krzysztof198919891989 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2012 kiedys tam jak jeszcze tego watku nie załozyłem i podpinałem te szyby to racja kostka stacyjki mi sie zjarała oraz czarny kabel z kostki niebieksiej.ale czy to było to ta bezposrednia przyczyna to nie wiem
buncio Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 ale tu przy zielonej kostce też było coś łatane widać na zdjęciu izolację. A pytam o to bo naprawdę nie zgadzają się mi kolory przewodów np jak kiedyś pisałeś rozpiskę pinów i kolorów tego przekaźnika/sterownika szyb to tam z pin9 wychodzi przewód biało/żółty i taki sam kolor powinien być w tej zielonej kostce a tam zamiast tego koloru dochodzi brązowo/czerwony...... dziwne.... z pin8 tego przekaźnika wychodzi u ciebie przewód czerwono/szary a do zielonej kostki dochodzi czarny..... czy tam nikt nic nie namieszał????
krzysztof198919891989 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2012 jesli chodzi o kostke nieb, i ziel to nic nie było grzebane.w takim razie jak ten temat ugryźć ?? żeby chociaż po podłączeniu tej wiazki przód działał to z tyłem by sie doszło a tu nic
buncio Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Jeśli pospinasz kostkę czerwoną i niebieską zgodnie z rozpiską jak napisał ci BROMCHIT to jest tylko część zabawy ale ruszy to dopiero po prawidłowym spięciu przewodów kostki zielonej. Jak napisałem wcześniej jest troszkę zamieszania z tymi kolorami ale już tłumaczę jak spiąć kostkę zieloną. 1. przewód brązowo/żółty z instalacji starej 2 szyby spinasz z przewodem czarnym instalacji nowej 4 szyb jest to "+ po kluczyku" i te przewody idą tylko do silników drzwi przednich 2. przewód brązowo/czerwony z instalacji starej 2 szyb spinasz z przewodem czerwono/brązowym instalacji nowej 4 szyb jest to przewód sterujący domykaniem szyb 3. NAJWAŻNIEJSZY przewód czarny instalacji starej 2 szyb łączysz z przewodem czarno/żółtym nowej instalacji 4 szyb i na tym przewodzie jest podświetlenie przycisków oraz jest to + na sterowanie otwieraniem i zamykaniem szyb 4. pozostaje w zielonej kostce nowej instalacji 4 szyb jeden przewód czerwono/czarny to jest przewód sterujący otwieraniem szyb w funkcji komfort ale ten przewód pozostawiasz wolny DO DZIEŁA
Bromchit Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Jeśli pospinasz kostkę czerwoną i niebieską zgodnie z rozpiską jak napisał ci BROMCHIT to jest tylko część zabawy ale ruszy to dopiero po prawidłowym spięciu przewodów kostki zielonej. Jak napisałem wcześniej jest troszkę zamieszania z tymi kolorami ale już tłumaczę jak spiąć kostkę zieloną. 1. przewód brązowo/żółty z instalacji starej 2 szyby spinasz z przewodem czarnym instalacji nowej 4 szyb jest to "+ po kluczyku" i te przewody idą tylko do silników drzwi przednich 2. przewód brązowo/czerwony z instalacji starej 2 szyb spinasz z przewodem czerwono/brązowym instalacji nowej 4 szyb jest to przewód sterujący domykaniem szyb 3. NAJWAŻNIEJSZY przewód czarny instalacji starej 2 szyb łączysz z przewodem czarno/żółtym nowej instalacji 4 szyb i na tym przewodzie jest podświetlenie przycisków oraz jest to + na sterowanie otwieraniem i zamykaniem szyb 4. pozostaje w zielonej kostce nowej instalacji 4 szyb jeden przewód czerwono/czarny to jest przewód sterujący otwieraniem szyb w funkcji komfort ale ten przewód pozostawiasz wolny DO DZIEŁA Robert coś mi nie pasuje Twój opis, a dokładnie chodzi mi o przewód czarny ( ten konkretnie ma taką samą funkcję przy 2 szybach i przy 4 szybach i to jest plus po stacyjce w jednej i w drugiej aplikacji). A co do przewodu brązowo-żółtego to zerknij na schemat 2 elektryczne szyby i napisz proszę czemu akurat tak ma to być podłączone : Pamiętaj, że dwie elektryczne szyby działały Krzysztofowi bez problemu więc połączenia były OK.
PaWeł111 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 hej koledzy ja niedawno co wrodziłem z podpinania el szyb i d*pa przody działają a tył nie a i jeszcze przycisk blokady drzwi bark światełka ale zauważyłem ze jak jest wyciśnięty to nic się nie świeci z tyłu a jak wciśnięty to guziki się podświetlają i po wciśnięciu przycisku słychać takie cyk z mechanizmu a podpiąłem według schematu :(:(
Bromchit Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 hej koledzy ja niedawno co wrodziłem z podpinania el szyb i d*pa przody działają a tył nie a i jeszcze przycisk blokady drzwi bark światełka ale zauważyłem ze jak jest wyciśnięty to nic się nie świeci z tyłu a jak wciśnięty to guziki się podświetlają i po wciśnięciu przycisku słychać takie cyk z mechanizmu a podpiąłem według schematu :(:( Jak chodzi Ci przód, i to już coś, bo Krzysztofowi nic działa. Według którego schematu bo było i kilka , z którego roku masz auto,(bo dokładane wiązki są z '97r. jak wcześniej pisałeś), fabryka wprowadzała zmiany w schematach ze cztery razy. Ten opis co ja podałem był zrobiony na podstawie tego co podał Krzysztof. W Twoim przypadku może być trochę inaczej.
PaWeł111 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 ja mam autko z 95 roku możne coś pochrzaniłem z ta blokada drzwi ale jak sprawdzałem próbnikiem to na jednym styku w drzwiach jest prod a na drugim nie ma no ja jechałem ze schematu tego przygotowanego dla krzyska
Bromchit Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 ja mam autko z 95 roku możne coś pochrzaniłem z ta blokada drzwi ale jak sprawdzałem próbnikiem to na jednym styku w drzwiach jest prod a na drugim nie ma no ja jechałem ze schematu tego przygotowanego dla krzyska :eusathink:Krzysiek też ma auto z '95r. i Tobie przód działa, a u Niego nie. Sprawdź jeszcze raz podłączenie tej blokady i przy okazji spisz kolory przewodów, jakie tam występują. U Ciebie może być właśnie problem z odpowiednim podłączeniem tej blokady dlatego tył nie chodzi. Ale gdyby to był problem blokady, to tył z przycisków w drzwiach kierowcy powinien działać Mam nadzieję, że stały plus do tylnych podnośników podłączyłeś.
PaWeł111 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 jak coś będę wiedział to dam znać
krzysztof198919891989 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2012 jak coś będę wiedział to dam znać a wstaw fotki tych kostek jak to podlaczone masz.moze jak zerkne to mnie oswieci.tylko tak by bylo kolory kabli widac.a w ten przekaznik sie podpinales?
PaWeł111 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 nie w przekaźnik się nie podpinałem no ja będę miał chwile to wstawię ---------- Post added at 09:14 ---------- Previous post was at 09:10 ---------- ja mam autko z 95 roku możne coś pochrzaniłem z ta blokada drzwi ale jak sprawdzałem próbnikiem to na jednym styku w drzwiach jest prod a na drugim nie ma no ja jechałem ze schematu tego przygotowanego dla krzyska :eusathink:Krzysiek też ma auto z '95r. i Tobie przód działa, a u Niego nie. Sprawdź jeszcze raz podłączenie tej blokady i przy okazji spisz kolory przewodów, jakie tam występują. U Ciebie może być właśnie problem z odpowiednim podłączeniem tej blokady dlatego tył nie chodzi. Ale gdyby to był problem blokady, to tył z przycisków w drzwiach kierowcy powinien działać Mam nadzieję, że stały plus do tylnych podnośników podłączyłeś. a powiedz mi stały plus to który pin w kostce
Bromchit Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 nie w przekaźnik się nie podpinałem no ja będę miał chwile to wstawię---------- Post added at 09:14 ---------- Previous post was at 09:10 ---------- ja mam autko z 95 roku możne coś pochrzaniłem z ta blokada drzwi ale jak sprawdzałem próbnikiem to na jednym styku w drzwiach jest prod a na drugim nie ma no ja jechałem ze schematu tego przygotowanego dla krzyska :eusathink:Krzysiek też ma auto z '95r. i Tobie przód działa, a u Niego nie. Sprawdź jeszcze raz podłączenie tej blokady i przy okazji spisz kolory przewodów, jakie tam występują. U Ciebie może być właśnie problem z odpowiednim podłączeniem tej blokady dlatego tył nie chodzi. Ale gdyby to był problem blokady, to tył z przycisków w drzwiach kierowcy powinien działać Mam nadzieję, że stały plus do tylnych podnośników podłączyłeś. a powiedz mi stały plus to który pin w kostce Gruby przewód czerwono-czarny. Pin 8 w czerwonych kostkach przy słupkach tylnych drzwi, ma być podłączony do bezpiecznika S43, którego u Ciebie nie ma (może już jest z dokładaną instalacją), jest tylko S37 od przednich szyb.
PaWeł111 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 zaraz sprawdzę i dam znać bo wiem ze te bezpieczniki miałem przepalone bo coś w nich latało i włożyłem 30A zwykłe mam nadzieje ze się nic nie stanie
Szymoonk Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Nie patrzcie na kolory kabli bo to nie ma sensu. Wiązka w drzwiach ma inne kolory i wiązka w podłodze też ma inne kolory. Dałem rozpiskę wcześniej, probówka, miernik w rękę i sprawdzać po kolei czy na danym pinie jest napięcie. Wszystko sterowane jest masa albo plusem innych sygnałów nie ma. Przód lewy (kierowcy) Kostka czerwona 6 pinowa pin 1 plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik) 2 domykanie (masa) funkcja komfort 3 plus - stały 4 masa - stały 5 plus po kluczyku 6 otwieranie (masa) funkcja komfort Przód lewy (kierowcy) Kostka niebieska 10 pinowa pin 1 2 zamykanie prawy przód (pasażera) 3 otwieranie prawy przód (pasażera) 4 5 plus sterujący dla tylnych szyb 6 zamykanie tył lewy 7 otwieranie tył lewy 8 9 zamykanie tył prawy 10 otwieranie tył lewy Przód prawy (pasażera) Kostka czerwona 10 pinowa pin 1 masa - stały 2 zamykanie (z kostki niebieskiej 10 pinowej) 3 plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik) 4 domykanie (masa) funkcja komfort 5 plus po kluczyku 6 otwieranie (z kostki niebieskiej 10 pinowej) 7 otwieranie (masa) funkcja komfort 8 plus - stały 9 10 Tył lewy Kostka czerwona 10 pinowa pin 1 masa - stały 2 zamykanie (z kostki niebieskiej 10 pinowej) 3 plus sterujący (z kostki niebieskiej 10 pinowej) 4 domykanie (masa) funkcja komfort 5 otwieranie (masa) funkcja komfort 6 otwieranie (z kostki niebieskiej 10 pinowej) 7 plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik) 8 plus - stały 9 10 Tył Prawy Kostka czerwona 10 pinowa pin 1 masa - stały 2 zamykanie (z kostki niebieskiej 10 pinowej) 3 plus sterujący (z kostki niebieskiej 10 pinowej) 4 domykanie (masa) funkcja komfort 5 otwieranie (masa) funkcja komfort 6 otwieranie (z kostki niebieskiej 10 pinowej) 7 plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik) 8 plus - stały 9 10
Bromchit Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 zaraz sprawdzę i dam znać bo wiem ze te bezpieczniki miałem przepalone bo coś w nich latało i włożyłem 30A zwykłe mam nadzieje ze się nic nie stanie Właśnie one mają mieć 30A. Bardzo czytelną rozpiskę podał wam Szymoonk, spróbujcie z niej skorzystać.
PaWeł111 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 no na tym grubym czerwono czarnym kabelku nie ma napięcia właśnie sprawdziłem
Bromchit Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 no na tym grubym czerwono czarnym kabelku nie ma napięcia właśnie sprawdziłem No to trzeba go podłączyć do stałego plusa, i to pewnie jest przyczyną niedziałania tylnych szyb.
buncio Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 BROMCHIT... powiem ci że ta moja teoria może brzmieć dziwnie i sam zachodzę w głowę jak to powinno działać ale prawdą jest to co napisał SZYMOONK że kolory kabli są różne i ta rozpiska co podał jest prawdziwa. Postaram się wytłumaczyć dlaczego tak napisałem z tymi podłączeniami tej zielonej kostki. Co prawda posługiwałem się instalacją auta nowszego gdzie nie ma przekaźnika/sterownika szyb tylko dodatkowymi funkcjami steruje moduł centralnego zamka no i jest tak ....prosiłem aby KRZYSZTOF rozpinał pojedynczo przewody z zielonej kostki i sprawdzał co nie działa i ja podobny eksperyment tez przeprowadzałem. Wyniki eksperymentu KRZYSZTOFA 1. "wyciągasz przewód brązowo/zółty spinasz kostkę i sprawdzasz co nie działa " - przyciski szyb się podświetlają, szyby otwierają i zamykają. jest domykanie szyb 2. "wyciągasz przewód brązowo/czerwony spinasz kostkę i sprawdzasz co nie działa " - przyciski szyb się podświetlają, szyby otwierają i zamykają. natomiast brak domykania szyb 3. "rozpiołem przewód czarny w kostce zielonej. straciło podswietlenie oraz działanie szyb" A to wyniki mojego eksperymentu 1. wyciągam przewód czarny - jest podświetlenie szyby działają otwieranie i domykanie komfortu działa 2. wyciągam przewód czerwono/brązowy - jest podświetlenie szyby działają brak domykania szyb 3. wyciągam przewód czarno/żółty - straciło podświetlenie oraz szyby nie działają 4. wyciągam przewód czerwono/czarny - jest podświetlenie szyby działają brak otwierania funkcji komfort. Punkt 4 mojego eksperymentu KRZYSZTOFA nie dotyczy bo przekaźnik/sterownik szyb nie ma tej funkcji tylko instalacja elektryczna 4 szyb ta która włożył ma przewody ale nie ma impulsu sterującego tej funkcji. No i przypatrz się kolorystyce przewodów rozpiętych i temu co nie działa i chyba do tego samego wniosku dojdziesz. Logika by nakazywała że czarny trzeba spiąc z czarnym ale z tych eksperymentów wychodzi że jednak nie. U KRZYSZTOFA w starej instalacji auta 2 szyb przewód czarny jak rozepnie straci wszystko czyli ten przewód to +12V który to jest napięciem sterowniczym na przełączniki szyb i na podświetlanie tych przełączników i się fachowo nazywa "plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)". Natomiast w instalacji aut nowszych (97 wzwyż) z których to pochodzi instalacja 4 szyb elektrycznych czarny przewód to jest całkiem inna funkcja a dokładnie to "plus po kluczyku" a przewód czarno/żółty to właśnie ta funkcja "plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)" Patrzyłem na te schematy co je zamieściłeś no i nikaj kolorystyka przewodów nie odpowiada temu co KRZYSZTOF ma w swoim aucie.
Szymoonk Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 dodam tylko że rozpiskę robiłem sam, bo nie miałem żadnej elektryki w aucie a zakładałem 4 szybki w prądzie. Instalacje i ramki miałem z auta po lifcie. Moja pompka nie obsługuje el. szyb dlatego dokupiłem ori przekaźnik który mi tym steruje. Pozdro ---------- Post added at 15:10 ---------- Previous post was at 14:16 ---------- dokładnie od tej daty "załączaniem" el.szyb zajmowała się pompka centralnego zamka czyli w mojej rozpisce był to pin oznaczony jako "plus po zapłonie (podtrzymywany czasowo przez ori przekaźnik)"[h=2]Modelljahr 1997 (7/96 - 7/97)[/h] B9 - sw/ge - 0,35 mm² - Beleuchtung/Freigabe/Sperrung von Fensterhebern und Schiebedach kolor przewodu odpowiedzialny za "włączanie" i wychodzący z pompki to czarno-żółty, ale w wiązce w podłodze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się