Moriemo Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Witam, chciał bym się dowiedzieć czy moje Audi jak na diesla nie pali za dużo ? Otóż zaraz jak włączy się rezerwa zatankowałem za 50zł około 9,3L i już po 120 km włącza się znów rezerwa to nie troche za mało, wiem na rezerwie przejade jeszcze około 80KM jednak mój punkt zaczepienia to Ibizka z 90KM 1,9TDI i za 50zł robiłem o wiele wiecej wiem auto lżejsze i słabszy silnik jednak myślę że i tak dużo pali, czytałem że po zmianie rozrządu jakiś pasek może być za luźno czy coś i może palić troche więcej, a auto kupiłem po zmianie rozrządu który był wymieniany u znajomego mechanika ? Co radzicie?
majkel_majki Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Według moich obliczeń zużycie wychodzi jakieś 7,8 litra. Czy to dużo nie wiem, nie napisałeś czy taki wynik osiągnąłeś w jeździe miejskiej, czy poza miastem. W mieście raczej normalne zużycie, na trasie musiałbyś trochę mu przydeptać. Ogólnie takie sprawdzanie spalania jest niemiarodajne, lepiej zatankuj pod korek i wyjeździj do rezerwy i policz z kilometrów albo dotankuj z powrotem po przejechanych 100 km. Nie wiem kiedy miałeś tego Seata, ale zwróc uwagę, że jeszcze niedawno za 50 zł dało zauważalnie więcej oleju niż teraz ;(
Moriemo Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Opublikowano 28 Listopada 2011 Według moich obliczeń zużycie wychodzi jakieś 7,8 litra. Czy to dużo nie wiem, nie napisałeś czy taki wynik osiągnąłeś w jeździe miejskiej, czy poza miastem. W mieście raczej normalne zużycie, na trasie musiałbyś trochę mu przydeptać. Ogólnie takie sprawdzanie spalania jest niemiarodajne, lepiej zatankuj pod korek i wyjeździj do rezerwy i policz z kilometrów albo dotankuj z powrotem po przejechanych 100 km. Nie wiem kiedy miałeś tego Seata, ale zwróc uwagę, że jeszcze niedawno za 50 zł dało zauważalnie więcej oleju niż teraz ;( Kolego jazda jest ekonomiczna - miejska i poza miastem a dodam że jeżdżę 75km/h i do 2tyś obrotów co może być przyczyną ? Wszystkie filtry wymienione, olej.
majkel_majki Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Daj sobie podłączyć komputer, zrób logi i wrzuć specom od diesli na forum, sprawdzą co Twoje auto boli. Ja się na dieslach niestety słabo wyznaję, jak dla mnie może być przestawiona dawka i kąt wtrysku po tej zmianie rozrządu, ale głowy nie dam. Nie pali czasem ciężko?
Moriemo Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Opublikowano 28 Listopada 2011 Daj sobie podłączyć komputer, zrób logi i wrzuć specom od diesli na forum, sprawdzą co Twoje auto boli. Ja się na dieslach niestety słabo wyznaję, jak dla mnie może być przestawiona dawka i kąt wtrysku po tej zmianie rozrządu, ale głowy nie dam. Nie pali czasem ciężko? Tzn. Jak były teraz te mrozy -3 to przykręcił troche dłużej, ale za pierwszym razem i czuje że może być cieżko w zimie na -15, a kąt wtrysku i dawke ustawia się Vagiem ?
majkel_majki Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Kąt wtrysku z tego co wiem kołem rozrządu na pompie wtryskowej, a dawkę nastawnikiem przy pompie albo już tylko VAG-iem Poszukaj.
rookie Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 tak jak koledzy radzą, najpierw podłącz po kompa VAG czy nie ma jakiś błędów 7,8 l to za dużo jak na AFN Czy to manual czy automat? Jaka temp silnika 90"C czy jest niedogrzany? Jak niedogrzany będzie chlał ponad 7 litrów
dziuniek 79 Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Daj sobie podłączyć komputer, zrób logi i wrzuć specom od diesli na forum, sprawdzą co Twoje auto boli. Ja się na dieslach niestety słabo wyznaję, jak dla mnie może być przestawiona dawka i kąt wtrysku po tej zmianie rozrządu, ale głowy nie dam. Nie pali czasem ciężko? Tzn. Jak były teraz te mrozy -3 to przykręcił troche dłużej, ale za pierwszym razem i czuje że może być cieżko w zimie na -15, a kąt wtrysku i dawke ustawia się Vagiem ? tu poczytaj http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/25/
Moriemo Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Opublikowano 28 Listopada 2011 tak jak koledzy radzą, najpierw podłącz po kompa VAG czy nie ma jakiś błędów 7,8 l to za dużo jak na AFN Czy to manual czy automat? Jaka temp silnika 90"C czy jest niedogrzany? Jak niedogrzany będzie chlał ponad 7 litrów Termostat wymieniłem przed ostatnim tankowaniem, teraz jest 90* znów zalałem za 50, ale już widze że nie objedzie więcej niż 120km do rezerwy, manual, Znacie jakiegoś mechanika na Podkarpaciu co się na prawdę na tym zna ? Okolice rzeszowa.
goldi Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Tomek zatankuj po sam korek zrób 100km i zalej jeszcze raz i będziesz miał sto procentową pewność ja dziśiaj mam prawie 800 km od pełnego zbiornika
Armi Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Według moich obliczeń zużycie wychodzi jakieś 7,8 litra. Czy to dużo nie wiem, nie napisałeś czy taki wynik osiągnąłeś w jeździe miejskiej, czy poza miastem. W mieście raczej normalne zużycie, na trasie musiałbyś trochę mu przydeptać. Ogólnie takie sprawdzanie spalania jest niemiarodajne, lepiej zatankuj pod korek i wyjeździj do rezerwy i policz z kilometrów albo dotankuj z powrotem po przejechanych 100 km. Nie wiem kiedy miałeś tego Seata, ale zwróc uwagę, że jeszcze niedawno za 50 zł dało zauważalnie więcej oleju niż teraz ;( Kolego jazda jest ekonomiczna - miejska i poza miastem a dodam że jeżdżę 75km/h i do 2tyś obrotów co może być przyczyną ? Wszystkie filtry wymienione, olej. Oj żeby ta ekonomiczna jazda nie skończyła się wydatkami :gwizdanie: Nie wkręcanie na obroty to bardzo łatwa droga do notlaufów
wiktorsam Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 Mi teraz moje ahu pali 8 literków na 100 po mieście. Jazda normalna ale krótkie trasy - po 6-7 km w jedną stronę i miasto rozkopane więc dużo korków, świateł, stania. Wszystko zależy więc od stylu jazdy, miasta itd i może okazać się że 8 litrów to wcale nie jest dużo...
Moriemo Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Opublikowano 28 Listopada 2011 Mi teraz moje ahu pali 8 literków na 100 po mieście. Jazda normalna ale krótkie trasy - po 6-7 km w jedną stronę i miasto rozkopane więc dużo korków, świateł, stania. Wszystko zależy więc od stylu jazdy, miasta itd i może okazać się że 8 litrów to wcale nie jest dużo... 8L to powinien spalić przy ostrej jeździe, rozumiem 2,5 tdi ale nie nasze.
wiktorsam Opublikowano 28 Listopada 2011 Opublikowano 28 Listopada 2011 To jest problem co poniektórych. Wszyscy myślą że tdi pali 6 w mieście a jak komuś potem spali więcej to albo płacz że auto zepsute albo siedzą cicho i udają że pali te 6 . Są też tacy co im rzeczywiście tyle pali ale albo jeżdżą jak ostatni emeryci albo miasto to jak ktoś na forum napisał 1 światła 10 km po obwodnicy ewentualnie zapominają że poza miastem też jeżdżą... Da się zejść moim ahu do 6.4 po mieście tak jak w podpisie, ale na pewno nie zimą, a na dodatek jest to wielka męka jak dla mnie i jazda emerycka. Dało by się pewnie i mniej spalić ale na pewno nie na mojej trasie w mieście gdzie pokonuję 200 metrów polnej drogi na 1 biegu, potem staję na minimum 6 światłach, męczę się w korku i 6 km robię w 30 minut po południu i 15 minut rano. W takiej jeździe nie ma szans na mniejsze spalanie. Skoro twierdzisz jednak że jeździsz oszczędnie i tryb mieszany to takie spalanie jest za duże, zimą powinno być co najmniej o litr mniejsze. Najpierw jednak zatankuj do pełna i sprawdź porządnie jakie jest faktyczne spalanie, podepnij też kompa i sprawdź błędy, zrób logi...
Moriemo Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Opublikowano 28 Listopada 2011 Jeżdżę tak jak w ibizię, a patrząć na raporty spalania to średnio tak 6,5 a nie 8 !! przy ekonomicznej jeździe. Jednakże muszę gdzieś się na VAGA umówić i zobaczyć o co chodzi, jak ktoś zna na podkarpaciu kogoś kto się na prawdę na tym zna niech da znać )
michail55 Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 cos z katem wtrysku na pewno zajedz do kogos kto to ustawia i ci na vagu powie jaka masz dawke i jaki kat
Moriemo Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Opublikowano 29 Listopada 2011 cos z katem wtrysku na pewno zajedz do kogos kto to ustawia i ci na vagu powie jaka masz dawke i jaki kat Juz zamówiłem sobie kabelek w czwartek prawdopodobnie sobie sprawdzę błędy mam vag-com 409-1 i jak sprawdzić w nim jaka jest dawka paliwa i kąt w trysku ? (podajcie prawidłowe wartośći przy okazji jak ktoś zna.)
michail55 Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 powinienes znalezc gdzie to bylo podane na forum
danu44 Opublikowano 29 Listopada 2011 Opublikowano 29 Listopada 2011 Kolego Moriemo Mamy na forum cos takiego jak dzial, Serwisy samochodowe... a tam rozne wojewodztwa. Ty jestes z Podkarpacia, wiec jeden link dla Ciebie znalazlam. Ale sam mozesz jeszcze cos tam poszukac. Szkoda ze w opisie nie podales miejscowosci w ktorej mieszkasz http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=32258.0 Pozdrawiam Dana [br]Dopisany: 29 Listopad 2011, 20:33_________________________________________________ Juz zamówiłem sobie kabelek w czwartek prawdopodobnie sobie sprawdzę błędy mam vag-com 409-1 i jak sprawdzić w nim jaka jest dawka paliwa i kąt w trysku ? O Vagu 409 mozesz zapomniec, jedyny odpowiedni to VAG 311.2 A najlepiej jak poczytasz sobie dzial Diagnostyki, tam masz wszystko szczegolowo napisane... Oraz najlepiej jak z calym watkiem wlasnie tam sie przeniesiesz... Diagnostyka, VAG, spalanie itp, to wlasnie tam.
Moriemo Opublikowano 29 Listopada 2011 Autor Opublikowano 29 Listopada 2011 Dobra chyba faktycznie się tam przeniosę. Dziękuje wszystkim za pomoc ! Jeśli będę coś wiedział dam znać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się