pandrulewicz Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Witam Mam pytanie jutro wymieniam termostat i płyn i chciałem się spytać czy muszę płukać układ czy mogę sobie podarować czy jednak lepiej to zrobić. Czekam na rady Pozdrawiam
tomek20stencel5 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Możesz ale nie musisz, jak płyn jest czysty to raczej nie ma sensu płukać.
tomaszstn Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Dokładnie jak wcześniej nie było jakiegoś paskudztwa to możesz śmiało zalewać nowy, najlepiej G12++
songo Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 jeśli na ściankach zbiorniczka nie osadziły się żadne syfy to płukanie możesz sobie darować a co do termostatu to proponuję zakupić i włożyć raczej ten ciut droższy a lepszy
marionozzo Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 jeśli nie ma syfu to nie musisz płukać i zalej g12++ ja zalałem teraz koncentratem z febi orginał i jest super ewentualnie możesz sobie nagrzewnice przepłukać
ar2rek23 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Witam. Mnie też czeka wymiana płynu i w związku z tym mam pytanie, czy muszę zalewać taki jaki był, czy mogę wlać G12plus.
tomek20stencel5 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Opublikowano 29 Grudnia 2011 Możesz zalać a nawet powinieneś G12++, nawet jeśli coś tam starego płynu zostanie to nic, G12++ jest mieszalny ze wszystkimi płynami.
ar2rek23 Opublikowano 30 Grudnia 2011 Opublikowano 30 Grudnia 2011 A czy jest różnica miedzy G12plus a cartechnic CT12 plus?
colins Opublikowano 31 Grudnia 2011 Opublikowano 31 Grudnia 2011 Pozwólcie, że się wtrącę, bo sam zamierzam wymieniać płyn w moim wynalazku i wyjaśnijcie mi dlaczego trzeba wlewać tylko i wyłącznie płyn G12? Wiele samochodów ma chłodnice aluminiowe, a jeszcze więcej ma bardziej skomplikowane od Audi układy chłodzenia, ale zalane nawet najtańszym Borygo jeżdżą bezproblemowo. Dlaczego więc tutaj wszyscy tacy napaleni na to jednak droższe od innych płynów G12? Jakby co, to nie jest to post zaczepny - jako młody na forum chciałbym po prostu uzyskać informację w czym płyn G12 jest lepszy od Petrygo, Borygo czy innego Prestone. Pozdrawiam
pioteros Opublikowano 2 Stycznia 2012 Opublikowano 2 Stycznia 2012 bo inne plyny nie dadza ci gwarancji skutecznego smarowania pompy wodnej i braku utleniania sie elementow ukladu chlodzenia
colins Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 bo inne plyny nie dadza ci gwarancji skutecznego smarowania pompy wodnej i braku utleniania sie elementow ukladu chlodzenia Nie przekonałeś mnie. Inne płyny też mają dodatki antykorozyjne i smarują nie gorzej. A w moim aucie to już w ogóle mogę zalać samą kranówę i smarowanie w najbliższym czasie będę miał zapewnione aż za nadto, bo właśnie poszła mi jak mniemam chłodniczka oleju i mam olej w płynie. Właśnie jutro jestem umówiony na jej wymianę, a potem zaleję układ jakimś tanim płynem i poobserwuję co i jak i dopiero jak pojeżdżę i będzie OK, to rozważę zalanie G12. No chyba, że nie będzie OK, to zwalanko głowicy mnie czeka.
majkel_majki Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 Olej G12, zalej przyzwoity płyn, np. Prestone, Dynagel, coś polskiego z Organiki czy jakieś Texaco i zapomnij o temacie. Kult Motula i G12 uprawiany na tym forum trzeba brać z przymrużeniem oka
colins Opublikowano 3 Stycznia 2012 Opublikowano 3 Stycznia 2012 No właśnie pierwsze co mi wpadło w oko po zalogowaniu się tutaj, to ten kult G12. Ale chyba każde forum ma takiego bzika i na ten przykład mogę napisać, że na poprzednim forum, gdzie do tej pory się udzielałem (a był to Klub Cytrynki) szczególnym kultem otaczane były oleje Total.
m3e30 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 szczerze mówiąc robiłem wymiane wczoraj... Zalałem G12 + Borygo eko do pełna. Zakręciłem korek w zbiorniczku. (wody bedzie ubywac) rozgrzałem mały obieg do 90 stopni. Zgasilem silnik odkrecilem korek w zbiorniczku wyrownawczym. Dałem ogrzewanie na maksa. uzupełnilem płyn (silnik najlepiej jak bedzie letni) uruchomilem silnik odkrecilem zbiorniczek i dogrzalem na biegu jalowy,m do 90stopni zaczelem uciskac dolny wąż chłodnicy aż bański powietrza wyszły ( w audi jest duża chłodnica i wiatrak na visko wiec dluze sie grzeje) zakrecilem zbiorniczek. wsiadłem do auta i rundka kontrolna do zielonej góry jakies 50km w jedną strone na kebaba. Auto nie zwieksza ani nie zmniejszalo temp. trzy,alo rowno 90 st. wiec wszystlko gra. Jesli chodzi o powietrze w ukladzie to i tak samo zejdzie. kwestia czasu. i trzeba pilnowac plynu. cieplo grzeje w srodku to nie jest zapowietrzony. Wiec tyle z moiuch dosw.
Maxcudo Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 Przemek, jak tam? Co w końcu wlałeś? Jaki termostat?
Lukaszo Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 witam kolegów mam takie pytanie mam audi a4 1,820v i gdzie siedzi czujnik temp. przy silniku gdzie się on znajduje z góry dziękuje i pozdrawiam
Dev Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 między głowica a ściana grodziową na króćcu ale w tym roczniku moga byc dwa
colins Opublikowano 4 Stycznia 2012 Opublikowano 4 Stycznia 2012 szczerze mówiąc robiłem wymiane wczoraj... Zalałem G12 + Borygo eko do pełna. Zakręciłem korek w zbiorniczku. (wody bedzie ubywac) rozgrzałem mały obieg do 90 stopni. Zgasilem silnik odkrecilem korek w zbiorniczku wyrownawczym. Dałem ogrzewanie na maksa. uzupełnilem płyn (silnik najlepiej jak bedzie letni) uruchomilem silnik odkrecilem zbiorniczek i dogrzalem na biegu jalowy,m do 90stopni zaczelem uciskac dolny wąż chłodnicy aż bański powietrza wyszły ( w audi jest duża chłodnica i wiatrak na visko wiec dluze sie grzeje) zakrecilem zbiorniczek. wsiadłem do auta i rundka kontrolna do zielonej góry jakies 50km w jedną strone na kebaba. Auto nie zwieksza ani nie zmniejszalo temp. trzy,alo rowno 90 st. wiec wszystlko gra. Jesli chodzi o powietrze w ukladzie to i tak samo zejdzie. kwestia czasu. i trzeba pilnowac plynu. cieplo grzeje w srodku to nie jest zapowietrzony. Wiec tyle z moiuch dosw. Ciekawe, ciekawe. U mnie jednak było konieczne odpowietrzanie na wężu powrotnym z nagrzewnicy. Wymieniałem dzisiaj chłodniczkę oleju więc płyn też wymieniłem. Po zalaniu świeżego liczyłem, że też sam się odpowietrzy, a jednak nie dał rady. Silnik zagrzał się szybko do 90 stopni, ale temperatura nie zatrzymała się tylko zaczęła wędrować do góry i motor zaczął się przegrzewać. Gdy klimatronik na kanale 49 pokazał 103 stopnie, to odpuściłem i przeprowadziłem standardową metodę odpowietrzania ze ściąganiem przewodu nagrzewnicy i sikaniem z otworka. I dopiero po tych czarach wszystko wróciło do normy. Tak więc trochę jestem zdziwiony, że u Ciebie nie trzeba było jednak tego robić.
Maxcudo Opublikowano 5 Stycznia 2012 Opublikowano 5 Stycznia 2012 Zawsze można stanąć samochodem pod górkę i postać trochę na zapalonym silniku, ew trochę po gazować, wtedy też odpowietrzy nagrzewnice
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się