Maras Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 ja jak kupilem samochod to przez 2 lata nie mialem problemow dopiero teraz takie cos wyskoczylo wczesniej bylo wszystko ok takze biegi raczej umiem zmieniac
aju Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 skrzynia która nalata 400tyś + to i tak chyba dobrze
Tommy Gun Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Skrzyniom w tdi zdecydowanie nie służy szybka zmiana biegów (ameryki nie odkrywam ). Czasami warto też ciut dłużej przytrzymać sprzęgło, zwłaszcza zanim olej w skrzyni się nagrzeje.
Vendeur Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 Sprzedaj auto... Ja właśnie do tego się przymierzam, bo włożeniu 20k w swoje, w tym. m.in. 4x problemy z automatem. Czasami po prostu tak jest, że ma się pecha do auta.
Maras Opublikowano 8 Lutego 2012 Opublikowano 8 Lutego 2012 zeby sprzedanie bylo takie proste to bym sie nie zastanawial nawet
pabbicz Opublikowano 9 Lutego 2012 Opublikowano 9 Lutego 2012 A u mnie padł manual - autem zrobiłem 33k - zero katowania skrzyni zawsze idealnie chodziła bez wzgl. na temp itp.Wsiadłem ostatnio do auta i ruszam a 1,2 wchodzą bardzo nieprecyzyjnie - z 2 nie da się praktycznie podczas jazdy wybrać 3.Biegi 3,4,5, R działają precyzyjnie i wpinają się idealnie na swoje miejsca a 1 i 2 jakby się lekko "przesunęły" podczas wrzucania i nie trafiają oraz nie wracaj na pozycje "luzu".
pregos Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Jakie są koszty wymiany synchronizatorow ? ( chodzi mi o robocizne). bo mam dylemat - naprawiać czy łudzić sie że kupie dobrą używkę. Kupilem auto w którym brakowało troche oliwy w skrzyni i biegi 1,2 stawiają opory.
aju Opublikowano 13 Lutego 2012 Opublikowano 13 Lutego 2012 Jakie są koszty wymiany synchronizatorow takie że kupisz 2-3 używane skrzynie za to
pregos Opublikowano 15 Lutego 2012 Opublikowano 15 Lutego 2012 byłem wczoraj u mechanika. Pojeździł, posłuchał i stwierdził ze on skrzyni by sie nieczepiał... prędzej sprzęgła. A w pierwszej kolejnosci je odpowietrzyć.
marecki_78 Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Opublikowano 15 Lutego 2012 Jakie są koszty wymiany synchronizatorow ? ( chodzi mi o robocizne). bo mam dylemat - naprawiać czy łudzić sie że kupie dobrą używkę. Kupilem auto w którym brakowało troche oliwy w skrzyni i biegi 1,2 stawiają opory. Synchronizator w ASO to około 80-140zł (zależy który tam padł) używane też kupisz i będa równie dobre ;-). Zrzucenie skrzynie to min 200zł, nowy olej w skrzyni to 120zł (dobry!) + naprawa około 100-300 (średnio ze 200) -> 520zł + koszt synchronizatorów[br]Dopisany: 15 Luty 2012, 20:34_________________________________________________ Czy powodem moze byc kolo zamachowe albo wybierak biegow? Podpowie ktos co to moze byc? Hmm, też o tym myślałem - koło zamachowe musiało by być krzywe a chba trudno go skrzywić - ja jeszcze u siebie wymienię wysprzęglik i spojrzę na wybierak bo coś mi się nie podoba ..
pabbicz Opublikowano 17 Lutego 2012 Opublikowano 17 Lutego 2012 A u mnie padł manual - autem zrobiłem 33k - zero katowania skrzyni zawsze idealnie chodziła bez wzgl. na temp itp.Wsiadłem ostatnio do auta i ruszam a 1,2 wchodzą bardzo nieprecyzyjnie - z 2 nie da się praktycznie podczas jazdy wybrać 3.Biegi 3,4,5, R działają precyzyjnie i wpinają się idealnie na swoje miejsca a 1 i 2 jakby się lekko "przesunęły" podczas wrzucania i nie trafiają oraz nie wracaj na pozycje "luzu". Wyszło wymont/zamont skrzyni 250/250 naprawa 100 -> 600zl.Diagnoza - skrzynia była już raz otwarta i złożona przez partacza stad urwane dwa łebki śrub mocujących "coś tam", łatały luźno w skrzyni.Nie wiem czy się cieszyć ze to błachostka czy płakać ze ktoś ja kiedyś krzywdził.Puki co po naprawie chodzi jak złoto. Jednak ciekawsza rzecz wyszła podczas naprawy - do zbiorniczka od płynu hamulcowego podłączony jest waz od hydrauliki sprzęgła - ten że wąż był podłączony do wypustu od zbiorniczka który był ciągle fabrycznie zaślepiony . Mechanior 4h próbował odpowietrzyć układ:D .A ja zrobiłem w ten sposób 30 tysi ponad - stad tez brały się nieregularnie lekkie poszarpywania sprzęgła w zimnym aucie.
kalik Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Zanosi się, że będę miał 4 skrzynię w przeciągu 5 lat.... Piątka zaczęła zgrzytać, zblokowało mi wsteczny i dwójkę. Po wbiciu na siłę 2, puściło. Po sprawdzeniu okazało się, że jest spory luz na drążku zmiany biegów, na przegubie przy samej skrzyni. To może tłumaczyć zblokowanie 2, ale zgrzytająca 5 to synchro..... dzisiaj i mi ręce opadły.... Rok temu zmieniałem skrzynię, olej sprawdzony, stan był. Dziś dolałem 0,5 litra..... Jakim cudem ubyło????? Wyciek wykluczam, bo sucha....
grabson765 Opublikowano 18 Lutego 2012 Opublikowano 18 Lutego 2012 Zanosi się, że będę miał 4 skrzynię w przeciągu 5 lat.... Piątka zaczęła zgrzytać, zblokowało mi wsteczny i dwójkę. Po wbiciu na siłę 2, puściło. Po sprawdzeniu okazało się, że jest spory luz na drążku zmiany biegów, na przegubie przy samej skrzyni. To może tłumaczyć zblokowanie 2, ale zgrzytająca 5 to synchro..... dzisiaj i mi ręce opadły.... Rok temu zmieniałem skrzynię, olej sprawdzony, stan był. Dziś dolałem 0,5 litra..... Jakim cudem ubyło????? Wyciek wykluczam, bo sucha.... jak dla mnie te skrzynie padaja przez zmiane dwumasu na jednomas...
Tommy Gun Opublikowano 19 Lutego 2012 Opublikowano 19 Lutego 2012 W moim 17 letnim 1z jakoś skrzynia nie zawodzi z powodu jednomasu... a biegi wchodzą jednym palcem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się