Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Dalsza zabawa z EGR-em i błędem 001025


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pacjent Audi A4 B7 Avant

k. silnika BRD

przebieg 260tyś km

Witam,

wczoraj nie zgasła mi kontrolka silnika.

Dzisiaj dzięki uprzejmości kolegi podpięliśmy VCDS i wyskoczył:

001025 - Układ recyrkulacji spalin: Natężenie przepływu za małe

P0401 - 006 - Zwarcie z plusem - Sporadyczny - MIL zapalona

Skasowaliśmy błąd jak na razie zrobiłem po mieście 40km i brak kontrolki na desce. Od 3 miesięcy zauważyłem, że szarpanie podczas przyspieszenia na dolnych biegach jest coraz częstsze, tzn potrafi szarpnąć tak jakby przeskakiwał "z dwóch garów na cztery" i auto dostaje kopa. Nie wiem czy to łączyć czy to może coś innego np dwumas, który też już daje sobie znać o sobie czy może pompki nie domagają.

Generalnie auto do 2400obr/min jest bardzo mulaste, wyżej dostaje kopa.

Jedno co zauważyłem a jeżdźę ostatnio na krótkich odcinkach 40-50km autostrada - miasto że auto czasami wpada w jakby taki tryb że strasznie burczy (czytaj głośno chodzi) ale dźwięk wydostaje się od spodu nie od silnika czy to tryb wypalania DPF? Daje to się zauważyć jak się stanie blisko rur wydechowych, że ta praca nie jest do końca normalna. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest już ok.

Patrząc na powyższy błąd umówiłem się z mechanikiem na czyszczenie EGR.

Czy to słuszna decyzja czy szukać gdzie indziej?

[br]Dopisany: 09 Grudzień 2011, 12:39_________________________________________________Witam, powyższy błąd dalej się pojawił po naprawie EGRu.... :(

Mam obecnie wyższe spalanie na fisie o 1L. Auto lepiej się zbiera jakby dostawało więcej paliwa niż przed pojawieniem się kontrolki silnika.

Sytuacja podobna jak ostatnio. Wydaje mi się, że znów spadł oring i zablokował zawór w pozycji: ZAMKNIĘTY. I tym samym auto mi trochę lepiej rano pali. Dostaje mniej powietrza i więcej paliwa.

Błąd skasowałem i tak na takim EGRze zrobiłem dzisiaj logi które zamieszczam poniżej:

Proszę o ich analizę oraz fachową opinię:

Do grup 000 był brak dostępu.

Próba statyczna:

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kenzoo_68833.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/kenzoo_68834.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/kenzoo_68835.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kenzoo_68836.html

Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/kenzoo_68837.html

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/kenzoo_68838.html

Basic Settings:

Grupy: 003 Log (0 - 004)

Grupy: 004 Log (1 - 003)

Logi dynamiczne:

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kenzoo_68827.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kenzoo_68828.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kenzoo_68829.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/kenzoo_68830.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/kenzoo_68831.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kenzoo_68832.html

Może logi nie za wiele mi nie pomogą w sprawie EGRu, bo wiem tak naprawdę co zawiniło.

Mam też drugi problem odnośnie turbiny, który opisałem tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=200490.msg2592944#msg2592944

W skrócie ASO zaleciło mi wymianę turbiny ale jak pisał kolega Musashi to zrobiłem teraz czekam na opinię.

Pozdrawiam

Opublikowano

Najprawdopodobniej czyszczenie EGR pomoże.

Zdaj relacje jak samochód chodzi po czyszczeniu.

Co do szarpania to fajnie by było jakbyś wstawił logi dynamiczne i statyczne.

Opublikowano

Logi wykonać przed czyszczeniem? Czy podarować sobie i zrobić po czyszczeniu?

Czy operacja czyszczenia różni się znacząco od czyszczenia w 1.9TDI w B5 i B6 ?

Opublikowano

Logi po czyszczeniu. Czyszczenie nigdy nie zaszkodzi a raczej niczym się nie różni od innych TDi'ków (może miejscem gdzie znajduję się ów zawór).

Wiesz co zanim zajmiesz się tym poczekaj aż ponownie wyskoczy Ci błąd, bo może to był stary błąd zapisany w sterowniku :embarrassed:

A i poczekaj na odpowiedź kogoś z większym stażem na forum :>

Opublikowano

Już po czyszczeniu. Jest dobrze auto lepiej pali i się lepiej zbiera bardziej od dołu.

Wrzucę niebawem fotorelację.

Muszę jeszcze zrobić logi żeby było dla całości.

Pozdro

Opublikowano

widac ze jest mulaste bo turbo slabo pompuje,zadane cisnienie uzyskuje dopiero przy 3tys obrt katastrofa :confused4: musisz spr uklad podcisnienia,do tego mozesz miec przytkany uklad wydechowy kat/dpf

Opublikowano

mam jeszcze pytanie o pompowtryski. Wszystkie mają dobre parametry?

Bo podejrzewam że któryś może "nie domaga". Czasami poczuje szarpnięcie podczas przyspieszania...

Opublikowano

pompki wygladaja ok,mozliwe ze byly juz wymieniane,te szarpnieca to prawdopodobnie egr

Opublikowano

No więc. Po pojawieniu się kontrolki po raz drugi (napisałem o tym w poście pierwszym) zabrałem się za za drugie rozebranie EGR-u.

Z podejrzeniem, że znów spadł pierścień i zablokował EGR go w pozycji domkniętej.

Po rozebraniu moje przypuszczenia sprawdziły się.

Postanowiłem, że wywalę ten pierścień z tej klapki.

Jego zadanie to uszczelnianie całej klapy. W moim przypadku już nie spełniał swojej funkcji :confused4:

Podsumowując o złożeniu wszystkiego i jeździe testowej:

przed naprawą II:

- świeciła się kontrolka ENGINE - błąd 001025 - Układ recyrkulacji spalin: Natężenie przepływu za małe

- auto lepiej się zbierało już od samego dołu i było bardziej elastyczne i dynamiczniejsze

- na FISIE miałem wyższe spalanie o ok. 1,5-2.0 litrów na 100km

- identyczne zachowanie jak przed I naprawą

po naprawie II (obecnie):

- brak błędu

- auto "muli" do 2000obr nawet na I biegu

- podczas ruszania z jedynki na małym gazie obroty spadają i potrafi jak nie przy gazuje - zgasnąć (temp. silnika 90stopni)

- podczas jazdy przy przyspieszaniu na wyższych biegach poszarpuje - nie zawsze

- spalanie spadło o te 1,5-2,0litrów

Mój mechanik polecił mi żeby go zaślepić, ale czy mogę takie coś zrobić gdy mam DPF-a, nie spowoduje to wcześniejszego zużycia?

Czy to poszarpywanie przy przyspieszaniu to wina tego że jest on nieszczelny?

Trzecia reanimacja nie wchodzi w grę. Nowy EGR do mojego silnika kosztuje 580zł i tego będę się trzymał.[br]Dopisany: 05 Luty 2012, 10:26_________________________________________________dodam że jak gaszę silnik to strasznie bujnie nim po przekręceniu kluczyka.

Opublikowano

Jak ja kiedyś miałem padnięty EGR to auto w całym zakresie obr. było słabe i do tego kopcił jak lokomotywa świeciła się też kontrolka silnika

Opublikowano

Wywal DPF-a, pozytku z tego nie ma , a po jego wycięciu same plusy

Opublikowano

mi tez zaczyna mulic do 2000 obr. jutro wyczyszcze egr napisze czy pompoglo...

Opublikowano

proponuje Ci sprawdzić czy nie jest uszkodzony grzybek ( urwany lub luźny ) który steruje ilością wpływających spalin z układu wydechowego . Mialem taki przypadek u siebie auto zaczęło poddymiać i znacznie straciło na mocy w zakresie 1300- 2200obr.

Opublikowano

dzieki za info :) rozumiem ze grzybek przy egr?

---------- Post dopisany at 23:12 ---------- Poprzedni post napisany at 23:07 ----------

a tak przy okazji, co zrobiles? wymiana na nowy?

Opublikowano

tak grzybek jest w środku w przepustnicy , u mnie sie urwał wiec go zaślepiłem ale trzeb go jeszcze usunąć ze sterownika silnika bo będzie błąd

---------- Post dopisany at 23:21 ---------- Poprzedni post napisany at 23:18 ----------

dodam jeszcze ze w 1.9TDI Audi A4 B6 EGR-a nie trzeba usuwać ze sterownika silnika bo błędu nie ma ,

Opublikowano

juz po zabiegu czyszczenia, przelotu polowa. Ja takze wpisuje ten zabieg do swoich okresowych przegladow. roznica po czyszczeniu kolosalna. plynniej chodzi silniczek pewnie sie szybciej tez nagrzewa. Ja zainwestowalem 30 zł w ten srodek : valvoline EGR + turbo i goraco go polecam. 15 min i po czyszczeniu egr-u. bez rzadnego moczenia dwa dni w ropie.

mozecie sobie poogladac dzialanie :

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...