ugibuggy Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Witam, auto to a4 b6 avant 2002 1.9tdi AVF quattro. Samochód z Włoch, jeżdżone 1,5roku w PL, jestem 3 właścicielem od niedawna. Turbo ma lagi(nie ciągnie od niskich obrotów i przy zmianie biegów na wyższy trzeba poczekać ok. 1sek aż zacznie ładować,widać to na logach ale nie wiem czy to konkretnie wina turba czy czegoś innego). Poprzedni właściciel mówił ze kazali mu wymienić zawór(dokładnie nie pamiętam jaki, ale myślę ze chodziło mu o N75). Oprócz tego, wg mnie, nie zagłębiając się w logi, bo większości nie rozumiem, wszystko ok z samochodem. Łapie drgania przy 1500rpm +-100rpm(tylko taki zakres) cos w stylu rezonansu, powinienem się tym przejmować? Pytanie co z tym turbo zrobić? Regeneracja to 1200-1400zł z tego co na allegro patrzyłem a nowa turbawka 2100, to sam nie wiem czy nie lepiej nowa kupić. Ogólnie wydaje mi się, ze auto ma nowy soft bo coś za dobrze leci - bez lagów miało by mniej niż seryjne 10,4s. Z tych logów co wrzuciłem da się to odczytać, czy mam coś dorzucić? Jeszcze taki błąd sczytałem: 1 Fault Found: 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-00 - - Dynamiczne: Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64990.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64991.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64992.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64993.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64994.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64996.html Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_64998.html Statyczne: Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65010.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65011.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65012.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65017.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65013.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65014.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65015.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/ugibuggy_65016.html To moje pierwsze w życiu logi więc dziękuję za wyrozumiałość i z góry dziękuje za odpowiedzi i sugestie. Pozdrawiam, Łukasz. P.s Nie udało mi się znaleźć opcji żeby sprawdzić stan licznika, kiedyś czytałem ze da się sprawdzić czas pracy silnika i z tego wyliczyć oryginalny przebieg. Jak to zrobić w VAG COM albo innym programie? Na liczniku mam 197k, jakoś maławo
anderllh Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Auto jest po programie. Przepływomierz jest w bardzo słabej kondycji (mierzy sporo poniżej normy), on jest powodem spóźnionej reakcji na gaz czy falowania turbo (soft mu w tym pomaga). Turbosprężarka wygląda ok. Radziłbym udać się do firmy tuningowej (lub osoby, który się zna na rzeczy - w Twojej okolicy ich nie brakuje) i zrobić porządny program i "naprawę" przepływomierza.
spanky Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 jak dawno nie zmienialaes filtra powietrza to zmien ,choc marne szanse ze pomoze przeplywomierzowi ... ale warto sporobowac ... ustaw kat synchronizacji wgraj serie i zrob ponownie logi
przemik Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Przepływomierz jest w bardzo słabej kondycji (mierzy sporo poniżej normy), on jest powodem spóźnionej reakcji na gaz czy falowania turbo Gdzie Ty to widzisz ????? Coraz ciekawszych rzeczy mozna się dowiedziec na tym forum.... co ciekawe, od userów z ciekawymi sygnaturami...
lukjar7 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 Przepływomierz jest w bardzo słabej kondycji (mierzy sporo poniżej normy), on jest powodem spóźnionej reakcji na gaz czy falowania turbo Gdzie Ty to widzisz ????? Coraz ciekawszych rzeczy mozna się dowiedziec na tym forum.... co ciekawe, od userów z ciekawymi syganturami... 010 769.3 2024.1 mamy tylko taki przeciag przy takim cis
przemik Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 mamy tylko taki przeciag przy takim cis No i ... ???
anderllh Opublikowano 6 Grudnia 2011 Opublikowano 6 Grudnia 2011 kolego przemik, porównaj sobie ciśnienie doładowania przy pomiarze przepływomierza i zobaczysz,że straszne głupoty piszesz. jak widać podstawowa diagostyka paramterów niektórym sprawia nie lada trudności, a często mają dużo do powiedzenia
przemik Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 porównaj sobie ciśnienie doładowania przy pomiarze przepływomierza i zobaczysz,że straszne głupoty piszesz I to Twoj jedyny wniosek z tego co widać powyzej. Niektorzy umieją się nieźle reklamowac na forum.... szkoda, ze nie rozumieją logów. Pozdrawiam
anderllh Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 porównaj sobie ciśnienie doładowania przy pomiarze przepływomierza i zobaczysz,że straszne głupoty piszesz I to Twoj jedyny wniosek z tego co widać powyzej. Niektorzy umieją się nieźle reklamowac na forum.... szkoda, ze nie rozumieją logów. Pozdrawiam Jeżeli jesteś tak dobry z analizy logów to powiedz ile powinien mierzyć sprawny przepływomierz przy doładowaniu 1.45b w AVF'ie przy 4000obr/min (silnik średniej kondycji, temp. w dolocie ok. 40*C) i podaj dla porównania odczyt przepływomierza w aucie autora tematu Czekam z niecierpliwością
przemik Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Za dobrego się nie uważam... z resztą jakie to ma znaczenie. Aha... i nic nie muszę udowadniać.... a już szczególnie Tobie Pozdrawiam serdecznie
letallec Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 kolego przemik, porównaj sobie ciśnienie doładowania przy pomiarze przepływomierza i zobaczysz,że straszne głupoty piszesz. jak widać podstawowa diagostyka paramterów niektórym sprawia nie lada trudności, a często mają dużo do powiedzenia Co nie oznacza ze przepływomierz jest padnięty i trzeba go "naprawiac" BTW Kiedy rozrząd był robiony? Synchronizacja nie wyglada najlepiej. Poza tym jesli chodzi o cisnienie to sprawdzilbym dolot. [br]Dopisany: 07 Grudzień 2011, 10:44_________________________________________________ jak dawno nie zmienialaes filtra powietrza to zmien ,choc marne szanse ze pomoze przeplywomierzowi ... ale warto sporobowac ... ustaw kat synchronizacji wgraj serie i zrob ponownie logi I to najlepszy kierunek dla nastepnych dzialan
anderllh Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 porównaj sobie ciśnienie doładowania przy pomiarze przepływomierza i zobaczysz,że straszne głupoty piszesz I to Twoj jedyny wniosek z tego co widać powyzej. Niektorzy umieją się nieźle reklamowac na forum.... szkoda, ze nie rozumieją logów. Pozdrawiam Znaczenie ma takie,że zarzuciłeś mi brak wiedzy (taka retoryka wypowiedzi), a takie konkluzje trzeba poprzeć konkretnymi argumentami, wiedzą itp. a mam wrażenie,że teraz starasz się uniknąć odpowiedzi. Czekam dalej na argumentacje, bo jak powiedziało się "A" to trzeba "B" Przepływomierz jest w słabej kondycji, czyszczenie nic tutaj nie pomoże, a wizyta u osoby, która zna się na tych sterownikach poprawi sprawę, a autor tematu zaoszczedzi kilka stówek na nową przepływkę. Wgranie serii jest rozwiązaniem i zrobienie logów, ale więcej się nie dowiemy. analizując obecne logi to widać,że program spartolony, przepływomierz kiepski, turbo ok,syncho do poprawy, termostat również.
przemik Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Nic nikomu nie zarzucam... bardzo mi przykro jesli odniosłes takie wrazenie. Zgadzam się całkowicie z powyzszym... oprocz jednego.... ze na tym etapie mozna powiedziec, ze LMM jest kiepski.
anderllh Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Nic nikomu nie zarzucam... bardzo mi przykro jesli odniosłes takie wrazenie. Po wypowiedziach tego typu nie wiem naprawdę jak można to inaczej interpretować... Gdzie Ty to widzisz ????? Coraz ciekawszych rzeczy mozna się dowiedziec na tym forum.... co ciekawe, od userów z ciekawymi sygnaturami... Niektorzy umieją się nieźle reklamowac na forum.... szkoda, ze nie rozumieją logów. Przy obecnym ciśnieniu doładowania przepływomierz powiniem mierzyć ~1050 mg/skok (4000, 1.45b), teraz mamy ~800mg/skok. nie jest to,aż takie trudne do wyliczenia. wnioski zostawiam właścicielowi samochodu, już znacie moją opinię.
letallec Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Przy obecnym ciśnieniu doładowania przepływomierz powiniem mierzyć ~1050 mg/skok (4000, 1.45b), teraz mamy ~800mg/skok. nie jest to,aż takie trudne do wyliczenia. wnioski zostawiam właścicielowi samochodu, już znacie moją opinię. Bardzo rzetelne informacje, tylko jakie to ma znaczenie jesli w aucie jest chip? Skoro zajmujesz sie czyms takim jak chiptuning, to sam powinienes wiedziec. Oczywiście nie wykluczam problemu z lmm, a z logów nie jest to takie oczywiste.
anderllh Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Przy obecnym ciśnieniu doładowania przepływomierz powiniem mierzyć ~1050 mg/skok (4000, 1.45b), teraz mamy ~800mg/skok. nie jest to,aż takie trudne do wyliczenia. wnioski zostawiam właścicielowi samochodu, już znacie moją opinię. Bardzo rzetelne informacje, tylko jakie to ma znaczenie jesli w aucie jest chip? Skoro zajmujesz sie czyms takim jak chiptuning, to sam powinienes wiedziec. Oczywiście nie wykluczam problemu z lmm, a z logów nie jest to takie oczywiste. Ma znaczenie i to istotne, ponieważ jedną z zasad funkcjonowania programu jest działanie różnych limiterów, w tym wypadku limiteru dymienia, gdzie paramter jest dobierany po wskazaniach przepływomierza. Takie softy widzę często, wiem jak są skonstruowane (jeden coś zrobił, reszta bezmyślnie kopiuje), z resztą widać to po logach. Nie wiem dlaczego uważasz,że po poprawnie zrobionym programie wskazania przepływomierza nie są istote (wykluczając modyfikację, gdzie przepływomierz jest usunięty)? Niech autor wykona te logi na seryjnym programie, bo chyba nikt nie uwierzy...
spanky Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Oczywiście nie wykluczam problemu z lmm, a z logów nie jest to takie oczywiste. niestety badz stety jednak jest ... Przepływomierz jest w słabej kondycji, czyszczenie nic tutaj nie pomoże, a wizyta u osoby, która zna się na tych sterownikach poprawi sprawę, a autor tematu zaoszczedzi kilka stówek na nową przepływkę. anderllh, nieswiadomy uzytkownik auta na propozycje wylaczenia przeplywomerza w aucie robi DUZE oczy i traktuje to jako cos czego nie powinno sie robic [tym bardziej ze cos tam kiedys czytal na internecie i wie ze przeplywomierz jest wazy ] co by zakonczyc niepotrzebne nieporozumienia to wszystko co szwankuje w aucie zostalo napisane [jest to miedzy innymi przeplywomierz] , co trzezba zrobic tym bardziej - reszta nalezy do samego zainteresowanego ....
lukjar7 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Przemik przyjdz teraz tutaj i powiedz z honorem ze sie myliles albo ze Twoja wiedza jest niewystrczajaca by zarzucac brak inf innym
przemik Opublikowano 8 Grudnia 2011 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Przyszedłem.... Nadal twierdze, że diagnoza przepływomierza w tym przypadku jest utrudniona. Nigdzie nie stwierdziłem ze problemu z przepływomierzem nie ma.... ale tez nigdzie nie napisałem, że jest. Spanky nie jest wyrocznią i ostateczną instancją w tym przypadku. Co ma do tego moj honor ??? Bo jakoś nie czaje... Moja wiedza jest niewystarczająca.... tak zgadzam się z tym. Nie znaczy to jednak, ze wystarczy zrobić sobie odpowiedni podpis by czuć się tu alfą i omegą.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się