna być zamocowana na dwie śruby ponieważ przy drganiach może sie luzować

koleś zakręcił mi na jedną bo było dość ciasno od strony filtra powietrza :wallbash:

jeden z mechaników twierdzi ze to katalizator ( jeden z dwóch :disgust:)

tylko na kompie nie ma błedów z sond lambda....

Opublikowano

Sprawdz uklad cisnienia czy jest szczelny.... rurki, weze + sprawdz kabel od cewek czy jest sprawny

Opublikowano

jak miga check,to albo cewki, albo świece niedomagają-jeśli check ciągle się świeci-musi być błąd w sterowniku-podepnij i napisz, co pokazuje :wink4:

Opublikowano

Ja miałem zalany deszczówką przekaźnik który znajduje się w skrzynce z komputerem, objawy były identyczne. Rozkręciłem , wyczyściłem , uszczelniłem górną osłonę i przeszło.

Opublikowano

Ja miałem zalany deszczówką przekaźnik który znajduje się w skrzynce z komputerem, objawy były identyczne. Rozkręciłem , wyczyściłem , uszczelniłem górną osłonę i przeszło.

dzięki za pomysł jutro sprawdze

dziś podpiełem kompa i wypadają wszytkie cewki nawet te nowe,a że nie miałem pomysłu to poszła w ruch metoda prób i błędów

a więc świece i filtr paliwa

bez zmian :wallbash: , objawy cały czas takie same

przy dodaniu gazu silnik sie dławił , zaraz przed zapaleniem sie kontrolki "check engine" słychać jakby buczenie

nadal czekam na pomysły

Opublikowano

jakie wskazania masz sond lambda ? Sprawdz czy drugie sondy lambda te za katem CI "falują" jeśli nie prawdopodobnie albo zapchany kat albo coś z elektryką pojazdu. Drugie sondy powinny mieć sygnał o mniejszej amplitudzie i przesunietej sinusoidzie wzgledem wykresu pierwszego czujnika tlenu . Ewentualnie odma do sprawdzenia ( zawór membranowy łączący prawą i lewą głowice + rurka w dolot.) Już nie jedną 3.0 wyleczyłem... to i z tą cholerą sobie poradzimy :hi:

pozdrawiam

Opublikowano

Witam :hi:

U mnie tez jest ten problem tylko teraz po wymienieniu w/w przez kolege czesci plus planowanie i jeszcze pare czesci :( wrocila kontrolka checkin engine po 6 miechach i tu sie dopiero glowie dlaczego ??? a4 1.8t 163 bhp z 2002 roku.

Po wczorajszym podlaczeniu vag wychodzi,ze bede wymienial jeden z sterownikow (nie wiem jak fachowo okreslic te male kostki bedace w dziurze kolo bezpiecznikow) po ang.to ECM main power relay tylko sam dokladnie nie jestem pewien ,ktora to kostka, ale wywnioskowalismy,ze zapewne ow pierwsza po prawej (siedzac za kierow.) ,bo jako jedyna zagrzala sie tuz po starcie i to bardzo, a byl to ostatni raz jak odpalila niunia :((

Podobnie jak w twoim przypadku autko sie zachowywalo z ta roznica ,iz mi ta pom. kontrolka swiecila sie zawsze, a mrygala jak po dluzszej jezdzie stawalem na swiatlach lub gdziekolwiek sie w sumie zatrzymywalem, nie zawsze,ale czesto :(( jutro sie okarze po nocce szukam szukam i lipa panowie to auto mnie zaskakuje pozytywnie i dobija zarazem. Szczerze mowiac gdyby nie to,ze wlozylem juz w nia w ciagu roku 2tys. euro w ciagu roku na same czesci niezbedne doradzalbym sprzedac :(((( felerne auto jakich malo[br]Dopisany: 03 Listopad 2011, 03:48_________________________________________________Co do komentarza wyzej jesli chodzi o ow kod to 17072 (j271) i mnostwo innych zwiazanych z misfire ,ale powiedziano mi,zebym nie cwiczyl poki tego sterownika nie sprawdze, bo reszte mam nowa i zreszta juz go i tak nie odpale poki co :((

Opublikowano

wymieniłem cewki na 1-2-3 na nowe, jeśli na 4-5-6 są cewki do wymiany to czy zapłon może wypadać również na nowych cewkach oczywiście przy dużym obciążeniu

Opublikowano

problem rozwiązany, częściowo :confused4:

po podłączeniu vaga sondy lambda były ok i nic nie wskazywało na kata aż do wczoraj

błąd katalizatora, a więc jak w kilku innych ASN katalizator skończył swój żywot

musi być zawalony i przy większej ilości spalin nie daje rady

teraz muszetylko ogarnąć temat kata i będzie git

[br]Dopisany: 05 Listopad 2011, 18:26_________________________________________________jaki koszt nowego kata w ASO ,lewy czyli od strony kierowcy

Opublikowano

U mnie w okolicy regeneruje katy zaprzyjaźniona firma... Z tego co wiem w odpowiednim miejscu nacinaja obudowe i wymieniają wkład "betonując" go i po zaspawaniu nie ma ślada a katy nowe i cena duużo niższa niż w serwisie. chyba okolice tysiąca złotych kosztowała kolege ta przyjemność za 2szt w ASN ale NÓWKA NIEUŻYWKA wkład ! obudowa zostaje Twoja Cena w serwisie to 7 tys zł za strone z tego co pamiętam.

pozdrawiam

Opublikowano

Można... ale wtedy trzeba by było drugie sondy wpakować w tulejki dystansujące, ograniczyć ich kontakt z spalinami , zrobic test drive z kompem i heya :) ewentualnie remap ECU i wyłączenie odczytów drugich sond koszt ok 500 zł ale jak chce sie mieć górskie powietrze za plecami to lepiej katy zostawic....

Tak osobiscie to wydaje mi sie ,ze nasze 3.0 w porównaniu do innych aut gdy stoje w korku to widze za mną kłęby unoszącej sie pary z kominów :> bez katów spalin powinno być chyba jeszczewięcej w dodatku zapach NOX'ow itp fuj.... lepiej wyciąc środkowy tłumnik albo wsadzic tam cos sportowego i mamy dużo lepsze wrażenia odsłuchowe :)

pozdro

Opublikowano

Hej

Temat zamknięty ale dopowiem coś, mam ten sam problem miganie czeka bądz zapalalanie stałe, giagnoza 100% kat wymontowałem go i co ?? i nic nie zrobi się ze starym jedynie wymiana dlaczego bo to EURO 3 i tutaj skład czytają sondy ale chemicznie nie jak w EURO 2 ze mógł się poprostu zatkac i Ludwikiem można było potraktować, a więc kto ma taki kłopocik to poprostu wymiana kata bądz usunąć go ale to juz jak kto woli. Dodam że ten Cewki wszystkie nowe BERY( czerowne) swiece platynka i to nie pomagało ale po długich diagnozach wiem ze ten silnik poprostu tak cierpi jak katy padają.

Opublikowano

Odgrzewam kotleta ;)

Czy golym okiem mozna sprawdzic czy katalizator jest dobry czy nie?

Mam ten sam problem w 3.0 ASN wykrecilem katy ale sa drozne, nawet maly srtumien swiatla jest przez nie widoczny..

Przy gwaltownym przyspieszaniu wypadaja mi zaplony 4 5 6

Cewki nowe swiece nowe komprecja ok, wrtyski podmienione, kolektor dolotoewy wyczyszczony, zadnego lewego powietrza a problem nadal jest..

Auto mialo jakis czas temu wymieniany rozrzad, moze ktos tutaj popelnil blad?

Macie jaies pomysly??

Opublikowano

Faktycznie złota łopata Ci się należy po tylu latach....Szkoda że Dev tego nie widzi bo zaraz byś dostał :) Tym bardziej ze masz dokładnie to już opisane w tylu wątkach że zaraz ktoś Ci powie że jesteś leń... i nawet nie poszukasz na forum odpowiedzi.

Moje katy też przepuszczały światło i co z tego?? Do niczego się nie nadawały.

Zrób testy- procedurę sprawdzenia katów. Masz to na forum i będziesz wiedział czy to katy czy co innego. Poza tym błąd katalizatorów jest wywalany na Vagu

Opublikowano

Katalizator wymieniony, rozrząd ustawiony blokadami i dalej to samo

Czytałem forum, większość pisze o tych katalizatorach ale tu nowy mam założony...

Podpowie ktos cos jeszcze?

Opublikowano

Jeśli masz nowy to zamiennik który może nie spełniać parametrów.

Po drugie sprawdziłeś błędy po wymianie ?

Po trzecie wątek tyczy ASN i być może mało osób zagląda tu które mają 1.8T i rozwiązały już ten problem

Opublikowano

Pompa paliwa...

Założyłem nowa pompę i po problemie..

Może sie komuś przyda..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...