Skocz do zawartości
IGNOROWANY

"Niezdrowy" klekot silnika 2.0 TFSI w A4 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
40 minut temu, marcinps napisał:

Nie napisałem że olejowy idzie ze zmiennych ale że właśnie ten zawór steruje ciśnieniem oleju wtłaczanego do komory łańcucha i on reguluje cisnienie tak samo jak popękane pierścienie będą powodować nieprawidłowość w pracy silnika bo zmieni się ilość podawanego oleju. Napięcie łańcucha się nie zmienia że raz luźny, a raz napięty ciśnienie on ma za zadanie trzymać odpowiednie napięcie łańcucha po to żeby wałki się nie rozjechały i tu do gry wchodzi koło zmiennych faz na które ciśnienie podawane jest z zaworu n205 i ono odpowiada za utrzymanie prawidłowego położenia wałków względem siebie. 

Myślę że obaj dobrze rozumiemy zasadę działania zmiennych faz rozrządu w tym silniku :) Wracając do mojego problemu i tego odgłosu to nasuwa się pytanie czy wariator jest w stanie wydawać takie dzwięk? Pierścienie o których mówisz wyżej są u mnie ok. Za wielkiego sprawdzenia wariatora też nie zrobię w warunkach domowych - jeszcze go nie odkręciłem bo czekam na blokady. Jak się będzie chciał w ogóle odkręcić. :D

Czy jest ktoś kto wie czy nowy napinacz łańcuszka rozrządu puszcza olej w okolicy tłoczka? To jest pewnie nie łatwe pytanie bo większość z nas zagląda tam jak już ma jakieś problemy. Próbuje za wszelką cenę nie być wymieniaczem który wyda 3 tyś i dalej będzie w d*pie.

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, trebron82 napisał:

Myślę że obaj dobrze rozumiemy zasadę działania zmiennych faz rozrządu w tym silniku :) Wracając do mojego problemu i tego odgłosu to nasuwa się pytanie czy wariator jest w stanie wydawać takie dzwięk? Pierścienie o których mówisz wyżej są u mnie ok. Za wielkiego sprawdzenia wariatora też nie zrobię w warunkach domowych - jeszcze go nie odkręciłem bo czekam na blokady. Jak się będzie chciał w ogóle odkręcić. :D

Czy jest ktoś kto wie czy nowy napinacz łańcuszka rozrządu puszcza olej w okolicy tłoczka? To jest pewnie nie łatwe pytanie bo większość z nas zagląda tam jak już ma jakieś problemy. Próbuje za wszelką cenę nie być wymieniaczem który wyda 3 tyś i dalej będzie w d*pie.

Z tego co widziałem to tłoczek napinacza osadzony jest w środku całego napinacza i normalnie są to dwie oddzielne części zaś w środku znajduje się sprężynka która w połączeniu z olejem napina łańcuch ale teraz to Ci nie powiem czy olej powinien wylatywać otworem czy przez tłoczek też. 

Edytowane przez marcinps
Może być koło zmiennych faz ja nie ryzykowałem późniejszych problemów i dałem nowe.
Opublikowano (edytowane)

Wymieniłem cały zestaw wraz z fazatorem ale auto straciło mocy trochę. Znaczy ma moc ale się długo wkręca. Jest możliwość że przestawione wałki dają taką dolegliwość? (Silnik chodzi równiutko) Wymieniałem niestety bez blokad. A i jeszcze jedno fazator jest chiński a fis nie wywala żadnych błędów. 

Edytowane przez Wojakplcom2
Opublikowano
8 godzin temu, Wojakplcom2 napisał:

Wymieniłem cały zestaw wraz z fazatorem ale auto straciło mocy trochę. Znaczy ma moc ale się długo wkręca. Jest możliwość że przestawione wałki dają taką dolegliwość? (Silnik chodzi równiutko) Wymieniałem niestety bez blokad. A i jeszcze jedno fazator jest chiński a fis nie wywala żadnych błędów. 

Tak to jest objaw źle ustawionych wałków. 

Opublikowano

Hej, dołączę się do tematu. Jak już wymienialiście wariator to z jakiej firmy? 2.0 tfsi BUL mam u siebie.

Opublikowano
6 godzin temu, Korbus napisał:

Hej, dołączę się do tematu. Jak już wymienialiście wariator to z jakiej firmy? 2.0 tfsi BUL mam u siebie.

Hej ja mam z tej firmy Vaico v10-4822. 

Opublikowano

Witam a3 8p 2.0 tfsi 

Po wymianie szklanki popychacz pompy wysokiego ciśnienia paliwa 

Mam taki dzwiek jak na filmie https://youtu.be/CQQPjQE8sjE

Podczas jazdy od 1800obr tez słychać jedno stajne stukanie po odpuszczeniu gazu cisza 

W czym moze być problem 

Opublikowano

No pany się zesrało klekot na ciepłym i błąd P0011 powrócił i niestety czeka mnie ponowna wymiana wariatora ale powiedziałem koniec wymieniam na oryginał plus dodatkowo nowy dekiel plus pierścienie i uszczelka koniec z zamiennikiem no ale po rabatach wyszło 520euro niestety tak to jest jak chce się przyoszczędzić? raz, a porządnie. 

Opublikowano
3 godziny temu, marcinps napisał:

No pany się zesrało klekot na ciepłym i błąd P0011 powrócił i niestety czeka mnie ponowna wymiana wariatora ale powiedziałem koniec wymieniam na oryginał

I bardzo dobry ruch....

Wiadomo,że tanio nie będzie, ale za to jest gwarancja jakości, a przy takich akcjach warto zakładać sprawdzone części i mieć spokój.

Opublikowano
W dniu 11.05.2021 o 19:08, AndrzejK. napisał:

I bardzo dobry ruch....

Wiadomo,że tanio nie będzie, ale za to jest gwarancja jakości, a przy takich akcjach warto zakładać sprawdzone części i mieć spokój.

Najgorsze że rzęzi nie miłosierni objaw diesla x10 strasznie głośno i zastanawiam się bo mam do zrobienia trasę 900km ? P0016 – Pozycja wału korbowego / pozycja wałka rozrządu, korelacja A czujnika 1. rzędu i teraz czy da radę z tym jechać? 

Opublikowano

Wiesz....nie chcę Ci nic sugerować, bo może to zabrzmieć subiektywnie.

Ja w takiej sytuacji bym nie jechał autem tyle kilometrów z taką dolegliwością.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, marcinps napisał:

Najgorsze że rzęzi nie miłosierni objaw diesla x10 strasznie głośno i zastanawiam się bo mam do zrobienia trasę 900km ? P0016 – Pozycja wału korbowego / pozycja wałka rozrządu, korelacja A czujnika 1. rzędu i teraz czy da radę z tym jechać? 

Da radę. Ale czy warto?

Opublikowano
9 godzin temu, afroo. napisał:

Da radę. Ale czy warto?

No właśnie lawetę moge mieć dopiero po stronie niemieckiej. ?

Opublikowano

Witam, czy jest ktoś kto z okolic Krakowa jest w stanie zdiagnozować i ewentualnie wymienić łańcuch i napinacz? 

Opublikowano (edytowane)

Siemanko Pacjent B7 2.0TFSI 147kW .

Wiem że temat już kilku krotnie wałkowany przeczytałem wszystkie możliwe posty i wasze przypadki odnośnie głośnej pracy silnika w tych Audiczkach a więc mój przypadek wygląda następująco 

Autko posiadam 2 lata po sprowadzeniu z Szwajcarii Olej wymieniam co 10tys km 5w30Motula autko co prawda posiada te 294tys nalotu ale po różnych oględzinach jest w bardzo dobrej kondycji pomimo tego pracuje głośno, dodam że wymieniłem w nim już sporo tajli oczywiście nie na jakieś najtańsze tylko te z górnej półki albo tylko i wyłącznie oryginały niestety no są to kosztowne rzeczy ale nie mam zamiaru oszczędzać i wiem że audi nie wspolgra z zamiennikami m.in w aucie wymienione zostało na nowe i zdiagnozowane 

- wariator + łańcuszek + napinacz 

-szklanka popychacza pompy paliwa 

-wszystkie możliwe oringi uszczelniacze 

-cisnienie oleju sprawdzone jest takie jak powinno 

- smok czysciutki jak i pompa oleju w bdb kondycji

- ciśnienie na garach po 12 atmosfer 

-elektrozawór zmiennych faz 

- pierścionki na obudowie wariatora (te3 co wchodzą wraz z obudową do wariatora )

- napinacz paska wieloklinowego 

- odma 

- rozrząd kompletny 

Auto ma moc nic się nie dzieje zbiera się tak jak powinno , porównywalne z samochodem kumpla który zrobił ale to zrobił kompletna kapę silnika wszystkie możliwe rzeczy za same tajle dał 10tys auto zbiera się tak samo pracuje tak samo żadnych błędów , a jednak pracuje dość głośniej , dodam że po odpuszczaniu nogi z gazu gdy auto schodzi z obrotów słychać łańcuszek jak trykocze tak jak w rowerze jak jedziemy sobie np z górki może i głupie porównanie ale tak to sobie odbieram. Pytanie czy nie ma tam gdzieś zaworka zwrotnego bo ja już jestem głupi i może ten zaworek upuszcza , nie wiem na prawdę nie wiem już trochę zmęczony tym jestem ale głową dalej boli w nocy nie śpia ?

Jak ktoś ma jakis pomysł albo propozycje walcie śmiało oczywiście od głupich docinek prosiłbym się powstrzymać . Dodaje filmik z pracy silnika

Edytowane przez Gracek_Audi
Opublikowano
11 godzin temu, Gracek_Audi napisał:

Siemanko Pacjent B7 2.0TFSI 147kW .

Wiem że temat już kilku krotnie wałkowany przeczytałem wszystkie możliwe posty i wasze przypadki odnośnie głośnej pracy silnika w tych Audiczkach a więc mój przypadek wygląda następująco 

Autko posiadam 2 lata po sprowadzeniu z Szwajcarii Olej wymieniam co 10tys km 5w30Motula autko co prawda posiada te 294tys nalotu ale po różnych oględzinach jest w bardzo dobrej kondycji pomimo tego pracuje głośno, dodam że wymieniłem w nim już sporo tajli oczywiście nie na jakieś najtańsze tylko te z górnej półki albo tylko i wyłącznie oryginały niestety no są to kosztowne rzeczy ale nie mam zamiaru oszczędzać i wiem że audi nie wspolgra z zamiennikami m.in w aucie wymienione zostało na nowe i zdiagnozowane 

- wariator + łańcuszek + napinacz 

-szklanka popychacza pompy paliwa 

-wszystkie możliwe oringi uszczelniacze 

-cisnienie oleju sprawdzone jest takie jak powinno 

- smok czysciutki jak i pompa oleju w bdb kondycji

- ciśnienie na garach po 12 atmosfer 

-elektrozawór zmiennych faz 

- pierścionki na obudowie wariatora (te3 co wchodzą wraz z obudową do wariatora )

- napinacz paska wieloklinowego 

- odma 

- rozrząd kompletny 

Auto ma moc nic się nie dzieje zbiera się tak jak powinno , porównywalne z samochodem kumpla który zrobił ale to zrobił kompletna kapę silnika wszystkie możliwe rzeczy za same tajle dał 10tys auto zbiera się tak samo pracuje tak samo żadnych błędów , a jednak pracuje dość głośniej , dodam że po odpuszczaniu nogi z gazu gdy auto schodzi z obrotów słychać łańcuszek jak trykocze tak jak w rowerze jak jedziemy sobie np z górki może i głupie porównanie ale tak to sobie odbieram. Pytanie czy nie ma tam gdzieś zaworka zwrotnego bo ja już jestem głupi i może ten zaworek upuszcza , nie wiem na prawdę nie wiem już trochę zmęczony tym jestem ale głową dalej boli w nocy nie śpia ?

Jak ktoś ma jakis pomysł albo propozycje walcie śmiało oczywiście od głupich docinek prosiłbym się powstrzymać . Dodaje filmik z pracy silnika

Ten dźwięk jest z pod dekla łańcuszka i pytanie teraz czy są jakieś błędy to po pierwsze bo teraz masz tak że jeżeli nie sypie błędem to i tak prawdopodobnie dekiel do zwalenia i wymiana tyłu, miałem kiedyś zamiennik i jak ułamał się ząb w wariatorze to jeszcze gorzej mi  nawalał i niestety ale czeka cię zmiana z tyłu gratów. 

Opublikowano
27 minut temu, marcinps napisał:

Ten dźwięk jest z pod dekla łańcuszka i pytanie teraz czy są jakieś błędy to po pierwsze bo teraz masz tak że jeżeli nie sypie błędem to i tak prawdopodobnie dekiel do zwalenia i wymiana tyłu, miałem kiedyś zamiennik i jak ułamał się ząb w wariatorze to jeszcze gorzej mi  nawalał i niestety ale czeka cię zmiana z tyłu gratów. 

Z tyłu wszystko wymienione tak jak napisałem wyżej :/ fazator łańcuszek napinacz :/ dlatego już zech jest blady z tego 

Opublikowano
12 minut temu, Gracek_Audi napisał:

Z tyłu wszystko wymienione tak jak napisałem wyżej :/ fazator łańcuszek napinacz :/ dlatego już zech jest blady z tego 

Ok ale nie masz gwarancji że coś nie klękło to jest objaw uszkodzonego łańcuszka, napinacza lub fazatora bez rozebrania nic nie będziesz wiedział. 

Opublikowano

Cześć, przyszła i kolej na mnie żeby spytać czy ten silnik dobrze chodzi. Silnik BGB, 2005 rok. Koleś który sprzedawał powiedział, że wymienił łańcuch (niestety tylko łańcuch, bez napinacza co było małym zdziwieniem) bo już było mocno słychać. Na moje chodzi trochę za głośno ale może jestem tylko przeczulony.

Pierwszy filmik, ten krótszy już na rozgrzanym (jakoś po 30 minutach normalnej jazdy), drugi na zimnym.

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Kodzi12 napisał:

Cześć, przyszła i kolej na mnie żeby spytać czy ten silnik dobrze chodzi. Silnik BGB, 2005 rok. Koleś który sprzedawał powiedział, że wymienił łańcuch (niestety tylko łańcuch, bez napinacza co było małym zdziwieniem) bo już było mocno słychać. Na moje chodzi trochę za głośno ale może jestem tylko przeczulony.

Pierwszy filmik, ten krótszy już na rozgrzanym (jakoś po 30 minutach normalnej jazdy), drugi na zimnym.

Jak dla mnie będziesz to robił jeszcze raz,wymiana samego łańcucha bez napinacza mija się z celem do tego powinno się wymienić też 3 pierścienie wchodzą w nastawnik (wariator faz rozrządu). Sam wariator też by można zmienić chociażby z racji wieku i przebiegu.Do sprawdzenia też ciśnienie oleju,bo to w tych silnikach ważna kwestia.

Edytowane przez Hołowczyc20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...