Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek temperatury płynu chłodzacego


Maxito

Rekomendowane odpowiedzi

Ja u siebie również coś podbnego zaobserwowałem przy temperaturach -15. Ogólnie cięzko zagrzać do 90 więc wyłączam nawiew który schładza nagrzewnice no i w obiegu temperatura spada przy tych temperaturach. Kurcze już też sam nie wiem jakoś ciężko osiągnąc 90 aby trzymał. Gdy włączy się nawiew na 18 stopni i stoi w miejscu przy -15 to lekko opada wskazówka po kilku minutach. Dodam, że 2 tygodnie temu załozyłem nowy rozrząd do tego pompa. Zakładałem sam więc jestem pewien, że jest. Do tego założyłem 3 termostat tym razem orginalny gdyż wahlera miałem 2 sztuki i za cholere nie trzymały 90 jak auto stało i ogrzewanie włączyłem przy 10 stopniach na plusie. Sam już nie wiem albo rzeczywiście przez te mrozy cięzko zagrzać albo znowu trafiłem na felerny termostat ale kupiłem org w serwisie audi. Odpowietrzony jest dobrze mocno tryskał płyn na wężu z nagrzewnicy. Ktoś coś podpowie czy wymienić znowu termostat to niby nie taki wielki koszt i duzo roboty nie ma czy po prostu ten typ rzeczywiście tak ma ? ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też długo się nagrzewa. Termostat wymieniony nie cały rok temu za 550zł :/ bo cały z obudową musiałem zmienić. Dochodzi do pierwszej kreski przed 90 i trochę posiedzi i po jakims czasie rusza. Jak się nagrzeje to już trzyma 90 elegancko. Więc na razie nic z tym nie robie bo mrozy są więc pewnie dlatego tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, wiem że termostat kupujemy tylko ori w ASO. Moje pytanie, tylko czy bedzie jakakolwiek roznica pomiedzy termostatem kupionym w ASO Skody a ASO Audi do silnika 1.9 TDI PD ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, wiem że termostat kupujemy tylko ori w ASO. Moje pytanie, tylko czy bedzie jakakolwiek roznica pomiedzy termostatem kupionym w ASO Skody a ASO Audi do silnika 1.9 TDI PD ?

Nie będzie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też długo się nagrzewa. Termostat wymieniony nie cały rok temu za 550zł :/ bo cały z obudową musiałem zmienić. Dochodzi do pierwszej kreski przed 90 i trochę posiedzi i po jakims czasie rusza. Jak się nagrzeje to już trzyma 90 elegancko. Więc na razie nic z tym nie robie bo mrozy są więc pewnie dlatego tak.

otwiera się duży obieg, dlatego temperatura przez jakiś czas trzyma się w okolicach 82 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mozecie mi jasno napisac jak to ma dzialac ?

Odpalam silnik i ktore weze chlodnicy sprawdzam ?Najpierw gora ? Dól?*

Przy jakich temperaturach na vagu ?Przeczytalem 6 stron i juz mam metlik w glowie*:bag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalam silnik i ktore weze chlodnicy sprawdzam ?Najpierw gora ? Dól?*

Pisałem na 3 stronie:

"Sprawdź termostat w garażu na postoju, odpal auto i niech się rozgrzewa, dolny wąż powinien być cały czas zimny, dopiero przy temp 87 stopni termostat powinien sie otworzyć i dolny wąż robić ciepły. Jak zacznie szybciej tzn, że termostat za szybko otwiera, albo przepuszcza"

Niezrozumiałe? :)

Górny wąż będzie się nagrzewał od początku, wraz ze wzrastającą temp. na wskaźniku i na VAGu. Termostat powinien się otworzyć przy temp. 87* na VAGu, na zegarach będziesz już miał 90, więc dopóki się nie otworzy, to dolny wąż od chłodnicy powinien być zimny. Przy 87* termostat się otwiera i puszcza cały obieg, wtedy dolny wąż robi się szybko ciepły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem na 3 stronie:

"Sprawdź termostat w garażu na postoju, odpal auto i niech się rozgrzewa, dolny wąż powinien być cały czas zimny, dopiero przy temp 87 stopni termostat powinien sie otworzyć i dolny wąż robić ciepły. Jak zacznie szybciej tzn, że termostat za szybko otwiera, albo przepuszcza"

Niezrozumiałe? :)

Górny wąż będzie się nagrzewał od początku, wraz ze wzrastającą temp. na wskaźniku i na VAGu. Termostat powinien się otworzyć przy temp. 87* na VAGu, na zegarach będziesz już miał 90, więc dopóki się nie otworzy, to dolny wąż od chłodnicy powinien być zimny. Przy 87* termostat się otwiera i puszcza cały obieg, wtedy dolny wąż robi się szybko ciepły

Dzis siedzialem z vagiem w aucie i lukalem na temperature.Wylaczylem nawiew i poczekalem az dogrzeje sie do 90 stopni na liczniku.Vagiem sprawdzilem na *liczniku pokazywal 87 stopni a na silniku 88.5 stopnia.

Nie bylo wiekszej roznicy.

Przy jezdzie autostradowej np dzisiaj z predkoscia do 110km/h wskazowka dobila do 90 stopni ale jak zjechalem z autostrady do miasta to od razu wskazowka opadla o szerokosc wskazowki.

Moze byc termostat uwalony? W zime kiedy bylo na minusie wylaczajac ECON na jakies trzy sekundy zalaczal sie wentylator od klimy.Nie zdarzyl sie jeszcze rozkreciac *a juz sie wylaczyl i tak co kilkanascie sekund.

Jak to jest z tym malym obiegiem ?Skoro gorny waz *nagrzewa sie razem z silnikiem to czy maly obieg obejmuje rowniez chlodnice ?*

Przydalby sie jakis schemat do AVF co obejmuje maly a co duzy obieg.Byloby to latwiej pojac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tym malym obiegiem ?Skoro gorny waz *nagrzewa sie razem z silnikiem to czy maly obieg obejmuje rowniez chlodnice ?*

NIE, tylko duży obieg obejmuje przepływ przez chłodnicę. Mały to w uproszczeniu "silnik" i nagrzewnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wymieniłem termostat w mojej a4 tdi 2.0 bwp tydzień temu. Do dzisiaj wszystko z temperaturą było ok

a dzisiaj rano temperatura ledwo na 50 stopni w trasie się trochę podniosła na 60.

Błędów nie ma. Czyżby padł znowu termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie zrobilem 80km i plyn w zbiorniczku delikatnie sie letni zrobil na wsazniku pokazuje 90'C i ani w dol ani w gore nie rusza sie wskazowka.mam pytanie czy wszystko jest oki czy tez cos sie dzieje ze plyn w zbiorniczku sie nie grzeje.Dodam ze jedna glowica cieplejsza od 2.Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sie podepne pod tem , czy wentylator powinien sie kręcic zaraz po uruchomieniu silnika, umnie tak jest ze sie kręci cały czas , czy to normalne czy nie .?? jesli nie to co to moze byc ze kręci sie cały czas..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja się podepnę.

Mam wrażenie że coś jest nie tak po przejechaniu 25km autostradą i zatrzymaniu się na mcdriv;ie temperatura płynu chłodzącego trochę spadł ( na foto niżej widać do jakiego stopnia) silnik był cały czas włączony temperatura na zewnątrz +2C. Co mam obstawiac termostat?

FOTO : http://zapodaj.net/b6a9f4652f732.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek. Ile bym dał, żeby spotkac mechanika, który ma taką wiedzę jak niektórzy forumowicze.

Mój problem jest podobny do opisywanych. Wahania wskaźnika temperatury między 70 a prawie 90. Od jakiegoś czasu. Generalnie w czasie jazdy wskaźnik nie dochodzi do 90st. tylko poniżej i raz spada potem rośnie a na wolnych obrotach leci do 70 st.

I teraz dla ciekawości diagnozy fachowców. Byłem u trzech :)

1. Diesel tak ma że w zimie temperatura nie dochodzi do 90st. :banan:

2. Nie można zdiagnozować czy czujnik czy termostat, bo komputer tego nie pokaże. :shock3:

3. (przyjechałem nagrzanym autem po 20km jazdy) chwycił górny wąż - ciepły, dolny - chłodny - diagnoza: " termostat ok. pewnie czujnik ale tego nie jestem pewien" :thankyou2:

I co tu zrobić? Zacząć w ciemno od czujnika? Czy jednak VAg dla pewnosci?

Edytowane przez Kris66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, podpinam się pod temat.

Nawiew podczas jazdy na 19-20*C , 1-2 kreski, ECON.
Temperatura silnika w mieście dochodzi do 90st.
Poza miastem, a nawet jak lecę z górki bez gazu potrafi spadać o kilka stopni, schodzi w przedział pomiędzy 80-90st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem orginal vw i okazał się trefny przepuszczał chodź byl zamknięty uznali mi reklamacje wahler tez,jest dobry produkcja niemiecka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Chyba żartujesz

Koledzy, podpinam się pod temat.

Krzysiek, Paweł - nie wiem czy już coś zrobiliście w temacie, jak nie to termostaty do sprawdzenia, wygląda jakby puszczały kiedy jeszcze nie powinny. Zanim auto się nagrzeje i osiągnie 90-ke na blacie to zerknijcie (na postoju najlepiej) czy chłodnica robi się ciepła. Przed temperaturą roboczą nie powinna. Druga sprawa to spalanie - jak zauważyliście jakoby auta więcej zaczęły palić to tym bardziej to kolejny objaw który można podpiąć pod tą hipotezę.



wahler tez

Łukasz, prześledziłem kilka wątków na forum i Wahler-y to też loteria niekiedy :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...