Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek temperatury płynu chłodzacego


Maxito

Rekomendowane odpowiedzi

nie klima wszystko chodzi tak jak ma chodzic, a na klimie kezdze tylko ze zawsze wylaczam przed zgaszeniem silnika i jak odpalam to jest wylaczona a i tak sie wlacza wentylator, dodam ze w aucie sie nagrzewa szybko temperatura, wczoraj osiaglem temperature 90 ale to jechalem ze tak powiem dosc ostro. ja slyszalem ze wentylator sie powinien wlaczac odrazu i ze tak ma byc w tym aucie z taka moca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz VAGa to bardzo prosto sprawdzić/porównać wskazania G2 i G62

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robercie, u mnie było tak, że mogłem jeździć kilka tygodni i wszystko było ok, wskazania takie same, a nagle wyskoczył błąd i do czasu jego wykasowania wentylator włączał się na full obroty po uruchomieniu za każdym razem, więc to sprawdzenie może się okazać niemiarodajne, bo niby wszystko będzie ok, ale co jakiś czas się sypnie i d*pa, u mnie tak właśnie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robercie, u mnie było tak, że mogłem jeździć kilka tygodni i wszystko było ok, wskazania takie same, a nagle wyskoczył błąd i do czasu jego wykasowania wentylator włączał się na full obroty po uruchomieniu za każdym razem, więc to sprawdzenie może się okazać niemiarodajne, bo niby wszystko będzie ok, ale co jakiś czas się sypnie i pupa, u mnie tak właśnie było.

Ale taki przypadek zdarza się b. rzadko ... najprościej sprawdzić VAGiem wskazania , później sprawdzamy wtyczkę G2/G62 i obwód ECU czujnik G2/G62

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A ja mam takie pytanko. Przy takich temp jak dziś czyli około - 10 St C silnik dogrzewa mi się dość długo ( po około 7 km osiąga 70 St C ), po dluższej jeździe temperatura dochodzi do 90 St C i tak się utrzymuje, problem natomiast pojawia się na postoju, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach temp spada nawet poniżej 70 St C. Czy to normalne?? (Temperaturę wewnątrz auta mam ustawioną na 20,5 St C, czujnik temp i termostat wymieniony kilka miesięy temu na ori z ASO ). Problem zaczął pojawiać się przy ujemych temp. W dodatnich wszystko było ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do pytania, gdyż mam bardzo podobny problem, który pojawił się kiedy temperatury spadły grubo poniżej 0C. :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

A ja mam takie pytanko. Przy takich temp jak dziś czyli około - 10 St C silnik dogrzewa mi się dość długo ( po około 7 km osiąga 70 St C ), po dluższej jeździe temperatura dochodzi do 90 St C i tak się utrzymuje, problem natomiast pojawia się na postoju, gdy silnik pracuje na wolnych obrotach temp spada nawet poniżej 70 St C. Czy to normalne?? (Temperaturę wewnątrz auta mam ustawioną na 20,5 St C, czujnik temp i termostat wymieniony kilka miesięy temu na ori z ASO ). Problem zaczął pojawiać się przy ujemych temp. W dodatnich wszystko było ok.

u mnie dzieje się dokładnie to samo :kwasny: :kwasny: :kwasny:

Termostat wymieniałem na ORI :disgust:

Kolego podrzuć może numer czujnika temp. - jego nie wymieniałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś jeszcze raz analizowałem co i jak.

A więc przy temp - 12 St C silnik do 90 St C nagrzewał się jakieś 17min (delikatna jazda w granicach 2200 obr/min po 70 St C przeszedłem w już troszkę wyższy zakres obrotów, temp na klimatroniku 20,5 St C). 90 St C na blacie , 3-4 min postoju i temp spada do 70 St C, wyłączam klimatronika kilkakrotnie lekko zwiększam obroty i temperatura szybko wraca na 90 St C. Stoję na jałowym jakieś 3 - 4 min i nic się nie dzieje równo 90. Włączam ogrzewanie i wskazówka po minucie zaczyna lecieć w dół, po około 2 jest na 70 St C. Czy to normalne ??

Niestety nr czujnika temp nie mam - poszukaj tutaj na pewno znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat się chyba zawiesił i jest cały czas otwarty :gwizdanie:

:facepalm:

Kolego jak nie masz o tym pojęcia to nie pisz bzdur :cool1::wallbash:

Wszystko jest OK , temp. podczas pracy na wolnych obrotach przy włączonym ogrzewaniu będzie spadać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat się chyba zawiesił i jest cały czas otwarty :gwizdanie:

:facepalm:

Kolego jak nie masz o tym pojęcia to nie pisz bzdur :cool1::wallbash:

Wszystko jest OK , temp. podczas pracy na wolnych obrotach przy włączonym ogrzewaniu będzie spadać

jestem tego samego zdania, opisane wyżej sytuacje to normalna sprawa :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robert. u mojego kolegi w B7 BRB nie spada :confused4: chyba, że w B6 AVF tak jest to :good::decayed:

Niemożliwe , w Pb to co innego ale w ON będzie spadać ( oczywiście stan ten zależy od temp. zew. , od temp. i siły nadmuchu ustawionego na klimatroniku itp. )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robert. u mojego kolegi w B7 BRB nie spada :confused4: chyba, że w B6 AVF tak jest to :good::decayed:

Niemożliwe , w Pb to co innego ale w ON będzie spadać ( oczywiście stan ten zależy od temp. zew. , od temp. i siły nadmuchu ustawionego na klimatroniku itp. )

sprawdzałem dziś ok 11.00 - zarówno on jak i ja przejechaliśmy podobną ilość km-ów i u niego stała jak wryta a u mnie spadała -mówię całkiem poważnie :confused4:

Może to u niego jest coś nie halo w takim razie :gwizdanie: :>

Nieważne :cool1: jeśli mówicie, że tak ma być tzn. że tak ma być :wink4::good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne, że długo sie nagrzewa przy obecnych temperaturach. Spadki tempertury płynu na postoju także.

Teraz przy -10C mi potrzeba 15km spokojnej jazdy, żeby osiągnąć 90C na blacie. Oczywiście dynamiczniejsza jazda po wstępnym rozgrzaniu silnika pozwoli na osiągnięcie 90C troche wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda, że chyba jest wszystko ok. Jechałem dziś do Wisły i silnik nagrzał się do 90C po ok 16km, przy temp. zewn. -5C. Wskazówka stała potem sztywno do końca drogi (kolejne 45km). Kiedy wracałem to temp na zewnątrz była już -9C i nagrzanie silnika do 90C nastąpiło po przejechaniu ok 21km, wskazówka potem tylko raz minimalnie opadła poniżej 90C podczas dłuższego postoju przed przejazdem kolejowym, ale potem już nie było żadnych wahań. Cały czas jechałem z włączoną klimą na 21C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wygląda, że chyba jest wszystko ok. Jechałem dziś do Wisły i silnik nagrzał się do 90C po ok 16km, przy temp. zewn. -5C. Wskazówka stała potem sztywno do końca drogi (kolejne 45km). Kiedy wracałem to temp na zewnątrz była już -9C i nagrzanie silnika do 90C nastąpiło po przejechaniu ok 21km, wskazówka potem tylko raz minimalnie opadła poniżej 90C podczas dłuższego postoju przed przejazdem kolejowym, ale potem już nie było żadnych wahań. Cały czas jechałem z włączoną klimą na 21C.

U mnie podobnie tyle, że dodatkowo jak jadę z górki (około 400m 70-80km/h) bez gazu to też spada mi temp o grubość wskazówki a potem już na prostym wraca na 90 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...