Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[INNE] Golf III afn na mocnej hybrydowej pompie 10/11 i lightowe 185@377


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wynik niedawnego pomiaru mojego afna z przerobioną pompą wtryskową z 10tki na 11tkę.

W pompie została wymieniona sekcja z dti,fala z pompy od ahh,oraz przerowadzone zostało jeszcze kilka innych modyfikacji.

Mogę powiedzieć,że pompa ta ma wydajność większą od pomp z ahh,sprawdzone pod kątem wydatków.

Wynik pomiaru

wykresik_185_377.jpg

Wynik po korekcji to 185@377

Modyfikacje:

turbo awx/arl 1.6 bara

przerobiona pompa wtryskowa

customowy dolot powietrza do turbiny

wtryskiwacze 230 FB

Dawki 46mg,napięcie przy 4krpm 4.5v,nastawnik 6mg

Reszta seria,czyli:

sprzęgło z kołem dwumasowym

smic

wydech,bez kata

Dodam tylko,że temperatura podczas pomiaru przekraczała 60 stopni.

Dawki z racji seryjnego,malutkiego smica cięte już od 4krpm.

Niuton ograniczony i wypłaszczony tylko dlatego,że siedzi jeszcze dwumas.

Opublikowano

nie ma to jak podlane paliwem.Piekne cyferki.Ile Cie wyszla ta modernizacja pompy?

Opublikowano

No właśnie ile ta modyfikacja pompy... mam 10 która leży i można coś z niej zrobić :gwizdanie: :gwizdanie:

Opublikowano

osobiście robiłeś modernizację pompy, czy masz jakiegoś speca który się tego podjął?

również ciekawią mnie koszty :cool1:

Opublikowano

nie ma to jak podlane paliwem.

Podlane?

Kolego 46mg to lajcikowe dawki,jak na taką moc.

Przed pomiarem liczyliśmy na max 180 z bardzo dobrym wiatrem.

Gdyby w dolocie nie było prawie 70 stopni i gdyby podlać do 4240,to byłoby 190 z korekcją.

Obecnie dawki cięte już przy 4000 rpm,co widać.

Koszty stosunkowo nieduże,w porównaniu z cenami pomp z ahh.

Tyle tylko,że ja wsadziłem między innymi falę de 143 z pompy 107j,koszt nowej to 550 zeta.

Mnie udało się kupić używkę za 250 w idealnym stanie.

Głowica roździelacza oraz inne elementy z reni 1.9 dti.

Taką pompę można już kupić za 150 zeta,a można i za 700.

Pompę składałem sam,jedynie pompiarz podniósł mi w niej ciśnienie,bo nie chciało mi się z tym bawić.Sprawdził pod kątem wydajności,wyprzedzenia kąta i tak,jak pisałem,wydajnościowo wyszła lepiej jak kultowa pompa 107j.

W moim przypadku koszt modernizacji takiej pompy to 600 zeta,łącznie ze sprawdzeniem i zwiększeniem ciśnienia.

Tyle tylko,że za falę z pompy od ahh dałem 250,a nie 550.

Na innej fali,nawet takiej z afn,czy asv,ahf,agr,alh w manualu,czyli fali de 110 już takich przyrostów nie będzie.

Dla przykładu fotka fali de 110 i de 143 z ahh.

Różnice widać gołym okiem.

fala_afn_ahh.jpg

Dlaczego akurat fala z ahh,cóż,ta pompa ma jedynie zaje...stą falę,tłokoroździelacz już niekoniecznie.

Jest wysoka,bardzo nawet,i co najważniejsze,nie ma najmniejszego problemu z wrzuceniem w soft mapy kąta wtrysku z ahh,bo są ogólnie dostępne.

Modzenie pompy na innych,też wysokich falach wiąże się niestety z brakiem odpowiedniego wysterowania kąta wtrysku.

Większość wysokich fal 7.8mm-7.9mm pochodzi z silników które miały mechaniczne pompy i zupełnie inne początki tłoczenia.

A to całkowicie takie fale dyskwalifikuje.

Dla porównania fala z ahh,de 143 ma 8mm,taka de 110 7.75mm.

Opublikowano

Graty jak u mnie, tylko wtryski wieksze, czasem żałuje ze nie zmieniłem na 230tki :gwizdanie: ta hybrydka AWX to chyba juz wiecej nie dmuchnie, max doładowanie 1,7bara co moze zrobić według turbopama wydajnosc do 190km

Opublikowano

czemu nie ma danych o temp itd?

Bo ta hamownia nie posiada funkcji wyliczania wartości mocy i momentu wg.normy din 70020.

Ale dla nas na szczęście,to nie problem,bo dysponujemy ori wzorem mahy na wyliczenia współczynnika korekcji.

Jeżeli Cię to ucieszy,to temperatura +2 stopnie,ciśnienie 979.6 hpa.

Dane z vaga na godzinę 16.15 z 20.12 2011.

Na wykresie jest [email protected],natomiast już po korekcji 185.4@377.

Wyniki z tej hamowni były już niejednokrotnie porównywane z innymi hamowniami i można z całą pewnością stwierdzić,że jest ona ok.

Zresztą chłopaki z Ostrowca Świętokrzyskiego mogą to potwierdzić.

Co do wydajności takiej turbiny,to jest ona identyczna,jak turbiny z arla,dmuchają nimi max 1.65 bara.

Opublikowano

Co do wydajności takiej turbiny,to jest ona identyczna,jak turbiny z arla,dmuchają nimi max 1.65 bara.

Wiem użytkuje takową od 2009r, niedawno sprawdzana zero luzów, wiec jak na hybrydke to dobrze :good:

Przewidujesz jeszcze jakies zmiany czy to wynik ostateczny :mysli:

Opublikowano

Muszę wreszcie wsadzić fmic,mam taki przerobiony z coolera od reni premium,poprawić wydech,zmienić sprzęgło,wydłużyć skrzynię ... .

Zobaczymy,czy na tym poprzestanę.

Docelowo styknie 190/390,a tyle można zrobić na fmicu nie zwiększając nawet specjalnie dawek.

Ile dmucha Twoja?Bo widzę,że masz ładny niuton przy 1800 rpm.

Opublikowano

Tak z ciekawości, jaki masz przelot?

U mnie 320k km ori, czasem się zastanawiam czy modzić dalej bo mam 170KM&355Nm na gratach

11, .216, turbo awx. Dawka nastawnika 9mg :kwasny:

[br]Dopisany: 26 Grudzień 2011, 18:00_________________________________________________Jak podleję paliwem to zasuwa jak głupi, dlatego wiem że jest jeszcze zapas mocy.

Opublikowano

Muszę wreszcie wsadzić fmic,mam taki przerobiony z coolera od reni premium,poprawić wydech,zmienić sprzęgło,wydłużyć skrzynię ... .

Zobaczymy,czy na tym poprzestanę.

Docelowo styknie 190/390,a tyle można zrobić na fmicu nie zwiększając nawet specjalnie dawek.

Ile dmucha Twoja?Bo widzę,że masz ładny niuton przy 1800 rpm.

moja 1,55 ograniczona map sensorem seryjnym :disgust: u mnie jest moc 165&355 płaskie

Opublikowano

Przebieg niecałe 250kkm.

165-170 dla 11/216 to lajcik,spokojnie można 10-15 koni dodać.

Opublikowano

Sagon jest moc :) na wiosne wrzuce chyba brd i zrobie wkoncu fmic i podjade na hamownie zobaczyc ile wypluje ;) narazie tez nie jest zle, ale batorego mam okrutnego ;)

Opublikowano

Ja się zastanawiam nad .230. Batory będzie ale mi to nie przeszkadza :tongue4:

Opublikowano

armi w Twoim przypadku lepiej byloby chyba turbo wrzucic lepsze i podlac dobrze,bo zapewne masz potencjal paliwowy jeszcze. tak jak u mnie, wale ostro paliwem,dmucham 1,5 bara i batory i tak zostaje. jakbym dmuchnal 1,7 to byloby si,a tak jest kicha troche.

a wiem ze taka pompa ma potencjal,bo jak zamontowalem ja a nie mialem poprawionego programu tylko taki jak na 10mm i 216 to jechalo to okrutnie,ale dym okrutny, problem z szarpaniem silnika,obrotami itd,ale moc byla:)

a najelpiej to brd i 230. [br]Dopisany: 27 Grudzień 2011, 10:09_________________________________________________no i zostaje jeszcze przy batorym problem brudzacego sie turbo. poltora miesiaca i do czyszczenia.

Opublikowano

narazie tez nie jest zle, ale batorego mam okrutnego ;)

To świadczy tylko o zdrowym układzie paliwowym.

Ty też chyba masz modzoną pompę,o ile dobrze pamiętam :good:.

Ja się zastanawiam nad .230. Batory będzie ale mi to nie przeszkadza :tongue4:

Przerób turbinę na taką hybrydę i nie będziesz miał batorego.

Koszt około 500-600 zeta u Bogdana z Mielca,godny polecenia.

Opublikowano

Jak na tdi na pompie to ładny wynik, zrób sobie jak najszybciej cooler bo na dworze coraz cieplej :naughty: Swoją drogą widzę ten wykres na każdym możliwym forum, specjalnie się logujesz żeby się pochwalić.. :evil:

Opublikowano

Jak się widzi takie cyferki to znów przychodzi wena na rezanie :naughty:

Opublikowano

Swoją drogą widzę ten wykres na każdym możliwym forum, specjalnie się logujesz żeby się pochwalić.. :evil:

Nie tyle,żeby się pochwalić,a pokazać co niektórym,że pompa 107j,to nie jedyna,słuszna i warta kupę kasy 11tka.

Można zbudować coś lepszego i tańszego.

Bo sam wynik jak na 11/230 na 1wszy rzut oka oszałamiający nie jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...