Ciepły Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Panowie, wpadł mi w ręce "maluszek" chce go lekko zmodyfikować aleee... zacząć od podniesienia mocy potrzebuje ciekawy pomysłów na zwiększenie mocy Jestem pewien że ktoś z Was ma jakiś dobry patent
Mauros88 Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 wstaw silnik ze fiata 127 i masz po problemie:P jak nie to walek od swiatka:)
variocustoms Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 podstawa to obrobić kolektory wydechowe + tłumik Ulter Sport jeżeli jeszcze produkują do niego, dobre świece, ja kiedyś stosowałem i Briski i Spitfire, mam w domu gadżet ale nie wiem czy mam 2 sztuki , wstawia się w przewód od cewki do świecy, wzmacnia dodatkowo iskrę, sprowadzałem to kiedyś z UK, jak mam 2 szt. to mogę Ci za free oddać, z tego co wiem to gaźnik 2 gardzielowy od Pandy chyba pasował, nie będę ukrywał ale na stożku śmigałem, V-max ok 130 km/h
Kempes_1985 Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Ojciec kiedyś miał Turbinkę Kowalskiego Poza tym zapewne polerowanie kanałów dolotowych itd. Była kiedyś taka broszurka o ulepszaniu fiacika. [br]Dopisany: 08 Listopad 2011, 20:33_________________________________________________http://fiat126.republika.pl/
Tzieland Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 moze wymien silnik na jakis ze scigacza :gwizdanie: na youtubie pelno filmikow z tym sie przewija
Ciepły Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Opublikowano 8 Listopada 2011 Nie przesadzajmy ... Potrzebuje domowych sposobów podniesienia mocy Turbinka kowalskiego szkoda że forum z reppubliki nie działa
Dev Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 planowanie głowicy i zmiana wałka, na pewno pomoże szukaj stron o tuningu malucha
Kimi Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 planowanie głowicy i zmiana wałka, na pewno pomoże szukaj stron o tuningu malucha Chojnacki Motorsport kiedyś miał "programy" do malaczy, możesz pogrzebać w necie na ten temat. Produkował nawet dedykowane, ostre wałki do 652ccm. http://www.chojnacki.com.pl/
marec-ki Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Niech to będzie Twoim natchnieniem :gwizdanie: http://www.youtube.com/watch?v=WcMxB8ratGE
szogun0 Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Poza tym zapewne polerowanie kanałów dolotowych itd. Jeśli wchodzić w szczegóły, to polerka wydechowych. Ssących się nie poleruje. Można jedynie zrobić porting, czyli poszerzanie kanałów.
Pandzior Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Turbinka Kowalskiego – urządzenie techniczne (autorstwa inżyniera Alojzego Kowalskiego), które miało za zadanie zmniejszyć zużycie paliwa, zwiększyć stabilność pracy silnika fiata 126 oraz zwiększyć moc. Nigdy nie wypróbowano go na większą skalę, gdyż zaprzestano produkcji tych turbinek z powodu ich rozpadania się i tym samym wywoływania częstych uszkodzeń silnika.Turbinka montowana była między gaźnikiem a głowicą – jej zadanie polegało na wywołaniu wirowego ruchu mieszanki paliwowo-powietrznej zasysanej podczas pracy silnika. To zawirowanie miało zapewnić większą jednorodność mieszanki i pozwolić na spalanie mieszanek tzw. ubogich (z nadmiarem powietrza). Samodzielny montaż w samochodzie powodował duże trudności w regulacji silnika, a zwiększenie mocy czy stabilizacja pracy były niezauważalne w większości przypadków. W publikacji "Usprawnienia Poloneza" przytoczono wyniki testów turbinki przeprowadzone przez Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Samochodów Osobowych FSO, zainstalowanej na nowym silniku 1.5 OHV wyposażonym w elektroniczny zapłon i układ zubażający mieszankę paliwową. Stwierdzono że silnik wyposażony w turbinkę legitymuje się gorszymi osiągami, większą emisją spalin oraz większym zużyciem paliwa czego przyczyną było powstawanie filmu paliwowego na ściankach kolektora dolotowego, spowodowane przez turbinkę która zamiast rozbijać kropelki paliwa, rozpryskiwała je na ściankach.
szczuraz Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 kompleksowo dla silnika 650 : 1.główka bambino cięta + krótkie laski popychaczy 2.breda zamiast wydechu 3.gaźnik mikuni 4.lekki zamach 5.wał z pf 126 BIS 6.dolot z lewej kratki - tłumik szmerów ssania out 7.wentylator z bambino ( alu ) 8.ostry wałek ( np 383 albo 555<- bardziej lajtowy ale mniej awaryjny) na tym setupie powinieneś mieć spokojnie 47 konia co do właściwości jezdnych: maglownica z PF126 BIS ( trzeba robić mocowania ) resor klepany na 11 cm + dodatkowa laga - odboje cięte o 50% tył sprężyna z trucka cięta - odboje out heble - tarcze przód i tył z poloneza razem z zaciskami na flanszach ( wtedy tył tylko hydrołapa ) bardziej opłacalny jest swap na silnik 1.2mpi z punto. Koszt maneli ( silnik , zdjęcie immo , wiazka , flansza pod skrzynię , przewody+chłodnica , tripody itp) zamyka się w 2500 pln i masz drogowego belzebuba. Dodatkowo do tego zestawu obowiązkowo klatka
Dev Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 potrzebne sa tez stabilizatory na przodzi i tyle
wujek_kamil Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 My osobiście 1.9td 110km wstawiliśmy do malczana ale prowadzić się tego po mokrym/śliskim nie dało. Ogień z d*py i 3.5l ropy w mieście A wracając do rzeczywistości to kolega 2 posty wyżej zapodał receptę na więcej mocy w 650ccm. Jeśli Ci mało to koszta ww. przeróbek podchodzą pod koszta swapa 1.0L do Malczana... Ja osobiście bym wolał swap...
szczuraz Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 potrzebne sa tez stabilizatory na przodzi i tyle masz na myśli rozpórki ? Osobiście nie spotkałem się ze stabem na przodzie ale ja miałem maglownice z bisa My osobiście 1.9td 110km wstawiliśmy do malczana Central? na jakiej skrzyni i jakich półosiach ? ładowaliście tripody ?
Dev Opublikowano 10 Listopada 2011 Opublikowano 10 Listopada 2011 rozporki swoja droga ale potrzebne sa stabilizatory na dol kiedys mialem cabrio, po zamontowaniu stabilizatorow zrobil sie twardszy ale i bardziej stabilny felgi poszly 14" z bardzo niskim profilem i nawet fajnie jezdzil po zakretach silnika nie ruszalem, zrobilem tylko wydech z nierdzewki na 2" rurach i hamulce tarczowe na wszystkie kola od 125p teraz zaluje ze go sprzedalem, moj syn mialby czym jezdzic
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się