Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Wymiana oleju+clean: odsysać/nieodsysać


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dopiszę jeszcze, że na nowym oleju głośniej pracują popychacze po odpaleniu auta. Myślałem, że to chwilowe po wymianie, ale widzę to teraz za każdym razem po odpaleniu. Na poprzednim oleju chyba tego nie było, albo było ciszej. Może poprzedni to był full-syntetyk?

No to lipa jednym słowem!!! Na świeżym oleju powinno być tylko lepiej.

Jest to Castrol. Cleana wlałem - na razie bez problemów, ale możliwe, że to on też przeczyścił silnik z syfu. Możliwe też, że poprzedni olej był już dość zużyty i przez to gęściejszy (takie moje teorie ).

Co on ci tam przeczyścił???

Zapamiętaj że olej wraz z czasem aksploatacji robi się roraz to żadszy!

Pozatym jeśli myślisz że poprzednio był fullsyntetyk to jego gęstość w niskich temperaturach jest niższa niz dla półsyntetyka.

jednym słowem ten Castrol jest jakiś lipny w stusunku do tego co miałeś

Opublikowano

hm... możliwe :confused4: - no trudno, następny będzie Mobil

Opublikowano

Ja zawsze odradzam Castrola, nie za bardzo da się go mieszać z innymi i ogółem jest przereklamowany.

Opublikowano

Po 9 miesiącach i 13 000km ponownie wymieniłem olej. Zmieniłem z Castrola Magnatec 10W 40 na Mobil Turbo Diesel 10W 40. Użyłem też cleana.

Polecam zastosować się do rady, żeby nie dokręcać filtra za mocno bo faktycznie ciężko to potem odkręcić. Co do samego Magnateca to przez 9 miesięcy zrobiłem 2 dolewki i zużyłem 5L. Mam drobny wyciek.

Myślę, że na Mobilu będzie trochę lepiej pracował.

Zakupu dokonałem tu:

http://www.olejesamochodowe.sklep.pl/go/_info/?user_id=4804

Opublikowano

Co on ci tam przeczyścił???

Zapamiętaj że olej wraz z czasem aksploatacji robi się roraz to żadszy!

Pozatym jeśli myślisz że poprzednio był fullsyntetyk to jego gęstość w niskich temperaturach jest niższa niz dla półsyntetyka.

jednym słowem ten Castrol jest jakiś lipny w stusunku do tego co miałeś

Stary kotlet ale kolega Adadur rozmija się z prawdą :tongue4:

W silniku ZI jest to prawdą jeśli jest eksploatowany na krótkich trasach. W ZS jest to ten trzeci rodzaj góralskiej prawdy - czyli g.... prawda :decayed:

Już mówię dlaczego - rozpuszczona w oleju sadza, wytwarzające się laki i odparowane pod wpływem temperatury frakcje lekkie powodują zagęszczanie oleju w silniku ZS.

Spada jego współczynnik lepkości pod wpływem termicznego i mechanicznego ścinania wiskozatorów ale ogólnie olej ma wiekszą lepkość.

Więc płukanka ma co robić - wymywa sadze, glutowate laki, przypalony olej,...

Na gorąco po zalaniu nowego oleju silnik powinien pracować jednak ciszej - ma świeże wiskozatory, lepiej utrzymuje lepkość HTHS i ma lepszą pompowalność w małych kanałach.

Castrol silnikowy na Polskę blendowany jest w Rafinerii Płockiej, więc to nie ten sam Castrol co np. w Niemczech czy GB...

Generalnie nie polecam Castrola bo wiem jak wyglądają po nim silniki w środku.

Bardzo ważna sprawa w silnikach PD - należy odsysać olej z chłodnicy oleju wiszącej pod filtrem. Gromadzi się tam ok 400-500 ml starego oleju. Robi się to po wyciągnięciu wkładu filtra oleju, przez małą owalną dziurę w dnie obudowy filtra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...