Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Czas grzania świec


tomasbw

Rekomendowane odpowiedzi

kolego nigdy nie sugeruj się kontrolka-jest tylko informacyjnie! czekaj do odpalenia aż ci przekaźnik puści (otworzy obwód zasilania). wyłącz radio i przekręć kluczyk i słuchaj powinieneś jakieś 3-4 sekundy po zgaśnieciu kontrolki( w zależnosci od temperatury) usłyszec pstryknięcie-wtedy go kręć!

jeśli nie usłyszysz być moze kwalifikuje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do czujników temperatury to przy +2 stopniach na vagu pokazywało wszystkie po 12.x stopni a paliwo 15 stopni, czyli chyba dobrze?? Co do przekaźnika to zobacze czy cyka. Zawsze odpalany był odrazu po zgaśnięciu kontrolki i było ok i zawsze kontrolka jak było zimno to paliła się dlugo a nie 2 sekundy :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

morze czujnik temperatury ci padł

Jak by czujnik temp. padł to grzał by ok. 20 sek.

Co steruje czsem grzania?? Bo w moim aucie ostatnio bardzo szybko gaśnie kontrolka a rozruch na zimno jest utrudniony.

Jest to przekaźnik który jest zamontowany za bezpiecznikami (vag-iem idzie sprawdzić funkcjonalność na MB test wyjść będzie tykał). Wszystko zależne jest od temp. zewnętrznej. Sprawdź czy świece grzeją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz podać mi małą instrukcje co i gdzie w vagu no i który to przekaźnik?? I jak określić jego sprawność ma poprostu cyklicznie cykac? Byłbym bardzo wdzięczny. Świece sprawdzałem żarówką i wszystkie działają. Sprawdzić jeszcze jakoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam rozbudowaną wersję Vag-a i robię to tak: opcja Select, następnie Engie 01 i Output Tests 03. Tam sprawdzisz większość urządzeń od EGR po N75 i chyba 3 lub 4 już dokładnie nie pamiętam to test przekaźnika. Jego numer to 202. Poszukaj ,dużo było pisane w tym temacie. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko sprawdziłem tak jak pisałeś i wszystko ładnie działa, ale mimo to nadal kontrolka szybko gaśnie, gdy jest 0 stopni to pali się jakieś 2 sekundy wtedy bardzo ciężko go odpala się i najlepiej jak poczekam trochę po zgaszeniu kontrolki i dopiero odpalam wtedy ładnie odpala:) zastanawia mnie tylko, czemu w zeszłym roku kontrolka paliła się normalnie a teraz szaleje raz pali się długo a raz nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a jak jest to w blb bo mi zawsze kontrolka gasnie po 2 sekundach bardzo szybko czy zimno czy cieplo dlaczego tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej sciagnac plastikowa pokrywe silnika, sciagnac jedna fajke albo znalezc taka z uszkodzona izolacja /na bank sie taka znajdzie w tak starym aucie/ wziac miernik za 15zyla z allegro i zmierzyc rzeczywisty czas grzania (czyli ile s jest napiecie i jakie! na fajkach). to samo na aucie porownawczym i juz.

Przyczyna zlego zapalania moze byc zle ustawiony kat wtrysku, zapowitrzanie sie ukladu paliwowego, slabszy aku, slabiej krecacy rozrusznik albo ogolnie padaka silnika

ogolnie warto sciagnac wszystkie fajki i sprawdzic rezystancje na swiecach - te ktore beda odbiegaly od reszty znaczaco albo beda ja mialy nieskonczenie wielka sa do wymiany (ostroznie przy wykrecaniu by nie urwac!)

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im zimniej tym kontrolka dłużej świeci. Można sprawdzić rano temperaturę silnika zanim się odpali.

Sprawdź czujnik G2/G62 - porównaj temperatury w 2 miejscach: 01-Engine -> Meas.Bloks-08 -> Group 007 -> Coolant Temp oraz 17-Instruments -> Meas.Bloks-08 -> Group 003 -> Coolant Temperature. Kolego Franek czekanie aż puści przekaźnik od grzania świec jest dobre przy słabej baterii ale nie przy sprawnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im zimniej tym kontrolka dłużej świeci. Można sprawdzić rano temperaturę silnika zanim się odpali.

Sprawdź czujnik G2/G62 - porównaj temperatury w 2 miejscach: 01-Engine -> Meas.Bloks-08 -> Group 007 -> Coolant Temp oraz 17-Instruments -> Meas.Bloks-08 -> Group 003 -> Coolant Temperature.

Czy obydwie temperatury powinny się pokrywać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat oraz G2/G62

niniejsza procedura ma na celu określenie źródła niemożności uzyskania przez silnik temperatury roboczej.

w razie wymiany termostatu zaleca się zakup oryginału w ASO.

w razie wymiany czujnika G2/G62 zaleca się zakup oryginału w ASO.

czujniki związane z badaniem termostatu:

G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;

G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.

do przeprowadzenia niniejszej diagnostyki konieczne jest dokonanie pomiarów w grupach:

01-Engine: 007;

17-Instruments: 003.

pomiar dokonywany będzie dwuetapowo - na zupełnie zimnym silniku oraz na w pełni rozgrzanej jednostce napędowej.

1. pomiar na zimnym silnku*.

*najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie.

jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych - możliwe uszkodzenie czujnika G62.

temperatury należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - poznamy odczyt z czujnika G2.

wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a.

jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.

93130902my6.jpg

. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.

a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4.

temperaturę należy zanotować.

b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.

jeżeli odczyt z G2 i G62 jest jednakowy - uszkodzeniu uległ termostat.

jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników [zazwyczaj G2 i G62 są połączone ze sobą].

31841718rj8.jpg

Ja u siebie jeszcze tego nie sprawdziłem ale jak znajde troche wolnego czasu to zabiore się za to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Aby nie zaśmiecać forum pozwolę sobie podłączyć się pod temat.

Więc tak. Auto po nocy w temp +8 odpala na dotyk. Gdy temp spadła do ok 0 stopni po nocy auto odpala z oporem. Trzeba chwilę pokręcić żeby chwyciło.

Diagnoza: świece żarowe. Same świece są ok. Jedno że nowe a mimo wszystko jeszcze sprawdzone na wszelki wypadek.

Kontrolka świec gaśnie niemal od razu po przekręceniu zapłonu , niezależnie od temp zewn.

Chwilowo nie mam VAG-a do diagnostyki...

Mam pytanie czy obwód grzania świec można sprawdzić na ciepłym silniku odłączając wtyczkę od czujnika temp cieczy chłodzącej? Słyszałem że wtedy sterownik grzeje świece za każdym razem.

Gdzie znajduje się bezpiecznik oraz przekaźnik świeć? Które to pozycje?

Stare świece były spalone więc może zrobiły zwarcie i poszedł bezpiecznik...

Jeszcze na koniec gdyby ktoś mógł udzielić mi info w którym miejscu znajduje się czujnik temp z którego ECU pobiera info czy załączyć świece.

Proszę Was o pomoc :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! jestem posiadaczem od nie dawna audi a4 b6 1.9TDI z silnikem AWX i 6-biegową skrzynia. autko super, ale od kilku dni jest mi je bardzo trudno rano zapalić... muszę trzykrotnie grzać świece i po chwili zapali ale z początku silnik dziwnie pracuje i coś klekocze. dodam że mam zepsute sprzęgiełko klimatyzacji, poradzcie czy ma to coś do rzeczy... Może ktoś miał podobny problem... świece wymieniłem na nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...