Kowi87 Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Jakie sa objawy padajacego przegubu w tylnym kole przy napędzie quattro Ostatnio wycieło mi opone, ale to wina zbierzności, ale mam jakis problem w tylnym prawym kole, gdy da sie ostro po garach przy skreconych kołach to czuć jak cos w tylnym kole stuka, dzisiaj sprawdzaliśmy zawieszenie tam jest wszystko OK nie ma mowy o jakichkolwiek luzach, wiec podejrzewam ze to przegub zaczyna sie kończyć
pioteros Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 chwyć mocno za półoś, i ruszaj mocno w różnych kierunkach, zarówno osiowo wzdłuż osi jak i poprzecznie do osi, zarówno przy dyfrze jak i przy kole, jeśli są większe luzy to może dany przegub kwalifikować się do wymiany, u mnie ledwo drga kiedy próbuje przesuwać półoś wzdłuż jej osi w kierunkach koło<->dyfer, a ruszając całą ośką góra dół przód tył to nie wymacałem żadnych luzów
GregorX Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Żeby było Ci jeszcze łatwiej ocenić to to samo zrób z drugą półoską i wtedy będziesz miał porównanie
Arturoo Opublikowano 11 Listopada 2011 Opublikowano 11 Listopada 2011 chwyć mocno za półoś, i ruszaj mocno w różnych kierunkach, zarówno osiowo wzdłuż osi jak i poprzecznie do osi, zarówno przy dyfrze jak i przy kole, jeśli są większe luzy to może dany przegub kwalifikować się do wymiany, u mnie ledwo drga kiedy próbuje przesuwać półoś wzdłuż jej osi w kierunkach koło<->dyfer, a ruszając całą ośką góra dół przód tył to nie wymacałem żadnych luzów i wszystko w temacie
Kowi87 Opublikowano 14 Listopada 2011 Autor Opublikowano 14 Listopada 2011 No wiec sprawdziłem dzisiaj zbierznosć, wprowadzone korekcje, te wibracje zmniejszyły sie, ale nadal są, jest mały luz na przegubie wewnętrznym, jak myślicie to moze powodować wibracje koła jakby felga miała bicie, przy gwałtownym przyśpieszeniu?? łozysko wydaje sie ok[br]Dopisany: 14 Listopad 2011, 13:56_________________________________________________Dzisiaj po głebszej diagnostyce wychodzi na to że jest to podpora wału, znajomy mechanik stwierdził ze jest zerwana do połowy, i cały wał napędowy wpada w wibracje :gwizdanie: Jak myślicie to bedzie to http://allegro.pl/podpora-walu-audi-a4-quattro-nowa-modele-b5-i1911624977.html[br]Dopisany: 14 Listopad 2011, 18:15_________________________________________________
pioteros Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 tak to bedzie ta podpora z tym ze nie wiadomo jak z jakością takiej.... kiedyś czytałem że po niewielkich przeróbkach podpora podchodzi od omegi B lub transita starego ale musiałbym popatrzeć gdzie to czytałem, nie pamiętam, bo tą do audi ori ciężko dostać a do opla czy forda może łatwiej
Arturoo Opublikowano 14 Listopada 2011 Opublikowano 14 Listopada 2011 o podporze z transita również gdzieś na forum czytałem ,aso niestety sprzedaje tylko z wałem ,niestety za dobrych kilka złotówek
pioteros Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 czyli to był transit jakby ktoś kiedyś zdecydował się na nią i spróbował wcisnąć do A4 niech napisze o tym bo może i mi (i pewnie nie tylko mi) się to kiedyś przyda http://allegro.pl/ford-transit-podpora-wal-walu-lozysko-febi-podpory-i1889751102.html z wyglądu nawet podobna, i FEBI to przynajmniej jakaś firma a nie to co ta z alledrogo, trzeba zmierzyć czy A4 ma 30mm średnicy wewnątrz, jak tak to powinna podejść, resztę da się spasować
Kowi87 Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Opublikowano 15 Listopada 2011 Wymiary podpory wału audi są na alegro Średnica łożyska - 30mm Średnica całkowita - 92mm Mnie też ciekawi co dokładnei tam trzeba przerobić, czytajac inne wątki o tym ktos pisał o jakimś wyważaniu wału napędowego o jakiejś osłonce której niby ta podpora z alegro nie ma itp[br]Dopisany: 15 Listopad 2011, 13:04_________________________________________________W 80tce chyba jest to samo, wiec tu jest tutorial http://www.audi80.pl/b4-quattro-wymiana-podpory-walu-step-by-step-patent-vt49454.htm[br]Dopisany: 15 Listopad 2011, 13:12_________________________________________________czytając dalej Uzupełnienie do powyższego. Niestety w moim przypadku przeszczep się nie powiódł. Oczywiście stukanie ustało czyli to było to, jest jedno małe ale. Podpora w transicie jest chyba mocowana na odwrót znaczy się tymi łapami do góry tak że wał kręcąc się naciska w drugą stronę. W połączeniu ze zbyt twardą gumą z którego była zrobiona, skutkuje to pojawiającymi się już przy 60 km/h wibracjami które nie są dobrze tłumione i uniemożliwia to szybszą jazdę. Wszystko przenosi się na karoserię. [br]Dopisany: 15 Listopad 2011, 13:16_________________________________________________Kupiłem podpore z alegro dedykowana do A4
Arturoo Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Pochwal się jak możesz ile takie coś ?
Kowi87 Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Opublikowano 15 Listopada 2011 Pochwal się jak możesz ile takie coś ? 160zł, roboty podobno na 3h, trzeba sciagnąć most i wydech
GregorX Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Mam u siebie taka samą podporę, zmieniłem jak już mi wał w podłogę "walił" przy każdej gwałtownej zmianie biegów po wymianie różnica była bardzo odczuwalna, czas pracy 3 h, mostu nie trzeba sciągać, wydech tak, potem osłona, wyjmujesz wał na dwóch końcach ( 6 śrub imbusowych z 2 stron), rozpinasz wał na środku ( 1 śruba chyba na klucz 17), wybijasz starą podporę i zakładzasz nową , skręcasz z powrotem wszystko w całość
Kowi87 Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Opublikowano 15 Listopada 2011 Mam u siebie taka samą podporę, zmieniłem jak już mi wał w podłogę "walił" przy każdej gwałtownej zmianie biegów po wymianie różnica była bardzo odczuwalna, czas pracy 3 h, mostu nie trzeba sciągać, wydech tak, potem osłona, wyjmujesz wał na dwóch końcach ( 6 śrub imbusowych z 2 stron), rozpinasz wał na środku ( 1 śruba chyba na klucz 17), wybijasz starą podporę i zakładzasz nową , skręcasz z powrotem wszystko w całość czyli nie ma tragedii
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się