nitro3241 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 kolego on bardziej stuka niż klekocze wewnątrz auta słychać i to mnie denerwuje u kolegi wewnątrz dużo ciszej
aras837 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Ale bajki piszecie że pd jest głośniejsze od pompy Niech się wypowiadają w tej kwesti osoby które jeździły obydwoma silnikami a nie uprawiać wróżenie z fusów.
Biszczan Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Ale bajki piszecie że pd jest głośniejsze od pompy Niech się wypowiadają w tej kwesti osoby które jeździły obydwoma silnikami a nie uprawiać wróżenie z fusów.
wiktorsam Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 A wy nadal nie kumacie - porównujemy silniki a nie wytłumienie! B6 jest duuużo lepiej wytłumione od b5 Normalnie jak z dziećmi - niby czytać potrafi jeden z drugim ale ze zrozumieniem czytanego tekstu to już dużo gorzej... I na koniec tej "dyskusji" w cudzysłowie bo dyskusja ma miejsce gdy przedstawia się merytoryczne argumenty a nie pisze się z zasady: BO TAK Zapominacie wszyscy że silniki PD jak i VP 1.9 tdi to tak naprawdę bardzo podobne jednostki - różnią się oczywiście metodą wtryskiwania gnojówki, zmieniona jest głowica, ale sama konstrukcja, blok to prawie to samo. I teraz jak silnik PD który ma - 4 głośne - dużo głośniejsze pompowtryskiwacze niż wtryski w VP - a to przez samą ich konstrukcję - tłok, cylinder i DUŻO wyższe ciśnienie wtrysku, głośną pompę vacuum -tandem zasilaną z wałka rozrządu, poza tym sam wtrysk jest tak samo jak w silniku na VP podzielony na dwie fazy ma być głośniejszy od motoru na VP w którym pompa nie wydaje z siebie dźwięku, nie ma vacuum-tandem, wtryski pracują znacznie ciszej niż pompowtryskiwacze... Zgadzam się że auta z tymi silnikami są generalnie cichsze ale przez zastosowane znacznie lepsze wygłuszenie a nie przez to że silnik jest cichszy od tego na VP
marzec39 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 No tak kazdy przy swoim przystaje wszedzie jest troche prawy. Nie kazdy silnik jest taki sam. Dwa identyczne auta obok siebie z identycznymi silnikami i bedzie roznica jeden bedzie chodzil glosniej drogi ciszej.
M@rcus Opublikowano 16 Grudnia 2011 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Kolega Wiktor ma rację - nic więcej nie mogę napisać, bo wszystko zostało już przez niego opisane. Ktoś myśli inaczej, to zdjąć górną osłonę, sonometr w łapę i porównać AJM z np. AFN :gwizdanie:
nitro3241 Opublikowano 16 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2011 koledzy ja was pytam co może tak stukac a tu sie toczy rozgrywka czy afn czy ajm jest glośniejszy potrzebowałbym informacji co jeszcze może byc przczyna stuków oprócz szklanek co ewentualnie sprawdzić ?
M@rcus Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Fakt, zeszło to trochę z tematu... Ale pytanie podstawowe - co skłoniło Cię do: polerowanie zaworów nowe uszczelniacze,szklanki,panewki walka rozrządu,oringi na pompki nowy rozrzad Nie wiem czy to jakość filmu, ale klekocze chyba normalnie jak na AJM bez wygłuszenia... Wcześniej pracował inaczej i raptem coś się zmieniło? Prównujesz do innych AJM?
nitro3241 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2011 kolego miałem twarde węże w układzie zrobiłem test na obecność spalin w płynie i wyszło ze są wiec postanowiłem zrobić uszczelkę pod głowicą a przy okazji wymienić szklanki bo jak pisałem wcześniej tez głośno chodził ale myślałem ze to ich wina zawory dopolerowałem dla pewności i nowe uszczelniacze też, panewki dolne na wałku rozrządu były wytarte wiec cały komplet tez wymieniłem i oringi na popmpwtryskach tez nowe by bylo wszystko ok,nie porównywałem z innym ajm bo nie znam w okolicy nikogo z takim silnikiem ale z awx to duża różnica a silniki podobne
marzec39 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Ciezki temat bylo by dobrze gdybys mogl porownac do innego silnika AJM poszukaj na youtube napewno cos znajdziesz bedziesz mogl mniej wiecej porownac.
aras837 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Ta dyskusja staje się bezsensowna, jak zarówno argumenty na powyższy temat. Nie interesują mnie książkowe ble ble ble na temat tych silników bo nigdy to mnie nie interesowało. Nie jestem mechanikiem, inżynierem, konstruktorem ani nie muszę być, aby stwierdzić, który silnik jest głośniejszy. Co roku przechodzę badania okresowe na słuch z wynikiem bardzo dobrym i jak czytam że pompa jest cichsza od pd to po prostu ręce opadają.
Daimos Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Z dźwięku na filmie nic złego nie wynika AJM ma twardszą pracę od silników zasilanych pompą wtryskową
adrian998998 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Sprawdzales jaka masz synchronizacje walkow??(kat wtrysku)?? mam ajm i awx to ajm glosniejszy jest ale to pewnie z wynikow modow jakie przeszedl. W tej chwili mam nalatane 263tys szklanki troche pogrywaja ale da sie jezdzic:P
Michaloo24 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Sprawdzales jaka masz synchronizacje walkow??(kat wtrysku)?? mam ajm i awx to ajm glosniejszy jest ale to pewnie z wynikow modow jakie przeszedl. W tej chwili mam nalatane 263tys szklanki troche pogrywaja ale da sie jezdzic:P ja mam na blacie 207 tys w pamieci jakies 60 tys i u mnie mozna powiedziec ze podobnie jak na tym filmiku chodzi. To moj pierwszy diesel ale wydaje mi sie ze jest ok. Teściu mechanikiem jest i mowi ze nie ma co sie martwić.
snajper75 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 A ostatnio to jest jakiś miesiąc temu robiłem uszczelkę i głowicę tak jak Ty , i też mam wrażenie że chodzi głośniej :gwizdanie: Myślę że u mnie wina leży w pompkach , mechanik twierdzi że ustawił prawidłowo ale ....
lukaseq1 Opublikowano 17 Grudnia 2011 Opublikowano 17 Grudnia 2011 tez robilem glowice i wydaje mi sie ze chodzi glosniej
nitro3241 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2011 a powiedzcie mi tylko czy u was jak jest górne koło zębate wałka rozrządu pod nim jest tzw tłumnik drgań koła zębatego lub piasta u mnie koło zębate dotyka tej piasty czyli tych blaszek a słyszałem ze to tez może być przyczyna głośniejszej pracy niby miedzy kołem a piasta ma być luz 1.5 do 2 mm u mnie scisnięte to jest.
marzec39 Opublikowano 18 Grudnia 2011 Opublikowano 18 Grudnia 2011 kolego nie ma waluku luzu pasek moze naciagac koilo zebate i moze luz byc nie wyczuwalny a przestrzen powinna byc miedzy tlumnikiem.
nitro3241 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2011 własnie o to mi chodzi czy jak patrze z góry na koło zebate wiadomo osadzone ono jest na tłumniku drgan tzw.piasta która ma blaszki co ustwia sie rozrzad i oprócz tego mam pierscień metalowy dokoła tego tłumnika czy ma dotykac koła zebatego czy ma byc luz załaczam zdiecie [br]Dopisany: 18 Grudzień 2011, 14:14_________________________________________________http://nitro3241.wrzuta.pl/obraz/0syWEOACUL6/tlum_walka_rozrzadu[br]Dopisany: 18 Grudzień 2011, 14:18_________________________________________________koledzy jeżeli silnik jest po modach tzn z 115 km zrobione na 143 czy wtedy pompowtryski robią się głośniejsze bo teoretycznie podnosi się dawkę paliwa i chyba ciśnie na pompowtrysku możę dlatego je bardziej słychać a blachę już poprawiłem i o wiele ciszej jest.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się