dwwasyl Opublikowano 18 Marca 2012 Opublikowano 18 Marca 2012 a masz Vag-a? Najlepiej to nim to wszystko sprawdzić. No i sprawdziłem. Po przejechaniu ok 10 km, wskazówka na 1 mm od 90C i już więcej nie wejdzie. Przejechałem ok, 20 km i potrzymałem auto na luzie przez pare min. Taki odczyt mam zawsze (nawet jak zrobie 200-300 km, tylkio że podczas trasy spada czasami do 2mm od 90 a czasami (jak pocisne) dotknie równo 90) Sprawdziliśmy VAGiem i: temperatura na wskaźniku 83-85C temperatura pracy silnika 78-82C Zawsze było jakieś 4-5C różnicy pomiędzy wskazaniem na liczniku a faktyczną temp. silnika - to normalne ? No ale co gorsze - silnik jest niedogrzany. Tak mi się zdawała. W 2007 auto miało (przez poprzedniego właściciela) wymieniony termostat w Seat Zamość. Dokopałem się faktury i jest tam: termostat 40 zł, robocizna 30 zł. Te 40zł to za mało chyba zeby wpakowali oryginał, co nie ? Co sądzicie ? Zacząć od wymiany termostatu na ori ?
dwwasyl Opublikowano 22 Marca 2012 Opublikowano 22 Marca 2012 Odmrażam wątek. Może mi ktoś coś doradzić ?
grzesiek a4 car Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 witam pytanie: co moze byc przyczyną tego ze wskaznik temperatury plynu chlodzacego podczas jazdy jest na 60 stopniach?? są wyjątki ze "zaskakuje" i pokazuje własciwą temperature 90st. czy ktos sie orientuje jaka jest tego przyczyna i jak ją ewentualnie naprawic?? dzieki pozdro.
Fr0styyy. Opublikowano 23 Marca 2012 Opublikowano 23 Marca 2012 witampytanie: co moze byc przyczyną tego ze wskaznik temperatury plynu chlodzacego podczas jazdy jest na 60 stopniach?? są wyjątki ze "zaskakuje" i pokazuje własciwą temperature 90st. czy ktos sie orientuje jaka jest tego przyczyna i jak ją ewentualnie naprawic?? dzieki pozdro. Problem z zegarami. Ja tak miałem, wskazówka czasami dochodziła do 60*C i zostawała na 60*C, jak wyłączyłem i włączyłem zapłon to było 90*C Wyjąłem zegary, rozebrałem tą pierdołę, poruszałem i naoliwiłem mechanizm od wskazówki. Teraz działa perfekcyjnie
grzesiek a4 car Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 a czym naoliwiles jesli wolno zapytac ??
Fr0styyy. Opublikowano 25 Marca 2012 Opublikowano 25 Marca 2012 Jakiś specjalny smar, czy olej miałem pod ręką.
Biszczan Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Odmrażam wątek. Może mi ktoś coś doradzić ? 86zł chyba ori termostat kosztuje (tyle w sierpniu płaciłem w ASO), na pewno nie kosztuje 40zł :/
dwwasyl Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Odmrażam wątek. Może mi ktoś coś doradzić ? 86zł chyba ori termostat kosztuje (tyle w sierpniu płaciłem w ASO), na pewno nie kosztuje 40zł :/ No domyślam się, że za 40 zl to zamontowali jakiś zamiennik qrcze. Pytanie tylko czy to na pewno termostat, skoro jest różnica ok. 5-7 stopni pomiędzy wskazaniem na liczniku a rzeczywistą temp. silnika ?
dwwasyl Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Hej. Dziś znowu podpiołem auto pod VAGa i taki rezultat. Ok 15 km przejechane - auto w pełni rozgrzane już po jakichś 5 km: Temp wskaźników: 82 Temp silnika:78 Poczekałem 5-7 na chodzącym silniku w garażu podziemnym i znowu zmierzyłem VAGiem i: Temp wskaźników: 84 Temp silnika: 80 Czy może mi ktoś powiedzieć jaką wy macie realną temp. (mierzoną VAG) ? Mi się wydawało że powinno być zawsze ok. 90 stopni. Te 4 stopnie rożnicy (zawsze), chyba nie są jakieś straszne ?
dwwasyl Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Opublikowano 30 Kwietnia 2012 Termostat wymieniony na ori z ASO i wszystko gra, wskazówka nie drgnie. Tak jak przypuszczałem wyjęty termostat okazał się zamiennikiem (Wahler). Podobno dobry zamiennik (taki zamontowali w ASO Seat w 2008 roku..., za termostat skasowali wówczas 40 zl, także przynajmniej uczciwa cena za zamiennik), no ale jak widać Wahler nie dał rady. Także, potwierdzam to co już wcześniej napisane - brać ori.
trawa1989 Opublikowano 13 Maja 2012 Opublikowano 13 Maja 2012 Witam:) Przy nowo wymienionym termostacie mam maly problem odnośie ogrzewania, samochód nagrzewa się do 90st tak jak powinien, jadąc dalej nagrzanym włączam ogrzewanie na maxa HI i obroty wentylatora. A temp. jadac spada do okolo 70st, a jak wyłączę nagrzewanie to wraca do 90st i trzyma cały czas aż do momentu jak włączę nagrzewanie, tak powinno byc czy cos jest nie tak???
dario212 Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Mój brat ma pewien problem w swojej a4 2.0 tdi. Odczyt temperatury dziwnie się zachowuje np. Wstaje rano i na dzień dobry ma już temp 80 st przejedzie kilka kilometrów i ten wskazuje już ponad 100. Gasi silnik czeka kilkanaście minut włącza silnik niby zimny a tu ten dalej 100. Jedzie kilka kilometrów a temperatura znów rośnie do 120. Co może byc przyczyną takiego dziwnego zachowania wskaźnika temperatury. Nie mogę sprawdzić vagiem gdyż nie posiadam kabla do tego modelu
waldekpsk Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 najprawdobodobniej walnięty masz termostat..
dario212 Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Termostat raczej odpada. Po nocy nie kiedy silnik zupełnie zimny pokazuje 70 a czasem wiecej. Wyglada na bład w wskazniku ale jak to sprawdzic. Jakby to był termostat to nie trzymałby temperatury albo się przegrzewał. Nawet jak pokazuje 120 st to się nic nie dzieje. Dziwna sprawa. Zdemontowałem licznik odpiąłem wtyki popukalem licznik i wróciło do normy. Wiec jak narazie wskazówka wraca na swoje miejsce po wyjeciu kluczyka
Wind911 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Opublikowano 1 Grudnia 2012 Witam. Ja mam podobnie. Jak zimny silnik pokazuje okoł 70st. Po rozgrzaniu dochodzi do 100st. Czyli mam przesuniecie o 10st. Co z tym zrobic. Tak jak kolega pisał wyżej rozebrać i pukać? Diesel 1,9tdi B5 AVG 99r Pozdrawiam.
Ksiadz Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Witam! Witam! Jeszcze wczoraj działało wszystko. Długa trasa, około 300 mil. Wiadomo, troszkę się pocisnęło... Rano auto odpalone, do pracy a tu ogrzewania ni ma. Zmieniony termostat, pompa wody i dalej lipa. Dmucha lekko ciepłym powietrzem. Co może być nie tak? Gdzie szukać przyczyny awarii? Dziękuję i pozdrawiam!
hgrzegorz Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 a poziom płynu dobry ,czy nagrzewnica ma obieg ,ewentualnie sterowanie klapami nawiewu.
Ksiadz Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 No właśnie sprawdzali obieg i coś jakby nie dawało takiego ciśnienia jak trzeba. Pompa niby działa bo woda idzie ale dopiero jak się przygazuje to na rurce pod szybą, (czyli chyba od powrotu?) zaczyna mocniej lecieć woda.
hgrzegorz Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 a nie sypałeś czasem jakiegoś środka do uszczelnienia wycieków , bo tym można sobie nagrzewnicę zatkać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się