kfulko Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Witam. Mam pytanie dotyczące zmiany oleju z mineralnego na półsyntetyk. Gdy kupiłem samochód zalany był Castrol GTX półsyntetyk. Zauważyłem że znika mi olej więc zalałem go mineralnym. Lecz jednak po jakimś czasie znalazłem przyczynę wycieku oleju, to był czujnik oleju. Wymieniłem go, przejechałem 1000 km i stwierdziłem że nie bierze ani grama. Na mineralnym oleju przejechałem ok. 1300 km. Jeżeli chodzi o LPG to nie planuje wstawiać. Oryginalny przebieg tego auta 180 000 km i pytanie moje brzmi czy mogę wrócić do poprzedniego oleju??
tomek25 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Wymien czym predzej i pamietaj tych silnikow nie zalewa sie mineralami.Mineral to zlo bylo gdzies na forum.Uruchom szukajke.
pepik Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Oryginalny przebieg tego auta 180 000 km Zmieniaj olej jak najszybciej. Gratuluje takiego przebiegu
majkel_majki Opublikowano 27 Grudnia 2011 Opublikowano 27 Grudnia 2011 Dobry 10W40 albo jeszcze lepiej jak napisał grzes1150 pełny syntetyk 5W40 będzie w sam raz.
Onkel Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Zauważyłem że znika mi olej więc zalałem go mineralnym Tak w polsce naprawia się objawy biorącego oleju. MOTUL 5W40
michal_g84 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 mineral to do poloneza zmieniaj go czym prędzej na półsyntetyk przynajmniej, a jeśli będzie ciekło to szukaj przyczyny wycieku, a zmiana na minerał może tylko doprowadzić do szybszej kapitalki silnika
luki2552 Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 glupoty piszecie .ja jezdze na mineralnym juz 3 lata przejechalem 50tys i nic sie nie dzieje, i nie zmieniaj teraz oleju na syntetyk ani polsyntetyk bo silnik ci sie roszczelni
Dev Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 nie zmieniaj teraz oleju na syntetyk ani polsyntetyk bo silnik ci sie roszczelni :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:
pablosan Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 glupoty piszecie .ja jezdze na mineralnym juz 3 lata przejechalem 50tys i nic sie nie dzieje, i nie zmieniaj teraz oleju na syntetyk ani polsyntetyk bo silnik ci sie roszczelni Chłopie, się nie chwal, że jeździsz na mineralnym oleju, bo niestety świadczy to wyłącznie o twojej niewiedzy. Ja też kiedyż nie wiedziałem za dużo olejach, ale forum+internet sprawiły, że wiem, iż minerał to największe gówno jakie można dać silnikowi. Ten olej ma najgorsze właściwości-jest najgęściejszy na starcie auta i najrzadszy przy roboczej temperaturze silnika-samo zło i powinno być całkowicie odwrotnie (a dlaczego, to sobie poszukaj i poczytaj). Aha i te bujdy z rozszczelnieniem silnika . Możesz wytłumaczyć jak olej uszczelnia silnik?
Fr0styyy. Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 A 5W30 to jaki olej? Syntetyk, pól, czy mineral?
pepik Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 A 5W30 to jaki olej? Syntetyk, pól, czy mineral? Syntetyk
iglako Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 glupoty piszecie .ja jezdze na mineralnym juz 3 lata przejechalem 50tys i nic sie nie dzieje, i nie zmieniaj teraz oleju na syntetyk ani polsyntetyk bo silnik ci sie roszczelni mit rodem z PR-Lu . Dolacze do wiekszości , najlepiej zalać pełnym syntetykiem .
Luka3s Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Sam też będę zmieniał z pół syntetycznego na pełny :cool1:
Zbyszek_7 Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 Ja zmieniłem olej z mineralnego Castrola na pełny syntetyk Motul X-cess 5w40 700km temu i póki co żadnych wycieków ani rozszczelnień nie mam. Silnik ciszej pracuję i napewno jego żywotność się zwiększa na lepszym oleju. A tutaj coś do poczytania dla osób którzy leją mineralne oleje: http://www.mobil1.pl/kronika-sukcesow/wielu-kierowcow-jeden-olej/fakty-i-mity.aspx
rafael22 Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Kolego zmień na taki jak był czyli pół syntetyk a nie na pełny syntetyk tak jak inni Ci piszą. Niewiem po co ktoś zmienił juz na pól syntetyk przy takim przebiegu jesli jest orginalny. Zmiany olejów są czymś uwarunkowne i niemożna sobie zmieniać jak sie komu podoba. Zmienia sie olej z pełnego na pół syntetyk jeśli silnik ma już troche nalatane i ma słabe ciśnienie i jeśli na wolnych obrotach po rozgrzaniu zaświeca sie kontrolka smarowania ale przy zachodnich silnikach niesłyszałem by sie komus zaświeciła. Koledzy doradzacie koledze zmienić olej na pełny syntetyk a prędzej auto latało na pól syntetyku! Więc przy przebiegu 180 tyś CO ON UZYSKA???
Dev Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 Kolego zmień na taki jak był czyli pół syntetyk a nie na pełny syntetyk tak jak inni Ci piszą. Niewiem po co ktoś zmienił juz na pól syntetyk przy takim przebiegu jesli jest orginalny. Zmiany olejów są czymś uwarunkowne i niemożna sobie zmieniać jak sie komu podoba. Zmienia sie olej z pełnego na pół syntetyk jeśli silnik ma już troche nalatane i ma słabe ciśnienie i jeśli na wolnych obrotach po rozgrzaniu zaświeca sie kontrolka smarowania ale przy zachodnich silnikach niesłyszałem by sie komus zaświeciła. Koledzy doradzacie koledze zmienić olej na pełny syntetyk a prędzej auto latało na pól syntetyku! Więc przy przebiegu 180 tyś CO ON UZYSKA??? przestań pisac bzdury i jak najszybciej wykasuj to co napisałeś bo, sie zaraz po Tobie tutaj mocno przejadą :wallbash: :wallbash:
rafael22 Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 A co ty sie tak burzysz??? Oceniasz wypowiedzi innych z forum naśmiewasz się co ty prezentujesz??? Coś ty za sędzia sie znalazł. Jeśli nie chcesz powmóc koledze więć sie nie udzielaj a komentarze pisz sobie gdzie indziej.
Dev Opublikowano 21 Lutego 2012 Opublikowano 21 Lutego 2012 moj komentarz w tym temacie wyraża az nadto nie jestem sędzią ale mam odpowiednia wiedze na ten temat aby reagowac na takie bzdury
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się