virus191 1 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Czytałem w instrukcji do A4 B5 aby po uruchomieniu w zimie zimnego silnika jak najszybciej ruszyć z miejsca, żeby silnik jak najszybciej się ogrzał i olej zaczął dobrze spełniać swoje funkcję. Czy może jednak uruchomić go na te 5-10 minut i w tym czasie skrobać szybki ?? Dodam, że przeważnie jeżdżę na tak krótkich odcinkach, że nawet do 75C go nie zagrzeje. Dynamicznie też nie jeżdżę, 2k obrotów i staram się zmieniać bieg, wszystko to w celu oszczędności paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek20stencel5 4 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Możesz odpalać, spalanie na pewno wzrośnie, ale nic to nie przeszkadza silnikowi. Co do zmiany biegów to moim zdaniem ciut szybko przy 2tys. jeżeli chodzi o benzynę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fr0styyy. 10 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Dobrze, że nie masz dwumasa, bo by powiedział papa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eu4yaon 1 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 biegi przy 2tys obrotach? to ładnie Ci budą musi trząść. Ja zmieniam przy 2,5 i widzę, że to jest minimum.. Ja zawsze odpalałem na czas skrobania szyb ale chyba nie widzę w tym sensu bo przez te 5-10 minut na postoju to on się nic nie nagrzeje, szkoda tylko paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
virus191 1 Posted December 24, 2011 Author Share Posted December 24, 2011 Właśnie nie trzęsie, jeżdżę sam (ważę ponad 80kg) i te 2k wydaje się być takie optymalne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
czorny_07 2 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 też mam 1,6 odpalam autko włączam nawiewy + grzanie szyby/lusterek skrobie raz dwa, dojezdzam 6km i spala mi niecałe 9 litrów Link to comment Share on other sites More sharing options...
eu4yaon 1 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 też mam 1,6 odpalam autko włączam nawiewy + grzanie szyby/lusterek skrobie raz dwa, dojezdzam 6km i spala mi niecałe 9 litrów dobry wynik jak na zime Link to comment Share on other sites More sharing options...
czorny_07 2 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Ale rano jade jak dziadek Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafcio20p 0 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Wszystko zależy od wielkości skrobaczki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xsystoff 0 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Zawsze mnie ciekawilo dlaczego silniki samochodowe mozna od razu obciazyc po uruchomieniu, a bardzo podobne silniki przemyslowe maja skomplikowane procedury wstepnego smarowania i przed obciazeniem musza byc rozgrzane do temperatury pracy... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pioteros 20 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 moim zdaniem to zly pomysl zeby zaraz po odpaleniu auta w mrozny poranek wlaczyc odrazu ogrzewanie na full bo po 1. silnik duzo wolniej nabierze temperatury pracy roboczej, bo odrazu oddaje nabierane powoli cieplo 2. moze peknac przednia szyba od szoku wynikajacego z roznicy temperatur a samo odpalenie przed rozpoczeciem jazdy jest dobre bo silnik ma dodatkowe chwile aby nabrac temperatury jak ktos robi male odleglosci do pracy np. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomek20stencel5 4 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Jeszcze ciekawi mnie kwestia dwumasa. Frostyyy uzasadnij czemu by niby dwumas miał paść od odpalania silnika rano, bo ni hu hu nie mogę skumać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WIŚNIA 2 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 no to powodzenia jak wsiadacie, samochód na ssaniu chodzi a wy w piz*e od razu na zimnym silniku w drogę ruszacie toć jak postoi i pochodzi te parę minut to przynajmniej się trochę olej w silniku rozgrzeje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreGoriO 44 Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 A JA ZAMIAST SKROBANIA psikałem najpierw szybę sprajem, odpalałem... wycieraczki i jazda..... zero nerwów, szyba czysta.... zero rys na wiosnę... dziwię się że w 21 wieku dalej skrobiecie szyby gdy jest szereg środków chemicznych na rozpuszczenie lodu..... potem na wiosnę jest płacz że pod słońce widać rysy.... WESOŁYCH ŚWIĄT Link to comment Share on other sites More sharing options...
cacek89 2 Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 jakas masakra jest z tym jak piszecie ze odpalacie fure w mroz i czekacie po kilka minut az sie silnik rozgrzeje nie no szok odpalamy czekamy 5- 10 sekund! nie minut! i powolusienku ruszamy bez gazowania delikatusnie i silnik nagrzewa sie podczas jazdy nasze audice to nie stare zuki, duze fiaty badz inne polonezy co potrzebowaly sie rozgrzac zeby moc z miejsca ruszyc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fr0styyy. 10 Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Jeszcze ciekawi mnie kwestia dwumasa. Frostyyy uzasadnij czemu by niby dwumas miał paść od odpalania silnika rano, bo ni hu hu nie mogę skumać? Odnosiłem się do Dynamicznie też nie jeżdżę, 2k obrotów i staram się zmieniać bieg, wszystko to w celu oszczędności paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
REVO 0 Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Nadal nie rozumiem co to ma do dwumasu. Jeżdżę podobnie, przy 2 tys zmieniam bieg na wyższy. Auto ma wystarczająco mocy przy tych obrotach żeby się nie dusić ani nie szarpać. Co do rozważań nt. wcześniejszego odpalania, czy nie to ciężko jednoznacznie odpowiedzieć. Czytałem z kilku źródeł na ten temat i zdania są podzielone. Ja wcześniej odpalałem dopiero już oskrobałem szyby, teraz odpalam i włączam ogrzewanie wcześniej. Do prac jadę jakieś 4 min. więc tak czy inaczej auto się nie rozgrzeje. Poza tym, nawet jeśli jeden z tych sposób jest niewłaściwy, to nie myślę żeby miał on taki wpływ na zużycie motoru żeby ewentualny remont dotknął nas... raczej któregoś z kolejnych właścicieli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martinor 0 Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 A JA ZAMIAST SKROBANIA psikałem najpierw szybę sprajem, odpalałem... wycieraczki i jazda..... zero nerwów, szyba czysta.... zero rys na wiosnę... dziwię się że w 21 wieku dalej skrobiecie szyby gdy jest szereg środków chemicznych na rozpuszczenie lodu..... potem na wiosnę jest płacz że pod słońce widać rysy.... WESOŁYCH ŚWIĄT Podzielam zdanie... Robię tak samo... Parę ziko kosztuje odmrażacz w atomizerze i po problemie... Szyba nie porysowana i dużo szybciej to idzie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
godski 0 Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Jak ktoś ma możliwośc to proponuję kawałek przedłużacza i grzejnik elektryczny. Włożyć grzejnik bezpiecznie do samochodu, podłączyć do prądu i za 5-10 minut szyby odmrożone. I przyjemniej wejść do ogrzanego auta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WIŚNIA 2 Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 to nie lepiej sobie Webasto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now