Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] 1.8 T po chipie problem z lpg


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki,mój gazownik powiedział,że ogarnie temat,myślę że u mnie nie będzie po programie dziwnych zachowań na LPG.

Zależy jakie masz podzespoły LPG.

Strojenie musi być po sondzie szerokopasmowej.[br]Dopisany: 19 Grudzień 2011, 23:22_________________________________________________

Program był robiony u Auto-Seby koło Wrocławia. Mam nowe oprogramowanie z możliwością zrobienia korekt. Szkoda kolego fassi1 że nie mieszkasz bliżej, nie znam nikogo takiego kto by na Płocku lub Włocławku ogarniał takie tematy

Wejdź na forum www.lpg-forum.pl i tam podpytaj kto wystroiłby Ci taką instalację.

Tam ludzie znają się na rzeczy.

Opublikowano

KME silver,stag4+,listwa magic.

Opublikowano

na seryjnych gratach to okolice 180KM pewnie wyjdzie,jak Silver nie da rady to wymiana,tylko na jaki?co byś polecił?

Opublikowano

Silver to max do 155-160KM

Do 190-200KM może być ACR01 lub mocniejszy KME Gold turbo albo zwykły KME Gold i mała przeróbka pod turbo, bo nie ma sensu wywalać pieniądze na wersję turbo, która jest o wiele droższa od zwykłego KME Golda.

Zwykły KME Gold bez przeróbki też będzie dobry.

Opublikowano

Dzięki fassi1 popytam popytam. A kolego Krzysiekml po programie napisz jakie wrażenia :shocked: ile będziesz miał kucy i momentu i oczywiście jak lata na LPG

Opublikowano

spoko napiszę tylko nie wiem czy dam radę w tym roku przez tego Silvera jak to na LPG śmiga,a na benie dam znać pod koniec miesiąca i oczywiście KM i niutony.

Opublikowano

panowie ja mam 234KM i prawie 360 niutków. Mój bardzo dobry znajomy jest gazownikiem lat nie wiem ile, (zakłada gwarancyjne instalacje gazowe) trochę tego przerobił i zamontował mi taką oto kompilacje: parownik Elpigaz Vega-i Sport, wtryski hana niebieska na szynie, elektronika najnowszy KING, zasilanie na fi10, ciśnienie 1,6bara(było 1,4). 3 rzeczy masz spierd........ na fest. Stag4 to nie do takiego auta, jest zawolny i nie obsługuje korekcji EOBD, jeśli chcesz jeździć tym autem to zmień elektronike na AEB z EOBD ( wiem coś o tym bo mam wymieniony silnik na BFB bo w BEX wypłynęły tłoki wydechem i część głowicy właśnie przez gów....ną instalacje gazową), wtryski magic-jet to żenada, a po 3 ten co to montował to albo nie wiedział o wiejskim chipie albo zależało mu tylko na montażu i wzięciu kasy !!!!!! Gdy czasy wtrysku benzyny przekraczają 24ms instalacja gazowa będzie świrować jeżeli nie ma odpowiednich opcji programowych. Ja mam wtryski od porsche cayena turbo S 420ccm to mam max 19,2ms gdzie góre mam podlaną na bogato, na seryjnych miałem 28-29ms a bieg jałowy 1,56-1,62ms. Ciśnienie musiałem przestawić na 1,6 bara bo powyżej 180km/h albo przy nagłym obciążeniu potrafiło przerzucić na benze. Mankament jest taki że bieg jałowy mam na benzynie do 1000obr/min bo wtryski gazowe mocno leją na biegu jałowym. Panowie tu mamy ok.50KM na jeden cylinder, sonde szerokopasmową i gwałtowne przyrosty momentu obrotowego, jeśli nie szkoda wam silników róbcie jak uważacie, ja za swoją instalacje wyskoczyłem 3500zł i wiem że jest tego warta. uwierzcie mi ale mam sporo klientów na warsztacie właśnie po podobnym oszczędzaniu :confused4: Jak wróce do kraju montuje odrazu sobie AFR i EGT, przydają się. A co do boosta to mam wrażenie że na gazie lepiej mi turbo wstaje a z ciśnieniem nie mam żadnych problemów. 1,1 bara na benzie i na gazie. Auto na trasie prawie 2000km na autostradach na tempomacie 130km/h z GPSu, 6 bieg, 3600obr/min, opona zimowa, po górach załadowany full spaliło 12 litrów gazu na 100km, myśle że to wynik rewelacyjny. Gaz 0,80 euro a benza 1,70 Pb98.

Opublikowano

panowie ja mam 234KM i prawie 360 niutków. Mój bardzo dobry znajomy jest gazownikiem lat nie wiem ile, (zakłada gwarancyjne instalacje gazowe) trochę tego przerobił i zamontował mi taką oto kompilacje: parownik Elpigaz Vega-i Sport, wtryski hana niebieska na szynie, elektronika najnowszy KING, zasilanie na fi10, ciśnienie 1,6bara(było 1,4). 3 rzeczy masz spierd........ na fest. Stag4 to nie do takiego auta, jest zawolny i nie obsługuje korekcji EOBD, jeśli chcesz jeździć tym autem to zmień elektronike na AEB z EOBD ( wiem coś o tym bo mam wymieniony silnik na BFB bo w BEX wypłynęły tłoki wydechem i część głowicy właśnie przez gów....ną instalacje gazową), wtryski magic-jet to żenada, a po 3 ten co to montował to albo nie wiedział o wiejskim chipie albo zależało mu tylko na montażu i wzięciu kasy !!!!!! Gdy czasy wtrysku benzyny przekraczają 24ms instalacja gazowa będzie świrować jeżeli nie ma odpowiednich opcji programowych. Ja mam wtryski od porsche cayena turbo S 420ccm to mam max 19,2ms gdzie góre mam podlaną na bogato, na seryjnych miałem 28-29ms a bieg jałowy 1,56-1,62ms. Ciśnienie musiałem przestawić na 1,6 bara bo powyżej 180km/h albo przy nagłym obciążeniu potrafiło przerzucić na benze. Mankament jest taki że bieg jałowy mam na benzynie do 1000obr/min bo wtryski gazowe mocno leją na biegu jałowym. Panowie tu mamy ok.50KM na jeden cylinder, sonde szerokopasmową i gwałtowne przyrosty momentu obrotowego, jeśli nie szkoda wam silników róbcie jak uważacie, ja za swoją instalacje wyskoczyłem 3500zł i wiem że jest tego warta. uwierzcie mi ale mam sporo klientów na warsztacie właśnie po podobnym oszczędzaniu :confused4: Jak wróce do kraju montuje odrazu sobie AFR i EGT, przydają się. A co do boosta to mam wrażenie że na gazie lepiej mi turbo wstaje a z ciśnieniem nie mam żadnych problemów. 1,1 bara na benzie i na gazie. Auto na trasie prawie 2000km na autostradach na tempomacie 130km/h z GPSu, 6 bieg, 3600obr/min, opona zimowa, po górach załadowany full spaliło 12 litrów gazu na 100km, myśle że to wynik rewelacyjny. Gaz 0,80 euro a benza 1,70 Pb98.

Na początek to jeśli masz 234KM z turbem i masz 1 reduktor to raczej nie ma prawa to poprawnie działać, bo na rynku nie ma dobrego reduktora, który obrobi ponad 200KM ciśnieniowo i termicznie więc nie dziwne jest, że przełączało na benzynę i musiałeś podkręcić ciśnienie do około 1.6bara. Skutkiem tak wysokiego ciśnienia jest przelewanie na biegu jałowym, bo czasy wtrysku gazu są za krótkie i wtryskiwacze nie pracują stabilnie, nie wyrabiają się.

Przy 234KM powinny być zamontowane wtryskiwacze Hana2100 a nie Hana 2000 i betonowe ciśnienie gazu, ponieważ te chipowane silniki pracują na zapętleniu benzyny.

Po za tym takiego auta nie stroi się na czasy wtrysku jakie pokazuje jakikolwiek sterownik gazowy przy wysokich obciążeniach, tylko stroi się go na AFR lub lambdę z sondy szerokopasmowej.

Na Stagu czy to 4+ czy 300+ bez problemu można to auto wystroić nawet gdyby miało 300KM.

Ostatnio właśnie stroiłem takie około 200KM kolegi Ks1adz z tego forum na Stagu, Hanach i 1 reduktorze, który okazał się na styk, możesz podpytać kolegę jak auto jeździ.

Cała sztuka polega na tym, żeby AFR na gazie było takie samo jak na benzynie, jeśli ktoś nie potrafi tego zrobić na Stagu, to zaraz że Stag to syf i że tłoki i zawory popłyną.

Da się, trzeba wiedzieć jak :>

Co do wtryskiwaczy Magic jet to też uważam, że to marnej jakości wtryskiwacz, ale tylko z tych względów, że pewne mogą być wykonane ze słabej jakości materiału i wtedy tłoczki lubią się wycierać jak i na zimnym mogą świrować i potrzebują sporą korektę zubażającą (na zimnym) bo sporo przelewają.

Po za tym jest to szybki wtryskiwacz i bardzo wydajny, więc w tej cenie do tego auta nie znajdzie się lepszego.

Nie należy obrażać się na sterownik gazowy, jeśli nie wie się jak wystroić auto.

Opublikowano

Żeby mieć prawidłowy bieg jałowy na gazie na niebieskiej hanie ciśnienie oscylowało w granicy 0,8-0,9 bara a ja mam ciśnienie doładowania 1,1bara, w peaku 1,3bara, także aby uzyskać napełnienie w kolektorze ssącym musze mieć ciśnienie gazu wyższe niż panujace w kolektorze :cool1: , druga sprawa jak masz pojecie o parownikach to weź go kup, zamontuj i sprawdź sam co on może. Toyota Tundra V8 i Hammer jeżdzą na takim pojedynczym parowniku na ciśnieniu 1,0 bez zająknięcia :naughty: :naughty: Ja już przerobiłem troche stagów i magic-jetów w swoich autach i klientów i wiem ile to jest warte. Jak to mówią kwestia gustu :decayed: :decayed: :decayed: Co do AFRa mam na hamowni wystrojony program benzynowy a gazownia chodzi pod korekcjami EOBD. I teraz prosty przykład instalacji w takim aucie jak nie mamy korekcji EOBD: zatankuj raz słabego gazu, co jest u nas nagminne, w najlepszym wypadku pozapala checki w gorszych porozpie........ wszystkie adaptacje. Teraz zrobiłem trase 1950km na gazie z kompem w samochodzie i widziałem zmiany wartości w korekcjach jak diabli. Po zatankowaniu gazu we Włoszech to musiałem całą mape korygować -7 jednostek bo mi open-loopa wywalało nagminnie.

Ja też lubie staga za jego prostote obsługi i kalibracji, ale sobie go do kręconego 1,8 turbo nie zakładałem i posłuchałem specjalisty i nie żałuje. W swoim poprzednim aucie maiłem własnie staga300plus i magic-jety ale to było audi A3 1,6 APF 101KM i tam ta instalacja sprawowała się rewelacyjnie na 0,8bara.

Jakie było by to proste tak jak to wygląda :decayed: :decayed: :decayed:

Opublikowano

Tą którą ostatnio robiłem też miała max zanotowane doładowanie 1.05 czyli map max zanotowany 2.05.

Ciśnienie na reduktorze (różnicowe) 1.1bara i spadek w piku 0.75bara, cały czas mowa o różnicowym.

Bieg jałowy baz żadnego problemu jak na benzynie.

Takie podnisienie ciśnienia do 1.6bara to nic innego jak dowód na to, że ten parownik nie wyrabia i nie nadaje się do turba jeśli z ciśnienia roboczego powiedzmy 1bar ciśnienie różnicowe przy max bucie leci na pysk, to ten reduktor źle reaguje na doładowanie czyli nadciśnienie i to tyle w kwestii reduktora.

Po za tym dobijanie wtryskiwaczy tak wysokim ciśnieniem jak 1.6bara na jałowym też jest powodem niestabilnej pracy na biegu jałowym.

Napisz lub wklej screen z max spadku ciśnienia w stosunku do biegu jałowego.

Praktycznie spadek ciśnienia powyżej 0.3bara różnicowego eliminuje reduktor, dlatego pisałem, że reduktor w tym co regulowałem był na styk.

Reduktor w takich autach jest najważniejszy, musi być betonowe ciśnienie, bo jak nie jest to Ci korekty OBD nie pomogą, rozjadą się choćbyś nie wiem jaki super liczący sterownik miał.

Po za tym zależy jakie ten twój sterownik ma korekty od ciśnienia gazu, bo jak są do d*py to przy sporym spadku będą jaja.

Reduktor musi dobrze reagować na podciśnienie tak, żeby różnicowe ciśnienie nie padało więcej jak 0,3bara bez względu jakie masz doładowanie.

Co do wtryskiwaczy to już zależy od klienta jaką kwotą pieniędzy dysponuje, bo można też zaproponować Meda lub Keihina, ale wiadomo jaka jest ich cena.[br]Dopisany: 25 Grudzień 2011, 17:14_________________________________________________Po za tym ciśnienie różnicowe i bezwzględne to dwie różne rzeczy.

Opublikowano

Ja cały czas operuje tylko ciśnieniem rzeczywistym ( wartość 0=ciśnieniu atmosferycznemu) czyli MAP wartość +1,0

Vega-i Sport Elpigaz to chyba najmocniejszy i najstabilniejszy parownik jakim się bawiłem.

Opublikowano

Czyli na jałowym biegu rzeczywiste ciśnienie gazu masz 1.6bara.

W takim razie jakie ciśnienie rzeczywiste gazu masz przy max bucie, powiedzmy przy doładowaniu 1.1 czyli MAP 2.1,

konkretne liczby, bez opisywania jaki to on jest mocny bo to nic nie mówi.

Opublikowano

Witam ,widzę że wątek się rozwija z ciekawą dyskusją , podłącze się do tematu bo moje auto nie ma dobrze dobranej instalacji i borykam się z różnymi dolegliwościami typu brak mocy ,duże spalanie ,marne wtryski itd. powoli doprowadzam wszystko do porządku bo zestaw :stag4,mj,scorpion st,miedź 6 nie jest zestawem idealnym do tego silnika no ale cóż brak wiedzy kosztuje :wallbash:.

Widzę że koledzy są oblatani w lpg i potrafią ogarnąć temat wiec proszę o poradę na jaki reduktor zmienić żeby auto jeździło jak trzeba bo wtryski zmieniłem na hany 2000 zielone poprawa była chwilowa a teraz zaczyna pluć błędami :

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16686 - Cylinder 2: Misfire Detected

P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

czekam na komentarze i poradę na bolączki mojego auta

Opublikowano

Kolego jak robiłeś wirusa u AUTOSEBY to niedaleko od niego mieszka mój znajomy dobry LPG maniak.

Zagazował mojego kolegi A4 1.8T też po wirusie u Seby i nie ma żadnego najmniejszego problemu. Mocy koło 200konia a bebechy:

- stag 300 z ISA2 ON

- hanki niebieski

- 2x ACR01, grube przewody itp.

Nigdy check się nie pojawił, auto przełącza się w moment na lpg nawet w zime po przejechaniu kilkuset metrów, dużo zależy od montażu. Jak coś to podam do niego kontakt (pawel216 ->lpg-forum). Strojenie LPG na drodze zajelo mu chyba z 2h.

Opublikowano

Witam ,widzę że wątek się rozwija z ciekawą dyskusją , podłącze się do tematu bo moje auto nie ma dobrze dobranej instalacji i borykam się z różnymi dolegliwościami typu brak mocy ,duże spalanie ,marne wtryski itd. powoli doprowadzam wszystko do porządku bo zestaw :stag4,mj,scorpion st,miedź 6 nie jest zestawem idealnym do tego silnika no ale cóż brak wiedzy kosztuje :wallbash:.

Widzę że koledzy są oblatani w lpg i potrafią ogarnąć temat wiec proszę o poradę na jaki reduktor zmienić żeby auto jeździło jak trzeba bo wtryski zmieniłem na hany 2000 zielone poprawa była chwilowa a teraz zaczyna pluć błędami :

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16686 - Cylinder 2: Misfire Detected

P0302 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

czekam na komentarze i poradę na bolączki mojego auta

Sterownik masz dobry (da się to wystroić), miedź 6mm praktycznie wystarczy do 200KM ale ja przy takich autach stosuję już 8mm. Scorpion ST za słaby, proponuję ACR-01 lub KME Gold i wtedy miedź 6mm powinna być wystarczająca.

Jak tu kolega wcześniej opisywał do swojego 234KM ma linie 10mm, to już jest przesada, 8mm jest wystarczająca a nawet nad wymiar.

Wypadają Ci zapłony, teraz pytanie czy to wina złego składu mieszanki na gazie, czy może coś nie tak z zapłonem.

Nie wywala żadnego błędu o składzie mieszanki a tego by się można spodziewać.

Czy masz sondę szerokopasmową czy zwykłą?

Po za tym wyskakuje Ci błęd o za niskiej wydajności katalizatora, co może być skutkiem pojawienia się wcześniejszych błędów.

Opublikowano

Więc kat może być już na wykończeniu i powoduje błędy jeżeli dobrze zrozumiałem ,co do sądy szerokopasmowej to proszę o bardziej jasną wypowiedz bo sama nazwa nic mi nie mówi

Opublikowano

Czy pierwsza sonda przed katalizatorem ma 4 przewody (zwykła sonda) czy może 5 przewodów (sonda szerokopasmowa).

Proponuję skasować błędy i pjeździć na benzynie i sprawdzić czy błędy wracają.

Opublikowano

Sprawdzę jaką mam tą sondę i dam znać a co do błędów to się pojawiają jak auto dostanie pedał w podłogę i zacznie migać check i delikatnie szarpnie ,zastosuję się do rady i poganiam trochę na Pb

Opublikowano

To brzmi jak za uboga mieszanka przy wysokich obciążeniach i wypadają zapłony.

Korekty na pewno rozjechane w stosunku do benzyny.

A czy czasem z gazu na benzynę wtedy nie przełącza?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...